Lower.com פילד

Lower.com פילד
Lower.com Field
שמות קודמים אצטדיון קרו החדש (בשלבי התכנון והבנייה)
כתובת דרך קולומבוס קרו 96 (96 Columbus Crew Way)
מיקום ארצות הבריתארצות הברית קולומבוס, אוהיו, ארצות הברית
קואורדינטות 39°58′06″N 83°01′02″W / 39.96846°N 83.01709°W / 39.96846; -83.01709
אבן יסוד 2019
תקופת הפעילות 3 ביולי 2021 – הווה (שנתיים ו־41 שבועות)
עלות הבנייה 314 מיליון דולר
בעלים קולומבוס קרו
מפעיל קולומבוס קרו
משטח דשא
אדריכל HNTB עריכת הנתון בוויקינתונים
קבוצות קולומבוס קרו (2021–הווה)
מושבים 20,371
https://www.lowerfieldcbus.com/
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
האצטדיון מבפנים, לפני משחק החניכה שלו נגד ניו אינגלנד רבולושן

Lower.com פילדאנגלית: Lower.com Field[1]) הוא אצטדיונה הביתי של קבוצת הכדורגל קולומבוס קרו מליגת ה-MLS, הממוקם באזור הדאונטאון של קולומבוס, בירת אוהיו. האצטדיון כולל שלושה יציעי ישיבה ויציע עמידה אחד (המכונה Nordecke). קיבולת האצטדיון היא 20,371 צופים. אצטדיון זה החליף את אצטדיון קרו ההיסטורי, שכבר היה מיושן, ללא גג, ורחוק מהדאונטאון.

בחודש יוני 2021, ימים ספורים לפני המשחק הראשון באצטדיון, נחשף כי חברת משכנתאות מקומית רכשה את זכויות השם של האצטדיון, ולפיכך הוא נקרא על שם אתר האינטרנט של החברה. הבחירה בעסק מקומי דווקא, ולא בתאגיד לאומי או בינלאומי, הוא חלק מהליך הבנייה מחדש של הקרו, המתחבר יותר לקהילה ולא מסתמך על גורמים שאינם מקולומבוס בכלל או ממדינת אוהיו בפרט.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 1999 שיחקה הקולומבוס קרו באצטדיון מפרה, שהיה האצטדיון הראשון ב-MLS שיועד לכדורגל בלבד (באנגלית: Soccer Specific Stadium). אצטדיון זה נבנה לפי סטנדרטים של שנות ה-90, לליגה שהייתה רק בראשיתה, ולפיכך הוא היה מיושן ולא דומה לאצטדיונים החדשים שהחלו מוקמים ברחבי ארצות הברית. כחלק מהמאבק על השארת הקרו בקולומבוס, הוצעה תוכנית לבנייה של אצטדיון חדש וחדיש, באזור הדאונטאון. בניית האצטדיון החלה באוקטובר 2019, והאצטדיון נחנך ביולי 2021.

משחק הפתיחה ב-Lower.com פילד התקיים ב-3 ביולי 2021, בו שיחקה קולומבוס קרו נגד הניו אינגלנד רבולושן, שהייתה יריבתה גם במשחק הפתיחה של אצטדיון מפרה בשנת 1999. המשחק, שהתסיים בתיקו 2-2, התקיים לעיני 20,407 צופים.[3]

ב-27 באוגוסט 2021, ארחה הקולומבוס קרו את מועדון הכדורגל סינסינטי, לדרבי הראשון ביניהן באצטדיון החדש. במשחק זה, בו ניצחה המארחת 3-2, נקבע שיא שערים למשחק בודד (5) במסגרת היריבות בין השתיים (בכל המסגרות). נכון לסוף עונת 2021, מכיוון שהקבוצות לא תוכלנה להיפגש בפלייאוף, ומשום שטורניר גביע ארצות הברית הפתוח לא מתקיים בשנה זו,[4] השיא יישמר לפחות עד למפגש הראשון ביניהן בעונת 2022.

הדרבי של אוהיו, בו נכחו 19,949 צופים, הגיע למקום השני מבחינת כמות קהל במשחק ליגה בודד באצטדיון, ולמקום השלישי הכולל, עם 226 צופים פחות ממשחקה של נבחרת ארצות הברית נגד קוסטה ריקה (להלן).[5] במקום הראשון מבחינת קהל, בכל המסגרות, עדיין מחזיק משחק הפתיחה של האצטדיון.[6]

משחקים בינלאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הבינלאומי[7] הראשון ששוחק ב-Lower.com פילד נערך במסגרת גביע קמפאונס (Campeones Cup), בו ארחה קולומבוס קרו (אלופת ארצות הברית לשנת 2020) את קבוצת קרוס אסול, אלופת מקסיקו לשנת 2020. המשחק התקיים ב-29 בספטמבר 2021, וקולומבוס ניצחה בתוצאה 2-0, בדרך לזכייה בתואר הבינלאומי הראשון בתולדות המועדון.

