מיס שרלוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיס שרלוק
ミス·シャーロック
מבוסס על שרלוק הולמס[1]
סוגה דרמת פשע יפנית
בימוי ג'וניאיצ'י מורי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
  • Yūko Takeuchi
  • Shihori Kanjiya
  • Ran Itō עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה Robot Communications
הפצה הולו, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור HBO Asia עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 27 באפריל 2018 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
http://hboasia.com/HBO/en-ph/shows/miss-sherlock/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיס שרלוקיפנית: ミス·シャーロック) הוא עיבוד נשי לספרי הבלשים של סר ארתור קונאן דויל אודות שרלוק הולמס. הסדרה מתרחשת בעיקר בטוקיו, יפן ומהווה הפקה משותפת בין HBO אסיה להולו יפן.[2] את שתי הדמויות הראשיות, המבוססות על שרלוק הולמס וד"ר ג'ון ווטסון, מגלמות נשים, יוקו טקאוצ'י ושיהורי קנג'יה בהתאמה והיא הסדרה הגדולה הראשונה שמלהקת אישה כבלש דמוי הולמס.[3] הסדרה שאבה השראה ברורה מהעיבוד של BBC, "שרלוק".

בתור הסדרה הגדולה הראשונה שמלהקת נשים לשתי הדמויות המובילות,[3] היא זכתה לשבחים על הבחירה הזו.[2][4] יוקיאושי אוזאווה, המגלם את אחיו הבכור של שרלוק, אמר "אני לא מנסה להעליב אף בחורים, אבל יש סוגים של חבר'ה שחושבים מאוד מרובע. נשים רגישות יותר ויודעות לגעת בלבם של אנשים, ולכן הן יודעות לנצח את המשחק. אני חושב שהן מגלמות בלשים פרטיים טובים יותר."[5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הבלשית המייעצת" שרה "שרלוק" שלי פוטאבה פותרת תעלומות שונות בטוקיו של ימינו. שרלוק נעזרת בחברתה לדירה, ד"ר וואטו טצ'יבאנה, רופאה שחזרה לאחרונה מסיוע רפואי בהתנדבות בסוריה. בשל כישורי ההבחנה והדדוקציה הנמרצים של שרלוק, היא מתבקשת לעיתים קרובות על ידי הפקח ג'נטארו ריימון ממחלקת משטרת המטרופולין של טוקיו לעזור בתיקים.

אף על פי שהסדרה מתארת מגוון פשעים ומבצעים, שרלוק צריך להתמודד עם הארגון החשאי, סטלה מאריס, שעומד מאחורי חלק מהפשעים שהם פותרים. דמויות חוזרות אחרות כוללות את קימי הטאנו, בעלת הבית בה מתגורר שרלוק, וקנטו פוטאבה, מזכיר ראש הממשלה ואחיו הגדול של שרלוק.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 "המקרה הראשון" ג'וניאיצ'י מורי ג'ונאיצ'י מורי, אמיין מארומו, יוסוקה מסאיקה 27 באפריל 2018 ?
ד"ר טשיבאנה חוזרת מסוריה ומקבלת את פני המנטור שלה, ד"ר מיזונו, כאשר פצצה מרוחקת מתפוצצת בבטנו והוא מת. שרלוק מתבקשת על ידי המפקח ריימון לעזור בחקירת המקרה. ברצונה לדעת את האמת העומדת מאחורי מותו של המנטור שלה, מציעה טשיבאנה לעזור לשרלוק המסכימה בעל כורחה. אקיקו מיזונו, האלמנה, קיבלה כדור מעקב בריאותי ניסיוני ושינתה אותו לפצצה מרוחקת. היא התכוונה להשתמש בו כנקמה להרוג מכורה לסמים ששוחררה לאחרונה שהרגה את בתה הצעירה. כשבעלה מגלה את הכסף הרב שהוציאה לתרומה לקבלת הכדורים הללו, היא נאלצת להרוג אותו באמצעות הגלולה. לפני שניתן יהיה לעצור היא מניחה את גלולת הפצצה בבטנה שלה. המלון בו שהתה זמנית טשיבאנה, נשרף והיא נאלצת לעבור להתגורר אצל שרלוק.
