משתמש:Luke sky/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Luke sky.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Luke sky.


ארץ האגדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ האגדות זו סדרת ספרי פנטזיה לילדים שכתב הסופר והשחקן כריס קולפר. הסדרה כוללת שישה ספרים (השישי יצא לאור בעברית בשנת 2017).

ארץ האגדות זו ארץ דמיונית שבה חיים דמויות מסיפורי אגדות מפורסמים (סינדרלה, כיפה אדומה, שלגיה ושבעת הגמדים, ג'ק ואפון הפלא, רפונזל, עוץ לי גוץ לי, מלכת השלג, בת הים הקטנה, הברווזון המכוער, היפה והחיה, היפהפייה הנרדמת, שלושה חזירונים קטנים) ואליה נקלעים שני תאומים ולהם קוראים אלכס וקונר.

דמויות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קונר- קונר הוא האח התאום של אלכס, והוא נער בגיל העשרה. אחד מגיבורי הסדרה ודמות מרכזית.
  • אלכס- אלכס היא האחות התאומה של קונר, והיא נערה בת העשרה. גם אחת מגיבורי הספר וגם דמות מרכזית.
  • שרלוט- אמם של אלכס וקונר ומופיעה ברב הפעמים שמסופר על העולם שלנו. (היא ידעה כל הזמן על ארץ האגדות ומופיעה בינתיים בכל הספרים.)
  • בוב- אביהם החורג של אלכס וקונר ומגלה את עולם האגדות בספר השני. גם מופיעה ברב הפעמים שמסופר על העולם שלנו. (מופיע מספר השני ומעלה.)
  • הפיה הסנדקית- סבתם של אלכס וקונר והיא גם הפיה הסנדקית בארץ האגדות. (מופיעה רק בספרים ראשון עד שלישי.)
  • חברי מועצת הפיות- מפיעים הרבה פעמים בארץ האגדות אך באמצע הספר הרביעי הפכו לאבן על ידי מדוזה ורק בספר השישי הם משתחררים.
  • חברי מועצת בעושר ואושר- כל מלכי הממלכות שיש בארץ האגדות וחברי מועצת הפיות.
  • גברת פיטרס- המחנכת של אלכס וקונר מכיתה א' ועד כיתה ו'.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הראשון "קסם המשאלה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר יצא לאור ב-17 ביולי 2012. גרסתו בעברית יצאה בשנת 2013 (תורגם על ידי נעה בן-פורת).

אלכס וקונר הם שני ילדים בני עשר שאביהם נהרג בתאונת דרכים. אביהם היה נוהג להקריא להם סיפורי אגדות מספר אגדות ירוק שסבתם השאילה להם. לכבוד יום הולדתם ה-12 סבתם מביאה להם כמתנה את ספר האגדות. בערך כשבוע לאחר שקיבלו את הספר, אלכס שמה לב שהספר מתחיל לזהור. אלכס מחליטה להפיל דברים לתוכו ולראות אם הם נעלמים, והם אכן נעלמים. אלכס וקונר מחליטים להיכנס לתוך הספר, וכאשר הם נכנסו הם נפלו באזור מפחיד שקוראים לו "יער הגמדים". (שמו ניתן לו כיוון שלפי הסדרה עבדו שם פעם שבעת הגמדים). אלכס וקונור פוגשים בנסיך שקוראים לו צ'רלס קרלטון מקסים (או בקיצור צ'רלי) וקוראים לו צפרדי מכיון שהוא כושף שיראה כמו צפרדע ענקית שהולכת על שתיים. הוא הסתתר במאורה קטנה מתחת לאדמה ועוזרים לו לא להתבייש בדמותו. הם רוצים לחזור הביתה ומוצאים יומן שעוזר להם ויוצאים במסע לחיפוש המצרכים של "קסם המשאלה" והם יודעים שנשאר רק עוד קסם משאלה אחד. ללא ידיעתם המלכה הרעה (אמה החורגת של שלגיה) גם מחפשת את המצרכים מכיוון שהיא רוצה לשחרר את אהובה שכלוא במראת קסמים.

כאשר הם מוצאים כמעט את כל החפצים אז המלכה הרעה תופסת אותם ומשתמשת בחפצים שאלכס וקונר מצאו. כאשר היא משתמשת בחפצים, אלכס וקונר דואגים שהם לא יוכלו לחזור הביתה. בו זמן צאצאי הזאב הרשע מכיפה אדומה שרוצים לנקום את מותו של אביהם רודפים אחריה ולוכדים אותה. צפרדי מזעיק תגבורת והיא מגיעה במהרה. בינתיים המלכה הרעה משלבת את החפצים שדרושים להפעיל את "קסם המשאלה" ומבקשת שאהובה יצא מהמראה שלה. כאשר הוא יוצא מהמראה הוא מחבק את המלכה הרעה ומיד אחרי זה מת מכיוון שהיה במראה זמן רב מדי והמלכה הרעה בוכה מהאירוע שקרה.

