ולטר אננברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ולטר אננברג
Walter Annenberg
ולטר אננברג (במרכז) ואשתו ליונור כהן אננברג, לצד הנשיא רייגן.
ולטר אננברג (במרכז) ואשתו ליונור כהן אננברג, לצד הנשיא רייגן.
לידה 13 במרץ 1908
מילווקי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 באוקטובר 2002 (בגיל 94)
וינווד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה רנצ'ו מיראז' עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תקופת הפעילות 1950–2002 (כ־52 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד שגריר ארצות הברית בממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Leonore Annenberg עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ולטר הוברט אננברגאנגלית: Walter Hubert Annenberg;‏ 13 במרץ 1908 - 1 באוקטובר 2002) היה מוציא לאור, דיפלומט ונדבן יהודי-אמריקאי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד במילווקי, להורים ממוצא יהודי-גרמני, מוזס לואיס "מו" אננברג, שהיה מוציא לאור ורכש את העיתון "The Philadelphia Inquirer", וסיידי ססיליה לבית פרידמן. היה הבן היחיד של הוריו. מלבדו היו להוריו שבע בנות. היה מגמגם מאז לידתו.

בשנת 1920 עברה המשפחה ללונג איילנד. לאחר סיום לימודיו ב-1927 למד בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת פנסילבניה. הוא הועף[דרושה הבהרה] משם, ולעולם לא קיבל תואר מסיים קולג'. כשלמד בקולג' היה חבר באחוות הסטודנטית היהודית "זטא בטא טאו", הוותיקה ביותר בארצות הברית.

לאחר מותו של אביו בשנת 1942, קיבל לניהולו את עסקי המשפחה, והביאם להצלחה יתרה, תוך השקת המגזין "TV Guide" לתוכניות טלוויזיה בשנת 1952 והמגזין "Seventeen" לבני נוער.

בעיתונים שהוציא, ובפרט ב-The Philadelphia Inquirer, לא היסס לתקוף את הממשל והרשויות בארצות הברית, ובשנות החמישים פרסם מאמרים התוקפים את המקארתיזם ואת תוכנית מרשל.

בשנת 1969 מינה אותו נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון לשגריר ארצות הברית בבריטניה, תפקיד שמילא עד שנת 1974, כאשר בשנת 1976 הוענק לו תואר אבירות של מסדר האימפריה הבריטית.

היה אספן אמנות, ונהג לארח באחוזתו שברנצ'ו מיראג' בקליפורניה ידוענים רבים, ובהם נשיא ארצות הברית רונלד רייגן ומלכת בריטניה אליזבת השנייה.

ייסד את "בית הספר אננברג לתקשורת" באוניברסיטת פנסילבניה ואת "בית הספר אננברג לתקשורת ועיתונות" באוניברסיטת דרום קליפורניה.

בשנת 1986 העניק לו הנשיא רונלד רייגן את מדליית החירות הנשיאותית.

בשנת 1989 ייסד את "קרן אננברג", המעניקה תמיכה כלכלית למלכ"רים בתחום שיתוף הידע, וכן תרם למוסדות שונים בתחום החינוך, בסך כולל המוערך בכ-2 מיליארד דולר.

עם מותו בשנת 2002 נתרם אוסף האמנות האימפרסיוניסטית שלו, בשווי מוערך של כמיליארד דולר, למוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק.

בשנת 2009 נפתח "The Annenberg Space for Photography" בלוס אנג'לס. המתחם היה מיועד לתערוכות בתחום הצילום הדיגילי ומסורתי. בתערוכה הראשונה הוצגו עבודות של קתרין אופי ואמנים אמריקאים נוספים. במקום הוצגו תערוכות רבות עד לשנת 2019. בהמשך הוא נסגר בעקבות מגפת הקורונה.

היה נשוי בראשונה לברניס דונקלמן, ובשנת 1951 נישא בשנית, לליונור כהן, אחייניתו של מייסד אולפני קולומביה הארי כהן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ולטר אננברג בוויקישיתוף