סטיבן יוניברס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיבן יוניברס
Steven Universe
סוגה קומדיה, פעולה, מדע בדיוני, דרמה
יוצרים רבקה שוגר
כותבים מאט בורנט, איאן ג'ונס-קווארטי, בן לבין, קאט מוריס, רבקה שוגר
מדבבים זק קליסון (סטיבן יוניברס)
Jennifer Paz (לאפיס לאזולי)
Tom Scharpling (גרג יוניברס)
Deedee Magno Hall (פרל)
Shelby Rabara (פרידוט)
Estelle (גארנט)
Michaela Dietz (אמתיסט)
קייט מיקוצ'י
מת'יו מוי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (דובב לשפות נוספות וביניהן עברית)
מספר עונות 5 (מתוכן 4 דובבו לעברית)
מספר פרקים 160
תוכנית המשך Steven Universe Future
הפקה
מפיק ג'קי בוסקרינו, צ'אק אוסטין
מפיקים בפועל רבקה שוגר, איאן ג'ונס-קווארטי
חברת הפקה אולפני קרטון נטוורק
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רבקה שוגר, Jeff Liu, Aivi & Surasshu עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 11 דקות
שידור
רשת שידור קרטון נטוורק
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
yes הטלוויזיה בלוויין
פורמט (תמונה) 1080i ‏(16:9 ‏HDTV)
פורמט (קול) Dolby Surround
תקופת שידור מקורית 4 בנובמבר 201321 בינואר 2019
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רבקה שוגר – יוצרת הסדרה

סטיבן יוניברסאנגלית: Steven Universe) היא סדרת אנימציה מאת רבקה שוגר, המשודרת ברשת Cartoon Network (בישראל שודרה בערוץ הילדים). עלילת הסדרה עוקבת אחר ילד צעיר בשם סטיבן שגדל בעיר דמיונית בשם "Beach City" (עיר החוף, בתרגום חופשי לעברית) עם שלוש חייזריות דמויות-אדם אשר עשוית מאבני חן: פרל, גארנט ואמתיסט בצוות הנקרא "The Crystal Gems" (בדיבוב לעברית: אבני הקריסטל או אבני-החן).

כשהסדרה נוצרה, היא הייתה הסדרה הראשונה בערוץ שנוצרה על ידי אישה. הסדרה זכתה לשבחים רבים, והועמדה וזכתה במספר פרסים, ביניהם: פרס אמי אחד (מתוך מספר מועמדויות), ומועמדות לפרס אנני. יחס זה גרר את הסדרה ליצירת ספרים, קומיקסים ומספר משחקי וידאו המבוססים עליה. הסדרה הסתיימה באופן רשמי עם סיום סדרת האפילוג "Steven Universe Future" ב-27 במרץ 2020.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבני-החן הן צורת חיים חייזרית בת שתי צורות: אבן-חן דוממת (כמו אלו שבכדור הארץ), וצורה דמוית אדם ("גוף") שמאפשרת לה לפעול בעולם. עולם הבית שלהן (באנגלית: "Homeworld"), בהנהגת היהלומים, ניסה להשתלט על כדור הארץ ולהפוך אותו לקולוניה, עד שקבוצת מורדות בשם "אבני הקריסטל" בהנהגת אבן-חן בשם רוז קוורץ, נלחמה נגד הכיבוש ועצרה אותו.

עלילת הסדרה מתמקדת בקורות אבני הקריסטל במאה ה-21, אלפי שנים לאחר תום המלחמה, ובפרט בסטיבן, נער בן 14 שהוא חצי אבן-חן וחצי בן אדם. את כוחותיו ירש מאמו רוז קוורץ, שוויתרה על גופה הפיזי כדי ללדת אותו. מושבן של אבני הקריסטל הוא בעיר אמריקנית בדיונית בשם "ביץ’ סיטי" (מילולית: עיר החוף), אך לעיתים קרובות הן משתמשות במכשיר הטלפורט בביתן כדי ללכוד אבני-חן שנפגמו וקיבלו צורת מפלצת, ובכך להגן על כדור הארץ ותושביו.