בינתיים כיפה אדומה בורחת מהזאבים הרעים שהם צאצאי הזאב הרע שרודפים אחריה. בזמן המרדף, התגבורת יורה בתותחים וכתוצאה מזה הטירה קורסת על אלכס, קונר, כיפה אדומה והמלכה הרעה. המראות מראת הקסמים משלגיה ומראת האמת נופלות על המלכה הרעה ומתנפצות לרסיסים. אלכס מביטה אל רסיס של מראת האמת ורואה את עצמה עם כנפיים ומרחפת באוויר כמו פיה. אלכס לא מבינה למה המראה מראה לה אותה כמו שהיא ראתה וגם דואגת מדוע לא מצילים אותם.

בחוץ צפרדי קופץ להביא את אלכס, קונר וכיפה אדומה וחוזר איתם בשלום. הם הולכים לטירה של סינדרלה ואומרים להם שהפיה הסנדקית רוצה לפגוש אותם. כאשר הם הם רואים אותה, מתברר שזאת ... סבתם! כן, סבתם היא הייתה הפיה הסנדקית והיא דיברה איתם עד חצות. בחצות הם נפגשים באולם הגדול והפיה הסנדקית קודם כל הופכת את דמותו החיצונית של צפרדי לדמותו האנושית ומתברר שהוא היה הנסיך הרביעי לבית מקסים. אחרי זה היא מחזירה את אלכס וקונר לביתם הישן.

אלכס וקונר נורא שמחים לחזור הביתה לאימם, למרות שהם קצת מתגעגעים לארץ האגדות.

הספר השני "שובה של הקוסמת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר יצא ב-6 באוגוסט 2013. גרסתו בעברית יצאה בשנת 2014 (תורגם על ידי נעה שביט).[1]

בוב, חבר של שרלוט, אמא של אלכס וקונר (ד"ר רוברט גורדון) מביא להם כלב. יום אחד אלכס נרדמה ברכבת והיא חלמה חלום שבו היא וקונר עושים תחרות ריצה עד לבית של סבתם. בדרך כלל הם רואים את סבתם בבקתה והיא לא נותנת להם להיכנס, אך הם ראו את אימם. כאשר היא מגיעה הביתה הכלב שלהם נובח עליה בהתרגשות, אבל קונר אומר לו להיות בשקט. אלכס חושבת שזה מוזר כי בדרך כלל קונר אהב את הכלב שלהם. קונר גורר אותה למטבח ומראה לה מה הוא מצא. הוא מצא זר ורדים אדומים ומכתב אהבה! הוא מסביר לה שורדים אדומים זה רומנטי ואומר לה שהכלב שבוב נתן להם היה שוחד, כי בוב ושרלוט רוצים להתחתן. בערב, כששרלוט מגיעה לביתם הם דנים איתה על מה שהם מצאו מקודם ועל בוב. כעבור כמה ימים בוב מגיע לביתם עם קופסה קטנה. אלכס וקונר חושבים בוודאות שיש בקופסה טבעת נישואין מכיוון שהקופסה קטנה מדי לכל דבר אחר. אלכס וקונר מתיישבים על הספה תוך כדי נעיצת מבטים בבוב. הם מתוכחים, אך לבסוף בוב מצליח לשכנע אותם שיתנו לו להתחתן עם שרלוט. אלכס, קונר ובוב מכינים ארוחה קטנה לכבוד חתונתם של שרלוט ובוב ומחכים לשרלוט. כעבור שעה שעתיים שרלוט לא מגיעה והם מתחילים להיות מודאגים. סבתם מגיעה עם קסנתוס (אחד מחברי מועצת הפיות) לביתם ומסבירה לאלכס, קונר ובוב שהיא סבורה ששרלוט נחטפה. סבתם של אלכס וקונר מחליטה להציב משמר חיילים מוסווים בתור גמדי גינה. סבתם מגלה לאלכס, קונר ובוב שהכלב היה סר למפטון. כעבור כמה ימים שקסנתוס שעושה מה שהפיה הסנדקית אמרה לו לעשות אמא אווזה מחליפה אותו. אמא אווזה "מכורה" למשקה לא מוכר (שמו אינו מוזכר) וגורם לה לדבר בחרוזים ולהשתכר. יום אחד אלכס מחליטה לגלות מי חטף את אימם ונותנת לאמא אווזה קצת יותר מדי מהמשקה שלה והיא מספרת לה (בחרוזים כמובן) מי חטף את אימם. מתברר שזו הייתה האזמייה, הקוסמת מהמעשייה היפהפייה הנרדמת. אחרי יום או יומיים היא מתגנבת מחוץ לבית שלה בלילה עם אופנייה ורוכבת בהמשך הדרך לבקתה של סבתה. בבוקר היא כמעט מגיעה לבקתה של סבתה אבל באופנייה יש תקר (פנצ'ר). אלכס ממשיכה לבדה ברגל ומגיעה לדרך שעל יד שפת צוק. היא הולכת ופתאום מועדת ומחזיקה רק באצבעותיה בשפת הצוק בעוד היא מנסה לא ליפול. אחרי כמה דקות קונר מגיע על לסטר (האווז הענקי של אמא אווזה) מרים את אלכס מאחוריו בעוד הם מעופפים על לסטר.