2 2 "שפמו של סצ'יקו" ג'ונאיצ'י מורי ג'ונאיצ'י מורי, אמיין מארומו, מאמי אויקאווה 4 במאי 2018 ?
ד"ר טצ'יבאנה נאבקת להסתגל לחיים עם שרלוק התובענית. לקוחה, גברת מריקו מייברה, מעוניינת ששרלוק תבדוק את ההשמדה האחרונה של הציור "סצ'יקו", שהשאילה לאחרונה למוזיאון. בעבר הוצעה לגברת מייברה הצעה פתוחה על ידי סוחר האמנות, קייסוקה יאנגיסאווה, שאותו דחתה. "סצ'יקו" ניתן לה מידי וואבאטה. בביקור הם מגלים שהוא אמן נאבק שעדיין מקווה להתפרסם. יאנגיסאווה נמצא מת לאחר שנפל מבניין הדירות שלו ונראה כמי שהתאבד, אך שרלוק מאמינה שזה היה רצח. מר טקורה, איש עסקים עשיר ואספן אמנות, שכר את יאנגיסאווה לקנות את הציור מגברת מייברה. אבל מה שהוא באמת רצה היה המסגרת, שיוצרה על ידי סטרדיווארי, שיוצרה במקור לציור אחר שהיה בבעלותו. כשוואבאטה החליף את המסגרת האמיתית עם העתק בתמורה לתמיכה בתצוגת האמנות האישית שלו בידי יאנגיסאווה ואז בטקורה, שאף אחד מהם לא התכוון לקיים את הבטחתם (הראשון נהרג על כך). וואטו מתחילה להתייעץ עם הפסיכולוגית, ד"ר איריקאווה.
3 3 "לילית של האגם" ג'ונאיצ'י מורי ג'ונאיצ'י מורי, נובואקי קוטאני, מאמי אויקאווה 11 במאי 2018 ?
חוקר תרופות ראשי, ד"ר ווטאנוקי, נמצא במצב קטטוני ושרלוק מסיקה שהוא עונה קשות. שנים קודם לכן פיתח ווטאנוקי תרופה שנועדה למחוק את פחדי האנשים כחלק מפרויקט ממשלתי. אריסה שיינה, מגייסת שעובדת בחברה שלו, התחזתה לחוקרת שנשכרה לאחרונה שראיינה בעבר במטרה לחדור לאזורים מוגבלים ולגנוב את הנתונים של התרופה של ווטאנוקי. לאחר מכן היא עינתה אותו לקבל מידע כשלא הצליחה לעבור את הגנת הסיסמה של הקובץ, אם כי בסופו של דבר רק חשפה חלק מהסיסמה. עם זאת, שרלוק מגלה שאריסה פעלה למעשה בהוראת אחותה הצעירה, יומה, שרוצה להשתמש בסם כדי להעצים את קורבנות ההתעללות. אריסה מתעמתת עם שרלוק כדי לגרום לה לעזור להם לפצח את הסיסמה הסופית בזמן שיומה חוטפת את וואטו ומאיימת לחשמל אותה למוות אם שרלוק לא תשתף פעולה. שרלוק מצייתת, אך מזינה את הסיסמה השגויה בכוונה ומפעיל מלכודת בקובץ שמוחקת לחלוטין את כל הנתונים. יומה כמעט הורגת את וואטו מתסכול, אך היא נמצאת ונלכדת על ידי המשטרה תוך זמן קצר. לאחר מעצרן של האחיות, נמצאות ראיות בחדרה של יומה שנדמה כי הן מקשרות אותה ואת אקיקו מיזונו לארגון מסתורי בשם "סטלה מאריס".
4 4 "קללת משפחת וקאסוגי" ג'וניאיצ'י מורי ג'ונאיצ'י מורי, נובואקי קוטאני, יוסוקה מסאיקה 18 במאי 2018 ?
