צעקה (סדרת סרטים) - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סדרת סרטי המטא-אימה והסלאשר האמריקאית "צעקה" של קווין ויליאמסון, וס קרייבן ורדיו סיילנס הפקות, כוללת קאסט גדול של דמויות, שרבות מהן נוצרו במקור על ידי קווין ויליאמסון עם תרומות מוס קרייבן (שביים את ארבעת הסרטים הראשונים בסדרה) וארן קרוגר (שכתב את הסרט הסרט השלישי), ולאחר מכן על ידי הכותבים החדשים, גאי בוסיק וג'יימס ואנדרבילט עם תרומות של הבמאים מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט, והמפיק צ'אד ויילה. סדרת הסרטים כוללת שישה סרטים: "צעקה" (1996), "צעקה 2" (1997), "צעקה 3" (2000), "צעקה 4" (2011), "צעקה" (2022) ו"צעקה 6" (2023).

ארבעת השחקנים הראשיים של ארבעת הסרטים הראשונים בסדרה מימין לשמאל: נב קמפבל, קורטני קוקס, דייוויד ארקט וג'יימי קנדי.

סדרת הסרטים מתמקדת ברצף של רוצחים המאמצים תחפושת רוח רפאים, המכונה גוסטפייס (מדובב על ידי רוג'ר ל. ג'קסון) אשר מתגרים ומנסים להרוג את סידני פרסקוט (נב קמפבל) בארבעת הסרטים הראשונים. היא נעזרת בכתבת החדשות השאפתנית גייל וות'רס (קורטני קוקס) ובשוטר דיואי ריילי (דייוויד ארקט).

מהסרט החמישי ואילך, תשומת הלב עוברת לאחיות למחצה סמנתה (מליסה באררה) וטרה קרפנטר (ג'נה אורטגה) והתאומים צ'אד (מייסון גודינג) ומינדי מיקס-מרטין (ג'סמין סבוי בראון), המכונים "רביעיית המקור". דמויות מרכזיות אחרות שחוזרות על עצמן כוללות את חנון הקולנוע רנדי מיקס (ג'יימי קנדי), קוטון ווירי (ליב שרייבר) וסוכנת ה-FBI קירבי ריד (היידן פנטייר).

שלושה מחמשת השחקנים הראשיים של הסרט החמישי והסרט השישי מימין לשמאל: מליסה באררה, ג'נה אורטגה, היידן פנטייר.

ארבעת הסרטים הראשונים בסדרה בוימו על ידי קרייבן. ויליאמסון כתב את "צעקה (1996)", "צעקה 2" ו"צעקה 4", אך התחייבויות לוח הזמנים גרמו לכך שהוא יכול היה לספק רק הערות ל"צעקה 3", כאשר את חובות הכתיבה הוביל במקום ארן קרוגר, בעוד מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט ביימו את הסרטים החמישי והשישי, כאשר את חובות הכתיבה הובילו במקום ג'יימס ואנדרבילט וגאי בוסיק.[1][2][3][4][5]

