משתמש:עינן פרל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עינן פרל הוא זמר, פזמונאי, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרל גדל בעיר רעננה.

למד במגמת המוזיקה בתיכון מור מטרו ווסט (5 יח"ל במוזיקה עם דגש על תחום הקומפוזיציה).

את עיקר שירותו הצבאי העביר בתזמורת צה"ל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שיחרורו מצה"ל עבד עם המוזיקאי שלמה גרוניך כמעבד, נשלח כפסנתרן מטעם הסוכנות היהודית להופיע אל מול קהילות יהודיות באוזבקיסטן וקזחסטן, וכמלחין מטעם האיחוד האירופי להאנובר שבגרמניה, שם עבר תהליך יצירה משותף עם מוזיקאים ממקומות רווי סיכסוך ברחבי העולם (אירלנד, קפריסין וישראל). במסגרת הפרוייקט כתב והלחין את השיר "השלום ואני" אשר כלל חלקים מושרים בעברית ובערבית. השיר בוצע על ידי מוזיקאים ערבים ויהודים. "השלום ואני" זכה לאהדה רבה בקונצרטים הפומביים ואף נבחר כהדרן לבקשת הקהל.

פרל למד ברימון בית ספר למוזיקה במגמת עיבוד והלחנה. לאור הישגיו, בתם שנת הלימודים הראשונה, זכה במלגת הצטיינות. במסגרת תחרות הקומפוזציה של בית הספר, בוצעה יצירתו "שלוש תמונות לסולו פסנתר" - יצירה הבאה לתאר את התרשמויותיו של מטייל העובר רגלית בין שלוש מדינות שונות. היצירה זכתה בפרס כספי.

בעת סיום את לימודיו, הופיע בפסטיבל הפסנתר (בהפקת עיריית תל אביב) במופע סולו ראשון.

עינן הוא בוגר תואר ראשון מטעם החוג למוזיקולוגיה באוניברסיטת תל אביב שם סיים בהצטיינות את לימודיו. כסטודנט, הופיע בטכס יום הזיכרון המרכזי באוניברסיטה שם ביצע שיר שהלחין למילותיה של המשוררת רעיה הרניק אני לא אקריב שיצא גם, לאחר מספר שנים, כסינגל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

עינן הוא בעל תואר שני ותעודת הוראה בתחום המוזיקה מטעם סמינר לוינסקי.

לקראת אלבומו הבכורה זכה ב"מענק עידוד ליוצרים ומלחינים" מטעם אקו"ם.

ב - 2012 יצא ערב חג - הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה "תופר בגדים לערב חג". הסינגל הופק על ידי גלעד שמואלי, זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו, שהה בין עשרת המקומות הראשונים במצעד הישראלי של רשת ג' לאורך שבועות ואף היה מועמד לשיר השנה מטעם רשת ג'.

מי יחכה בתחנה? הרצועה האינסטרומנטלית שסוגרת את האלבום נכתבה כזיכרון לאביו (אלי פרל) שנפטר באופן פתאומי שנה לפני יציאת האלבום. הקטע נבחר להיות שיר השבוע במסגרת "ערב עירוני" - תוכנית הדגל של אותה תקופה בתחנת הרדיו 88fm.

על האלבום "תופר בגדים לערב חג" נכתבו ביקורות[1] וכן נכתבה ביקורת אודות הסינגל חללית[2].

ב - 2013 חבר לזמרת ריטה וביחד יצרו את מים צלולים (מילים:ריטה, לחן:עינן פרל). השיר שנבחר להיות הסינגל הראשון מתוך אלבומה החדש, זכה לפירגון מצד תחנות הרדיו השונות, היה לשיר המושמע ביותר בכל תחנות הרדיו בעת יציאתו, נכנס לרשימת ההשמעה (פלייליסט) של גלגלצ, הגיע למקום השני במצעד הישראלי של רשת ג' ובהמשך (2015) נבחר להכלל בדיסק אוסף שכלל את מיטב שיריה של הזמרת - ריטהאוסף.

