הדיוויזיה ההררית התשיעית (ורמאכט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדיוויזיה ההררית התשיעית
9. Gebirgs-Division
פרטים
מדינה גרמניה הנאציתגרמניה הנאצית גרמניה הנאצית
שיוך ורמאכט
סוג לוחמה הררית
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1945 עריכת הנתון בוויקינתונים
מלחמות מלחמת העולם השנייה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדיוויזיה ההררית התשיעיתגרמנית: 9. Gebirgs-Division) היה השם שניתן לשתי דיוויזיות הרריות גרמניות נפרדות במקרה ב-1945.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני ניסיונות בו-זמניים אך עצמאיים נעשו להקים את הדיוויזיה בימי המלחמה; היחידות מובדלות באופן קונבנציונלי כנורד ("צפון") ואוסט ("מזרח"), בהתאם לזירות שבהם הם הוקמו. בפועל, הדיוויזיה ההררית ה-9 מעולם לא הוקמה במלואה.

הדיוויזיה הצפונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל הדיוויזיה הצפונית

באביב 1944, הרגימנט ההררי ה-139, שהושאר בלפלנד על ידי הדיוויזיה ההררית השלישית כשפרשה בסוף 1941, תוגבר כדי להפוך ל-Divisionsgruppe Kräutler. בספטמבר היא הוגדרה כדיוויזיה ה-140 למטרות מיוחדות, וכתוצאה מכך מוזכרת פעם אחת בתיעוד של סוף המלחמה בתור "הדיוויזיה ה-140". ב-6 במאי 1945, ה-OKW הוציא צו המגדיר אותה מחדש כדיוויזיה ההררית ה-9, אך הצו הגיע כל כך מאוחר עד שהיא למעשה אינה רשומה ככזה במפות מצב או ברשומות רשמיות אחרות. היחידה נסוגה מלפלנד לנורווגיה כאשר הכוח הגרמני באזור הארקטי דעך, ונכנעה לבריטים בתום המלחמה (תיעוד מסוים מהתקופה שלאחר המלחמה מבלבל עוד יותר את העניינים על ידי התייחסות ליחידה זו כאל הדיוויזיה ההררית ה-10).

מפקד הדיוויזיה היה מתיאס קראוטלר.

הדיוויזיה המזרחית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל הדיוויזיה המזרחית

באביב 1945, שלטה דיוויזיית הצללים שטיירמרק על שתי חטיבות RAD, ואלה גויסו לתפקיד קרבי כדיוויזיית "אזעקה" תחת השם הדיוויזיה ההררית "שטיירמרק". שני הרגימנטים של הדיוויזיה הורכבו מתמהיל מגוון מאוד של אנשי צבא, לופטוואפה, קריגסמרינה, וואפן אס אס, משטרה וארגונים אחרים. נראה שהיא קשורה גם ל-Kampfgruppe Raithel ו/או ל-Kampfgruppe Semmering, אם כי התיעוד של סוף המלחמה חלש. מרכיביה נכנעו לסובייטים בתום המלחמה. מפקד הדיוויזיה היה אוברסט הריברט רייתל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]