כל סרט מספק מניע ובסיס לחשד עבור מספר דמויות, ומסתיר את זהותו של הרוצח האמיתי או הרוצחים עד לסצנת הסיום, בה נחשפת זהותם ומניעיהם. ב"צעקה (1996)", העיירה הבדיונית וודסבורו נצורה על ידי רוצח רעול פנים המתמקד בסידני, שמתגלה בסצנת הסיום כבן זוגה של סידני, בילי לומיס (סקיט אולריץ'), בסיוע חברו סטו מאכר (מת'יו לילארד). בילי מודה שהוא אחראי לרצח אמה של סידני, מורין פרסקוט (לין מקרי), כדי לנקום על רומן שניהלה מורין עם אביו של בילי שגרם לאמו לנטוש אותו. ב"צעקה 2", 2 רוצחים חדשים עוקבים אחרי סידני וחבריה, לפני שהם נחשפים כחברו של סידני, מיקי אלטירי (טימותי אוליפנט) ואמו של בילי לומיס, ננסי לומיס (לורי מטקאלף), שרוצה לנקום את מותו של בנה, בילי. ב"צעקה 3", רוצח אחר צד את סידני, בטענה שיש לו ידע על עברה הטרגי של סידני, לפני אירועי הסרט המקורי. הרוצח מתגלה כרומן ברידג'ר (סקוט פולי), אחיה למחצה של סידני, שרוצה לנקום על דחייתו ונטישתו על ידי אמם. רומן מתגלה כמי שהיה אחראי לשכנוע בילי להרוג את מורין לפני אירועי "צעקה", והניע את האירועים המתרחשים בכל סרט עוקב. ב"צעקה 4", רוצח מופיע כאשר סידני חוזרת לוודסבורו ביום השנה החמש עשרה לרצח המקורי. הרוצח מתגלה כבת דודתה של סידני, ג'יל רוברטס (אמה רוברטס), כאשר חובב סרטי האימה צ'רלי ווקר (רורי קאלקין) משמש כשותף שלה. ב"צעקה (2022)", הרוצחים מתגלים כחברתה הטובה ביותר של טרה, אמבר פרימן (מייקי מדיסון) ובן זוגה של סמנתה, ריצ'י קירש (ג'ק קווייד), שלא מרוצים ממה שסרטי "דקירה" (סדרת סרטי סלאשר המבוססת על רציחות קודמות של גוסטפייס) הפכו להיות, ומחליטים ליצור "חומר מקורי" חדש משלהם עבורו עם ההרג שלהם, כלומר להפליל עבורם את בתו של בילי, סמנתה. ב"צעקה 6", שני הרוצחים הראשונים נחשפים כסטודנטים לקולנוע ג'ייסון קרביי (טוני רוולורי) וגרג ברוקנר (תום ניואל), חבריו לכיתה של ריצ'י המבקשים "לסיים את סרטו של ריצ'י", לפני ששלושה רוצחים אחרים הורגים אותם ומתגלים כמשפחתו הנוקמת של ריצ'י: האחים קווין (ליאנה ליברטו) ואיתן (ג'ק צ'מפיון), והאב ויין ביילי (דרמוט מלרוני).

הופעות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות צעקה צעקה 2 צעקה 3 צעקה 4 צעקה צעקה 6
1996 1997 2000 2011 2022 2023
גוסטפייס רוג'ר ל. ג'קסון[א]
סידני פרסקוט נב קמפבל
גייל וות'רס קורטני קוקס
דיואי ריילי דייוויד ארקט דייוויד ארקט[ב]
רנדי מיקס ג'יימי קנדי ג'יימי קנדי[ג][ד][ה] ג'יימי קנדי[ב]
בילי לומיס סקיט אולריץ' סקיט אולריץ'[א][ב] סקיט אולריץ'[ג]
קירבי ריד היידן פנטייר היידן פנטייר[ב] היידן פנטייר
סמנתה קרפנטר מליסה באררה
טרה קרפנטר ג'נה אורטגה
צ'אד מיקס-מרטין מייסון גודינג
מינדי מיקס-מרטין ג'סמין סבוי בראון
ריצ'י קירש ג'ק קווייד ג'ק קווייד[ג][ה][ד]
קוטון ווירי לייב שרייבר[ג][ה] לייב שרייבר
מרתה מיקס הת'ר מטרזו[ג] הת'ר מטרזו[ג]
ג'ודי היקס מרלי שלטון
מורין פרסקוט לין מקרי[ב] לין מקרי[ג]
ניל פרסקוט לורנס הכט לורנס הכט[ג]
האנק לומיס C.W. מורגן C.W. מורגן
כתבת ננסי אודל[ג][ה]
  1. ^ 1 2 קול בלבד.
  2. ^ 1 2 3 4 5 מופיע בתמונה בלבד.
  3. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 מופיע בהופעת קמע.
  4. ^ 1 2 מופיע בגרסה צעירה יותר של הדמות.
  5. ^ 1 2 3 4 מופיע בסרטון בלבד.

