טיוטה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/ימינה/שי מימון (פוליטיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שי יצחק מימון (נולד ב-31 בינואר 1981) הוא פעיל פוליטי ומועמד מטעם הימין החדש, הועמד במקום ה-11 ברשימת ימינה לכנסת העשרים ושתיים ומועמד במקום ה-10 ברשימה לכנסת ה-24.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנה של השופטת נילי מימון, סגנית נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בירושלים ובתו של השר ד"ר זרח ורהפטיג. למד בישיבת ההסדר קרית שמונה אצל הרב צפניה דרורי ובצבא היה קצין ביחידת אגוז. בשנת 2015, נורה ונפצע קשה ברגליו בפיגוע ליד הישוב שבות רחל, בו נרצח חברו מלאכי רוזנפלד.

היה בין מובילי המאבק להסדרת מצפה כרמים והחוק לקיזוז משכורות המועברות למחבלים מהתשלומים לרשות הפלסטינית.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת הוצב במקום ה-18 ברשימת הימין החדש לכנסת ועמד בראש מטה הפעילים של הימין החדש, אך זו לא עברה את אחוז החסימה. לקראת הבחירות לכנסת ה-22 קודם למקום ה־5, שלבסוף היה ה־11 ברשימת ימינה שזכתה ב־7 מנדטים. לקראת הבחירות לכנסת ה-23 הוצב במקום ה־7 של הימין החדש, ה־14 ברשימת ימינה, אך המפלגה זכתה ב־6 מנדטים. החל מ-2020 הוא משמש כציר מטעם הימין החדש בקונגרס הציוני הל"ח.[1] הודיע על התנגדותו להקמת הממשלה הצפויה בראשות ראש מפלגתו נפתלי בנט ויאיר לפיד (ברוטציה) בתמיכת חברי מפלגת רע"ם הערבית. לאחר הקמת הממשלה השלושים ושש בראשות בנט ולפיד שבה הייתה חברה גם רע"ם הודיע מימון ב-16 ביוני 2021 על התפטרותו מרשימת ימינה לכנסת.

מימון בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית. הוא איש הייטק במקצועו.

נשוי לענת, עובדת סוציאלית, להם חמישה ילדים והם מתגוררים במצפה כרמים שבהרי בנימין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]