חבר ילדות של וואטו, ריוטה, ניגש אליה בבקשה לעזרה בתיק הנוגע למשפחתו: אשתו סאקורה נשכה את זרועה של תינוקת. אמה של סאקורה מייחסת את ההתנהגות המוזרה הזו לקללה משפחתית לכאורה, אך המאמצים המשולבים של וואטו ושרלוק חושפים את מעורבותם של בנה הצעיר של המשפחה, דייקי ושחקן בשם קאיטו יוקי. קאיטו האשים את סאקורה במות ארוסתו בתאונת דרכים והחליט לנקום בהריגת בתה. על ידי התחזות לגיבור-על בדיוני שדייקי מצא חן בעיניו, הוא הצליח ליצור קשר עם הילד באמצעות חילופי מכתבים ובסופו של דבר הוליך אותו שולל להזריק לאחותו התינוקת רעל. סאקורה תפסה את דייקי במעשה ונשכה בזרועו של התינוק כדי לשאוב את הרעל החוצה. כשקאיטו הולך להעביר הודעה נוספת ועוד רעל לדייקי, המשטרה מחכה לעצור אותו. במהלך חקירת המקרה פוגשת וואטו את טורו מוריה, צלם מלחמה והם מתחברים בשל חוויותיהם המשותפות באזורי מלחמה. מאוחר יותר, בזמן שיצאה לשליחויות, וואטו סובלת מפלאשבק טראומטי הקשור לתקופת שהותה בסוריה.
5 5 "הכללה הנעדרת" יוסוקה טאקי ג'ונאיצ'י מורי, נובוקי קוטאני, מאמי אויקאווה 25 במאי 2018 ?
ד"ר אריקאווה מאבחן את ווטו עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית. וואטו ממשיכה להיפגש עם מוריה ומתארת גם לה וגם לד"ר איריקאווה את הפלאשבקים שלה. שרלוק ו-וואטו נשלחים לחקור את היעלמותה של ריזה מיסיון, שנראתה לאחרונה ביום חתונתה. החתן, קזומה סאקי, היה מעצב תכשיטים מפורסם בעולם. עם זאת, קאזומה למעשה גנב את כל העיצובים עטורי הפרסים שלו מהיוצר האמיתי שלהם, מיקו נישינו. שנתיים קודם לכן הרג קזומה את מיקו ולקח את ספרי הרישום שלה כשדחתה את הצעותיו לשתף פעולה. ריזה, חברתו הטובה של מיקו, הבינה במהרה מה עשה קזומה והתייצבה איתו על מנת להתקרב אליו ולמצוא עדויות לפשעיו. בסופו של דבר, היא סוף סוף מצליחה להתקרב לקזומה כדי לחשוף את אותו ולאחר מכן הוא נעצר מיד על ידי המפקח ריימון. בינתיים יומה שיינה מתאבדת בתלייה בתא הכלא שלה.
6 6 "סטלה מאריס" יוסוקה טאקי ג'ונאיצ'י מורי, יוסוקה מצאיקה, מאמי אויקאווה 1 ביוני 2018 ?
בן של פוליטיקאי מקבל אוזן ואצבע כרותים בדואר ממען לא ידוע. וואטו ושרלוק מתבקשים לעזור להבין מי שלח אותם ולמה. חלקי הגופות שייכים לשני אנשי המשטרה, אך הם מעוטרים באביזרים שלא היו שלהם. אלה במקום היו בעבר בבעלות צעירה שהייתה קורבן לגבר מכה וברחה חמש שנים קודם לכן. המבצע, הפוליטיקאי קואיצ'י טקיאמה, השתמש בהשפעתו כדי לכסות על האירוע. כשאביו של הקורבן, יושיוקי טקאי, מגיע לאמת, הוא הרג את הבלש והמדען הפלילי שהיה מעורב בתיק ושלח כאזהרה את חלקי גופם הכרותים לטקיאמה; החבילות נחשבו בטעות ככאלה שהופנו לבנו במקום זאת מפני שטקאי כתב לא נכון את הקטאקנה של שמו. שרלוק ו-וואטו הולכים לביתו של טקיאמה כדי להתעמת איתו על אירוע הפגע וברח, אך כשהם רודפים אחריו, הם מוצאים את בנו שוכב בכביש פצוע אנושות. יושיוקי טקאי חושף את עצמו בתור התוקף וחותך את גרונו לפני שניתן יהיה לעצור אותו. זמן לא רב לאחר מכן, אריסה שיינה מתחילה לחשוף מידע נוסף על סטלה מאריס, בעוד ראיות שנמצאו בביתו של טקאי מקשרות אותו גם לארגון, ששרלוק מתחיל לחשוד שהוא למעשה אדם בשם אקירה מוריווקי.