דמויות "צעקה" (1996)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה (סרט, 1996)

"צעקה" הוא הסרט הראשון בסדרת סרטי "צעקה". שנה לפני אירועי הסרט, מורין פרסקוט (לין מקרי) נאנסת ונרצחת באכזריות, ומי שמואשם ברצח הוא קוטון ווירי (ליב שרייבר). במהלך הסרט, וודסבורו מותקפת על ידי רוצח, המכונה גוסטפייס (קולו של רוג'ר ל. ג'קסון), שמכוון לרצוח בעיקר את הנערה סידני פרסקוט (נב קמפבל), בתה של מורין. סגן השריף דיואי ריילי (דייוויד ארקט) חוקר את מסע הרציחות, בעוד כתבת החדשות גייל וות'רס (קורטני קוקס) עוקבת אחר הרציחות. סידני, בן זוגה בילי לומיס (סקיט אולריץ') וחבריהם טייטום ריילי (רוז מק'גוון), סטו מאכר (מת'יו לילארד) ורנדי מיקס (ג'יימי קנדי) מנסים לשרוד את ההתקפות. הרוצחים מתגלים כבילי וסטו, שמודים שהרגו את מורין והפלילו את קוטון. לאחר מכן סידני הורגת את שניהם, וסידני, רנדי, דיואי וגייל שורדים את הרציחות.

ארתור הימברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור הימברי הוא מנהל בית הספר התיכון בוודסבורו, בו למדו סידני פרסקוט וחבריה. ארתור נוזף במספר תלמידים על לבישת מסכות גוסטפייס. בעודו במשרדו, הוא מותקף על ידי גוסטפייס, נדקר למוות ונתלה על עמודי השער של בית הספר.

מפיק הסרט, בוב ויינשטיין הוסיף את מותו של ארתור לסרט לאחר שהבין שלסרט יש "30 עמודים של תסריט" מבלי שהתרחש מוות, אך במקרה, מותו של ארתור נתן לסופר קווין ויליאמסון סיבה לבני הנוער לעזוב את המסיבה בביתו של סטו במהלך סופו של הסרט, נקודת עלילה שויליאמסון התקשה לגבש. השפה שבה השתמש ארתור ופעולותיו התוקפניות כלפי תלמידיו היו בין הסיבות לכך שהפקת הסרט נאלצה לעזוב את בית הספר התיכון סנטה רוזה: הנהלת בית הספר מצאה את תוכן הסרט בלתי מקובל ולא רצתה שיצולם בבית הספר.

בילי לומיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולם על ידי סקיט אולריץ'
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה" (2022), "צעקה 6"

ויליאם "בילי" לומיס הוא נער וודסבורו, בן זוגה של סידני וחברו הטוב ביותר של סטו, מעריץ מושבע של סרטי אימה. בעקבות סדרת רציחות, בילי הופך לחשוד כאשר הוא נמצא בביתה של סידני עם טלפון סלולרי זמן קצר לאחר שהיא מתגרה בטלפון ומותקפת על ידי רוצח רעול פנים. מתגלות ראיות שמצביעות על דמויות אחרות, ובילי מוסר כחשוד. במהלך מסיבה בביתו של סטו, בילי וסידני מתפייסים ומקיימים יחסי מין, לפני שבילי נדקר על ידי גוסטפייס. מאוחר יותר לאחר סדרה של התקפות, בילי מתגלה כחיים ומנסה לעזור לסידני, משיג תוך כדי כך אקדח שבו הוא משתמש כדי לירות ברנדי מיקס. לאחר מכן בילי מתגלה כרוצח, לאחר שהעמיד את עצמו על הפציעה מלכתחילה, כשסטו מודה שהוא שותפו של בילי. השניים גם מודים שרצחו את מורין, שנה אחת קודם לכן, לאחר שניהלה רומן עם אביו של בילי, האנק, מה שגרם להוריו של בילי להתגרש ולאמו "לנטוש" אותו. התוכנית של בילי וסטו להפליל את אביו של סידני למסע ההרג שלהם בסופו של דבר פוגעת כאשר סידני מצליח להימלט וקורא עליהם למשטרה, תוך שהוא מתגרה בבילי וסטו בשיחת טלפון, ומשאיר את בילי המום וכועס. למרות ניסיונותיו הנואשים להרוג את סידני, בילי מוכה בסופו של דבר הן על ידיה והן על ידי גייל, ולבסוף מת לאחר שסידני יורה בו בראש.

