מגטילופוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןמגטילופוס
תקופה
מיוקן-פליסטוקן 13.6–1.8 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: מכפילי פרסה
משפחה: גמליים
סוג: מגטילופוס
מינים
  • Megatylopus gigas
  • Megatylopus cochrani
  • Megatylopus matthewi
  • Megatylopus primaevus
שם מדעי
Megatylopus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגטילופוס (שם מדעי: Megatylopus; משמעות השם: "כף רגל ענקית") הוא סוג נכחד של גמל ענקי, שחי באמריקה הצפונית בתקופת המיוקן עד הפליסטוקן שלפני 13.6 עד 1.8 מיליון שנים מהיום. גמל זה תואר למדע בשנת 1909 בידי החוקרים מתיו וקרוק. הסוג מכיל 4 מינים שמאובניהם התגלו במדינות רבות בארצות הברית ביניהם: אריזונה, קולורדו, קליפורניה, קרוליינה הצפונית, קנזס, נברסקה, נבדה, ניו מקסיקו, אוקלהומה, טנסי וטקסס. מספר מאובנים נמצאו אף בקנדה ובמקסיקו, עובדה המרמזת שהיה זה יונק נפוץ לאורך המישורים הגדולים.

יונק זה היה אחד מהגדולים שבכל הגמליים לצד הפרקמלוס, הקמלופס והטיטאנוטילופוס. הוא הגיע לגובה 4.2 מטר ואורך רגליו עד 2.1 מטר. המסה המוערכת של הגמל על פי מדידה היא 1,698.4 קילוגרם[1].

בצורתו הוא דמה לג'ירף והיה בעל צוואר ורגליים גבוהות וארוכות. הרגליים הארוכות גם עזרו לו להימלט מהטורפים הרבים שחיו באמריקה הפרהיסטורית, ביניהם שנחרבים קטלניים, זאבי בלהות, צבועיים ודוב הבולדוג. הגמל נכחד בפליסטוקן, ייתכן שעקב שינויי אקלים גדולים מדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מגטילופוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ M. Mendoza, C. M. Janis, and P. Palmqvist. 2006. Estimating the body mass of extinct ungulates: a study on the use of multiple regression. Journal of Zoology 270(1):90-101