הם מגיעים לבקתה של סבתם ורואים שהכול מלא בעשבים שוטים ובטחב. אלכס אומרת לקונר שבוודאי יש בבקתה שער לעולם האגדות בשביל מספר פיות וקונר אומר שזה כנראה הגיוני. הם מחפשים משהו שנראה כמו משהו מארץ האגדות והוא כנראה שער. הם רואים תמונה שיש בה בריכה שנראית להם מוכרת. אלכס נוגעת בתמונה והתמונה מתחיה לזהור. אחרי רגע הבקתה מוצפת מים ואלכס וקונר שוחים למעלה בשביל לנשום. כאשר הם מגיעים למעלה דבר ראשון שהם רואים זה הבקתה של סבתם שוקעת בבריכה. אחרי זה הם מבינים שהם בבריכה מהברווזון המכוער ששוכנת באמצע יער בממלכה הצפונית.

הם מבחינים בחיה שחומקת לה בין הצללים. אלכס וקונר עוקבים אחרי החיה והלכים אחריה לתוך יער הגמדים. כאשר החיה מגיעה לקרחת יער הם רואים עוד שלושה דמויות עם ברדסים וגם עורב שהגיע משמי הלילה. אחרי כמה זמן החיות עוזבות ואלכס וקונר עוקבים אחרי דמות עטוית ברדס שנראתה להם מוזרה והדמות מבחינה בהם. אלכס וקונר רועדים מפחד אבל אז מתברר שזה צפרדי והפיה הסנדקית הפכה אותו בחזרה לצפרדע בשביל שירגל על החיות שמתגוררות ביער הגמדים.

בינתיים אזמייה (הקוסמת מהיפהפייה הנרדמת שקיומה מאז שקיללה את היפהפייה הנרדמת לא נראתה עד התקופה של הספר השני בסדרה שנקרא על שובה) תקפה את כלא פינוקיו מכיוון ששם היה עוץ לי גוץ לי שהיה עוזרה הנאמן לפני 127 השנים שבהם היה בכלא פינוקיו מאז שהסגיר את עצמו. אזמייה פרצה לתא של עוץ לי גוץ לי וכשעוץ לי גוץ לי שאל אותה מדוע היא לא נראתה במאה השנים האחרונות אז היא סיפרה לו שהיא נבגדה, הורעלה ואת הסיפור המלא. היא גם רצתה להופיעה בזמן הדרמטי ביותר והיא חשבה שאין זמן יותר דרמטי מאשר הזמן שהממלכה המזרחית בארץ האגדות (הממלכה של היפהפייה הנרדמת) חוגגת את התפוגגותה הגמורה של קללת השינה. והיא לקחה איתה את עוץ לי גוץ לי והם היסתלקו מכלא פינוקיו.

אלכס קונר וצפרדי נדדו כל הלילה ביער הגמדים עד שהגיעו לממלכת כיפה אדומה. הם עמדו מול הטירה החדשה של כיפה אדומה והתפעלו ממנה. הם נכנסו לטירה ומשרתת נמוכה הזמינה אותם להיכנס ואמרה שהמלכה בספרייה. צפרדי הראה לקונר ואלכס את הספרים של העולם האחר (העולם שלנו) שהוא קיבל מסבתא של אלכס וקונר. צפרדי הראה לאלכס וקונר ספר שנקרא: "מיתוסים, אגדות ואיסוף קסמים".(שהוא ספר של ארץ האגדות) אחרי זה כיפה אדומה קיבלה פתק מסינדרלה, המלכה של הממלכה הקסומה שהמצב בארמונה אינו טוב. אז אלכס וקונר מגלים לכיפה אדומה שבעצם סבתם אינה יודעת שהם כאן וגם אסור להם להיות כאן. אלכס וקונר אומרים שהם חייבים להגיע לפגישה הזאת אבל אסור שהפיות יראו אותם.

