דידי קונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דידי קונג
ディディーコング
הופעה ראשונה Donkey Kong Country‏ (1994)
יוצרים Rare Ltd.
דיבוב

מארק בטרידג' (1994–1996)[1]
כריס סאתרלנד (1997–1999, 2003, 2014)
קאטסומי סוזוקי (2004–הווה)[2]

אנדרו סביסטון (בסדרת הטלוויזיה "Donkey Kong Country")
מידע
מין זכר
כלי נשק בוטנים
צורה קוף
דמויות קשורות
משפחה דונקי קונג (דוד)

דידי קונגיפנית: ディディーコング) הוא דמות בדיונית בזיכיון משחקי הווידאו זיכיון של דונקי קונג ובזיכיון משחקי זיכיון של מריו של חברת נינטנדו היפנית. מאז הופעת הבכורה של הדמות במשחק "Donkey Kong Country" בשנת 1994 כדמות שאינה שחקן, הפך דידי קונג לדמות בולטת במשחקים רבים של נינטנדו.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דידי קונג הוא קוף קטן וזריז עם תכונות ייחודיות. יש לו כובע בייסבול אדום עם הלוגו של חברת נינטנדו, חולצת טריקו אדומה עם כוכבים וזוג כפפות לבנות.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות נוצר על ידי מעצב משחקי הווידאו היפני הנודע של נינטנדו שיגרו מיאמוטו והופיע לראשונה במשחק "Donkey Kong Country" שיצא לשווקים בשנת 1994, אשר פותח על ידי חברת Rare עבור קונסולת המשחקים ויצא עבור סופר נינטנדו. באותו המשחק דידי קונג היה הסיידקיק של דונקי קונג ויצא למסע להציל את דונקי קונג מהנבל במשחק המחל ק. רול.

דמותו של דידי קונג התפתחה לאורך השנים במשחקים השונים בזיכיון דונקי קונג. בעוד שבהתחלה הוא היה הסיידקיק של דונקי קונג, לאורך השנים היו לו תפקידים יותר מרכזיים במשחקים האחרים בהם הוא נכלל. בנוסף לכך הוא כיכב גם לצד חברתו דיקסי קונג במשחק "Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest" אשר יצא לשווקים בשנת 1995 והייתה לדמות תפקיד מרכזי במשחק "Donkey Kong 64" שיצא לשווקים בשנת 1999 בו ניתן לשחק בדמות ויש לה יכולות ייחודיות.

מעבר למשחקים בסדרת דונקי קונג הדמות נכללה לאורך השנים גם במשחקים אחרים של חברת נינטנדו. ניתן לשחק בדמות בסדרות המשחקים הפופולריות "Mario Kart" ו-"Super Smash Bros", וכמו גם בחלק מהמשחקים של "מריו טניס" ו"מריו גולף".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hunt, Stuart (22 ביוני 2021). ""Yes, we did go to the zoo and observe the gorillas": The making of Donkey Kong Country". GamesRadar+. ארכיון מ-11 ביוני 2022. נבדק ב-5 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "鈴木 勝美". Arts Vision. נבדק ב-2023-10-19.


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.