יוסף יצחק וילשנסקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
כתוב בהמשך
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=כן}}
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=כן}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|תאריך לידה=[[תשי"א]]
|תאריך לידה=[[ג' באדר]] [[תשי"א]]
|מקום לידה=
|מקום לידה=
|תאריך פטירה=
|תאריך פטירה=

גרסה מ־16:45, 16 באפריל 2017

תבנית:רב הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי (נולד בג' באדר ה'תשי"א, 1951) הוא ראש ישיבת "חסידי חב"ד ליובאוויטש" בצפת, הישיבה החב"דית הגדולה בישראל[1].

ביוגרפיה

נולד בצרפת לרפאל וילשאנסקי, מזכיר תנועת חב"ד בצרפת. אמו נפטרה בהיותו כבן שלוש והוא חונך אצל אביו וסבו, הרב אלכסנדר סנדר מנקין.

למד בישיבת חב"ד בברינואה בצרפת, אצל ראש הישיבה הרב יוסף גולדברג שממנו רכש את הלימוד בשיטת בריסק שאותה אימץ. בשנת תשכ"ט עבר ללמוד ב770 - מרכז חסידות חב"ד בניו יורק.

בשנת תשל"א נשלח על ידי הרבי מחב"ד לשמש כמשפיע בישיבת חב"ד במלבורן[דרוש מקור: משפיע רווק בגיל 20?]. לאחר מכן חזר לחצרו ובשנים ה'תשל"ג-ה'תשל"ד היה עורך שותף במכון ההוצאה לאור של שיחותיו, שהפכו לסדרת לקוטי שיחות[דרוש מקור]. באותה תקופה, נשא את מלכה, בתו של הרב משה אשכנזי, רב קהילת חב"ד בתל אביב.

בשנת ה'תשל"ו היה אחד מחברי קבוצה ששלח הרבי מחב"ד לישראל. התיישב בעיר צפת. בשנת ה'תשל"ז ייסד עם[דרושה הבהרה] הרב אריה לייב קפלן והרב אליהו אריה פרידמן ישיבה חב"דית בעיר העתיקה שם והחל לכהן בראשותה. הישיבה הייתה מהראשונות שבהן למדו תלמידים מבית חרדי עם תלמידים חוזרים בתשובה. הישיבה מנתה בשנת תשע"ב (2012) כ-350 תלמידים. הישיבה מזוהה עם הזרם המשיחיסטי בחב"ד. יש לה כמה מוסדות הקשורים אליה: ישיבה קטנה ומכון תורני-טכנולוגי-אורט בצפת וישיבה גדולה בחיפה.

ב-2001 מונה הרב וילשאנסקי על ידי שלמה מיידנצ'יק, יו"ר אגודת חסידי חב"ד בישראל דאז, לחבר באגודה. ב-2002 התנגד בית דין רבני חב"ד למינוי[2], אך בשנת 2004 אישר אותו[3]. בשנת 2004 הוגשה עתירה לבית המשפט שערערה על חוקיות אספה שערכו חלק מחברי האגודה ובית המשפט קבע שהיא הייתה פסולה. וילשאנסקי ערער לבית המשפט העליון, ומנגד הגישו החברים האחרים ערעור שכנגד על עצם כשרות חברותו באגודה, ובית המשפט דחה את שני הערעורים[4].

הרב וילשאנסקי חבר גם בהנהלת ארגון מטה משיח בארץ הקודש.

שיטת לימודו ושיעוריו

הרב וילשנסקי משלב את דרך הלימוד הליטאית עם תורת חסידות חב"ד וסובר ששתיהן נובעות זו מזו. הוא מקשר את שיעוריו לשיחות של הרבי. הוא מרבה לשבת עם התלמידים ולשוחח אתם על ענייני דיומא ועוד.

שיעוריו מתפרסמים בכתב העת של הישיבה - 'שערי ישיבה' (עד עתה יצאו ארבעה עשר כרכים ומאה ועשרים חוברות, בשנים תשל"ז-תשע"ג). בשנים האחרונות[דרושה הבהרה] החלה לצאת גם סדרת הקבצים 'שערי ישיבה - שיעורים', ובהם שיעוריו על מסכת בבא בתרא ועל שיחותיו של הרבי.

משפחתו

אביו הרב רפאל, היה מזכיר תנועת חב"ד בצרפת, ומתשל"ב משפיע בקראון הייטס[דרושה הבהרה]. אחיו הרב שניאור זלמן הוא ראש ישיבת חב"ד במוריסטאון בניו ג'רזי. גיסו הרב מרדכי שמואל אשכנזי היה רב כפר חב"ד וחבר בית דין רבני חב"ד. גיסו הרב חיים אשכנזי היה רב חסידי חב"ד בתל אביב ומשפיע בישיבות תומכי תמימים בלוד ובאור יהודה. גיסו הרב נחמן יוסף טברסקי הוא ר"מ בישיבת אוהלי תורה בקראון הייטס ורבם של חסידי רחמסטריווקא-ישראל בניו יורק.

בנו הרב מנחם מענדל הוא מנהל חינוכי בסניף הישיבה בחיפה. חתנו הרב שמואל שלמה ליפשיץ ר"מ בישיבות תומכי תמימים במגדל העמק וחבר הנהלת יד לאחים. בנו הרב מאיר הוא ר"מ בישיבה הגדולה בצפת ושליח חב"ד בעמוקה. בנו הרב חיים אליעזר הוא ראש מוסדות "חנוך לנער" בצפת ובאופקים (הכוללים ישיבה קטנה וכפר נוער חרדי מטעם אורט ישראל) שתחת פיקוח אביו. בנו הרב שמואל אלכסנדר סענדר הוא ראש ישיבת חב"ד במילאנו. בנו הרב ישראל הוא ר"מ בישיבה הקטנה בצפת. חתנו הרב לוי יצחק ניסלביץ' הוא משפיע באותה ישיבה. בנו הרב בצלאל הוא שליח בשכונת פנינת הכרמל בחיפה.

הערות שוליים

  1. ^ 1אתר שטורעם
  2. ^ צילום הודעת בית הדין באתר חב"ד און ליין.
  3. ^ ידיעה באתר חב"ד און ליין.
  4. ^ הפסק