טיוטה:חיים אידלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב
חיים אידלס
לידה תל אביב
מקום מגורים רחוב פנקס צפון תל אביב
רבותיו האדמו"ר מגור הרב יעקב אריה אלתר, הרב יוסף שלום אלישיב והרב שלמה זלמן אוירבאך

הרב חיים אידלס הוא פוסק הלכה, מקובל ורב בית הכנסת 'גורן' בצפון תל אביב. הוא חסיד גור אך בעל גישה מקרבת ובקהילתו יש חרדים ודתיים לאומיים יחד. וגם אנשים שאינם דתיים מושפעים ממנו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשנת ? ל ? למשפחת חסידי גור בצפון תל אביב, משפחתו התפללה בשטיבל של חסידי גור ברחוב אחד העם ולאחר מכן בשטיבל ברחוב פיארברג. בילדותו למד בתלמוד תורה של בעלזא בתל אביב ולאחר מכן עבר לישיבה קטנה "נזר התורה" והמשיך לישיבה הגדולה "נזר התורה" שם למד הלכה ובגיל שמונה עשרה הוסמך לרבנות, לאחר מכן התחתן עם אתי לוין נכדתו של הרב רפאל לוין בנו של הרב אריה לוין והתגורר בירושלים.

בשנת תשס"ב (1992) הוצע לרב אידלס לכהן כרב בית הכנסת גורן בתל אביב. הרב אידלס שרצה לחזור ולהשפיע בעיר הולדתו אך חשש שיהיה קשה לחנך את ילדיו בעיר חילונית, הלך להתייעץ עם האדמו"ר מגור הרב יעקב אריה אלתר שחיזק אותו.

בשנת תשס"ט (1999) הוציא לאור את חידושי הרב שמעון שקופ על מסכת בבא מציעא מתוך כתב היד.

החל משנת תש"ע משדר הרב אידלס תוכנית שבועית ברדיו קול חי בה הוא עונה לשאלות בהלכה של מאזינים[1].

בשנת 2005 לאחר שנועץ ברבי יעקב אריה אלתר והרב אלישיב התחיל לקבל קהל לייעוץ[דרושה הבהרה].[2]

בשנת 2011 הקים את עמותת "איש צדיק היה" על שם הרב אריה לוין (סבא רבא של אשתו), העוסקת בעזרה לחולים ונזקקים, ומכהן כנשיא העמותה[3].

ב-2019 עשה קורס קציניםתבנית:הבהה ומאז משמש כרב צבאי במילואים[2].

משמש[דרושה הבהרה] כמורה צדק בית הוראה ‘קהילות יעקב’ בראשות הרב יעקב מאיר שטרן.

הרב אידלס משמש כרב בית הכנסת 'גורן' (בית הכנסת של הרב שלמה גורן) בצפון תל אביב. שם הוא נוהג לקבל קהל. קהילת בית הכנסת מורכבת רובה מדתיים לאומיים למרות היותו חרדי דבר המראה על גישתו המאחדת. הרב אידלס מסביר את שיטתו:

"הקיטוב שנוצר בחברה הוא תוצאה של הגדרות ובדלנות. הוא דתי, זה דתי לשעבר, ההוא חרדי-לאומי... לכל אחד יש קבוצה שהוא משתייך אליה - וכל מי שלא בקבוצה שלי הוא אוטומטית 'לא בסדר' כי הוא לא חושב כמוני...האמת היא, שאנחנו יכולים להיות חלוקים לחלוטין - ועדיין לאהוב את הזולת בדיוק כפי שהוא. שמעתי את הרב לאו, הרב הראשי של ישראל, אומר על מדרש חז"ל 'כשם שפרצופיהם אינם שווים כך דעותיהם אינן שוות'. אין לנו טענות כלפי אדם אחר על כך שהוא לא נראה בדיוק כמוני. אנחנו מקבלים את השונות הזו כטבעית ומובנת מאליה. אז למה כאשר הדעה שונה אנחנו פוסלים?"[2]

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לאתי נינתו של הרב אריה לוין.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דרך חיים עם הגאון הרב חיים איידלס - כ"ה אדר ב' תשפד - 04.04.2024 תוכיות קול חי, באתר רדיו קול חי
  2. ^ 1 2 3 פרקש, טלי (2019-10-06). "אלפי מעריצים ופעילות חסד ארצית: ראיון מיוחד עם הרב ש"רואה לנשמה"". Ynet. נבדק ב-2024-04-06.
  3. ^ תרומות | אודות


קטגוריה:תל אביב-יפו: רבנים