ב"צעקה 2", אמו של בילי, ננסי, מחפשת נקמה בסידני על מותו של בילי ומתגלה כגוסטפייס. ב"צעקה 3", רומן מגלה שהוא סיפק לבילי את הראיות לרומן של האנק ומורין ונתן לו עצות כיצד להרוג את מורין. ב"צעקה" (2022), מתגלה שבילי בגד בסידני, והכניס את כריסטינה, נערה מבית ספרו להריון עם בת בשם סמנתה (שהוא לא היה מודע לה), ומופיע בחזיונותיה של סמנתה לאורך כל הסרט ובסרט "צעקה 6", ומעודד אותה להשיב מלחמה נגד הרוצחים שמנסים לרצוח אותה, וכך ההזיות מקרינות תמונות של בילי בתור האיש הטוב שסמנתה רצתה שיהיה.

ב"דקירה", סרט שכתבה גייל על מסע הרציחות, בילי מגולם על ידי לוק וילסון. בילי זכה גם לפרודיה בסרט "מת לצעוק", בתור בובי פרינץ, שמגולם על ידי ג'ון אברהמס.

מי שהיו מועמדים לתפקיד של בילי במקור, הם ג'סטין ואלין וקווין פאטריק וואלס, שגילם בסופו של דבר את סטיבן ב"צעקה" (1996).

גוסטפייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גוסטפייס

גוסטפייס היא זהות בדיונית, שנוצרה ב"צעקה" (1996) על ידי בן זוגה של סידני, בילי וחברו סטו כדי לנהל מסע רצח בעיירה וודסבורו. התחפושת שהשתמשו בה היא תחפושת ליל כל הקדושים גנרית, הנקראת רשמית "מוות האב", המאפשרת לכל אחד לאמץ את הזהות ומקשה על זיהוי הרוצחים. הרוצחים לועגים לקורבנותיהם בטלפון לפני שהם תוקפים, תוך שימוש במחליף קול כדי להסוות את זהותם האמיתית. בעודם בתלבושת, הדמות מדובבת על ידי השחקן המדבב רוג'ר ל. ג'קסון. זהות גוסטפייס מאומצת על ידי רוצחים אחרים לאחר מותם של בילי וסטו. ב"צעקה 2", הדמות אומצה על ידי אמו של בילי, ננסי ושותפה, מיקי. ב"צעקה 3", הדמות אומצה על ידי אחיו למחצה של סידני, רומן, במאי "דקירה 3". ב"צעקה 4", במלאת יום השנה למסע הרצח של בילי וסטו, מגיח גוסטפייס חדש, שמתגלה כבת דודתה של סידני, ג'יל וחברה צ'רלי. ב"צעקה" (2022), הרוצחים היו ריצ'י (בן זוגה של סמנתה) ואמבר (חברתה הטובה ביותר של טרה). ב"צעקה 6" גוסטפייס מתגלה כמשפחתו של ריצ'י, אביו וין והאחים איתן וקווין. בגמר של כל סרט, רוצחי גוסטפייס מתעמתים עם הגיבורה ומסבירים את מניעם. בסוף "צעקה 6", לאחר שהגיבורים מקבלים את ידם על העליונה מול הרוצחים, גוסטפייס משחק תפקיד הירואי יותר כשהוא נותן שיחת טלפון מתגרה בוין, לפני שנכנס ודקר ביילי המפוחד מספר פעמים. גוסטפייס מגלה את עצמו כסמנתה, לובשת את הגלימה והמסכה של בילי אביה, ובסופו של דבר הורגת את וין בדקירות עינו.

