משתמש:רונאלדיניו המלך/עשרה דברים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוכים הבאים לוויקיפדיה!
ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
יום ראשון, 28 באפריל, 2024
גרסת האתר למכשירים ניידים

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה מקוונת, אין לה הגבלת מקום, אך היא אינה פלטפורמת פרסום, עיתון או אתר חדשות. על המידע בה להיות מגובה במקורות ולהסתמך על ידע קודם, מבוסס ומדויק.

למה כדאי להירשם לויקיפדיה: יצירת חשבון היא קלה ופשוטה, שומרת על אנונימיות המשתמש, מאפשרת הרשאות מורחבות יותר לעריכה ולא עולה כסף. לחצו כאן על מנת להירשם.

תמונת היום

ויקיפדיה נכתבת מנקודת מבט נייטרלית. הערכים בויקיפדיה, גם אם הם פוליטיים, אקטואלים או היסטוריים נכתבים בצורה מאוזנת ונטולת הטיות. המידע מוצג באופן נייטרלי תחת הצגת עמדות שני הצדדים (או יותר). כל התוכן בערכים חייב להתבסס על מקורות אשר ניתנים לאימות: חומר שלא מסתמך על מקורות יוכל בעתיד להימחק מוויקיפדיה. בשל כך, יש להקפיד לספק מקורות לתוכן. אין לכתוב חוויות אישיות, פרשנויות או דעות ויש להסתמך על מקורות מוסמכים.

תמונת היום

ויקיפדיה היא של כולם. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית וכל אחד יכול לערוך בה או לצטט ממנה (תוך ציון המקור). מכיוון שכל התרומות לויקיפדיה הנם תחת רשיון חופשי, לעורכים בוויקיפדיה אין בעלות על הערכים אותם כתבו, וכל הערכים בוויקיפדיה יכולים בבוא העת לעבור עריכה מאסיבית על ידי עורכים אחרים.

שפה ולשון: ניתן לתרגם ערכים משפות אחרות או לכתוב אותם ממקורות בעברית. יש להקפיד על שימוש בשפה תקינה, אך להימנע מביטויים חסרי משמעות (כמובן, כמו כן, כאילו וכו'). בעברית לעומת אנגלית, הכתיבה על פי כלל "בראשית ברא": לאחר יום הולדתו, דני קנה חתול לעומת דני רכש חתול לאחר יום הולדתו.

הערות שוליים: כבכל אנציקלופדיה, המידע בערכים מבוסס על מקורות קודמים אליהם מפנה העורך לצורך ביסוס המידע והמשך קריאה במידת הצורך. הערת שוליים נכתבת כך: {{הערה|טקסט הערה}} כשבסוף הערך נוספת כותרת המשנה ==הערות שוליים== {{הערות שוליים}}. לפירוט ראו עזרה:הערת שוליים - מדריך מקוצר.

ערך מומלץ

הכללים בוויקיפדיה אינם חקוקים בסלע. כללי ויקיפדיה משתנים מעת לעת בהתאם לרוח התקופה ולאחר דיון מעמיק בקהילה. היו נועזים בעריכת ערכים ואל תפחדו מטעויות. במידה וביצעתם טעות, העורכים האחרים יזהו את הטעות, יתקנו אותה ויסבירו לכם באופן מכובד ומנומס במה טעיתם. התרומות שלכם לא חייבות להיות מושלמות, הגרסאות הקודמות של הערכים תמיד נשמרות ונגישות ולכן שגיאות או טעויות שיווצרו לעולם לא יחשבו לנזק בלתי הפיך.

חשיבות אנציקלופדית: ערך אנציקלופדי אמור לעמוד באמות מידה שנקבעו בידי הקהילה ובהם למשל אישים הנדדים על פי מידת השפעתם על החברה, תארים או תפקידים בהם החזיקו או מחזיקים.

ערך מומלץ

נהגו בכבוד ובנימוס. יש להתנהג בכבוד ובנימוס כלפי שאר הויקיפדים, גם כאשר אינכם מסכים עמם. אמצו את כלל הנימוס המקובלים בוויקיפדיה, והמנעו מהתקפות אישיות. חתרו להשגת קונצנזוס והימנעו ממלחמות עריכה. פעלו בתום לב, ואל תגרום למהומה בוויקיפדיה לשם הדגשת עמדה. היו מסביר פנים כלפי הויקיפדים האחרים. כאשר מתעוררות מחלוקות, קיימו דיונים בדפי השיחה וחתרו ליישוב המחלוקות.

תפקידים שונים: דעתם של כל הויקיפדים שווה בערכה בדיונים אך ישנם תפקידים טכניים שונים המקנים יכולות עריכה משופרות: מפעיל מערכת, מנטר ובדוק עריכות אוטומטית.

מה אסור בויקיפדיה?

מיזמי ויקימדיה אחרים

ויקימילון: מילון חופשי
ויקיספר: ספרי לימוד ומדריכים חופשיים
ויקישיתוף: תמונות וקובצי מדיה חופשיים
ויקימדיה ישראל: עמותת ויקימדיה ישראל
ויקיציטוט: מאגר ציטוטים חופשי
ויקיחדשות: אתר חדשות חופשי
ויקיטקסט: מסמכים וטקסטים חופשיים
ויקימינים: מיון עולם החי
מטא-ויקי: תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

Welcome to the Hebrew Wikipedia. For assistance in other languages, please see the embassy.