מרגלת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרגלת
Spy
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי פול פייג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיטר צ'רנין, פול פייג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פול פייג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מליסה מקארתי
ג'ייסון סטיית'האם
רוז ביירן
מירנדה הארט
ג'וד לאו
בובי קנאבלי
אליסון ג'ני
מדבבים מלאני הינזה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה תיאודור שפירו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט יאומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 15 במרץ 2015
ישראלישראל 4 ביוני 2015
משך הקרנה 120 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיית פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 65 מיליון דולר אמריקני[2]
הכנסות 235.7 מיליון דולר אמריקני[3]
הכנסות באתר מוג'ו susancooper
פרסים פרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי (מועמדות)
פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי (מועמדות)
www.foxmovies.com/movies/spy
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרגלתאנגלית: Spy) הוא סרט קומדיה-פעולה משנת 2015 שכתב וביים פול פייג ובכיכובם של מליסה מקארתי, ג'ייסון סטיית'האם, רוז ביירן, מירנדה הארט, בובי קנאבלי, אליסון ג'ני וג'וד לאו. הסרט עוקב אחרי הפיכתה של סוזן קופר (מליסה מקארתי), אנליסטית מגושמת ב-CIA למרגלת שטח שמנסה לסכל מכירה של פצצה גרעינית ניידת בשוק השחור.

הסרט הופק על ידי פייג וג'סי הנדרסון, פיטר צ'רנין וג'ונו טופינג. הסרט הוצג לראשונה ב-South by Southwest ב-15 במרץ ויצא לאקרנים ב-5 ביוני 2015. הוא קיבל שבחים ממבקרי הקולנוע והיה להצלחה בקופות[4]. הוא הועמד לשני פרסי גלובוס הזהב: פרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי ופרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי עבור מליסה מקארתי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזן קופר (מליסה מקארתי) היא אנליסטית בת 40 העובדת ב-CIA. תפקידה לסייע מרחוק לשותפה, סוכן השטח בראדלי פיין (ג'וד לאו) במשימותיו השונות. באחת ממשימותיו פיין הורג בשוגג את טיהומיר בויאנוב, טרוריסט בעל פצצה גרעינית ניידת כאשר הוא מתעטש וכתוצאה מכך הוא יורה בו בעת שניסה לחלץ ממנו מידע בקשר למיקום מזוודה ובה הפצצה הגרעינית אותו הוא מתכוון למכור בשוק השחור לכל המרבה במחיר. סוזן חושפת ראיות לכך שריינה (רוז ביירן), בתו של בויאנוב, יצרה קשר עם סרג'יו דה לוקה (בובי קנאבלי), ברוקר החשוד בקשרים עם ארגוני טרור מה שמוביל את פיין לחדור אל ביתה של ריינה. במהלך ההסתננות לביתה של ריינה היא יורה בפיין בעוד סוזן צופה בחוסר אונים בחיסולו דרך המצלמה הנסתרת שאותה נשא על גופו. לאחר הירייה הראשונה בפיין, ריינה מגלה לסוזן (מבלי שהיא יודעת כיצד סוזן נשמעת או נראית) כי היא יודעת את זהותם של שאר סוכני השטח של ה-CIA, ביניהם ריק פורד (ג'ייסון סטיית'האם) וקרן ווקר (מורנה בקארין) ולאחר מכן יורה פעם שנייה לשם וידוא הריגה. סוזן, שזהותה אינה ידועה לריינה, מתנדבת לעקוב אחריה (היא הייתה סוכנת מתלמדת לפני יותר מעשור). קופר מנסה לשכנע את הבוס שלה, איילין קרוקר שתאשר לה לצאת למשימת איתור ודיווח באירופה. זו מסכימה לכך בעל כורחה בעוד פורד מודיע על עזיבתו מה-CIA בטענה כי שליחתה של קופר לשטח היא תת-רמה וחציית גבול אדום מבחינתו, זאת מכיוון שקופר היא אישה.

ננסי (מירנדה הארט), חברתה הטובה ביותר מתלווה אל סוזן באוזניה למשימת איתור ודיווח בפריז. באותו לילה, פורד מופיע בבית המלון בו סוזן משתכנת ואומרה לה שהיא תיכשל במשימה מחמת חוסר ניסיונה. למחרת הבוקר סוזן מגלה כי המשרד של דה לוקה נשרף. היא מוצאת בטלפון של אחד מעובדי המקום תצלום של גבר עומד ליד המשרד בעת השרפה. סוזן נכנסת לבית קפה ששכן בקרבת מקום במטרה להתייעץ עם ננסי מה לעשות, אך היא פוגשת שם את פורד שמתווכח ומעליב אותה ולאחר יוצא בזעם מבית הקפה. סוזן רואה את האיש שנראה בתצלום עוקב אחרי פורד ומחליף את תיק הגב שלו עם תיק גב אחר זהה לחלוטין המכיל פצצה בזמן שדעתו מוסחת. סוזן מזהירה פורד, אך ללא הצלחה. הוא נכנס להמולת אנשים שצפו בהופעת רחוב של ורקה סרדוצ'קה. סוזן עולה לבמה ומפריע למהלך ההופעה של סרדוצ'קה ומצליחה להזהיר את פורד מהפצצה שעומדת להתפוצץ. לאחר שפורד משליך את הפצצה למים, סוזן רודפת אחרי האיש לתוך בניין נטוש. במהלך הקרב, הוא נופל אל מותו. לאחר סוזן חוזרת אל המלון, שם היא בודקת את מצלמת הווידאו של האיש, ודרך המצלמה סוזן מבינה כי דה לוקה נמצא ברומא.

