לנה ווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: יש לתרגם שמות אישים ומקומות לעברית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: יש לתרגם שמות אישים ומקומות לעברית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
לנה ווד
Lana Wood
לידה 1 במרץ 1946 (בת 78)
סנטה מוניקה, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Светлана Николаевна Захаренко עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1947 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר המקצועי של הוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Alan Feinstein עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לנה ווד ב-1966

לנה וודאנגלית: Lana Wood; נולדה כ- Svetlana Nikolaevna Zakharenko ב-1 במרץ 1946) היא שחקנית ומפיקת קולנוע אמריקאית. תפקידה הגדול הראשון היה בהיותה בת 9, במערבון "המחפשים" בכיכובו של ג'ון ויין. היא הופיעה דרך קבע באופרת הסבון "פייטון פלייס". תפקידה הידוע ביותר הוא פלנטי אוטול בסרט ג'יימס בונד "יהלומים לנצח".

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווד נולדה כסבטלנה ניקולאבה זכרנקו לניקולאי ומריה זכרנקו, מהגרים ממוצא רוסי. אביה התגורר בוונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה, בעוד אימה גדלה בעיר הסינית חרבין. אחרי שהוריה נישאו, הם התיישבו בסנטה מוניקה, קליפורניה, שם נולדה לנה. בזמן זה הוריה שינו באופן חוקי את שם משפחתם לגורדין. אחותה הגדולה הייתה השחקנית נטלי ווד. יש להן אחות חורגת, אולגה, מנישואיה הקודמים של אימן.

שחקנית ילדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפעוטה, הופיעה לנה ב-Driftwood‏ (1947), אולם הקטעים בהם השתתפה נמחקו מהגרסה סופית של הסרט. הסרט הראשון בו נרשמה בקרדיט של צוות השחקנים היה המערבון הקלאסי "המחפשים" משנת 1956 בכיכובו של ג'ון ויין בו שיחקה גם אחותה של לנה, נטלי. שם הבמה של נטלי היה ווד, אותו קיבלה מהמפיק של סרטה הראשון. מריה נשאלה תחת איזה שם משפחה יש לכתוב את שמה של לנה בקרדיטים והשתכנעה בכך שהדבר הטוב ביותר יהיה לרשמה כ"ווד", כמו אחותה. כילדה, היא אף הופיעה בתפקיד אורח ב-Playhouse 90 ‏(1957), The Real McCoys‏ (1958) והופיעה בסרט מרג'ורי מורנינגסטאר (1958).

הקריירה כמבוגרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מוקדם בקריירה שלה, קיבלה לנה תפקידים קטנים בסרטים בהם הופיעה נטלי. הקריירה שלה המריאה החל משנות השישים. אחד מתפקידיה היה בסרט בסוגת מסיבות החוף The Girls on the Beach‏ (1965). אחרי שהיא הופיעה בסדרת הדרמה קצרת הימים The Long, Hot Summer, היא קיבלה את תפקיד סנדי וובר באופרת הסבון Peyton Place. היא שיחקה בתפקיד בשנים 1967-1966.

ב-1971 הציע יו הפנר ללנה לדגמן בעירום לפלייבוי והיא הסכימה. תמונותיה התפרסמו בגיליון אפריל 1971 של פלייבוי, לצד שירתה של ווד. למרות שאחותה הביעה את מורת רוחה להופיע בעירום, הרי שהפרסום היה המניע העיקרי לכך. היא גם לוהקה כנערת ג'יימס בונד פלנטי אוטול בסרט ג'יימס בונד יהלומים לנצח משנת 1971, שבו בקטע אחד עם שון קונרי, היא מופיעה לובשת זוג תחתונים כמעט שקופים. [1]

ווד הופיעה בלמעלה מ-20 סרטים ויותר מ-300 הופעות בטלוויזיה, בכלל זה פייטון פלייס, הנמלט, בוננזה, משימה בלתי אפשרית, Police Story, סטארסקי והאץ', Nero Wolfe, Fantasy Island ו- Capitol. היא אף הופיעה בסרט של וולט דיסני Justin Morgan Had a Horse ‏(1972), במערבון Grayeagle ‏(1977). אחרי ששיחקה בסרט האימה Demon Rage‏ (1982), היא פרשה ממשחק והתרכזה בקריירה שלה כמפיקה.

