בוני טיילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוני טיילר
Bonnie Tyler
בוני טיילר באירוויזיון 2013
בוני טיילר באירוויזיון 2013
לידה 8 ביוני 1951 (בת 72)
סקיואן, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה גיינור הופקינס
שם במה Bonnie Tyler עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975
עיסוק זמרת, זמרת-יוצרת
סוגה רוקקאנטריפופרוק קל
סוג קול קונטרה אלט
שפה מועדפת אנגלית, ולשית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קול
חברת תקליטים RCAקולומביהסוני
פרסים והוקרה פרס שטייגר עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.bonnietyler.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טיילר, 2010

בוני טיילראנגלית: Bonnie Tyler; נולדה ב-8 ביוני 1951 בשם גיינור הופקינס) היא זמרת רוק ופופ ולשית הנודעת בקולה הצרוד, המחוספס והייחודי, שמכרה מעל 100 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיילר נולדה כגיינור הופקינס (Gaynor Hopkins) בכפר בשם סקיואן (Skewen) בדרום ויילס, לאב כורה פחם ולאם חובבת אופרה שהנחילה לחמשת ילדיה את אהבתה למוזיקה.[1] טיילר זוכרת בעיקר את מוזיקת המוטאון, ג'ניס ג'ופלין וטינה טרנר כמוזיקה שהשפיעה עליה בתקופה זו. לאחר שעזבה את בית הספר ללא תעודות, החלה הופקינס לעבוד בחנות מכולת.

בשנת 1969 בגיל 19 השתתפה בתחרות כישרונות מקומית, ואחרי שהגיעה למקום השני קיבלה השראה להמשיך בקריירה בשירה. בתגובה לפרסומת בעיתון, היא מצאה עבודה כזמרת ליווי בהרכב בשם Bobby Wayne & The Dixies.

לאחר שנתיים, הקימה טיילר להקה משלה בשם Imagination, אימצה את Sherene Davies כשם הבמה הראשון שלה, כדי להימנע מלהתבלבל עם זמרת העם הוולשית מרי הופקין, והופיעה עם להקתה בפאבים ומועדונים שונים ברחבי דרום ויילס.[1]

בשנת 1973 נישאה טיילר. לאחר כשנתיים התגלתה על ידי האמרגן רוג'ר בל ששכנע אותה להחליף את שם הבמה שלה לבוני טיילר, והיא קיבלה על עצמה את ההצעה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1976 החליפה טיילר אמרגן, כותב שירים ומפיק, ומאז החלה הקריירה שלה לנסוק. לאחר שהסינגל שלה "אבודה בצרפת" הגיע לרשימת עשרת הגדולים במצעד המכירות, הוציאה טיילר את אלבומה הראשון "העולם מתחיל הלילה" (The World Starts Tonight). שני שירים נוספים מאלבום זה התברגו גבוה במצעדי ההשמעות, אחד באנגליה והשני בגרמניה.

היה זה באותה שנה, 1977, שטיילר גילתה גוש קטן במיתרי הקול שחייב ניתוח. לאחר הניתוח היה אסור עליה להוציא הגה במשך מספר שבועות. טיילר הפרה את הוראת הרופאים, דבר שגרם לצרידות הכרונית המלווה אותה עד היום. בהתחלה חשבה טיילר שזהו מן הסתם הסוף לקריירה הקצרה שלה, אך בכל זאת הוציאה לאור סינגל נוסף בשם "זהו כאב לב" (It's a Heartache) שלהפתעתה הזניק אותה למעמד של כוכבת בינלאומית ודורג במקום ה-3 במצעד הבילבורד הוט 100 שבארצות הברית, וכן הגיע למקומות גבוהים במצעדים בצרפת, גרמניה, אנגליה ואוסטרליה.[1]

טיילר הקליטה ארבעה אלבומים הנעים בין הסגנונות פופ וקאנטרי עבור חברת תקליטי RCA לאחר מכן החליפה טיילר חברת תקליטים לקולומביה רקורדס והחליפה כותב ומלחין, כדי להתקרב יותר לסגנון הרוק.

אלבומה הבא, "מהיר ממהירות הלילה" (Faster Than the Speed of Night) כלל את הבלדה "ליקוי מלא של הלב" ("Total Eclipse of the Heart") שהפכה ללהיט בינלאומי שהאפיל אף על הצלחתו של "It's a Heartache", להיטה הגדול הקודם.

בשנים 19841985 המשיכה לקצור הצלחה רבה, כולל זכייה בפרס גראמי על הקול הנשי הטוב ביותר במוזיקת הרוק, ושחרור להיטים נוספים כגון "Holding Out for a Hero" ששימש את הפסקול לסרט פוטלוס (Footloose).

האלבום הבא, בשנת 1986, "חלומות כמוסים ואש אסורה" (Secret Dreams and Forbidden Fire),[2] נכשל בארצות הברית ואנגליה אך הצליח בצרפת, שווייץ, דרום אפריקה ועוד. בשנת 1988, הוציאה את "The Best", אשר היה ללהיט.

בסוף 1990 החליפה טיילר שוב חברת תקליטים והפעם חתמה עם החברה הגרמנית BMG. בשנת 1991 הוציאה את האלבום Bitterblue שהצליח מאוד בסקנדינביה ובארצות דוברות גרמנית כגרמניה, שווייץ ואוסטריה. עד 1993 הוציאה טיילר את התקליטים Angel Heart בשנת 1992 ששחזר את ההצלחה של אלבומה הקודם, את Silhouette in Red, ואת האוסף The Very Best of Bonnie Tyler.

מאז 1993 טיילר הוציאה אלבומים חדשים, והמשיכה להקליט שירים עם זמרים שונים, בעיקר גרסאות כיסוי לשיריה, ביצעה כמה שירים בתוכניות טלוויזיה שונות, זכתה בפרסים רבים ואף ממשיכה להופיע גם היום בהופעות ואירועים. בשנת 2006, טיילר הוציאה לאור את אלבום ההופעה הראשון שלה, Bonnie Tyler Live.

היא נבחרה על ידי רשת השידור הבריטית "BBC" לייצג את בריטניה בתחרות אירוויזיון 2013 וסיימה בו במקום ה-19.

ב-7 בפברואר 2017 הופיעה בהיכל התרבות בתל אביב.[3]

בשנת 2019, יצא אלבומה השבעה עשר, Between the Earth and the Stars. כדי לקדם את האלבום, יצא לסיבוב ההופעות "Between the Earth and the Stars Tour", אך חלק ממנו בוטל בעקבות מגפת הקורונה.[4] בשנת 2021, הוציאה את אלבומה ה-18, The Best Is Yet to Come.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]