המרד (קבוצה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף המרד (ארגון טרור))
המרד
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים)
אידאולוגיה
אזורי פעילות ישראל, הרשות הפלסטינית
חברים 30–40 אנשים
מתנגדים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרד הוא ארגון טרור ימני קיצוני. על פי פרסומים, הארגון מעיד על עצמו כאנטי-ציוני ודוגל בפירוק מדינת ישראל על מנת להקים את ממלכת ישראל מחדש. הממלכה תהיה נאמנה להלכה ותתמוך בהריגת הערבים אשר נמצאים בשטחה[1].

הקבוצה אשר חבריה קשורים או משתייכים לנערי הגבעות התגבשה במהלך 2013.[2] מטרת ההתארגנות היא ביצוע פעולות טרור כנגד פלסטינים במטרה להתחיל מלחמה בין העם היהודי לעם הפלסטיני.[3] כאשר תפרוץ המלחמה, היא תסייע להם להפיל את השלטון המכהן אשר נתפס בעיני מחולליה סלחני ביחסו לערבים ולאחר מכן להקים מדינת הלכה ובית מקדש שלישי. הארגון פועל לערער את קיומה של מדינת ישראל באמצעות פעולות פרובוקטיביות שיביאו לדיון ציבורי בנושאים רגישים, כדוגמת היחס בין התורה לדמוקרטיה, יחסי דתיים-חילוניים בישראל ואף יחסי יהדות-נצרות, אך לטענתה בצורה זהירה אשר תפרק את יסודות המדינה, אך לא תשבור אותה[4].

מקור השם בא משמו של מניפסט הארגון שכתב פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר, נכדו של חבר הכנסת מאיר כהנא אשר נחשב גם כמנהיג הארגון.[5] הספר מפרט על האידאולוגיה של הקבוצה והדרך להפלת מדינת ישראל. ספר נוסף שנחשב כמקור אידאולוגי של המרד הוא ספר "תורת המלך" העוסק בהלכות הריגת גויים ונכתב בידי הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור[6].

השב"כ טוען כי הארגון פועל בצורות יוצאות דופן שלא מאפיינות את שאר ארגוני הטרור היהודים שקדמו לו וכי חברי הקבוצה הם אנשים הנוטים לאלימות[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.