ב-1984 ווד הוציאה לאור את ספרה השנוי במחלוקת Natalie, A Memoir by Her Sister, מעט אחרי מותה של אחותה. הספר הגיע למקום השלישי ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס. ב-2004, היא הפיקה את הסרט הביוגרפי The Mystery of Natalie Wood. לאחרונה שבה לשחק והיא עובדת על הפקתם של מספר פרויקטים. לנה היא דמות בספרו החדש של סטיב אלטן Steve Alten "Meg: Hell's Aquarium".

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווד התחתנה והתגרשה חמש פעמים, עד גיל 29 בלבד. נישואיה הראשונים בגיל 16 ל- Jack Wrather Jr, בוטלו אחרי חודשים מספר. היא התחתנה בשנית בהיותה בת 18 לקרל ברנט. בשנות העשרים המוקדמות שלה היא נישאה לסטיב אוליבר ו- Allan Balter. היא נישאה בחמישית בהיותה בת 26 ל- Richard Smedley בשנת 1973. יש להם בת, אוון טיילוא מלדונאדו, שנולדה ב-11 באוגוסט 1974. הם חיו בנפרד והתגרשו ב-1975. בשנות השמונים היא ניהלה מערכת יחסים ארוכה עם השחקן אלן פיינשטיין.

ווד ניהלה רומנים עם השחקנים וורן בייטי, ראיין אוניל, אלן דלון ושון קונרי. היא כותבת בפרוטרוט על הקשרים הללו באוטוביוגרפיה שלה.

ב-29 בנובמבר 1981 טבעה נטלי, אחותה של ווד, בסמוך לסנטה קטלינה בנסיבות חשודות. לנה אמרה: "האדם שאהבתי יותר מכל אחד אחר, פרט לבתי, מת. אני בוכה בשל כך הרבה. אני מניחה שכך יהיה תמיד." מאוחר יותר, אמה מריה, שחלתה במחלת אלצהיימר עברה לגור עם לנה. גורדין הלכה לעולמה ב-6 בינואר 1998. לנה כתבה בספרה, שלא פורסם, אודות חוויותיה עם מריה. היא אינה בקשר עם שתי אחייניותיה נטשה גרגסון וקורטני וגנר.

אחרי שלנה פרסמה את זיכרונותיה החושפניים Natalie: A Memoir by Her Sister, גיסה לשעבר, רוברט וגנר, ניתק עמה את הקשר. בשלב מאוחר יותר נשא וגנר לאישה את השחקנית ג'יל סנט ג'ון, שהייתה חברת ילדות של נטלי וכיכבה לצדה ב"יהלומים לנצח". באביב 2000, נקלעו הנשים לריב במהלך צילומים ב-Vanity Fair של נערות בונד. לנה שיתפה פעולה עם סוזאן פינסטד בביוגרפיה שלה על נטלי, Natasha, שבה פינסטד מציעה שוגנר נטל חלק במותה של נטלי ווד.

יש לה שלושה נכדים: ניקולאס (נולד ב-1998), דפנה (נולדה ב-2000) ומקס (נולד ב-2002).

בתה אוון חלתה בלימפומת הודג'קין בראשית שנות האלפיים. לנה השקיעה את כספי חסכונותיה בתשלום חשבונות כימותרפיה ונקלעה לקשיים כספיים. ב-2008 ביתה עוקל.

כיום מתגוררת לנה ווד בת'אוזנד אוקס, קליפורניה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Paul, Louis (2008). "Lana Wood". Tales From the Cult Film Trenches; Interviews with 36 Actors from Horror, Science Fiction and Exploitation Cinema. Detroit: Wayne State University Press. pp. 300–306. ISBN 978-0-7864-2994-3.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לנה ווד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sunday Times Magazine, 31 May 2009