משתמש:Dana.Forer/דנה פורר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dana.Forer.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dana.Forer.
SEVEN צילום: קורינה קרן

דנה פורר היא יוצרת ושחקנית ישראלית בתחום התיאטרון והאומנות החזותית.

נולדה ב 3 בספטמבר 1978 בעיר גבעתיים.

בילדותה רקדה בסטודיו של ברכה צמח ובלהקת המחול של גבעתיים.

בשנת 1996 סיימה בהצטיינות את מגמת התיאטרון בבית הספר עירוני א בתל אביב.

לאחר סיום לימודי התיכון העלתה בשיתוף עם חברי הכיתה את המחזה "העלבת הקהל" מאת פיטר הנדקה ובבימוי רועי נווה ההצגה זכתה

בפרס הבימוי בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ובתיאטרון הבימה בניהולו האומנותי של יעקב אגמון.

את שירותה הצבאי עשתה כמורה חיילת במסלול הפנמייתי בפנמיית "אשלים" בבאר שבע ובכפר הילדים "נרדים" בערד.

בשנים 2000 - 2004 פנתה ללמוד בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים ומשם המשיכה ללימודי משחק בבית הספר לאומנויות הבמה בית צבי ברמת גן.

במסגרת לימודיה זכתה במלגת לימודי תיאטרון חזותי בברייטון אנגליה ובמלגת קרן שרת למשחק.

בין תפקידיה בתיאטרון הספרייה: ג'ני, במחזה "הכל בגן" מאת: אדוארד אלבי בבימוי: אינה קובלובה. אנדי, במחזה "צעד קדימה" מאת: ריצ'רד האריס בבימוי: יואב מיכאלי

לאחר סיום לימודיה כתבה, ביימה והפיקה מופעים לילדים בניהם: "להיות מעורב (כלבלב נולד)" "בחצר של סבא" ו"העץ האחרון".

בשנת 2006 הקימה ופיתחה את ספריית המחזות במרכז לתיאטרון ע"ש נורית קציר בירושלים בניהולה האומנותי של שרה נורמן, לימדה והנחתה סדנאות תיאטרון ואלתור ככלי להעצמה נשית בתוכנית של הג'וינט הישראלי בתיאטרון באר שבע ולימדה תיאטרון בבית ספר הבנים בעיר המעורבת לוד במסגרת התוכנית לתיאטרון של קרן קרב.

בשנת 2007 הקימה בדרום תל אביב קבוצת תיאטרון קהילתי לפליטים ומבקשי מקלט מקונגו ומסודן. הקבוצה נפגשה והופיעה בדרום תל אביב, עם טקסטים מקוריים שכתבה בסגנון השירה הטרוקה (סלאם פואטרי) בשכונת נווה שאנן, בכנסייה הצרפתית ובמרכז התרבות סוזן דלל בתמיכת הארגון ברית עולם.

בשנת 2008 הצטרפה כשחקנית אל תיאטרון מסתורין לסיבוב הופעות ברומניה ובפולין עם המופע "סינגוגה" בבימויה ובניהולה האומנותי של יוליה גיניס, המופע המשיך להציג בפסטיבלים בינלאומיים לתיאטרון ברוסיה ובארמניה. בשנה זו הקימה עם גיניס את אנסמבל תיאטרון מסתורין מתוך חזון ליצור אנסמבל שחקנים יוצרים קבוע ושכל יוצר יתרום מיכולותיו האומנותיות לכדי יצירת קבוצת תיאטרון.

בשנת 2009 הוקם האנסמבל בניהולה ובהפקתה עם השחקנים והיוצרים רז וינר, תמרה קובלסקי, ליאור אבשלום, רותם כהן ואיב איילין.

בשנת 2013 הוכרה הקבוצה כקבוצת תיאטרון הנתמכת על ידי מנהל התרבות במשרד התרבות והספורט. בהפקותיה בתיאטרון מסתורין יצרה דנה שיתופי פעולה עם תיאטראות, עיריות, מוזיאונים, פארקים, מרכזי תרבות וקהילות יהודיות בארץ ובחו"ל בסמארה, נובגורוד, מוסקבה, סנט פטרסבורג ברוסיה עם המופעים "צר צורה", "מלאכי השלום" ו"חלומות משה". מוגילוב בבלרוס עם המופעים "חלומות משה" ו"ירושלים של מעלה ומטה", בקראקוב בפולין עם המופע "בעלי שם", סיורי מופעים עם המופע "מלאכי השלום" וסדנאות לימוד בעיר יונלין שבטאיוואן, סדנאות תיאטרון באוניברסיטת אדיס אבבה באתיופיה, סיורי הופעות בפסטיבלים לתיאטרון בטוגו ובבורקינה פאסו עם המופע "צר צורה" ובאוסלו נורווגיה עם המופע "חלומות משה".

בישראל, הפיקה את פסטיבל "ים בירושלים" בשכונת נחלאות ובמתחם התחנה בירושלים, פסטיבל "המסע בעקבות הדרקון האדום" בעיר ערד ויצרה שיתופי פעולה להפקות אימרסיב רבות כגון הפקת המופע "SEVEN", מופע אימרסיב הנפרש על שבע קומות התחנה המרכזית בבימוים של רז וינר ויוליה גיניס, כחלק משיתוף פעולה עם הנהלת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כחלק מעבודתה במתחם התחנה המרכזית ניהלה את יחסי הציבור של התחנה כחלק מהחזון להפוך את התחנה המרכזית החדשה למרכז תרבות שוקק לאומנים ולמבקרים בה.

דנה פורר. צילום: קורינה קרן

במשך כעשור דנה שימשה כמפיקה, מנהלת האנסמבל, השיווק והפרסום של תיאטרון מסתורין.

דנה פורר במופע SHKOLA צילום: עומר מסינגר