ועידת אובמה-מדבדב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ועידת אובמה-מדבדבאנגלית: Obama–Medvedev Commission) הידועה באופן רשמי בשם "הוועדה הנשיאותית הבינלאומית של ארצות הברית-רוסיה" הוכרזה ב־6 ביולי 2009 על ידי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ונשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב במהלך ביקורו של הנשיא אובמה במוסקבה כדרך לשיפור התקשורת ושיתוף הפעולה בין ממשלות רוסיה וארצות הברית. שני הנשיאים הודיעו כי עבודת הוועדה תתואם על ידי מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון ושר החוץ הרוסי הרוסי סרגיי לברוב[1].

מאז ההידרדרות המהירה ביחסי ארצות הברית–רוסיה, שהחלה ב-2012 עם בחירותו מחדש של פוטין לנשיאות, והחריפה ב-2014 עם סיפוח חצי האי קרים, הוועדה צמצמה במידה רבה את פעילותה והיא למעשה מושבתת[דרוש מקור].

הרכב הוועדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנשיאים אובמה ומדבדב הסכימו כי בנציבות יהיו שלוש עשרה קבוצות עבודה. באוקטובר 2009, במהלך ביקורו של שר החוץ קלינטון במוסקבה, נוספו שלוש קבוצות עבודה נוספות; בנושא לוחמה בטרור, סביבה וצבא לצבא. בנוסף, ספורט התווסף לקבוצת משנה של קבוצת העבודה לבורסות חינוך ותרבות, ונוצרה קבוצת היגוי מדיניות בראשות סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב ומזכיר המדינה האמריקני ויליאם ברנס. קבוצות העבודה הן:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ White House Press Statement, July 6, 2009
  2. ^ Rojansky, Matther; Izabella Tabarovsky (8 ביוני 2013). "The Latent Power of Health Cooperation in U.S.-Russian Relations". Science & Diplomacy. 2 (2). {{cite journal}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסיה ובנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.