ג'קסון, שמדבב את גוסטפייס בכל סרטי "צעקה", נבחר לתפקיד לאחר שבועות של ליהוק מקומי בסנטה רוזה, קליפורניה. הוא נועד רק כקול זמני, שיוחלף בשלב הפוסט-פרודקשן של הסרט בקול מדבב, אך תרומתו נשמרה כי קרייבן חש שהוא חדיר את הקול ברשעות. הוא וצוות שחקני הסרטים נמנעו בכוונה להיפגש במשך רוב אם לא כל ההפקה של כל סרט, כדי למנוע מהצוות לתאם פנים לקול, וכדי לגרום לו להיראות מאיים יותר בעת אינטראקציה עם הדמויות בטלפון.

גייל וות'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גייל וות'רס
  • מגולמת על ידי קורטני קוקס
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3", "צעקה 4", "צעקה" (2022), "צעקה 6"

גייל וות'רס היא כתבת חדשות של תוכנית החדשות הבדיונית "Top Story". לפני אירועי הסרטים, היא הייתה מעורבת בסיקור הרצח של מורין פרסקוט ובמשפטו של קוטון, שבמהלכו מתחה ביקורת על עדותה של סידני פרסקוט. ב"צעקה" (1996), היא חוזרת לוודסבורו כדי לסקר את מסע הרציחות הנוכחי. במהלך סוף הסרט, הצלם שלה, קני, נרצח, והיא נותרת למוות לאחר תאונת דרכים. מאוחר יותר היא מתגלה כחיה והיא עדה להודאה של בילי וסטו בתפקידם ברציחות. היא עוזרת לסידני להביס את בילי ולאחר אירועי הסרט, כותבת ספר על רציחות גוסטפייס. ב"צעקה 2", היא נוסעת למכללת ווינדזור כדי לסקר את מסע הרציחות. היא עדה למותו לכאורה של דיואי ריילי לפני שהיא עצמה נורתה על ידי מיקי, אחד הרוצחים. היא שורדת ועוזרת לסידני להרוג את מיקי. ב"צעקה 3", נראה שהיא כתבה ספר נוסף, הפעם על הרציחות במכללת ווינדזור. היא נוסעת להוליווד כדי לסייע בחקירת סדרת רציחות חדשה. בסוף הסרט, דיואי מבקש מגייל להינשא לו, והיא נעתרת. ב"צעקה 4", גייל התחתנה עם דיואי והוסיפה את שם המשפחה של דיואי לשם משפחתה, אך מערכת היחסים ביניהם מתוחה. היא כתבה סדרה של רומנים על רציחות בדיוניות של גוסטפייס; אלה הפכו לסרטים חדשים בסדרת "דקירה" הבדיונית. היא מנסה להצית מחדש את הקריירה העיתונאית שלה על ידי חקירת הרציחות החדשות, אך מותקפת ונפצעת קשה על ידי גוסטפייס החדש. היא שורדת ופותרת את המחלוקות שלה עם דיואי.

ב"דקירה", הסרט שמבוסס על הספר שכתבה על הרציחות, גייל מגולמת על ידי השחקנית הבדיונית ג'ניפר ג'ולי.

קוקס כיכבה בסיטקום "חברים" של NBC כאשר לוהקה ל"צעקה" (1996), מה שסימן טרנד חדש: ליהוק שחקנים ושחקניות מבוססים ופופולריים בסרטי אימה. קרייבן סבר שנוכחותה, כמו קמפבל, עזרה להעלות את הפרופיל של "צעקה" (1996) ולמשוך קהל נשי גדול.

ברוק שילדס וג'נין גרופלו היו הבחירות המקוריות לתפקיד גייל, וקוקס אפילו לא נחשבה בהתחלה, מכיוון שלא האמינו שהיא יכולה לגלם את דמותה האנוכית, הפוגענית והתוקפנית של גייל לאחר שגילמה את התפקיד הרך והנחמד יותר של מוניקה גלר ב"חברים". קוקס, לעומת זאת, הייתה להוטה לגלם דמות "כלבה", במיוחד בניגוד לדמות של מוניקה שגילמה, ולבצה שוב ושוב על צוות ההפקה עד שזכתה בתפקיד.

