סטיבן טיילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיבן טיילר
Steven Tyler
טיילר עם להקתו אירוסמית', 2012
טיילר עם להקתו אירוסמית', 2012
לידה 26 במרץ 1948 (בן 75)
מנהטן, ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה סטיבן ויקטור טלריקו
שם במה Steven Tyler עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בוסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1970
מקום לימודים מכללת ברקלי למוזיקה, Roosevelt High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק
סוג קול טנור, קונטרה-טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מפוחית פה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס, גפן רקורדס
שיתופי פעולה בולטים אירוסמית'
בן או בת זוג Cyrinda Foxe (19781987)
Teresa Barrick (19881991) עריכת הנתון בוויקינתונים
Julia Holcomb (19731976)
Bebe Buell (19761977) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים ליב טיילר, Taj Tallarico, מיה טיילר, Chelsea Tyler עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אזרחות כבוד של ונציה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.steventyler.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן טיילראנגלית: Steven Tyler; נולד ב-26 במרץ 1948 בניו יורק) הוא מוזיקאי ופזמונאי אמריקאי. טיילר הוא רב-נגן והוא מנגן על פסנתר, מפוחית פה, תופים, גיטרה בס, כינור, מנדולינה, חליל צד, סקסופון וחצוצרה, בנוסף להיותו סולן להקת אירוסמית'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם סטיבן ויקטור טלריקו (Steven Victor Tallarico) במנהטן, ניו יורק שבארצות הברית. הוא ילדם השני של הוריו סוזן ריי, מזכירה, ושל ויקטור טלריקו, פסנתרן ומוזיקאי. כשהיה בן שלוש עברה משפחתו לרובע הברונקס, וכשהיה בן תשע עברו ליונקרס. כבר בילדותו נמשך לכלי נגינה. בגיל צעיר למד לנגן על פסנתר ותופים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-70 הקים טיילר את להקת אירוסמית' יחד עם ג'ו פרי, טום המילטון, ג'ואי קרמר וריי טבנו. הלהקה הצליחה בשנות ה-70 והצלחתה הגדולה נמשכת עד שנות ה-2000. טיילר ידוע בהופעותיו הססגוניות והצעקניות, והוא כונה בעבר "The Demon of Screamin'‎" ("שד הצרחות"). נוהג ללבוש על הבמה חליפות צבעוניות וצעיפים תלויים מן המיקרופון, שהפכו לסימן היכר שלו. בימיה המוקדמים של הלהקה עלה גם עם בקבוק ג'ק דניאל'ס, אך הוא כבר לא עושה זאת. בשנת 1996 נגמל ביחד עם כל חברי ארוסמית' מהתמכרות לסמים, וב-1997 הוציאה הלהקה את האלבום "Nine Lives".

בשנים שלאחר הגמילה, הציג טיילר יכולות ווקאליות יוצאות דופן שלא הוצגו קודם לכן. ג'ו פרי אמר על טיילר בתקופה שלאחר הגמילה: "באותן שנים היה לו קול כה זך שרק רציתי לשמוע ממנו עוד ועוד בהופעות".

בשנת 2002 עבר ניתוח לאחר שנקרע לו גיד בצוואר במהלך הופעה בשיר "Dream On", ובשנת 2003 הציג את להקת הרוק הוותיקה AC/DC וביצע עמה את השיר "You Shook Me All Night Long". מגזין הרולינג סטון דירג את טיילר במקום ה-99 ברשימת "100 הזמרים הטובים ביותר בכל הזמנים".

בשנת 2005 שיתף פעולה עם הגיטריסט קרלוס סנטנה באלבומו "All That I Am" בסינגל "Just Feel Better", שזכה להצלחה רבה. אמן נוסף עמו שיתף פעולה הוא כריס בוטי, בשיר "Smile". בשנת 2006 נתגלה כחולה בצהבת נגיפית והחל להתמודד עם המחלה.   בשנת 2010 הוציא את הפרויקט האישי שלו, סינגל בשם "Love Lives". הסינגל משמש כשיר הנושא לסרט היפני "Space Battleship Yamato". לשיר ארבע גרסאות: גרסת סינגל, גרסה אקוסטית, גרסה בפסנתר וגרסה אינסטרומנטלית.

בשנת 2011 הצטרפו סטיבן טיילר וג'ניפר לופז לרנדי ג'קסון כצוות השופטים של התוכנית "אמריקן איידול".

בשנת 2023, להקת אירוסמית' דחתה את סיבוב ההופעות שתוכנן בתחילה לשנת 2023, לשנת 2024, עקב פציעה קולית של טיילר. הפציעה טיילר תוארה בתחילה כ"דימום במיתרי הקול". עם זאת, מצבו התברר כחמור יותר, וכי יש לו שבר בבית הקול.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1975, טיילר הכיר נערה בת 16, ג'וליה הולקומב, ושכנע את הוריה להעביר אליו את האפוטרופוסות עליה, כיוון שהייתה קטינה כשהכירו. הולקומב נכנסה להריון, ונשאה בבטנה בן זכר. לבקשתו[2], היא עברה הפלה יזומה, דבר שדיכא מאוד את טיילר[3].

לאחר שויתר על האפוטרופוסות להוריה של הולקומב, נכנס טיילר למערכת יחסים עם מעצבת האופנה והזמרת בבה בוול וב-1977 נולדה לו ממנה בת, השחקנית ליב טיילר.

ב-1978, נישא לסירינדה פוקס, עיתונאית, שחקנית ודוגמנית. ובאותה השנה נולדה להם בת, מיה טיילר, שחקנית, דוגמנית למידות גדולות ועורכת דין. הזוג התגרש ב-1987 ופוקס נפטרה ב-2002 מסרטן במוח.

ב-1988 נישא טיילר למעצבת האופנה תרזה באריק ולהם נולדו בת ובן, צ'לסי אנה טלאריקו (1989) וטאג' מונורה טלאריקו (1992). ב-2005 הזוג הודיע בפומבי שהוא נפרד וב-2006 התגרש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן טיילר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]