סילבסטר בניו יורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סילבסטר בניו יורק
New Year's Eve
בימוי גארי מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טובי המריץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קתרין פאגייט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל טרוניק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שחקנים
מוזיקה ג'ון דבני עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום צ'ארלס מינסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בדצמבר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית
הכנסות באתר מוג'ו newyearseve
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילבסטר בניו יורק (באנגלית: New Year's Eve) הוא סרט קולנוע מסוגת קומדיה רומנטית משנת 2011 בבימוי של גארי מרשל בהשתתפות שלל כוכבי קולנוע.

הסרט מתאר אירועים אחדים המתרחשים כולם במשך יום אחד, היום האחרון של שנת 2011, לקראת טקס הסילבסטר המסורתי בכיכר טיימס בניו יורק. הסרט בנוי מעלילות נפרדות אחדות, שחלק מהן משתלבות זה בזו לקראת סופו.

הסרט הוא שני בטרילוגיה של סרטי קומדיה רומנטית בבימויו של גארי מרשל, שכל אחד מהם מתרחש במשך יום חג. קדם לו הסרט "יום האהבה" משנת 2010, ואחריו בא "יום האם" משנת 2016.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט משלב עלילות אחדות המתרחשות בבניו יורק יום האחרון של שנת 2011. העלילות:

  • ההכנות לקראת טקס הפלת הכדור בכיכר טיימס
  • חגיגת השנה החדשה בחברת תקליטים
  • שכנים, צייר דיכאוני וזמרת, שנתקעו יחדיו במעלית
  • מזכירה הנעזרת בנער שליח להגשמת משאלותיה לשנה החדשה
  • שני זוגות שבהם האישה עומדת ללדת
  • חולה הנוטה למות ומשאלתו לראות את טקס הפלת הכדור בכיכר טיימס.

קלייר מורגן, סמנכ"לית חברת הניהול של כיכר טיימס, עורכת את הסידורים האחרונים להורדת כדור בכיכר (אנ'), בעזרת ידידה, השוטר ברנדן. בינתיים, אינגריד וית'רס, מזכירת חברת התקליטים אהרן רקורדס, לאחר שכמעט נדרסה על ידי מכונית ולא אושרה לה חופשה, מתפטרת מעבודתה. היא מציעה לשליח פול דויל, אתו הייתה בקשרי עבודה, כרטיסים לנשף המסכות של אהרן רקורדס אם יעזור לה להשלים את משאלות השנה החדשה שלה לפני חצות, והוא נענה להצעתה.

קים דויל, אחותו הגדולה של פול, מתעמתת עם בתה בת ה-15 היילי, שרוצה לבלות את ערב השנה החדשה בכיכר טיימס עם חבריה ובפרט עם החבר שלה סת' אנדרסון, אם כי קים רוצה לבלות איתה את השנה החדשה לאחר גירושיה. חברו הטוב ביותר של פול, מאייר הקומיקס רנדי, שונא את חגיגות השנה החדשה, נתקע במעלית עם אליס, זמרת שאפתנית בלהקת הליווי של הזמר דניאל ג'נסן בהופעה הצפויה שלו בכיכר טיימס. ג'נסן גם מתכונן להופיע בנשף של אהרן רקורדס תוך שהוא מנסה להצית מחדש את מערכת היחסים שלו עם ארוסתו לשעבר, לורה.

בבית חולים סמוך, אביה של קלייר, סטן האריס, המאושפז בשלבים האחרונים של מחלת הסרטן ומסרב לכימותרפיה, רוצה רק לראות את הכדור נופל בפעם האחרונה. מלוות אותו האחיות איימי ומינדי, לאחר שהרופא מגלה שהוא לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן. באותו בית חולים, זוג צעיר (גריפין וטס ביירן) עומדים ללדת את ילדם הראשון, ומתחרים עם זוג אחר, ג'יימס וגרייס שוואב, על פרס המוצע למשפחת הילד הראשון שנולד בשנה החדשה.

הרחק משם, סם אהרן הבן, איש עסקים ובנו של סם אהרן האב, המייסד המנוח של אהרן רקורדס, נוסע לנשף של אהרן רקורדס לשאת נאום חשוב. בדרכו הוא תוהה האם עליו להתאחד עם אישה מסתורית שפגש והתאהב בה בערב השנה החדשה הקודם. לאחר תקלה במכוניתו בקונטיקט, הוא לא מוצא מכונאי שיתקן אותה, ומקבל טרמפ בקרוואן של משפחה עליזה.