קונר שואל אם עדיין יש לה שמלת נשף גדולה וכיפה אומרת שכן. קונר מביט באלכס וצפרדי ורואה שהם מחייכים ומבין שהם חושבים את מה שהוא חושב. רק כיפה אדומה חושבת לרגע, מבינה על מה הם חושבים. אחרי זה היא אומרת בקול כועס: "אתם רוצים שאני אלבש שמלה ומתחתיה יהיו שני פרחחים קטנים?!" אחרי ויכוח ממושך צפרדי, אלכס וקונר משכנעים בסוף את כיפה אדומה והם אורזים את מה שדרוש לביצוע התוכנית שלהם ויוצאים. הם רוכבים בכרכרה ובאמצע הדרך כיפה לובשת את השמלה וחוזרת. למחרת הם הגיעו לממלכה הקסומה. כאשר הם מגיעים לטירה של סינדרלה השומר אומר לכיפה אדומה וצפרדי שלום. הם נכנסים בזהירות ומתברר להם שהנסיכה תקווה (הבת של סינדרלה) נחטפה יום קודם בלילה. כיפה התיישבה לאט בשביל שאלכס וקונר יוכלו להתמקם בנחת. הם שומעים שפעם אזמייה הייתה מועמדת להיות הפיה הסנדקית הבאה אך היא נהייתה מרושעת ולכן הודחה מהתפקיד. פתאום אזמייה מופיעה בחדר וחוטפת את נשמתה של הפיה הסנדקית. (סבתם של אלכס וקונר.)

עמוק בתוך יער הגמדים באזור שבו הצמחייה סבוכה במיוחד ניצבה בקתה זעירה למראית העין מוסתרת מההולכים והשבים. בקתה זו הייתה ביתה של מכשפה בשם האגתה ששתלה שיחים קוצניים שלא יראו את ביתה, אך האגתה נפטרה והבית נותר שומם זמן רב. הקוסמת, שידעה על בקתה זו הפכה אותה לביתה החדש כאשר החלימה מהרעלתה. מבחוץ הבקתה נראית בקתה לכל דבר, אך מבפנים הקוסמת הפכה אותה לאחוזה גדולה.

הספר השלישי "אזהרת האחים גרים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השלישי פורסם ביולי 2014. תורגם לעברית באוגוסט 2015 (תורגם על ידי נעה בן-פורת).

הספר הרביעי "מעבר לממלכות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר פורסם ביולי 2015. תרגום לעברית יצא באפריל 2016 (תורגם על ידי נעה בן-פורת).[2]

הספר החמישי "מסעותיו של הסופר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר החמישי פורסם ביולי 2016. תרגום לעברית יצא בפברואר 2017 (תורגם על ידי נעה בן-פורת).

הספר השישי "העולמות מתנגשים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השישי והאחרון בסדרה פורסם ביולי 2017. תרגום לעברית יצא ב-2018 (תורגם על ידי נעה בן-פורת).

ספרים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים נוספים המתרחשים באותו עולם פורסמו על ידי קולפר. נכון ליוני 2018 הם טרם תורגמו לעברית.

  • The Land of Stories: A Treasury of Classic Fairy Tales - הספר דרכו אלכס וקונור נכנסים לארץ האגדות
  • The Curvy Tree
  • Trollbella Throws a Party
  • The Adventures from the Land of Stories series (ההרפתקאות מארץ האגדות) שכולל את יומני אמא אווזה (The Mother Goose Diaries) והמדריך של המלכה כפה אדומה לעניני מלכות (Queen Red Riding Hood's Guide to Royalty)

באוקטובר 2018 מיועד לצאת ספר מדריך לעולם האגדות (Ultimate Book Hugger’s Guide) שהוא אנקציקלופדיה לכל מה שקורה בסדרה.

סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2017 פורסם שיש תוכניות של חברת פוקס המאה ה-20 לעשות את הסרט על הספר הראשון וכריס קולפר לא רק יכתוב את התסריט אלא גם יביים את הסרט. [3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של ספרי ארץ האגדות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]