דיואי ריילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיואי ריילי
  • מגולם על ידי דייוויד ארקט
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3", "צעקה 4", "צעקה" (2022), "צעקה 6" (בתמונה)

דווייט "דיואי" ריילי הוא סגן השריף מוודסבורו, אחיה של טייטום וחברה של סידני. לאחר סדרה של רציחות, הוא עוזר להוביל את החקירה, תוך שהוא רודף רומן עם גייל וות'רס. הוא נדקר על ידי גוסטפייס במהלך סוף הסרט "צעקה" (1996), אך שורד. דיואי חוזר ב"צעקה 2", סובל מצליעה וזרוע מוחלשת שנגרמה מנזק עצבי כתוצאה מדקירתו. הוא נוסע למכללת ווינדזור כדי לעזור לסידני לאחר סדרה של רציחות מועתקות של גוסטפייס. הוא מותקף ונדקר שוב ושוב על ידי גוסטפייס הנוכחי אך שוב שורד. ב"צעקה 3", הוא מסייע בחקירה של גוסטפייס חדש, שהתגלה מאוחר יותר כרומן. דיואי יורה בראשו של רומן והורג אותו. לאחר מכן הוא מבקש מגייל להינשא לו, והיא מסכימה. ב"צעקה 4", דיואי נשוי לגייל חוזר איתה לוודסבורו והופך לשריף החדש לאחר שהחלים מפציעותיו בעבר. אחרי סדרה חדשה של רציחות גוסטפייס ביום השנה למסע של בילי וסטו, דיואי שוב חוקר את הרציחות. עד עכשיו, מערכת היחסים שלו עם גייל מתוחה, אבל לאחר שגייל נפצע קשה על ידי גוסטפייס, הם פותרים את המחלוקות ביניהם. ב"צעקה" (2022), דיואי וגיייל גרושים. לאחר שהוא מציל את טרה מרצח בבית החולים, גוסטפייס דוקר אותו בבטן בהפתעה, מושך את הסכין דרך פלג גופו, וגורם למותו. ב"צעקה 6", סצנת המקדש מציגה דוכן המוקדש לדיואי, בו רואים את התמונות והפורטרטים שלו, כמו גם תגיו ואקדחו.

דיואי היה אמור למות ב"צעקה" (1996). עם זאת, קרייבן צילם סצנה נוספת, בה דיואי שורד ומוכנס לאמבולנס, למקרה שקהל המבחן יגיב בחיוב לדמות. כשהם עשו זאת, הסצנה הזו נוספה לסרט, ומותו תואר במקום זאת ב"צעקה" (2022).

ארקט הובא במקור לאודישן לתפקיד בילי, אבל העדיף את דמותו של דיואי וביקש להיבחן לשם כך. למרות התנגדות של צוות ההפקה, שחשש שהתפקיד תואר כ"שרירן", ולא הגישה הצעירה והמטופשת יותר של ארקט, קרייבן העריך את הרעיון וליהק אותו לתפקיד.

ב"דקירה", הסרט שכתבה גייל על רציחות גוסטפייס, ושוב ב"דקירה 3", דיואי מגולם על ידי דייוויד שווימר.

האנק לומיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולם על ידי C.W. מורגן
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 3"

האנק לומיס הוא אביו של בילי, בעלה לשעבר של ננסי וסבה של סמנתה. האנק הוא עורך דין ומייצג את בנו כאשר בילי מובא לחקירה בתחנת המשטרה. מאוחר יותר מתגלה שהאנק ניהל רומן עם מורין, וזה מה שהוביל לעזיבת ננסי. בחומר הפרסומי ל"צעקה 3", מתגלה שהאנק שימש בעבר כעורך הדין הראשי של "אולפני סאנרייס", לפני שעזב כדי להקים משרד עורכי דין משלו בוודסבורו.