7 7 "הנגיף הגנוב" טקאצ'י מוצואו ג'ונאיצ'י מורי, אמיין מארומו, מאמי אויקאווה 8 ביוני 2018 ?
וואטו ומוריה מתחילים לצאת לדייטים. דוגמאות לנגיף קטלני נגנבות ממוסד פרטי בשם "טניצ'י כמיקלים". החוקר שגנב אותם מאוחר יותר מת כשהארוסה שלו, מיצוקי קוראטה, נדבקת והושארה בבניין נטוש. כשהיא נמצאת, קוראטה מזהה מיד את שרלוק כאשם. לאמיתו של דבר, קוראטה זייפה את החטיפה שלה ואילצה את ארוסה לגנוב את הנגיף ככופר. לאחר שהרגה אותו כדי לקחת את הדגימות, היא הדביקה את עצמה והאשימה לשווא את שרלוק כדי למנוע ממנה להתערב. שרלוק מתעמתת איתה על גג בית חולים, שם קוראטה חושפת תוכנית להפצת הנגיף על כל טוקיו אם "טניצ'י כמיקלים" לא תודה במעורבותה עם קבוצות טרור במהלך מסיבת עיתונאים קרובה. לאחר מכן קוראטה קופצת אל מותה תוך שנראה כאילו שרלוק דחפה אותה, ובכך היא מופללת עוד יותר. כשהמשטרה התמקדה במציאת שרלוק ו"טניצ'י כמיקלים" מסרבים להתוודות, שרלוק נאלצת להמשיך בחיפושים אחר הנגיף לבדה. היא מגלה שקוראטה עבדה יחד עם לא אחר מאשר מוריה וממהרת למצוא אותו. עד שהיא עושה זאת, מוריה כבר הדביק את עצמו ושרלוק נאלצת לירות בו כדי למנוע ממנו להפיץ את הנגיף בדיוק כשהמשטרה ו-וואטו מגיעים למקום. וואטו נותרה הרוסה ושרלוק נשברת בגלל מעשיה. באמצעות סרטון שהקליט מוריה זמן קצר לפני מותו, נודע לשרלוק כי אקירה מוריווקי, הלא היא סטלה מאריס, היא היועצת של וואטו, ד"ר איריקאווה. בינתיים, ד"ר איריקאווה ניגשת לוואטו האבלה ומבקש מהאחרונה להתלוות אליה.
8 8 "הרציף" יוסוקה טאקי ג'ונאיצ'י מורי, נובואקי קוטאני, מאמי אויקאווה, אמיין מארומו 15 ביוני 2018 ?
