ג'סמין קרוקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סמין קרוקט
Jasmine Crockett
דיוקנה הרשמי של קרוקט, 2023
דיוקנה הרשמי של קרוקט, 2023
דיוקנה הרשמי של קרוקט, 2023
לידה 29 במרץ 1981 (בת 43)
סנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית
שם מלא ג'סמין פלישיה קרוקט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה מכללת רודס, אוניברסיטת יוסטון
אוניברסיטת דרום טקסס
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-30 של טקסס
3 בינואר 2023 – מכהנת
(שנה ו־16 שבועות)

ג'סמין פלישיה קרוקטאנגלית: Jasmine Felicia Crockett; נולדה ב-29 במרץ 1981) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-30 של מדינת טקסס. מחוז הקונגרס אותו היא מייצגת חולש על מחוז דאלאס ומחוז טראנט, וכאמור על העיר דאלאס. טרם שירותה בקונגרס של ארצות הברית, בשנים 2021–2023 ייצגה את מחוז הבחירה ה-100 בבית הנבחרים של טקסס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוקט נולדה בסנט לואיס שבמיזורי. היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ממכללת רודס השוכנת בממפיס שבטנסי. במהלך לימודיה הגבוהים כסטודנטית תכננה קרוקט להתמקצע כרופאה מרדימה או כרואה חשבון, אך לבסוף בחרה ללמוד משפטים באוניברסיטת יוסטון, שם קיבלה תואר מוסמכת במשפטים.

לאחר לימודי המשפטים נותרה קרוקט בטקסס ועבדה כעורכת דין לענייני זכויות אזרח. היא עבדה כסנגורית ציבורית במחוז בואי בטרם פתחה משרד עורכי דין משלה. במהלך מחאות ג'ורג' פלויד, קרוקט ועמיתיה נטלו על עצמם טיפול פרו בונו בתיקים אחדים של פעילי התנועה Black Lives Matter[1].

בשנת 2019, לאחר שהמחוקק אריק ג'ונסון פינה את מקומו בבית הנבחרים של טקסס כדי לכהן כראש עיריית דאלאס, נערכו בחירות מיוחדות ב-5 בנובמבר למילוי שארית כהונתו, בהן ניצחה לוריין ביראביל. לאחר מכן הודיעה קרוקט כי תאתגר את ביראביל בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ב-2020. בפריימריז אלה גברה בקושי על ביראביל לאחר סיבוב שני, שבתומו העפילה לבחירות הכלליות בנובמבר 2020, בהן ניצחה ללא התנגדות. היא נכנסה לתפקידה בינואר 2021[2].

ב-20 בנובמבר 2021 הצהירה אדי ברניס ג'ונסון כי לא תתמודד בבחירות 2022 לתקופת כהונה נוספת בקונגרס האמריקאי[3]. ארבעה ימים לאחר מכן, הכריזה קרוקט על מועמדותה לייצוג מחוז הקונגרס ה-30 טקסס בבית הנבחרים של ארצות הברית. במקביל, הביעה ג'ונסון את תמיכתה בקרוקט. קרוקט קיבלה גם תמיכה כספית נרחבת מוועדות Super PACs המשויכים לתעשיית המטבעות המבוזרים, כאשר הארגון "Protect Our Future PAC" של סם בנקמן-פריד תרם מיליון דולר אמריקאי למטה הבחירות של קרוקט[4]. בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית עלו קרוקט וג'יין הופ המילטון, עוזרתו של מארק ויסי, לסיבוב מכריע – בו ניצחה קרוקט. לאחר מכן היא ניצחה בבחירות הכלליות ב-8 בנובמבר.

קרוקט הושבעה לתפקידה בראשית ינואר 2023 עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סמין קרוקט בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'סמין קרוקט בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Civil Rights Attorney Jasmine Crockett Is Making Waves as a Texas State Representative, באתר Darling Magazine‏, 21 בספטמבר 2020 (באנגלית)
  2. ^ פטריק סביטק, State Rep. Lorraine Birabil concedes after primary runoff defeat, באתר טקסס טריביון, 21 ביולי 2020 (באנגלית)
  3. ^ ברידג'ט באומן, Texas Democrat Eddie Bernice Johnson says she’ll run for one final term, באתר Roll Call‏, 9 באוקטובר 2019 (באנגלית)
  4. ^ פטריק סביטק, Cryptocurrency traders’ super PACs give $2 million boost to state Rep. Jasmine Crockett’s congressional run, באתר טקסס טריביון, 11 בפברואר 2022 (באנגלית)