טיוטה:שלומית קמינקא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלומית קמינקא
לידה 24 לאפריל 1945
ישראל
מדינה ישראל
מקום מגורים כפר סבא, ישראל
פעילות בולטת קידום ופיתוח מקצוע ניהול משאבי אנוש
השכלה תואר ראשון פסיכולוגיה וסוציולוגיה, תארים שני ושלישי בניהול משאבי אנוש
מקצוע מרצה בכירה בניהול משאבי אנוש
תפקיד מנכ"ל
תואר דוקטור
תקופת כהונה החל מ 2004
בן זוג ד"ר נחום קמינקא

ד"ר שלומית קמינקא (נולדה ב-24 באפריל 1945) היא מנכ"לית העמותה לניהול פיתוח וחקר משאבי אנוש בישראל ומרצה בכירה במכללה לניהול המסלול האקדמי, באוניברסיטת רייכמן ובמרכז האקדמי פרס

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמינקא היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותארים שני ושלישי בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. בשנים 19771980 הייתה מנהלת כוח אדם בבית חולים רוטשילד (כיום "מרכז רפואי בני ציון") בחיפה ובשנים 1980–1987 הרצתה בחוג ללימודי עבודה, הקימה וריכזה אקדמית את מסלול "מינהל שירותי בריאות" בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב. בשנים 1987–1989 הייתה מדענית אורחת במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). בשנים 19902003 הקימה וניהלה את המחלקה לתכנון אסטרטגי של משאבי אנוש בבנק הפועלים.

בעקבות פרישתה מעבודתה בבנק הפועלים החלה קמינקא בפעילות שמטרתה לממש את האמירה הכללית שאימצה והחלה להפיץ - "אנשים זה מקצוע". טענתה המקצועית היא שארגונים טוענים בפרהסיה שהגורם האנושי הוא המשאב המשמעותי ביותר שלהם, אבל בפועל מניחים למשאבי האנוש בארגון להיות מנוהלים על ידי אנשים שרבים מהם לא קיבלו את ההכשרה המקצועית הראויה והמיוחדת לצורך כך. בפעולתה גייסה אנשי אקדמיה מהשורה הראשונה בתחום ניהול משאבי אנוש, וסמנכ"לי משאבי אנוש מארגונים מובילים במשק והובילה מהלך של הגדרת גוף ידע מקצועי שנשען על מודל ההסמכה של SHRM בארצות הברית ועל מודל ההסמכה CIPD הבריטי (ארגוני מנהלי משאבי האנוש במדינות אלה). מסמך גוף הידע הזה, שכולל התאמות למציאות של משאבי אנוש בישראל, הפך לבסיס לקבלת הסמכה בניהול משאבי אנוש. המסמך הפך למודל המקצועי שלפיו אוניברסיטאות ומכללות מכוונים את תוכניות הלימודים שלהם בניהול משאבי אנוש.

גוף הידע של תחום משאבי אנוש מתייחס לשישה נושאי-על המחולקים בתוכם לתת נושאים ורמות שונות:

  • ניהול אסטרטגי של משאבי אנוש
  • מדיניות העסקה ותכנון כ"א
  • פיתוח ארגוני והדרכה
  • ניהול שכר ותגמולים
  • יחסי עובד- מעביד
  • רווחה, טיפול בפרט, בטיחות וגיהות בתעסוקה

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמינקא נשואה לד"ר נחום קמינקא, נכדו של הרב ד"ר אהרן קמינקא ומנכ"ל "המרכז לחשיבה פורצת דרך" ואם לארבעה בנים, פרופסור גל קמינקאאוניברסיטת בר-אילן), ד"ר אייל קמינקא (מנהל בית הספר הבינ"ל להוראת השואה ב"יד ושם"), יובל ויגאל קמינקא (מייסדי חברת Joytunes).