מניו יורק באהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מניו יורק באהבה
Goodbye New York
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עמוס קולק
הופק בידי עמוס קולק
תסריט עמוס קולק
עריכה אלן היים
שחקנים ראשיים ג'ולי הגרטי
עמוס קולק
דודו טופז
אביבה גר
שמואל שילה
מוזיקה מיכאל הבנה
צילום אמנון סלומון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
ישראלישראל ישראל
חברת הפקה Castle Hill Productions
חברה מפיצה Castle Hill Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 במאי 1985
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
עברית
הכנסות 3,000 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מניו יורק באהבהאנגלית: Goodbye New York) הוא סרט קומדיה רומנטית ישראלי-אמריקאי משנת 1985, אשר נכתב, הופק ובוים על ידי עמוס קולק, עם ג'ולי הגרטי ועמוס קולק בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על בחורה אמריקאית שמגיעה בטעות לישראל במקום לפריז ועוברת בארץ הרפתקאות של קליטה בקיבוץ, אהבות ואכזבות עד שהיא מחליטה לחזור לפריז.

הסרט צולם בניו יורק ובישראל - עין גב, ירושלים, תל אביב, ים המלח, נמל התעופה בן-גוריון ועוד.

טדי קולק מופיע בהופעת קמע בסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ננסי קלהאן (ג'ולי הגרטי) עובדת בסוכנות ביטוח בניו יורק. היא מתוסכלת מעבודתה ומרגישה צורך לעזוב הכל ולטוס לפריז. בעלה ג'ק (כריסטופר גוטמן) הוא מובטל וצורך סמים. כשהיא חוזרת לדירתם ומוצאת אותו עם אישה אחרת, היא אורזת מיד את מזוודתה ועולה על מטוס לפריז. המטוס מיועד לנמל התעופה בן-גוריון עם נחיתה קצרה בפריז. ננסי עצבנית מאוד, לוקחת תרופת הרגעה, נרדמת ומוצאת את עצמה בנמל התעופה בן-גוריון. היא חושבת שהיא בפריז אך השוטר (חיים בנאי) מעמיד אותה על טעותה.

היא תקועה בישראל כמעט ללא כסף כשמזוודתה בפריז. בתל אביב היא פוגשת את דוד (עמוס קולק), מורה להיסטוריה. הוא קיבל חופשה ל-24 משירות מילואים ופוגש את ננסי בתל אביב. הוא רוצה לעזור לה ומסיע אותה לקיבוץ עין גב שם גר דודו הרפתן מוישה (שמואל שילה).

ננסי מתקשה להסתגל לחיים והעבודה בקיבוץ. היא משוכנת בחדרה של אילנה (אביבה גר) חברתו של אבי (חנן גולדבלט). היא מתקשה בעבודה בקטיף הבננות, בלול, ובמטע התמרים. ערכה עולה כאשר היא מצליחה לגלות שסוחר התמרים, פאפאלובסקי (מוסקו אלקלעי), מרמה את הקיבוץ.

בזמן שהיא שוחה בכנרת עם אילנה, הן מבחינות בילד טובע ושוחות אליו. למקום מגיעה גם סירת מרוץ נהוגה בידי אלברט (דודו טופז) הילד מועלה לסירה וננסי מנשימה ומצילה אותו. אלברט מתחיל לחזר אחריה. הוא נער שעשועים עשיר בנו של קבלן בירושלים. ננסי מסכימה לעזוב את הקיבוץ ולהצטרף אליו כדי לחוות חוויות נוספות. היא מסתובבת בעיר העתיקה וכשבגדיה נגנבים היא רודפת אחרי הגנב, נתקלת בעובר אורח (טדי קולק) שמציע לה להתלונן אצל ראש העיר.

אלברט מראה לה את אתרי הבנייה שלו ומציג לפניה את המפקח הראשי שלו, ריקרדו (משה איש כסית), אבל כשהיא חוזרת בלילה היא מוצאת במיטה את אלברט איתו. אלברט מסביר לה שהוא "רוצה לחוות דברים נוספים", אבל היא בורחת.

היא נפגשת שוב עם דוד שמראה לה את הארץ, מראה לה את ים המלח ונותן לה לרכוב על גמל. מתחיל ביניהם רומן אהבה שנקטע לאחר שבעלה ג'ק מגיע אליהם, מבקש ממנה סליחה ורוצה להתחיל בחיים חדשים. היא נענית לו אבל לאחר שהיא מגלה שהחבילה שנתן לה במתנה ובתוכה אמור להיות צעיף רקום היא חבילת סמים, היא מנתקת את הקשרים אתו.

דוד מלווה לה 1,000 דולר לטיסה לפריז והיא "מפצה" אותו בסקס במושב האחורי של מכוניתו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
ג'ולי הגרטי ננסי קלהאן
עמוס קולק דוד
דודו טופז אלברט
אביבה גר אילנה
חנן גולדבלט אבי
שמואל שילה מוישה
יעקב בן-סירא סוכן נסיעות
חיים בנאי שוטר בנמל התעופה בן-גוריון
כריסטופר גוטמן ג'ק
ראובן דיין ששון, חייל מילואים
מוסקו אלקלעי פאפאלובסקי
נתן וולפוביץ' פקיד קבלה במלון
משה איש כסית ריקרדו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]