ברנדה סטרונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנדה סטרונג
Brenda Lee Strong
ברנדה סטרונג, 2013
ברנדה סטרונג, 2013
לידה 25 במרץ 1960 (בת 64)
פורטלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
צאצאים Zak Henri עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנדה לי סטרונגאנגלית: Brenda Lee Strong; נולדה ב-25 במרץ 1960) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. ידועה בעיקר בזכות תפקידה כמרי אליס יאנג בסדרה "עקרות בית נואשות" ובתור ליליאן לותר בסדרה "סופרגירל".

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרונג נולדה וגדלה באורגון. ב-1978 לאחר סיום לימודיה בתיכון עברה להתגורר באריזונה על מנת להתחיל שם את לימודיה האקדמיים. סטרונג מתנשאת לגובה 1.83, וב-1980 זכתה בתואר "מיס אריזונה" וייצגה את המדינה בתחרות מיס אמריקה.

בנוסף לקריירת המשחק סטרונג היא מדריכת יוגה ולימדה במוסד ללימודי הגוף והנפש של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

ב-1989 נישאה סטרונג לטום הנרי וב-1994 נולד בנה היחיד, בינואר 2011 היא התגרשה. במאי 2015 התחתנה עם הבמאי-שחקן הקטור ג'ון פרמנש- בוקה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרונג בוגרת אוניברסיטת המדינה של אריזונה בחוג לאומנויות הבמה ומחזות זמר. לאחר סיום לימודיה היא הופיעה בקליפ לשיר של בילי קריסטל ובכמה תפקידי אורח במספר סדרות טלוויזיה. קריירת המשחק שלה החלה לפרוח בשנות התשעים והיא זכתה בתפקידים יותר גדולים ומשמעותיים בטלוויזיה. בין היתר גילמה את סו-אלן מישקי, האויבת של איליין בניס במספר פרקים של "סיינפלד" ובנוסף הופיעה במספר סרטי קולנוע, בהם "שיגעון בחלל" ו"גברים בחלל".

ב-2004 לוהקה לתפקיד מרי אליס יאנג בסדרה הפופולרית "עקרות בית נואשות" וממנו זכתה בפרסומה העיקרי. בתחילה יועדה לתפקיד זה השחקנית שריל לי אך ברגע אחרון החליטו יוצרי הסדרה לקחת את סטרונג שהביאה עמה גוון קליל יותר. דמותה בסדרה היא דמות מפתח המניעה את העלילה בכך שהיא מתאבדת בפרק הראשון ומספרת את עלילת הסדרה במבט מלמעלה. על תפקידה זה הייתה מועמדת ב-2006 לפרס אמי בקטגוריית "המדובב הטוב ביותר". דמותה בסדרה ידועה בכך שהיא מופיעה ברוב הפרקים מאחורי המסך ומביאה תובנות מפתיעות.

בשנת 2012 לוהקה סטרונג לגרסה המחודשת של הסדרה "דאלאס" בתפקיד הראשי של אן יואינג, אשתו החדשה של בובי יואינג. את תפקידה זה גילמה למשך כל שלוש עונות הסדרה עד לביטולה ב-2014.

בשנת 2016 החלה לשחק בתפקיד חוזר בסדרת הטלוויזיה "סופרגירל" בתור ליליאן לות'ר, אמו של לקס לות'ר ואמה החורגת של לינה לות'ר. גילמה גם את המלכה ניה בסדרת המדע הבדיוני "המאה" של רשת The CW, גילמה את מגי שרמן בסדרת הדרמה המשפטית "ידוע לשמצה" של רשת ABC, גילמה את לנה סטואו בסדרת האימה "אימת המתים המהלכים" ברשת AMC, ושיחקה גם בפרק בודד של סדרת המשטרה "שוטרי שיקגו".

בשנת 2016 החלה לשחק בסדרת המסתורין של נטפליקס "13 סיבות" בתפקיד אורחת, החל מ העונה השלישית שיצאה ב- 2018 נהפכה לחלק קבוע מצוות השחקנים בתור נורה ווקר, אימו של ברייס.

פילמוגרפיה חלקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]