משתמש:ניב/זאהיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(Zaheer (The Legend of Korra))

זאהיראנגלית: Zaheer) הוא דמות בדיונית מרכזית בתוכנית הטלוויזיה המונפשת "האגדה של קורה" (המשכון של אווטאר: כשף האוויר האחרון) המשודרת בניקלודיאון. בעוד זאהיר היה האנטוגניסט הראשי בעונה השלישית של הסדרה, "שינוי", למעשיו ישנן השלכות מתמשכות על אווטאר קורה ועל עלילת הסדרה בעונה הרביעית. הדמות היא פרי יצירתם של מייקל דנטה דימרטינו ובריאן קונייצקו, ודיבב אותה הנרי רולינס. מבקרי הטלוויזיה קיבלו היטב את דמותו של זאהיר, שנודע כנבל מורכב ועצמתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאהיר במקורו לא-כשף, דהיינו אדם שאינו בעל היכולת לטפלל בטלקינזיס את אחד מארבעת היסודות, בעולם בו אנשים רבים בעלי יכולות אלו. עם זאת, לאחר "המיזוג ההרמוני" שהתחולל באירועי סוף העונה השנייה, זאהיר ניחן ביכולת לכשף אוויר, וחיש מהר נעשה אשף בכשפות האוויר. זאהיר מיהר להשתמש בכישוריו כשבועיים לאחר השגתם, מכיוון שהיה מנהיגו הפורה של "מסדר הלוטוס האדום", קבוצה של אנרכיסטים מיליטנטים אשר שמו להם למטרה להפיל את מנהיגי העולם, מה שהציב אותו בסכסוך עם קורה ובעלי בריתה, רבים מהם מנהיגי העולם בעצמם. השם "זאהיר" בא מן השורש הערבי בעל שלוש האותיות "ז.ה.ר" (زهر) המתייחס להארה, בינה, ושגשוג או פריחה.

אישיות ומאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לאנטגוניסטים הקודמים, זהיר הצטייר כנבל הרבה יותר סימפתי, מכיוון שאין הוא דגל בכיבוש או בדיכוי. במקום זאת, הוא חפץ בחופש לכל, הן לבני האדם והן לרוחות. זאהיר האמין באמת ובתמים כי הוא הוביל מהפכה שתביא שוויון להמונים, בדומה לאָמוֹן, ודומה היה כי היסס להשתמש בכוח קטלני אמיתי אלא אם ישנו צורך באחד כזה למען הגשמת מטרותיו. הוא מתואר כמי שניהל מערכת יחסים רומנטית עם מושא אהבתו פלי (P'Li), אותה הציל באופן אישי משיעבוד בידי מחרחר מלחמה אלמוני, לצד קשרי ידידות חזקים עם חברי הלוטוס האדום מינג-הואה וגזאן. בטרם נהפך לכשף אוויר, זאהר התפרסם לא רק בבקיאותו באמנויות לחימה אלא גם ביכולתו להקסים או לתמרן אנשים באופן ורבלי, מה שמיתג אותו כמסוכן באותה מידה כמו חבריו הכשפים למסדר.

חרף תכונות האופי הנדיבות שלו, זאהיר נותר אנטגוניסט אכזר המבקש להתנקש במנהיגי העולם. דמותו של זאהיר מתפתחת במהלך הספר השלישי, כאשר האישיות התכליתית והנעימה שלו מתחילה לדעוך ככל שהחיפוש אחר קורה מתארך יותר ויותר. לקראת סוף העונה, זאהיר הופך עורו לחלוטין כשהוא מאיים על כל אומת האוויר החדשה בטבח, ונהיה מרושע הרבה יותר כאשר הוא ניצב בפני אויביו ושבוייו. כאשר תוכניותיו לא נושאות-פרי, חֲמָתוֹ בָּעֲרָה בוֹ שמא הלוטוס האדום ייבלם בטרם ייאסר פעם נוספת. משנכלא מחדש בסוף העונה השלישית, נדמה כי זאהיר השלים עם מאסרו המתחדש, וכאשר קורה מגיעה לבקרו בעונה הרביעית הוא נינוח ושליו. האינטליגנציה של זאהיר מוכיחה עצמה כמכריעה בשלב האחרון של שיקום קורה מהפרעת דחק פוסט-טראומטית, כשהיא חודלת לעשות שימוש בזאהיר כמעצור להחלמתה האיטית במילא וניצבת בפניו חזיתית בבית הסוהר. במקביל, זוהי גם דרכו של זאהיר לכפר במידה מסוימת על התנקשותו במלכת האדמה הו-טינג (Hou-Ting), מה שהעלה את קובירה לשלטון דיקטטורי ואכזרי הרבה יותר מהמונרכיה אותה הפעיל זאהיר.

במהלך הפקת הספר השלישי, קונייצקו ודימרטינו נענו לשיחת טלפון מהשחקן הנרי רולינס, שהיה מעוניין לגלם את תפקידו של של זאהיר ושאל שאלות אחדות בנוגע לתפקיד בטרם שלבי הליהוק ומבחני הבד. השניים גם ציינו כי רולינס לקח על עצמו את התפקיד בכובד ראש, והיה מבולבל כאשר בוטא הרובד הקומי בדמות במהלך הפרק "זכרונות" בעונה הרביעית. זאהיר היה האנטגוניסט הראשון ששרד את העונה בה היה האיום העיקרי, החלטה שדימרטינו וקונייצקו קיבלו בשלב מוקדם על מנת שישתמשו בו בעונה האחרונה. השחקנית ג'אנט ורני (אנ'), שדיבבה את דמותה של קורה, הזכירה כי בעת הקלטת הפרק "Beyond the Wilds", רולינס הקליט את חלקו בפינה חשוכה בחדר, מה שגרם לו להיראות מאיים בפני ורני כדי לעורר במציאות את החשש של קורה מזאהיר.