ברומא, סוזן פוגשת את איש הקשר שלה, אלדו (פיטר סרפינוביץ'). היא עוקבת אחר דה לוקה לקזינו, שם היא מצילה את חייה של ריינה לאחר שמישהו מכניס לה סם אונס למשקה במטרה למוסס את גרונה. כאות הוקרה לכך, ריינה מכניסה את סוזן למעגל הפנימי שלה ולוקחת את סוזן לבודפשט במטוסה הפרטי. באמצע הטיסה, דייל האוויר הורג את שומר הראש של ריינה ואת שני הטייסים, אולם סוזן מכניעה אותו. ריינה סבורה שסוזן היא סוכנת CIA, אבל סוזן משכנעת אותה כי היא נשכרה על ידי אביה המנוח כמאבטחת פרטית שמטרתה לשמור על חייה של ריינה.

בבודפשט פוגשת סוזן את ננסי, שנשלחה על ידי קרוקר. אחרי שריינה, סוזן וננסי נורות מתוך מכונית, סוזן מנהלת מרדף אחר המתנקש הכושל. בסופו של דבר מתברר כי קארן ווקר היא זו שמכרה לריינה את שמות סוכני השטח האחרים. היא מנסה לירות בסוזן, אבל צלף אלמוני הורג אותה. סוזן, ננסי ואלדו מלווים את ריינה למסיבה כדי לפגוש את קונה הפצצה הניידת של ריינה. מתברר כי הקונה היא ליה (נארגיס פאקרי), האישה שהסיחה את דעתו של פורד בפריז ובגללה הוטמנה פצצה בתיק הגב שלו. ננסי יוצרת הסחה שתסב את תשומת לבה של ריינה (על ידי העמדת פנים שהיא מעריצה משוגע של שחקן של 50 סנט) ובכך סוזן יכלה לעצור את ליה מבלי שריינה תיחשף לזהותה האמיתית. לאחר מאבק אלים בין השתיים ידה של ליה על העליונה והיא כמעט הורגת את סוזן אך היא נורתה על ידי פיין, שמתגלה כי הוא בחיים והוא זייף את מותו כדי להיות המאהב של ריינה.

ריינה כולאת את אלדו וסוזן בבונקר. מאוחר יותר, פיין מגלה לסוזן שהוא לא באמת סוכן כפול אלא מנסה לזכות באמונה של ריינה כדי לאתר את הפצצה הניידת, והוא היה זה שהרג את קארן. סוזן ואלדו בורחים מהבונקר. באחוזה של דה לוקה הנמצאת באגם בלטון, פיין וריינה מחכים לסולסה דודייב (ריצ'רד ברייק), קונה הפצצה וראש ארגון טרור של אל-קאעידה. סוזן מתפרצת למקום ומשכנעת את ריינה שאף על פי שהיא עובדת עבור ה-CIA, היא תעשה כל דבר כדי להגן על פיין ומודה לראשונה בפניו כי היא אוהבת אותו. דודייב נותן לדה לוקה מזוודה מלאה ביהלומים שסכומים הוא 100 מיליון אירו בעוד ריינה מוציאה את הפצצה מהמסתור. דה לוקה יורה בדודייב ובאנשיו ומגלה את תוכניתו האמיתית - למכור את הפצצה לקונה אחר (אם כי הם מתכוונים להטמין את הפצצה בלב ניו יורק סיטי) שהרבה במחיר יותר מדודייב. דה לוקה מתכוון לירות בריינה. פורד מתפרץ למקום ומסיח את דעתו ובכך מאפשר לסוזן להרוג את אנשיו. דה לוקה בורח למסוק שלו עם הפצצה והיהלומים, אבל סוזן תופסת את המסוק לפני הוא ממריא. במאבקים מתמשכים בין סוזן לדה לוקה היא משליכה את היהלומים והפצצה לתוך מעמקי האגם. דה לוקה מנסה לירות סוזן, אבל ננסי, שמגיעה עם מסוק שני מנטרלת את דה לוקה ומחסלת אותו. בעודה מטיסה את המסוק, דה לוקה תופס את השרשרת של סוזן (שקיבלה מתנה מפיין) ומתכוון להרוג אותה, אך סוזן משחרר את השרשרת מצווארה ומפעילה את דה לוקה מהמסוק אל מותו.

לאחר מותו של דה לוקה הפצצה נלקחת על ידי ה-CIA וריינה נעצרת. פורד, להפתעתה של סוזן, מחמיא לה על עבודתה ומשבח אותה. קרוקר מספרת לסוזן כי היא תישאר סוכן שטח וכי במשימתה הבאה היא תסתנן לרשת הברחת סמים בפראג. פיין מזמין סוזן לארוחת ערב, אבל במקום להיענות להזמנתו היא בוחרת לצאת לערב בנות עם ננסי.

למחרת בבוקר, סוזן מתעוררת במיטה ליד פורד וצורחת. משתמע שהם ישנו יחד, ופורד אומר שהוא אהב את זה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ SPY, באתר British Board of Film Classification
  2. ^ The Director Paul Feig Prepares ‘Spy’ With Melissa McCarthy, באתר הניו יורק טיימס
  3. ^ Spy, באתר Box Office Mojo
  4. ^ 'Spy' - Movie Review