חוף רחצה נפרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החוף הנפרד בהרצליה ביום המיועד לרחצת גברים
הכניסה לחוף שרתון
גידור בחוף שרתון, עד אחרי שובר הגלים
גידור בין חוף שרתון לחוף הסמוך לו

חוף רחצה נפרד או חוף נפרד הוא חוף רחצה שבו מתקיימת רחצה נפרדת של גברים ונשים. לעיתים הוא מופרד באמצעות גדר אטומה מהחופים המעורבים שלצידו. החוף מיועד לכל מי שנמנע מלהגיע לחוף מעורב מטעמי דת, צניעות או מכל טעם אחר.

חופים נפרדים בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרבית החופים הנפרדים הרחצה לגברים ולנשים מתקיימת בימים שונים או בשעות שונות, יוצאים מהכלל הם החוף "הבינלאומי" בים המלח, חוף "מהדרין" וחוף "כינר" בכנרת, החוף הדתי באילת וחוף "זיף" בעכו (ועד לביצוע תוכנית ההתנתקות גם "חוף התמרים" באזור התיירות בגוש קטיף), שבהם מתאפשרת במקביל רחצה נפרדת לגברים ולנשים, באמצעות מחיצה שמתחילה בחוף וממשיכה גם במים ומחלקת את החוף הנפרד לשניים. בימי הקיץ חברות האוטובוסים מקיימות קווים מיוחדים מריכוזי אוכלוסייה חרדיים (בני ברק, אלעד וכדומה) לחופים אלה.

חוק הסדרת מקומות-רחצה, תשכ"ד-1964 מאפשר לרשות מקומית, באישור של שר הפנים, "ייעוד מקומות או זמנים לרחצה בלעדית של גברים, נשים או טף" במקווה מים (ים, נהר, אגם או בריכת שחייה)[1]. בהתאם לכך אושרו חופים נפרדים ברשויות מקומיות רבות. החוק אינו מתאר את החוף הנפרד לפרטיו, ובפרט לא מתאר את גידורו והפרדתו (הן הפרדה פנימית והן מחיצות סובבות) מקו החוף.

חופים נפרדים קיימים בים התיכון, ים המלח והכנרת. במפרץ אילת יש חוף נפרד מדרום לנמל אילת, אך הוא סגור.

רשימת החופים הנפרדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחוף הים התיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

חופים נפרדים בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיוון ה'תשע"ח הוקם בניו יורק חוף נפרד[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]