צבי מוזס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבי מוזס
ענף מדעי פסיכולוגיה קלינית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות מכון שילה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבי מוזס (נולד ב-27 באפריל 1953) הוא פסיכולוג קליני המייסד והעומד בראש מכון שילה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגר מדרשיית נועם בפרדס חנה ואוניברסיטת בר-אילן.

הוא החל את המסלול כפסיכולוג קליני ביחידה הקלינית של עליית הנוער בת"א בשנת 1979, שם סיים את ההכשרה הבסיסית ואת ההתמחות. בשנת 1990 הקים מרכז פסיכולוגי למצבי לחץ בשיתוף שפ"י משרד החינוך והמועצה אזורית שומרון. מרכז אשר בהמשך נקרא מהו"ת ופעל רבות באזורי השומרון ומחוצה לה בפיגועי טרור. בשנת 1992 נענה לקריאה של פרויקט נעל"ה, נוער עולה לפני הורים, בתחילה מחבר העמים ובהמשך מארצות נוספות כמו צרפת, ארצות הברית ארגנטינה ועוד. פרויקט אשר פעל תחת האגודה לקידום החינוך של משרד החינוך, ובשיתוף פעולה של לשכת קשר בחבר העמים, ובהמשך עם הסוכנות היהודית.הוא שמש בתפקיד הפסיכולוג הראשי הראשון של הפרויקט, ונמנה עם צוות ההקמה של מנהלת הפרויקט.

במסגרת זו הקים יחידה קלינית פסיכולוגית של פסיכולוגים עולים, דוברי שפה, יחידה אשר זכתה להכרה של מועצת הפסיכולוגים לצורכי התמחות, קלינית, ראשונה ויחידה מסוגה.

לאחר מכן בשנת 2000 ייסד וניהל את חברת קונטקט[1] אשר הייתה בבעלותו ונתנה טיפולים פסיכולוגיים לעולים חדשים,ושירות למחלקת העלייה של הסוכנות..

בשנת 2004, ד"ר צבי מוזס ייסד את מכון שילה מכון המאגד עשרות פסיכולוגים דתיים ונותן ייעוץ לציבור הדתי.

במהלך התקופה לפני ביצוע ההתנתקות, פנה צבי מוזס, לשירותי הרווחה בגוש קטיף[2] במטרה להקים צוות טיפולי שיסייע בהתמודדות של התושבים מהכיוון הפסיכולוגי. לאחר קבלת תקציב מהמחלקה להתיישבות בסוכנות היהודית, הוקם צוות ממטפלי מכון שילה שבראשו עמד צבי מוזס שפעל בגוש קטיף והורשה לנוע בין היישובים ולתת סיוע טיפולי מתאים. בין השאר, הצוות עסק בליווי משפחות שאיבדו את יקיריהם ונאלצו להעתיק את מקום קבורתם.

משנת 2005 עד שנת 2014 השיב באתר כיפה לאלפי שאלות ותשובות בנושאי ייעוץ פסיכולוגי לדתיים[3].

משנת 2008 עד שנת 2011 ענה לעשרות תשובות באתר מורשת[4].

צבי מוזס מנהל ומארגן בשנים האחרונות כנסים[5] שעסקו בנושאים רגישים ואקטואליים. בין הנושאים: המחיר הנפשי של שמירת הלכה, השלכות של חינוך נפרד ומעורב[6], על מיניות במגזר הדתי[7], נישואין מוקדמים ורווקות מאוחרת[8], גירושין[9] וייעוץ משפחתי או זוגי.

בנוסף בעל טור באתר ערוץ 7.

נשוי לנירית, בתו של השר יוסקה שפירא ונכדתו של האדמו"ר החלוץ. מתגורר בקרני שומרון. לזוג ארבעה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]