משתמש:WikiJunkie/העשור הראשון של המאה ה-21 במוזיקה הפופולרית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

R&B עכשווי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הז'אנר R&B עכשווי זכה לפופולריות רבה במהלך העשור האמנים הבולטים בז'אנר במהלך העשור כללו את ביונסה, מריה קארי, ג'ניפר לופז, מרי ג'יי בלייג', ואשר.

ביונסה הוגדרה על ידי מגזין בילבורד בסוף העשור כאמנית המצליחה ביותר של העשור.


אשר הוגדר על ידי מגזין בילבורד כאמן המצליח ביותר במצעדי בילבורד הוט 100 במהלך העשור. אמנים בולטים נוספים כללו את Mary J. Blige, אשנטי, ריהאנה, טריי סונגז, Ne-Yo, , כריס בראון, , Keyshia.

מוזיקה אלקטרונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנים מוזיקה אלקטרונית אמריקנים פופולריים במהלך העשור כללו בין היתר את Deadmau5, LCD Soundsystem, Owl City, Kaskade ומרשמלו.


משנת 2007 ואילך מוזיקת דאנס החלה לצבור פופולריות רבה באמריקה הצפונית כאשר להיטי דאנס-פופ שונים זכו להצלחה ניכרת כמו הסינגלים של זמרת הפופ ריהאנה " Don't Stop the Music " ו-" Disturbia ".

בשנים 2008 ו-2009 הז'נאר אלקטרופופ זכה גם הוא לפופולריות רבה באמריקה הצפונית והפך להיות אחד מהז'אנרים הדומיננטים במועדונים. אמנים כמו בריטני ספירס, ביונסה וליידי גאגא סייעו להפוך את הז'אנר לפופולרי במיוחד לקראת סוף שנת 2008 עם להיטים כמו " Womanizer " של בריטני, " Single Ladies (Put a Ring on It) " של ביונסה ו"Poker Face " של גאגא.


האמנית האוסטרלית המצליחה ביותר במהלך העשור היתה קיילי מינוג אשר זכתה להצלחה רבה בסצנת המוזיקה האוסטרלית בין היתר בזכות ארבעת האלבומים המצליחים שהיא הוציאה במהלך העשור.

רגאטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 ז'אנר הרגאטון הפך לאחד מהז'אנרים הדומיננטים ביותר במוזיקה של אמריקה הלטינית. ז'אנר הרגאטון שילב אלמנטים של מוזיקת רגאיי ודאנסהול עם מוזיקה של אמריקה הלטינית, כמו סלסה, מרנגה, ופופ לטיני, וכמו גם של היפ הופ, R&B עכשווי ואלקטרוניקה. כמה מאמני הרגאטון הדומיננטים ביותר במהלך העשור היו דון עומר, ויסין ויאנדל, אייבי קווין ודדי יאנקי. עד אמצע העשור ז'אנר הרגאטון החליף את הסלסה, המרנגה והקומביה כז'אנר הריקודים הדומיננטי במועדוני הלילה של האוכלוסייה הצעירה בכל רחבי אמריקה הלטינית, ואף זכה לפופולריות רבה בספרד ואיטליה. לקראת סוף העשור הפופולריות של הרגאטון החלה לדעוך.


אַסְיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם ההתפתחות המואצת של כלכלות המזרח הרחוק במהלך שנות ה-90 והעשור הראשון של המאה ה-21, הגיעה במהלך העשור צמיחה ניכרת של תעשיות המוזיקה המקומיות האסייתיות.

במהלך העשור מוזיקת הג'יי-פופ ומוזיקת הקיי-פופ הפכו יותר ויותר מושפעים מהז'אנר R&B עכשווי, מוזיקת היפ הופ ו-Eurobeat, והפכו בהדרגה פופולריים בכל אזור המזרח הרחוק.

ההצלחה של להקת הבנים הדרום קוריאנית TVXQ שהחלה להופיע לראשונה ב-2003 הובילה להיווצרות של גל להקות קי-פופ אשר כללו בין היתר את SS501, Super Junior, BigBang, Girls' Generation, Shinee, 2NE1, 4Minute, . [[קטגוריה:שנות ה-2000 במוזיקה]]