חנן פרידמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חנן פרידמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 בספטמבר 1971 (בן 52)
מדינה ישראל
השכלה אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע עורך דין, מנכ"ל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חנן פרידמן (נולד ב-4 בספטמבר 1971), הוא מנכ"ל בנק לאומי לישראל. שימש במגוון תפקידים בכירים בלאומי, בהם ראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות וטרנספורמציה, ראש חטיבת אסטרטגיה ורגולציה וראש חטיבת ייעוץ משפטי. טרם הצטרפותו ללאומי כיהן כיועץ המשפטי הראשי של קבוצת הראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרידמן גדל בפתח תקווה בבית דתי לאומי. למד במדרשית נעם ולאחר מכן שירת 6 שנים בצה"ל בתפקידי מנהלה, כולל בסיירת מטכ"ל. הוא בעל דרגת רס"ן במילואים.

הוא בוגר ומוסמך בהצטיינות מהפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 1999, לאחר סיום לימודיו, עבד כעורך דין במשרד ליפא מאיר ושות' במשך 6 שנים. עסק בייעוץ משפטי לחברות וארגונים, ליטיגציה מסחרית וייצוג בתובענות ייצוגיות בהליכי חדלות פירעון.

בשנת 2005 הצטרף לקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, שם כיהן כמשנה למנכ"ל וכיועץ המשפטי הראשי של הקבוצה, עד לשנת 2014.

בספטמבר 2014 הצטרף לבנק לאומי ומונה ליועץ המשפטי הראשי וראש חטיבת הייעוץ המשפטי של קבוצת לאומי. פרידמן היה אחראי גם על מערך הציות של הבנק וטיפל ביישום ההסדר של בנק לאומי עם הרשויות האמריקאיות. הסכם הפשרה בין הצדדים נחתם בדצמבר 2014.

ביוני 2017 מונה לראש חטיבת אסטרטגיה ורגולציה. עסק, בין השאר, בגיבוש האסטרטגיה של קבוצת לאומי ובניית התשתית הארגונית להתמודדות עם השינויים בעולם הבנקאות.

באפריל 2019 מונה לראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות וטרנספורמציה. במסגרת זו הוביל, בנוסף על תפקידיו, את גיבוש תוכנית טרנספורמציית מערכות המחשוב של לאומי. בנוסף, עסק בקידום החדשנות הטכנולוגית בלאומי וביישום חוק שטרום, שחייב את לאומי למכור את חברת הבת לאומי קארד. בתוך כך, פרידמן הוביל את המשא ומתן עם קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס, עד למכירתה של לאומי קארד לקרן לפי שווי של כ-2.5 מיליארד ש"ח.

במקביל לתפקידו, שימש פרידמן לאורך השנים כיו"ר וחבר בדירקטוריונים של שלוחות חו"ל של קבוצת לאומי: יו"ר Bank Leumi le-Israel Corporation - BLC, חבר בדירקטוריונים של Bank Leumi USA ו- Leumi Investment Services Inc.

בנוסף, הוא משמש כחבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן.

באוגוסט 2019, כחודש לאחר שרקפת רוסק עמינח ביקשה לסיים את תפקידה כמנכ"לית לאומי, קיבל דירקטוריון בנק לאומי את המלצת ועדת האיתור, בראשות יו"ר לאומי, סאמר חאג' יחיא, למינויו של פרידמן לתפקיד מנכ"ל הבנק.[1] פרידמן נכנס לתפקידו ב-1 בנובמבר 2019. בתקופת כהונתו, עזב בנק לאומי את איגוד הבנקים[2] ושונה מבנה הבנק כשהבנק הדיגיטלי פפר נוהל ישירות בידי פרידמן.[3]

משפחה וחייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לריקי, עורכת דין העוסקת במעמד אישי ונדל"ן, ולהם 4 ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]