טום סייזמור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טום סייזמור
Tom Sizemore
לידה 29 בנובמבר 1961
דטרויט, מישיגן, ארצות הברית
פטירה 3 במרץ 2023 (בגיל 61)
ברבנק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Thomas Edward Sizemore, Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג מייב קווינלאן (19961999) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טומאס אדוארד "טום" סייזמור ג'וניוראנגלית: Thomas Edward "Tom" Sizemore, Jr.‎;‏ 29 בנובמבר 19613 במרץ 2023) היה שחקן קולנוע אמריקאי, מועמד לפרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בדטרויט, מישיגן שבארצות הברית למשפחה קתולית. לסייזמור אח צעיר יותר בשם פול שאף הוא שחקן. למד באוניברסיטת מישיגן במשך כשנה, למד גם באוניברסיטת ווין סטייט. הוא סיים בהצלחה את לימודיו וקיבל את תואר מוסמך אוניברסיטה בתחום התיאטרון מאוניברסיטת טמפל ב-1986. מיד לאחר מכן, עבר להתגורר בניו יורק על מנת לפתח את קריירת המשחק שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו המשמעותי הראשון של סייזמור היה ב-1989 בסרטו של אוליבר סטון "נולד בארבעה ביולי". הוא הופיע באותה השנה גם בסרט "נעול" ובסרט "פלדה כחולה". ב-1992 שיחק בסרט הפעולה "נוסע 57", ובסרט "אהבה היא כזו". שנה לאחר מכן, הופיע בקומדיה "לב ונשמות" ובסרטים "בטווח פגיעה" ו"צפה בזה".

ב-1994 שיחק במערבון "וויט ארפ" ובסרט הפשע "רוצחים מלידה". בשנת 1995 השתתף במותחן "היט", לצד השחקנים רוברט דה נירו ואל פצ'ינו; בסרט המדע הבדיוני "ימים משונים"; ובסרט "האישה שלבשה כחול" לצד דנזל וושינגטון.

סייזמור חזר לפעילות בשנת 1997 בסרט האימה "רליק". ב-1998 שיחק במותחן של טוני סקוט "אויב המדינה", לצד ויל סמית וג'ין הקמן; ובסרט המלחמה עטור הפרסים של סטיבן ספילברג "להציל את טוראי ריאן", לצד טום הנקס.

ב-1999 השתתף בדרמה של מרטין סקורסזה "לגעת במוות", לצד ניקולס קייג' וג'ון גודמן, וכן בדרמת האיגרוף "משחק האלופים". ב-2000 שיחק בסרט המדע הבדיוני "הכוכב האדום" לצד ואל קילמר. בשנת 2001 הופיע בשוברי הקופות "פרל הארבור" של מייקל ביי ו"בלאק הוק דאון" של רידלי סקוט.

ב-2002 דיבב סייזמור את דמותו של "סאני פורלי" במשחק המחשב המפורסם Grand Theft Auto: Vice City. ב-2003 השתתף במותחן האימה "לוכד החלומות" לצד ג'ייסון לי ומורגן פרימן. בשנת 2006 שיחק במותחן "דרך זיזיקס" לצד קתרין הייגל, ובסרט "ספלינטר" לצד אדם רודריגז. בשנת 2007 שיחק בסרט הדרמה "משחק החיים" לצד הת'ר לוקליר.

בשנת 2011 כיכב בסרט הפשע הקולומביאני "The Snitch Cartel" של הבמאי קרלוס מורנו לצדו של מנולו קרדונה. ב-2013 שיחק בסרט "ראש מת'" בתפקיד סוני, ואת הדמות הראשית בסרט המלחמה "אחוות גיבורים". ב-2014 שיחק בסרט "השפעה" בכיכובו של סילבסטר סטאלון.

בשנת 2016 שיחק בסרט המלחמה "אינדיאנפוליס" לצידם של ניקולס קייג', תומאס ג'יין ומאט לנטר. שיחק גם בסרט הפעולה העתידני "נשק מתוכנן".

בשנת 2017 שיחק בסרטו הביוגרפי של פיטר לנדסמן "האיש שהפיל את הבית הלבן", בכיכובו של ליאם ניסן.

בשנת 2020 שיחק בסרט הדרמה "הדרך לחיים".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סייזמור התחתן ב-1996 עם השחקנית מאב קווינלאן, הזוג התגרש ב-1999. ביולי 2005 נולדו ולחברתו, ג'נל מקינטייר (Janelle McIntire), תאומים. באותה שנה יצאה לאינטרנט "קלטת לוהטת" בת 8 שעות שבה כיכב סייזמור; הקלטת אף נמכרה באופן פומבי בגרסאות DVD.

סייזמור, בעל עבר עשיר של התמכרות להרואין, נעצר ב-2003 על כך שהכה את חברתו באותו הזמן, היידי פליס. בית המשפט גזר עליו 17 חודשי מאסר בפועל ו-4 חודשים במוסד גמילה מסמים. ב-2007, כשהוא עדיין בתקופת מבחן, נעצר סייזמור בקליפורניה על החזקת מתאמפטמין; העונש הראשוני שנגזר עליו היה 16 חודשי מאסר, אך לאחר מכן הוא קוצר ל-9 חודשים.

ב-2009 נעצר סייזמור בפעם השלישית בלוס אנג'לס. אצל חברו התגלו כמויות של סם נרקוטי ושמו של סייזמור נקשר לפרשה, לבסוף הוא שוחרר עקב חוסר ראיות נגדו.

ב-2014 עלה לכותרות לאחר פרסום קלטת ישנה בה תיאר כיצד התבקש על ידי נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, להעביר לו את מספר הטלפון של השחקנית אליזבת הרלי, עימה קיים מערכת יחסים בעבר, וכיצד קיים קלינטון רומן עם הרלי במשך שנה ב-1998. בראיון שהתקיים לאחר הפרסום הודה סייזמור שבדה את הסיפור מליבו, וטען כי בתקופה בה הוקלטה הקלטת היה תחת השפעת סמים.[1]

ב-18 בפברואר 2023 נמצא מחוסר הכרה בביתו לאחר שלקה במפרצת מוחית. לאור מצבו הרפואי, הרופאים המטפלים הודיעו למשפחתו שאין עוד תקווה והמליצו על המתת חסד.[2] נפטר כשבועיים לאחר מכן, ב-3 במרץ.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טום סייזמור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]