טייטום ריילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייטום ריילי היא נערת וודסבורו, חברתה הטובה ביותר של סידני, בת זוגו של סטו, אחותו של דיואי, הפופולרית ביותר של הבית ספר ובעלת ביטחון עצמי גבוה מאוד. לאחר תחילתה של סדרת רציחות בעיירה, טייטום מנסה להגן על סידני מפני תשומת הלב התקשורתית שלאחר מכן, שכן הרציחות התרחשו ביום השנה לרצח האכזרי של אמה של סידני. בן זוגה של טאטום, סטו, מקיים מסיבת בית, במהלכה טייטום הולכת למוסך להביא עוד בירה ושם היא רואה את הרוצח, בהתחלה טאטום צוחקת עליו ומדברת איתו, הרוצח מכה ותוקף אותה במוסך, טייטום לא מוותרת היא מכה את הרוצח, זורקת עליו בקבוקי בירה, מעיפה אותו לריצפה, לאחר מכן היא מנסה לברוח דרך דלת חיית המחמד המותקן בדלת המוסך האוטומטית, אך נתקעת, והרוצח מרים את הדלת. צווארה של טייטום נמחץ בין הדלת העולה לחלק העליון של המסגרת שלה, והורג אותה.

במותה של טייטום, השחקנית רוז מק׳גוון המציאה את השם גוסטפייס ״לא בבקשה על תהרוג אותי מר גוסטפייס[6]״ וזה גרם לפרסום גדול באותה תקופה ועד היום.

דמותה של טאטום הוזכרה במשך כל סרט מלבד הרביעי, טאטום היא הדמות המתה שהוזכרה הכי הרבה במשך כל הסרטים. עשרים וחמש שנים לאחר מותה, אחיה הבכור דיואי מוצג ברשותו של האפר שלה בקרון שלו.

השחקניות מרלי שלטון, מלינדה קלארק ורבקה גייהארט עברו גם הן אודישן לתפקיד, אולם מקגוון לוהקה לתפקיד טייטום מכיוון שצוות ההפקה הרגיש שהיא מגלמת בצורה הטובה ביותר את האופי ה"ספונקי" של הדמות. מק'גוון שמה את עצמה כאחראית על המלתחה של טייטום, שכן היא הגתה את דמותה פחות עצבנית ויותר חמודה ומושכת ממה שמעצבת התלבושות סינתיה ברגסטרום הגתה, ואפילו הרחיבה אותו לחדר השינה של טייטום על ידי הסרת הפוסטרים של בנות האינדיגו והחליפה אותם בפוסטרים של חתלתולים. בנוסף, על מנת להבדיל את דמותה מזו של קמפבל, מק'גוון נאלצה לצבוע את שיערה לבלונדיני.

מותה של טייטום, כמו אלה של קייסי וקני, גרם לעימות בין הבמאי קרייבן לבין מועצת דירוג הסרטים של MPAA. קרייבן נאלץ בסופו של דבר להפחית את כל הצילומים המתמשכים בגופה, מה שהצריך ניתוק חזותי מהיר ברגע שהיא מתה. בזמן צילומי סצנת המוות של טייטום, מק'גוון גילתה שהיא באמת יכולה להיכנס דרך דלת חיית המחמד וכתוצאה מכך, היא יכולה ליפול ממנה במהלך הצילומים. המפיק נאלץ להדק את בגדיה לדלת כדי למנוע ממנה ליפול שוב.

בכל סרט של סדרת ה״צעקה״ יש דמות שהיא מקבילה של טייטום מכיוון שהאופי ה״ספונקי״ וה״כלבה״ של טייטום מאוד נחוץ בסרטים.

מורין פרסקוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולמת על ידי לין מקרי
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3", "צעקה 4"

מורין פרסקוט-רוברטס היא אמה של סידני ואשתו של ניל. היא נרצחת שנה לפני אירועי סרטי הצעקה אך זוכה לאזכור בכל סרט, כשמניעי מסע ההרג של ארבעת הסרטים הראשונים חוזרים אליה בדרך כלשהי. היא ניהלה כמה פרשיות מחוץ לנישואים, כולל אלה עם קוטון והאנק, אביו של בילי. קוטון נעצר והורשע ברציחתה. ב"צעקה" (1996), רוצח מתגרה בסידני בטלפון על רצח אמה; הרוצח הזה מזוהה מאוחר יותר בתור בן זוגה של סידני, בילי וחברו סטו. בילי מגלה שהוא וסטו רצחו את מורין והפלילו את קוטון על כך.

