השנים הטובות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השנים הטובות
The Nifty Nineties
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריילי תומסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
תלמה בורדמן
וורד קימבל
פרד מור
מוזיקה צ'ארלס וולקוט
אנימטור דייוויד סוויפט
קלוד סמית'
וורד קימבל
לס קלארק
וולט קלי
פרד מור
ארט פיצפטריק (אפקטים)
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה RKO Radio Pictures
הקרנת בכורה 20 ביוני 1941[1]
משך הקרנה 6 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי, יצירה תקופתית
דף הסרט ב־IMDb

השנים הטובותאנגלית: The Nifty Nineties) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי שהופק בטכניקולור על ידי וולט דיסני הפקות והופץ לבתי הקולנוע בשנת 1941 על ידי RKO Radio Pictures. הסרט בוים על ידי ריילי תומסון והונפש על ידי וורד קימבל, וולט קלי, פרד מור, קלוד סמית', דייוויד סוויפט ולס קלארק עם אפקטי הנפשה מאת ארט פיצפטריק.[2] זהו הסרט הקצר ה-113 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והרביעי שיצא באותה השנה.[3] בסרט מככבים מיקי ומיני מאוס ומתאר באור רומנטי את העשור של שנות ה-90 של המאה ה-19.

הסרט כולל מוזיקה מקורית ומעובדת מאת צ'ארלס וולקוט. צוות הדיבוב כולל את וולט דיסני בתפקיד מיקי ותלמה בורדמן בתפקיד מיני. לאנימטורים וורד קימבל ופרד מור יש הופעת קמאו בה כל אחד מהם מדבב גרסה קריקטורית של עצמו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת באביב, מתישהו בשנות ה-90 של המאה ה-19, מיקי ומיני מאוס נפגשים במקרה זה את זה בפארק ציבורי יום אחד. מיני מושכת את תשומת ליבו של מיקי בכך שהיא מפילה את המטפחת שלה בכוונה, בכדי שמיקי יחזיר לה אותה.[4]

מיקי ומיני צועדים יחד למופע הוודוויל

השניים הולכים יחדיו למופע וודוויל, בו הם רואים לראשונה מצגת שקופיות בשם "אבא היקר", הכוללת את השיר "אבא חזור לביתך". במצגת, בת מנסה לגרום לאביה לעזוב את בית המרזח המקומי, כי הוא לא חזר מהעבודה כמובטח ובמקום הלך והשתכר בבית המרזח. בשקופית הרביעית במצגת, ניתן לראות מגדל שעון, המורה על השעה 1:00 לפנות בוקר. והאם בבית צופה בחלון ובנה חולה אנושות, בתקווה שהאב יחזור הביתה. לרוע המזל, האב שיכור מכדי להקשיב לבת, ובסופו של דבר היא נאלצת להחזיר את אביה הביתה בעצמה. המצגת גורמת למיני לבכות, אך מיקי מנסה לנחם אותה ואומר: "אל תתרגשי כל כך. זו רק הצגה". בשקופית האחרונה מוצגת גלויה עם הכיתוב "נ.ב בסופו של דבר הוא חזר!", המעידה על כך שהאב והבת חזרו הביתה.

המערכה הבאה כוללת צמד בדרנים מרקדים. דמויותיהם הן גרסאות קריקטוריסטיות לשני האנימטורים של דיסני וורד קימבל ופרד מור, אשר דיבבו גם את הדמויות. בדיבוב העברי הם פונים אחד לשני בשמות "בן" ו"איש".

לאחר סיום ההופעה, מיקי ומיני משייטים בכבישי האזור הכפרי במכונית מעידן הפליז. גופי חולף על פניהם, רוכב על אופני פני-פרת'ינג (שמתהפכות), ודונלד דאק, דייזי דאק, יואי, דואי ולואי רוכבים על אופניים המיועדים לחמישה. ולבסוף, בסצנה המזכירה את "שיגעון של אווירון", המכונית מתרסקת בפרה במורד הגבעה. מיקי ומיני מגיחים מבין ההריסות ללא פגע, אבל כאשר הם מנסים לנשק זה את זה, הפרה מקפיצה את ראשה בין צמד העכברים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למעט שיר אחד, "The Gay Nineties" (שיר הפתיחה), הסרט כולל בעיקר שירים אותנטיים שהיו מוכרים באותה התקופה. רובם בוצעו על ידי הרביעייה הווקאלית "The Sportsmen", שבה הופיע ת'ראל רייבנסקרוף באחד הפרויקטים הראשונים שלו עבור דיסני.

השירים:

  • The Fountain in the Park
  • Come Home, Father
  • There'll Be a Hot Time in the Old Town Tonight
  • Old Folks at Home
  • In the Good Old Summertime

בדיבוב העברי נשמעים שירים מקוריים במיוחד לסרט אשר נכתבו, כמו גם כל מלאכת הדיבוב, על ידי שפרירה זכאי. בין המדבבים בעברית נכלל אוהד שחר בתור מיקי מאוס.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ "The Nifty Nineties". www.bcdb.com
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 107–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ Grant, John (1998). Encyclopedia of Walt Disney's Animated Characters (2nd ed.). Hyperion. p. 34. ISBN 978-0786863365.
  5. ^ The Disney Channel Countdown Launch - April 18, 1983