משטרת המטרופולין של טוקיו מנהלת מצוד אחר שרלוק, מנתקת את הבלשית מבעלי בריתה ומכריחה אותה להסתתר כשהיא מנסה להבין היכן נמצאת וואטו ואת הצעד הבא של ד"ר אריקאווה. ד"ר אריקאווה לוקחת את וואטו למתקן הסודי שלה המכונה "הרציף" ומתחילה לשטוף את מוחה כדי להפנות אותה נגד שרלוק. לאחר עימות קצר עם ד"ר איריקאווה ופריצה למשרדה, שרלוק מגלה שהיא מתכוונת לאתר את המפרט של ראש נפץ גרעיני מיניאטורי ולחסל את וואטו. שרלוק מוצאת את המפרט בתוך תא הכלא של המעצב על ידי חשיפת תוכניות שכתב על הקירות בדם לפני מותו, ואז מטשטשת את הכתיבה כדי שדוקטור אריקאווה לא תוכל לראות זאת. היא מסכימה לפגוש את ד"ר איריקאווה על גג גורדי שחקים כדי להחליף את המפרט של ראש הקרב תמורת החזרתה הבטוחה של וואטו, אך וואטו, עדיין תחת השפעות שטיפת המוח של איריקאווה, מגיעה לפגישה ומחזיקה את שרלוק באקדח. שרלוק מצליחה לדחות את וואטו מספיק זמן כדי שזו תהסס ואז נאבקת בד"ר אריקאווה מעל הגג ושתי הנשים נופלות מהבניין. וואטו מבכה מאוד את מותה של שרלוק כביכול כשהיא עוברת מהדירה שהן חלקו, אם כי הפרק מסתיים בכך שמסביבו של וואטו ניגשת דמות מוכרת עטויה מעיל טרנץ' ועקבים, סממני ההיכר של שרלוק.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוקו טקאוצ'י בתפקיד שרה "שרלוק" שלי פוטאבה,[2] בלשית מייעצת מבריקה. לעיתים קרובות היא מתבקשת על ידי משטרת המטרופולין של טוקיו לעזור בחקירות. הדמות מציגה את שרלוק הולמס מהרומנים, אך שואבת את רוב ההשראה מהסדרה של BBC שרלוק, בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ'.
  • שיהורי קנג'יה בתפקיד ד"ר וואטו ("וואטו-סאן" ) טשיבאנה, רופאה שחזרה לאחרונה מסיוע רפואי בהתנדבות בסוריה. אחרי שהמלון בו שהתה באופן זמני נשרף, היא נאלצת לעבור לגור עם שרלוק. הדמות היא עיבוד לד"ר ווטסון מהרומנים.
  • קניצ'י טקיטו כפקח ג'נטארו ריימון, בלש העובד במשטרת המטרופוליטן. הדמות מהווה עיבוד למפקח לסטרייד מהרומנים.[6]
  • טומויה נקאמורה כסמל טצויה שיבאטה, קצין משטרה העובד בפיקוח ריימון.
  • יוקיאושי אוזאווה בתפקיד קנטו פוטאבה, מזכיר ראש הממשלה ואחיו הגדול של שרלוק. הדמות היא עיבוד למייקרופט הולמס מהרומנים.[7]
  • רן איטו בתפקיד קימי הטאנו, בעלת הבית של הבניין ששרלוק גרה בה וחברה משפחתית של שרלוק. הדמות מהווה עיבוד לגברת הדסון מהרומנים.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריוהיי אוטאני בתפקיד טורו מוריה, צלם מלחמה.
  • יוקי סאיטו בתפקיד מריקו איריקאווה, יועצת פסיכולוגית המייעצת לוואטו ומוריה. בהתחלה היא נודעה בסתר בשם סטלה מאריס והופכת לאנטגוניסטית הסופית של סדרת הטלוויזיה.

חברי צוות נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיי טנאקה בתפקיד טושיו יוניימה (פרק 3)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Livingstone, Josephene (31 באוגוסט 2018). "The Irreverent Joys of a Japanese Sherlock Holmes". The New Republic. נבדק ב-26 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 Manente, Kristina (28 בספטמבר 2018). "Why you should watch Japan's answer to Sherlock Holmes, now on HBO". Polygon. נבדק ב-26 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Charity, Justin (31 באוגוסט 2018). "Rehabbing the World's Greatest Detective: The Brilliant Reinvention of 'Miss Sherlock'". The Ringer. נבדק ב-26 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Steiner, Chelsea (31 באוגוסט 2018). "HBO Asia is Bringing Us a Japanese Female Sherlock Holmes in Miss Sherlock and We're Not Mad About It". The Mary Sue. נבדק ב-6 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Hyo-won, Lee (23 באפריל 2018). "Stars Preview HBO Asia's Female Sherlock Holmes Series". The Hollywood Reporter. נבדק ב-6 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Burt, Kaytl (4 בספטמבר 2018). "Miss Sherlock Review (Spoiler Free)". Den of Geek. נבדק ב-26 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Smith, Alyssa. "Yuko Takeuchi steps into an iconic role on 'Miss Sherlock' with elementary ease". The Japan Times. נבדק ב-26 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)