לדלג לתוכן

כלום לא עצוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"כלום לא עצוב"
סינגל בביצוע אביתר בנאי
מתוך האלבום אביתר בנאי
יצא לאור 1 ביולי 1997
שפה עברית
כתיבה אביתר בנאי
לחן אביתר בנאי
הפקה קורין אלאל
עיבוד קורין אלאל

"כלום לא עצוב" הוא שיר של הזמר-יוצר הישראלי אביתר בנאי. השיר נכתב והולחן על ידי בנאי, עובד והופק בידי קורין אלאל ויצא לאור ב-1 ביולי 1997 בתור הרצועה ה-11 מתוך אלבום הבכורה שלו, "אביתר בנאי".

רקע, יצירה ויציאה לאור

[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והולחן על ידי בנאי[1] ועובד והופק בידי קורין אלאל[2]. עטיפת הסינגל אשר צולמה בידי רונן ללנה בביתו של אביתר, מראה את אביתר בצורה מטושטשת, כמו כל שאר העטיפות מאלבום זה[2]. השיר יצא לאור ב-1 ביולי 1997 בתור הרצועה ה-11 מתוך אלבום הבכורה שלו, "אביתר בנאי"[2].

ניתוח מוזיקלי

[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר מתאר מגוון סיטואציות קשות, בהן רצח, אונס ומוות פתאומי אותן שר בנאי, מלוות בלחן שמח, וצלילי "לה לה לה" קליט אותו שרות קורין אלאל ואורנה בנאי. בפזמון הקצר מצהיר בנאי ש"כלום לא עצוב", ובבית האחרון מציג את פתרונו למצב: ללכת לישון[3]. אורי משגב תיאר את "כלום לא עצוב" כ"שיר מחוספס של בחור שמסתכל החוצה מהחלון ומבין מה הוא הוא רואה בארץ הזאת[2], ועמי פרידמן מ"ישראל היום" כתב כי זהו שילוב של נעימה ילדותית ותיאור קודר של הלך הרוח ברחוב הישראלי באותם ימים[4].

אלחנן סמואל מ"מקור ראשון" כתב כי זהו אחד משירי המחאה החברתית החזקים בישראל. הוא הוסיף כי המציאות המתוארת בשיר, בה יש אנשים שעבורם "כלום לא עצוב" לנוכח אירועים עצובים הקורים לאחרים, היא רק עוד סיבה להיות עצובים. לדבריו, המחאה בשיר היא לא נגד רצח ואונס, אלא נגד האדישות של בני האדם לכל הרע שמסביבם[3].

לעומת זאת, נדב מנוחין מ"וואלה!" כתב כי זהו שיר מחאה שטחי ובוסרי שממחיש עד כמה לא ידע בנאי הצעיר מה לעשות עם כל הכעס שלו על העולם[5].

מיקומי שיא

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים

‏  1997
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
המצעד השבועי של רשת ג' 3[6]

מצעדים שנתיים

‏  2010
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
המצעד השנתי של רשת ג' 37[7]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]