שבועיים לאחר מכן, ב-13 באוקטובר 2021, שימש האצטדיון לראשונה כמגרשה הביתי של נבחרת ארצות הברית בכדורגל, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, בו גברה הנבחרת המקומית 2-1 על קוסטה ריקה. במקור, משחק הנבחרות הראשון של ארצות הברית באצטדיון בקולומבוס היה אמור להתקיים ב-12 בנובמבר 2021, נגד מקסיקו, אך משחק זה הועתק לאצטדיון TQL בסינסינטי.[8]

מבנה האצטדיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האצטדיון מחולק לארבעה "בלוקים", לפי רוחות השמיים: צפוני, מזרחי, דרומי ומערבי, כאשר היציעים הצפוני והדרומי ממוקמים לרוחב המגרש (מאחורי השערים), והיציעים המזרחי והמערבי ממוקמים לאורך המגרש. כל יציעי האצטדיון כוללים שתי קומות, ובאצטדיון אין הפרדה במעבר בין היציעים, דהיינו: לא משנה מאיזו כניסה נכנסים, תמיד אפשר להקיף את כל האצטדיון, מבפנים, על מנת להגיע למקום הישיבה המיועד המופיע על הכרטיס.

בתוך האצטדיון, נמצאת חנות המוצרים של הקבוצה, כמו גם פאב בו יכולים האוהדים לשבת החל משעתיים לפני המשחק ועד תחילתו.

היציע המערבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

היציע המערבי ותאי ה-VIP

היציע המרכזי של האצטדיון, שבו נמצאת עמדת השידור, תאי ה-VIP, וחדרי ההלבשה של הקבוצות. בתחתית יציע זה, משני צידיו של קו האמצע, נמצאים ספסלי הקבוצות המשחקות ועמדת השופט הרביעי.

על אף שביציע זה, כמו בשאר היציעים, ישנן שתי קומות ישיבה, הוא מכיל פחות מקומות ישיבה מעשיים, שכן כמעט כל הקומה השנייה משמשת לתאי VIP או למושבי יוקרה שעולים אלפי דולרים למנוי, לעונה.

היציע המזרחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

היציע המזרחי הוא היציע הגדול ביותר מבחינת כמות הצופים שיכולים להיכנס עליו. זהו היציע הנמצא ממול לעמדת השידור, ליציע העיתונות ולתאי ה-VIP. בתחתית יציע זה, בסמוך לקו מחצית המגרש, נמצאת עמדת ה-VAR.

היציע הצפוני (Nordecke)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו יציע העמידה של האצטדיון, בו נמצאים ה"אולטראס"[9] של הקולומבוס קרו. בדרך כלל, הכרטיסים הזולים ביותר למשחקים הם ליציע הזה, שהוא בבחינת "general admission" (מקומות לא מסומנים). רק במשחקיה של נבחרת ארצות הברית, משמשים הספסלים המתקפלים ביציע, כאינדיקציה למקומות הישיבה המסומנים.

היציע הדרומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

היציע הדרומי. בצד ימין למעלה, אפשר לראות את קהל החוץ.

היציע הדרומי הוא היציע שנמצא מאחורי השער, במקביל ליציע ה-Nordecke. שלא כמו ביציע הצפוני, שהוא יציע עידוד, היציע הדרומי הוא יציע ישיבה. בפינה הדרום מערבית של הקומה השנייה שלו, יושבים בדרך כלל אוהדי הקבוצה האורחת (למעט אלה שיושבים ביציעי המוזמנים או ה-VIP). לאור תרבות הספורט האמריקנית, למעט נוכחותם של סדרנים – אין כל הפרדה בין היציע של הקבוצה האורחת ושל הקבוצה המארחת, וגם בתוך מסדרון האצטדיון עצמו, הקהל יכול ללכת ללא כל הפרדה (גם במשחקים "טעונים" כמו הדרבי של אוהיו או מפגשים עם שיקגו פייר וטורונטו).

הארובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוץ לאצטדיון כמה עשרות מטרים מפינת היציע הצפוני והמערבי, ניצב מבנה מפעל התאורה העירוני (באנגלית: Municipal Light Plant) שכיום משמש כמקום בו מתקיימות מכירות פומביות. מכיוון שמבנה זה שימש בעבר כמפעל, יש לו ארובה, שבמשך שנים רבות העלתה חלודה, וסימנה את חגורת החלודה של המערב התיכון. לאחר בניית האצטדיון, נצבעה הארובה בצבעי הקבוצה, ובכל פעם שהקבוצה מסיימת משחק בניצחון, יוצא עשן שחור מהארובה, כסמל לחגיגה. עקב צבעה הצהוב של הארובה אחרי הצביעה, היא בולטת מאד לנוסעים בכביש I-670, סמוך ליציאה לכיוון האצטדיון.

תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גלריית תמונות ממשחק הבכורה באצטדיון:
  • גלריית תמונות ממשחק הנבחרת הראשון:
  • הארובה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Lower.com פילד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית מבוטא השם לעיתים כ-Lower Dot Com, או בראשי התיבות LDC.
  2. ^ Crew’s stadium naming right partnership with Lower continues
  3. ^ סטטיסטיקת המשחק
  4. ^ עקב מגפת הקורונה.
  5. ^ USMNT DEFEATS COSTA RICA
  6. ^ 2021 Columbus Crew Scores and Fixtures
  7. ^ הכוונה למשחק שלא במסגרת תחרות פנים-ארצית.
  8. ^ Why the USMNT-Mexico WCQ is Moving from Columbus to Cincinnati
  9. ^ ככלל, תופעת האולטראס אינה קיימת בכדורגל האמריקני (ולא מקובלת בספורט האמריקני בכללותו), והאוהדים מעדיפים להיקרא Tifo, על שם התפאורה שהם מרימים.