על הקרח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
על הקרח
On Ice
בימוי בן שרפסטין
הופק בידי וולט דיסני
תסריט ווב סמית'
עריכה שיטת טכניקולור
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר, פינטו קולביג, קלרנס נאש
מוזיקה ברט לואיס, לי הרליין, פרנק צ'רצ'יל
אנימטור פול אלן, מילט קאהל, פרד ספנסר, ארט באביט, ג'וני קאנון, נורם פרגוסון, אריק לארסון, ג'ון מקמנוס, דון טאוסלי, מרווין וודוורד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 1935[1]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

על הקרחאנגלית: On Ice) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1935, הלוקח חלק בסדרת הסרטים "מיקי מאוס" בהפקת אולפני ההנפשה של וולט דיסני.[2] זהו הסרט הקצר ה-79 של מיקי מאוס שיצא לאקרנים, והשמיני באותה השנה.[3]

סרט זה מציג את כל חמשת הדמויות המצוירות הגדולות של דיסני: מיקי מאוס, מיני מאוס, דונלד דאק, גופי ופלוטו. שני דמויות נוספות, הוראס הורסקולר וקלרבל הפרה, מבצעים הופעה קצרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט סובב סביב שלושה קווי עלילה שונים המתרחשים כולם על אגם קפוא במהלך החורף. בראשון, מיקי מאוס עוזר למיני מאוס ללמוד להחליק. בשני, גופי מנסה לתפוס דגים על ידי הטלת טבק למים מה שגורם לדגים לעלות לפני הקרקע בכדי לירוק לתוך מרקקה. בקו העלילה השלישי, דונלד דאק מבצע מעשה קונדס על פלוטו, שנמצא מחוץ שטח האגם הקפוא, על ידי הנחת מחליקי קרח על רגליו ומפתה אותו אל הקרח.

עלילות המשנה מתחברות כאשר דונלד מחליק על הקרח כשלגבו מחובר עפיפון. הרוח השועטת שולחת אותו אל על מעבר למפל. מיקי שומע את זעקותיו לעזרה ומציל אותו על ידי משיכת החוטים של הסוודר שלו, אך דונלד עף היישר לתוך מי האגם ויוצא מהחור בוא גופי מנסה לדוג.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הסרט הוא אחד מארבעת הסרטים הקצרים מהריצה המקורית הכוללים את כל חמשת החברים; מיקי, מיני, דונלד, גופי ופלוטו, האחרים הם "חופשה בהוואי", "מצעד הסטנדרט" ו"עץ חג המולד של פלוטו" (אם כי באחרון מיני, דונלד וגופי מופיעים לקראת הסוף).
  • זהו הסרט השני שמציג את מיני בצבע, הופעתה הראשונה הייתה בסרט המיוחד לטקס פרסי אוסקר ה-5 בשנת 1932, "מצעד מועמדי הפרסים".
  • במהלך הופעת הקמאו של הוראס וקלרבל, בעודם נראים בקדמת החזית, ניתן להבחין בהם מחליקים ברקע האחורי.
  • סצנת ניסיון ההחלקה של פלוטו הביאה השראה לסצנה בסרט "במבי" משנת 1942, בה טמפר מלמד את במבי איך להחליק.
  • זה הסרט הראשון בו גופי שר את "The World Owes Me a Living" מהסרט הקצר "הצרצר והנמלה" שבסדרת "סימפוניות טיפשיות". הרצועה בה הוא שר את זה, הייתה אחת מהרצועות הקוליות הרבות שנעשו בשימוש חוזר בסרטים המצוירים הבאים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Crump, William D. (2019). Happy Holidays—Animated! A Worldwide Encyclopedia of Christmas, Hanukkah, Kwanzaa and New Year's Cartoons on Television and Film. McFarland & Co. p. 229. ISBN 9781476672939.
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)