מייקל דנטה דימרטינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל דימרטינו
Michael DiMartino
לידה 18 ביולי 1974 (בן 49)
Shelburne, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר לעיצוב רוד איילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.michaeldantedimartino.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל דנטה דימרטינואנגלית: Michael Dante DiMartino; נולד ב-18 ביולי 1974) הוא במאי הנפשה אמריקאי וסופר שנודע בתור אחד היוצרים והמפיק בפועל של סדרות הטלוויזיה המונפשות אווטאר: כשף האוויר האחרון והאגדה של קורה, שתיהן בניקלודיאון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דימרטינו עבד במשך שתים-עשרה שנים בקולנוע רומן, שם סייע לביים את "המלך היל" ואת "איש משפחה" בנוסף לסרט ההנפשה הקצר שלו, "אהבה אטומית", שהוקרן במספר פסטיבלי קולנוע נודעים.

ב-2002, דימרטינו חבר יחד עם בריאן קונייצקו כדי ליצור את הסדרה אווטאר: כשף האוויר האחרון, שזכתה להצלחה ביקורית אדירה ולפרס אמי לבידור בפריים טיים ולפרס אנני. בפרק הלפני אחרון של הסדרה ניתן לראות הקדשה לאביו של דימרטינו.

ב-14 באפריל 2012 הגיעה למסכים סדרת ההמשך לאווטאר: כשף האוויר האחרון, האגדה של קורה, שרצה למשך 4 עונות עד 2014. הסדרה זכתה לפחות שבחים מקודמתה.

ב-4 באוקטובר 2016 דימרטינו הוציא לאור נובלה שכתב בשם "Rebel Genius". העלילה עוקבת אחר גיאקומו בן ה-12 שמגלה שיש לו 'גאונות קוסמית', שהיא היצוג של הרוח היצירתית של אומן, בעולם שבו הבעה אמנותית היא מחוץ לחוק.

בספטמבר 2018 הוכרז כי קונייצקו ודימרטינו ישמשו כמפיקים בפועל של גרסת הלייב-אקשן של נטפליקס של אווטאר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דימרטינו נולד בורמונט. הוא למד בבית הספר לעיצוב ברוד איילנד יחד עם בריאן קוניצקו, איתו יצר את אווטאר: כשף האוויר האחרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.