התפתחות העלילה מלווה את התבגרותו של סטיבן, שלומד לאיטו על המלחמה שבה היו מעורבות אימו וחברותיה, במקביל למאמצים הולכים וגוברים מצד עולם הבית לפגוע בפעילותן של אבני הקריסטל.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאק קאליסון, המדבב של סטיבן
אסטל, המדבבת של גארנט
דידי מגנו הול, המדבבת של פרל
  • סטיבן יוניברס – בן לאב אנושי ואם אבן-חן. לאורך הסדרה לומד סטיבן לגלות ולהשתמש בכוחות שלו: זימון מגן, זימון בועת מגן, ריפוי וריחוף. אבן החן שלו ממוקמת בטבור, כפי שהיה אצל אמו, רוז קוורץ. סטיבן היה זה שסיים באופן רשמי את המלחמה על כדור הארץ .
  • גארנט - אבן-חן בעלת כוח פיזי גדול וידע רב. היא מיזוג ("פיוז׳ן") בין שתי אבני-חן בשם רובי (אודם) וספיר, הבוחרות להישאר ממוזגות כל הזמן בגלל אהבתן אחת לשנייה. אבני-החן שלה ממוקמות בכפות ידייה.
  • אמתיסט - קוורץ בצבע סגול, בעלת מזג שטותי ושובב. אבן החן שלה (אחלמה) ממוקמת בחזה.
  • פרל - פנינה בצבע לבן, בעלת ידע רב ויכולת טכנית. אבן החן שלה ממוקמת במצחה. פרל הייתה נאמנה מאוד ומאוהבת ברוז קוורץ, לכן היא שקעה בצער רב לאחר שרוז הפסיקה להתקיים. פרל הייתה זו שעזרה לרוז לזייף את המוות של יהלום ורוד והייתה היחידה שידעה על כך.
  • רוז קוורץ - אמו של סטיבן, מנהיגתן לשעבר של אבני-החן. לפני אלפי שנים המרידה קבוצת אבני-חן נגד תוכניות עולם הבית להשתמש בכדור הארץ, מה שהוביל למלחמה בת 1,000 שנים, ממנה שרדו על כדור הארץ רק ארבעתן. בהמשך הסדרה, מתברר כי רוז קוורץ הייתה יהלום ורוד, אשר זייפה את המוות שלה כדי להימנע מלהשמיד את החיים על כדור הארץ, והשתנתה לדמותה של רוז. אבן החן שלה ממקומת בטבור.
  • גרג יוניברס - אביו של סטיבן. גרג חלם להיות כוכב רוק אך נשאר לגור בביץ׳ סיטי לאחר שהתאהב ברוז קוורץ.
  • קוני מהישוורן - ילדה אנושית, חברתו הטובה ביותר של סטיבן. בעונה השנייה החלה ללמוד סיף אצל פרל, ובעונה השלישית הפכה לחברה האנושית הראשונה בצוות אבני הקריסטל. בעונה הראשונה יצרו סטיבן וקוני מיזוג ("פיוז'ן") בשם "סטיבוני".
  • פרידוט - אבן-חן בצבע ירוק, האבן שלה ממוקמת במצח, בעלת שליטה במתכות וידע טכני רב. בראשית הופעתה בסדרה הייתה נאמנה ליהלומים, מנהיגות עולם הבית, ונשלחה לכדור הארץ על ידי יהלום צהוב כדי לאסוף מידע. בשל כך היא הפכה ליריבתן של אבני-החן, אך לאחר שננטשה על ידי מפעיליה, היא הצטרפה בעל-כורחה לחבורת אבני הקריסטל, ואף מרדה ביהלומים.
  • לאפיס לזולי - אבן-חן כחולה, האבן שלה ממוקמת בגב, בעלת יכולת שליטה במים. הייתה לכודה במראה קסומה במשך אלפי שנים, עד שסטיבן שחרר אותה מהמראה, ריפא אותה ועזר לה לחזור לעולם הבית.
  • ג'אספר - קוורץ בצבע כתום, אבן החן שלה (ישפה) נמצאת במקום האף שלה. נאמנה ליהלומים ומנסה במהלך הסדרה לחסל את אבני הקריסטל ולהפוך את כדור הארץ לבר-כיבוש.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
פיילוט21 במאי 2013
1524 בנובמבר 201316 באפריל 2015
22613 במרץ 20158 בינואר 2016
32512 במאי 201610 באוגוסט 2016
42511 באוגוסט 201611 במאי 2017
53229 במאי 201721 בינואר 2019
סטיבן יוניברס: הסרט2 בספטמבר 2019
6207 בדצמבר 201927 במרץ 2020
  • בנוסף לפרקי הסדרה, קיימים 11 סרטונים קצרים יותר (בני כ-5 דקות) סביב הדמויות של הסדרה: 6 מהם עלו לאוויר במקביל לעונה השנייה, ו-5 מהם במקביל לעונה הרביעית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן יוניברס בוויקישיתוף


הקודם:
2018: אנדי
פרס התקשורת של הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה לתוכנית ילדים ונוער
2019: סטיבן יוניברס
הבא:
2020: The Bravest Knight
היי סקול מיוזיקל: המחזמר: הסדרה