חוות קרן אור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוות קרן אור
פעילות הצלה ושיקום בעלי חיים
התאגדות עמותה רשומה
מדינה ישראלישראל ישראל
מטה הארגון בית ברל
מייסדים קרן אור סולומון
תקופת הפעילות 2016–הווה (כ־8 שנים)
https://www.kerenorfarm.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חוות קרן אור היא חווה שיקומית לבעלי חיים. בחווה מתגוררים ומטופלים כ-450 בעלי חיים שניצלו מהתעללות או ממצוקה אחרת, ובהם עופות, כלבים, חתולים, חזירים, סוסים, עיזים, צבים, חמורים, פרות, כבשים ועוד. שמה המלא של החווה הוא "חוות קרן אור- חוויה הדדית בחווה שיקומית", היא נוסדה מתוך חזון שהקשר המיוחד עם בעלי חיים והטיפול בהם מטפל גם במטפלים עצמם. בחווה כ-65 מתנדבים שביניהם נערים בסיכון, קשישים, בוגרים על הרצף האוטיסטי, הלומי קרב ואחרים, חלקם מגיעים דרך סל שיקום של משרד הבריאות[1].

ייסוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן אור סלומון עם בעלי החיים

החווה הוקמה בשנת 2016 על ידי קרן אור סולומון, לאחר מיזמים שלה להפעלת ילדים עם בעלי חיים, ושיקום בעזרת בעלי חיים. מתוך חשש לצער בעלי חיים שנגרם במסגרות כאלה הם הופסקו, ונפתחה חוות המקלט. החווה שוכנה תחילה בכפר יונה, ולאחר כשנה הועתקה ליישוב עדנים שבשרון למשק בשטח 4 דונם. סולומון מנהלת את החווה ומתגוררת בה. ב-30 ביולי 2017 נרשמה החווה כעמותה. בשל בקשת בעלי המקום לפנות את השטח ביישוב עדנים, במהלך אוקטובר 2021 החווה הועתקה שוב לשטח בבית ברל.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפעול היומיומי של החווה מתבצע באמצעות כ-65 מתנדבים שאחראים על האכלה, מתן טיפול וטרינרי, פיזיותרפיה, שיקום, ניקיון, הזנה מבקבוקים, התקנה על כיסאות גלגלים, ליווי טיפולים אישיים ועוד. חלק מהעובדים מגיעים במסגרת שירות לאומי. רבים מבעלי החיים הם נכים בצורה זו או אחרת. כל זכר שמגיע לחווה עובר סירוס ובמקרה של חתולים וכלבים הנקבות עוברות עיקור.

מלבד מתחמי המחייה של בעלי החיים, החווה כוללת גם: משרדים, שיקומיה, מרפאה, חדר טיפול באנשים, מתחם כלבים נכים וצימר לחתולים עיוורים.

לוקמן "לוקי" אחד מדיירי החווה, מתנייד על כיסא גלגלים. הוא קרוי על שם האדם שהציל אותו, לאחר שמצא אותו גורר את עצמו על הכביש על שתי רגליים קדמיות.[2]

הציבור פונה למתנדבי העמותה באמצעי המדיה השונים על מנת לדווח על בעלי חיים במצוקה.

בכל שנה החווה אחראית על חילוץ והצלה של מאות בעלי חיים ומציאת בתים מאמצים לעשרות בעלי חיים. החילוצים מתבצעים באמצעות כלי רכב מיוחדים לשינוע בעלי חיים: רכב חילוץ והצלה, קרון סוסים וקרון לעגלים וצאן.

מקורות המימון של העמותה הם תרומות, ירידים, סיורים לציבור, טיפולים אישיים, וחוגי ילדים. בשנת 2019 הכנסות העמותה כללו 294,056 ש"ח תרומות ו-123,826 ש"ח בעד שירותים.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חוות קרן אור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מיכאלה חזני, לתת "קרן אור" לבעלי חיים ולבני אדם, באתר ynet, 30 בנובמבר 2020
  2. ^ לוקמן, באתר חוות קרן אור
  3. ^ נתונים כספיים באתר גיידסטאר