מאוחר יותר באותו ערב, אחד מהלוחות בכדור בכיכר טיימס משתבש ותוקע את הכדור. זה מאלץ את קלייר לקרוא לקומינסקי, חשמלאי ממורמר שהחברה פיטרה כמה שבועות קודם לכן. הוא מתקן את הכדור לפני חצות, ובהכרת תודה קלייר משאירה אותו אחראי על הפלת הכדור, כשהיא ממהרת לראות את הכדור נופל עם אביה, סטן. בינתיים, האחות איימי, שסיימה את משמרתה, עורכת ועידת וידאו עם בעלה צ'ינו, חייל המוצב באפגניסטן. סטן נפטר דקות ספורות לאחר שקלייר התגנבה אתו לגג בית החולים כדי לראות את הכדור נופל, לצלילי מקהלת "Auld Lang Syne", כשקלייר בוכה לצדו, מחזיקה את ידו.

פול עוזר לאינגריד להשלים את כל המשאלות שברשימה שלה, והיא נותנת לו את הכרטיסים לנשף המסכות. הם נפרדים לשלום, אבל פול מחליט לקחת אותה לנשף של אהרן רקורדס כבת הזוג שלו. בינתיים, רנדי ואליס מתחברים במעלית כשהם חולקים את חייהם ובעיותיהם. בדיוק כשהם עומדים להתנשק, המעלית מתוקנת ואליס ממהרת להופעה של ג'נסן. רנדי מבחין שאליס שכחה את צמיד הגומי שלה וממהר להביא לה אותו. בכיכר טיימס, ג'נסן עוזב באמצע המופע שלו כדי לחזור לנשף של אהרן רקורדס כדי להתנצל בפני לורה על שעזב אותה, והיא מקבלת את התנצלותו. כשג'נסן איננו, אליס מחליפה אותו ומושכת את תשומת הלב של הקהל. היא מנשקת את רנדי, והם מתחילים מערכת יחסים רומנטית.

לגריפין וטס יש את התינוק שלהם, ולמרות שהוא נולד ראשון, הם משקרים כדי לאפשר לג'יימס וגרייס לקבל את הפרס של 25,000 דולר, לאחר שגילו שיש להם כבר שתי ילדות נוספות לפרנס. בינתיים, לאחר שאמהּ, קים, אסרה עליה להשתתף בחגיגה, היילי בורחת לכיכר טיימס, שם היא רואה את סת' מתנשק עם נערה אחרת, לילי, בלי לדעת שזו הייתה נשיקה בניגוד לרצונו. שבורת לב, היא פוגשת את אמהּ ומתנחמת בחברתה. קים מבינה שהיא הייתה אנוכית מדי כשלא אפשרה להיילי לבלות עם חבריה את השנה החדשה. סת' מוצא אותם ומתנצל, ומגלה להיילי שלילי גנבה את הנשיקה. היילי סולחת לו ומנשקת אותו. אמהֹּ מרשה לה ללכת לאפטר פארטי.

סם הצליח לשאת את נאומו, והוא ממהר לפגישה למסעדה עם האישה המסתורית שפגש שנה קודם לכן. קים ממהרת אף היא למסעדה, מתגלה כאישה המסתורית שאותה פגש סם, ולבסוף הם חולקים את שמותיהם זה עם זה. הסרט מסתיים כשפול ואינגריד נהנים בנשף המסכות של אהרן רקורדס.

ככל שהקרדיטים מתגלגלים, סדרה של תקלות וטעויות במהלך הצילומים מוצגות לצופים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
ג'ון בון ג'ובי דניאל ג'נסן, זמר פופולרי
אביגיל ברסלין היילי דויל, נערה בת 15
ג'ייק ט. אוסטין סת' אנדרסון, חבר של היילי
כריס "לודאכריס" ברידג'ס ברנדן, שוטר במשטרת ניו יורק
ג'וש דוהאמל סם אהרן
זאק אפרון פול דויל, נער שליח
הקטור אליזונדו קומינסקי, חשמלאי
קתרין הייגל לורה, שפית, ארוסתו לשעבר של דניאל ג'נסן
סופיה ורגרה אווה, סו שף
אשטון קוצ'ר רנדי, מאייר קומיקס
ליאה מישל אליס, זמרת, חלק מלהקת הליווי של דניאל ג'נסן
שרה ג'סיקה פרקר קים דויל, אחותו של פול דויל ואמא של היילי
מישל פייפר אינגריד וית'רס, מזכירה ב"אהרן רקורדס"
ג'סיקה בייל טס ביירן, אישה העומדת ללדת
סת' מאיירס גריפין ביירן, בעלה של טס
שרה פולסון גרייס שוואב, אישה העומדת ללדת
טיל שווייגר ג'יימס שוואב, בעלה של גרייס
הילרי סוואנק קלייר מורגן, סמנכ"לית בחברה המנהלת את כיכר טיימס
רוברט דה נירו סטן האריס, צלם הנוטה למות, אביה של קלייר
האלי ברי איימי, אחות
קומון צ'ינו, חייל המוצב באפגניסטן, בעלה של איימי
מייקל בלומברג עצמו (ראש עיריית ניו יורק)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]