כוכבי האנימציה נחלצים לעזרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כוכבי האנימציה נחלצים לעזרה
Cartoon All-Stars to the Rescue
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על קרוסאובר לסדרות "אלף", "הצ'יפמאנקס", "אגדות ברווזים", "גארפילד", "לוני טונס", "חבובוטף", "הרפתקאות פו הדוב", "הדרדסים" ו"צבי הנינג'ה"
בימוי מילטון גריי, מארש לאמורה, רוברט שלורן, מייק סביקו, קרן פטרסון (מפקחת)
הופק בידי באז פוטמקין
תסריט דוויין פול, טום סווייל
מדבבים רוס בגדסריאן, ג'ף ברגמן, טאוסנד קולמן, וויין קולינס, ג'ים קאמינגס, ג'ואי דדיו, פול פוסקו, דני גולדמן, ג'ורג'י איירין, ג'ניס קרמן, ארון לור, ג'ייסון מרסדן, דון מסיק, לורנזו מיוזיק, לאורי או'בריאן, לינדזי פארקר, ג'ורג' סי. סקוט, ראסי טיילור, פרנק ולקר
מוזיקה אלן מנקן, הווארד אשמן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Endemol Australia, Television Academy Foundation עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Walt Disney Studios Home Entertainment, פוקס, ערוץ דיסני, Italia 1, PBS, CBS, NBC, ABC, ניקלודיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה direct-to-video, שידור קרקעי עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 באפריל 1990
משך הקרנה כ-32 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן: צרפתית ואיטלקית)
סוגה סרט אנימציה, סרט פנטזיה, סרט חינוכי, סרט קרוסאובר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כוכבי האנימציה נחלצים לעזרהאנגלית: Cartoon All-Stars to the Rescue) הוא סרט טלוויזיה מונפש אמריקאי מסוגת פנטזיה חינוכית, בו יש קרוסאובר בין דמויות מצוירות שונות. מטרת הסרט היא למנוע שימוש בסמים בקרב בני נוער. הסרט בוים על ידי מילטון גריי, מארש לאמורה, רוברט שלורן, מייק סביקו וקרן פטרסון (מפקחת), ונכתב על ידי דוויין פול וטום סווייל.

הסרט שודר לראשונה בארצות הברית ב-21 באפריל 1990 בארבע רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות: NBC,‏ CBS,‏ ABC ופוקס. הסרט מעולם לא שודר בישראל או דובב לעברית. אורך הסרט כ-32 דקות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על נער בשם מייקל הצורך מריחואנה וגונב את הבירות של אביו. אחותו הצעירה קורי מדואגת ממנו כל הזמן בשל שינויים בהתנהגותו. כאשר קופת החזיר שלה נעלמת קמים צעצועי הדמויות המצוירות שלה לתחייה כדי לעזור לקורי למצוא אותה. לאחר שהן מוצאות את הקופה בחדר של מייקל ובה הסמים שלו מחליטות הדמויות לקחת את מייקל למסע פנטזיה כדי ללמדו את הסיכונים וההשלכות שבשימוש בסמים.

הכוכבים המצוירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט הופיעו מספר דמויות מעשר סדרות טלוויזיה שונות. השימוש בהם נעשה בחינם בגלל ההיבט הציבורי המיוחד. הדמויות באגס באני ודאפי דאק מחברת "האחים וורנר" דובבו על ידי ג'ף ברגמן במקומו של מל בלאנק, שנפטר זמן מה לפני הפקת הסרט. הדמויות והזיכיונות שמהם הן נלקחו:

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי הדיבוב המקורי של הסרט היה האנק סארויאן.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופק במימון רשתות המזון מקדונלד'ס וצ'אק-אי-צ'יז. עובדה זו עוררה לעג בשל הסיכונים הבריאותיים במזון הנמכר בהן. רשתות המזון הנ"ל מכרו גם מהדורות ביתיות של הסרט ב-VHS, שהופקו על ידי "Walt Disney Studios Home Entertainment". הסרט נפתח בהקדמה מפי נשיא ארצות הברית ג'ורג' הרברט ווקר בוש, הגברת הראשונה ברברה בוש וכלבתם מילי.

השיר "Wonderful Ways to Say No" נכתב על ידי המלחינים זוכי האוסקר אלן מנקן והווארד אשמן, שכתבו גם את השירים עבור הסרטים "בת הים הקטנה", "היפה והחיה" ו"אלאדין" של חברת וולט דיסני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]