באותה תקופה השתתף עינן בפסטיבל הבינלאומי למוסיקה תאטרון וקולנוע ממדינות הים התיכון שהתקיים בישראל בו זכה עינן בפרס מיוחד עבור הלחנת הטקסט זחילה בהרים שכתב המשורר שמעון אדף.

יצירתו לארבעה קולות ופסנתר, "שני דגים", שהלחין למילותיה של המשוררת דליה רביקוביץ, זכתה לביצוע במשכן לאומנויות הבמה ברעננה על ידי המקהלה של מגמת המוסיקה (תיכון מטרו ווסט) ובהמשך עובדה לביצוע מחודש כחלק מסדרת 'שִירָה שִיר' במרכז פליציה בלומנטל בתל אביב.

ב - 2015 הלחין לזמרת נורית גלרון את מי בלבבך אשר יצא כסינגל ונכלל באלבומה "יקיצה".

ב - 2016 כתב והלחין למאיה אברהם (הפרויקט של עידן רייכל) את זרועותיי אשר זכה לפירגון מצד תחנות הרדיו: נכנס לרשימת ההשמעה (פלייליסט) של גלגלצ ואף היה מועמד לשיר השנה במצעד של גלגלצ וYENT.

השיר מגדלור אשר בוצע, עובד והופק מחדש ע"י עינן נבחר להיות חלק מפרוייקט לשיר איתה - מחווה לזמרת שושנה דמארי במלאת עשור למותה - פרוייקט ביוזמת YNET, רשת ג' וחברת לינקטון. הפרוייקט יצא כדיסק אוסף בהפקת חברת הליקון. הביצוע זכה לביקורת באתר Mako מעת גל אוחובסקי.

לקראת יום הזיכרון 2016 הלחין עיבד והפיק עינן את "אני לא אקריב" שכתבה המשוררת רעיה הרניק לבנה גוני הרניק שנפל במלחמת לבנון הראשונה. השיר יצא במהדורה מיוחדת. [3]

ב- 2017 יצא איש גדול אשר הולחן, עובד והופק ע"י עינן. השיר שאת המילים שלו כתבה לירון בן שמעון, נבחר להיות "שיר השבוע" ב 88FM ואף זכה לביקורת חמות מאת המבקר יוסי חרסונסקי [4] ועיתון מעריב

ב- 2018 החל לעבוד על אלבומו השני "מגדלים" שזכה במענק כספי ייחודי מטעם מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

הראשון לצאת היה הסינגל מגדלים בעקבותיו התארח עינן בחדשות הלילה של כאן11[5], הסינגל השני ימים טובים, נכנס לרשימת ההשמעה הרשמית של חברת ספוטיפיי ובעקבותיו פורסם ראיון במעריב און ליין[6]

כוכבים קטנים הסינגל השלישי מתוך האלבום "מגדלים" יצא בחורף 2021. הסינגל זכה לחשיפה רחבה, בין היתר שודר בערוץ המוזיקה של ישראל, פלייליסט גלגלצ, ערוץ 24 החדש, כאן תרבות, כאן ב, וכאן11. [7]

מתוך האלבום יצאו גם השירים במבט לאחור,שמונה ימים ועוד מעט (סוף דבר). לשלושת השירים בוימו וידאו קליפים.

בפברואר 2022 יצא האלבום "מגדלים".

ב 2023 החל לעבוד על אלבומו השלישי.

הוראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקים וניהל את "מסלול זמר-יוצר" (2007-2017) בבית הספר למוסיקה ויצירה Muzik, העביר סדנאות העשרה באילתור בפסנתר בחוג לתרפיה במוזיקה באוניברסיטת בר אילן ומלמד הלחנה במגמת המוזיקה בתיכון "הגימנסיה העברית הרצליה" בתל אביב אותה הוא מנהל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקינתונים

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]