ברוס בוקסלייטנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוס בוקסלייטנר
Bruce Boxleitner
ברוס בוקסלייטנר, 2008
ברוס בוקסלייטנר, 2008
לידה 12 במאי 1950 (בן 73)
אלגין, אילינוי, ארצות הברית
שם לידה Bruce William Boxleitner עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג מליסה גילברט (19952011) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוס בוקסלייטנראנגלית: Bruce Boxleitner; נולד ב-12 במאי 1950) הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע אמריקני. ידוע בעיקר בזכות משחקו כקפטן ג'ון שרידן בסדרת המדע בדיוני "בבילון 5" ובזכות משחקו בסרט "טרון".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוקסלייטנר נולד בעיירה אלגין שבמדינת אילינוי. הוא סיים את בית ספר התיכון פרוספקט שבמחוז קוק, ואת בית הספר לדרמה ע"ש ויליאם גודמן במכון האמנות של שיקגו.

ב-1 בינואר 1995 נישא לחברתו משכבר ימים מליסה גילברט ולהם בן, מייקל. לברוס שני בנים נוספים מנישואיו הראשונים לשחקנית קתרין הולקומב, סאם ולי. אשתו, מליסה גילברט, היא נשיאת איגוד שחקני המסך, ומוכרת ביותר מתפקידה כלורה אינגלס ב"בית קטן בערבה". כמו כן, הופיעה יחד עם בעלה כאנה שרידן בשני פרקים בסדרה "בבילון 5".

בשנת 2003, התווסף בוקסלייטנר לרשימת החברים ב"אגודת החלל הלאומית", ארגון חינוכי ללא מטרות רווח לחקר החלל, שנוסד בידי ורנר פון בראון.

ב-1 במרץ 2011 נפרדו בוקסלייטנר וגילברט לאחר 16 שנות נישואין.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוקסלייטנר השתתף בסרט הטלוויזיה "המהמר" (לצד קני רוג'רס) ובסרטים "טרון" משנת 1982 והמשכו "טרון: המורשת" משנת 2010, בדמותו של אלן בראדלי/טרון. ב-1992 הופיע בוקסלייטנר לצד שחקנים כג'ון גודמן, קלי מקגיליס וג'יימס קרומוול בסרט קולנוע המבוסס על חייו של שחקן הכדור בסיס בייב רות'. באותה שנה שיחק סרט הטלוויזיה "סיכון כפול" לצד סילה וורד. 2003 השתתף בוקסלייטנר בסרט "אלים וגנרלים" בתפקיד גנרל הפדרציה ג'יימס לונגסטריט, לצד שחקנים כרוברט דובאל וג'ף דניאלס. הסרט מבוסס על ספר ההמשך לספרו זוכה פרס פוליצר של ג'פרי שארה, "המלאכים ההורגים", שעסק בקרב גטיסברג. בשנת 2010 השתתף בוקסלייטנר בסרט הפעולה "צללים בגן עדן" לצד שחקנים כמארק דקסקוס, טום סייזמור וארמנד אסנטה. בוקסלייטנר השתתף גם בסרטי המפלצות "מתקפת ראש הנחש", "משני הצורה 2: נפילתו של האדם" ו"מלך העולם האבוד". הראשון מבוסס על מקרה שהתרחש באגם קרופטון, מרילנד, השני מבוסס על הסרט "רובוטריקים 2: הנקמה" והשלישי על שילוב של הספר "העולם שאבד" ושל הסרט "קינג קונג".

בוקסלייטנר השתתף בסדרות הטלוויזיה "איך המערב נוצח", "הוואי חמש-אפס", "הדחליל וגברת קינג" (עם קייט ג'קסון מ"המלאכיות של צ'רלי"), "בבילון 5" (והסרטים המבוססים על הסדרה), "אגדות מעולם המסתורין", "בגבולות המסתורין", "NCIS" ו"גיבורים" במהלך עונותיה השלישית והרביעית.

בוקסלייטנר כתב שתי נובלות מדע בדיוני: "Frontier Earth" בשנת 1999 ו-"Searcher" בשנת 2001, שתיהן בעלות אפיון מערבוני.

בוקסלייטנר נידב את קולו למספר דמויות במשחקי מחשב כ-"Kingdom Hearts II" (דמות בשם טרון); "Tron 2.0" ו-"Tron: Evolution", משחקי המשך לסרטים "טרון" ו"טרון: המורשת" (כקולו של אלן בראדלי/טרון); סדרת האנימציה המבוססת על הקומיקס "ספון" וכן בסרט האימה-מדע בדיוני "Dead Space: Downfall", המבוסס על משחק המחשב. הוא ישוב לדבב את קולו של אלן בראדלי בסדרת האנימציה החדשה "Tron: Uprising", המבוססת על סרטי טרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוס בוקסלייטנר בוויקישיתוף