ב"צעקה 3", גוסטפייס הנוכחי משתמש בקולה ובתמונה המסונתזת של מורין כדי ללגלג על סידני ולפתות אותה לצאת ממחבואה. הרוצח נחשף בתור רומן, שמגלה שהוא בנה של מורין ואחיה למחצה של סידני. במשך תקופה של שנתיים בצעירותה, לפני שפגשה את אביה של סידני, נסעה מורין להוליווד כדי להיות שחקנית תחת השם הבדוי רינה ריינולדס. במהלך תקופה זו היא נכנסה להריון עם רומן על ידי המפיק ההוליוודי ג'ון מילטון, לאחר שנאנסה באונס קבוצתי, ומסרה אותו לאימוץ. כשרומן התבגר ומצא אותה, מורין הכחישה שהיא אמו ודחתה אותו. לאחר מכן רומן המשיך לצלם את ענייניה והראה את הצילומים לבילי לפני ששכנע אותו להרוג את מורין, והחלה את שרשרת האירועים המתרחשת לאורך סרטי "צעקה". ב"צעקה 4" מופיעות קייט (אחותה של מורין), וג'יל (אחייניתה). באחת מסצנות "צעקה 4", סידני צפתה בגלריית תמונות של מורין בביתה של קייט, אך הסצנה נמחקה מהגזרה הסופית.

ניל פרסקוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולם על ידי לורנס הכט
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 3"

ניל פרסקוט הוא אביה של סידני ואלמנה של מורין. ב"צעקה" (1996), הוא עוזב את וודסבורו לעסקים ומאוחר יותר נעלם ללא עקבות, מה שמעלה חשד שהוא עלול להיות מבצע סדרת רציחות בעיירה. בסוף הסרט מתגלה שהוא נחטף על ידי הרוצחים האמיתיים, בילי וסטו, שהתכוונו להפליל אותו על פשעיהם, אך ניל ניצל על ידי בתו. התיאוריה היא שהיעדרו ב"צעקה 2" נועד להדגיש את עצמאותו של סידני בקולג'; הוא מוזכר בסרט כמי שנמצא מחוץ למדינה לרגל עסקים. הוא מופיע בקצרה ב"צעקה 3", ומעיר על נסיגתה של סידני מחבריה ומחייה. ב"צעקה 4" מופיעות גם גיסתו קייט ואחייניתו ג'יל.

סטו מאכר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיוארט "סטו" מאכר הוא נער בתיכון וודסבורו, בן זוגה לשעבר של קייסי ובן זוגה של טייטום. בעקבות סדרת רציחות בעיירה, החל מהריגת חברתו לשעבר של סטו, קייסי, בית הספר מושעה. סטו מקיים מסיבה בביתו כדי לחגוג. במסיבה, גוסטפייס רוצח את טייטום. בילי מתגלה כגוסטפייס, וסטו שותפו. סטו מציין לחץ חברתי כמוטיבציה שלו. לאחר שסידני הופך את השולחן עליהם ומסכל את תוכניתם להפליל את אביו של סידני למסע הרצח שלהם, סטו נשבר הלב מכך שהוריו "יכעסו עליו", לפני שהם כועסים ומנסים להרוג את סידני, אך סידני מכה אותו ובסופו של דבר הטלוויזיה של סטו נופלת על ראשו ומחשמלת אותו אנושות. ב"צעקה 3", מתגלה כי על פי עצתו של רומן, בילי תוכנן להגדיר את סטו כ"בחור הנפילה" למסע הרצח שלהם למקרה שייתפסו, בעוד שהוא מקבל גזר דין קל על היותו שותף.

ללילארד יש קמיע לא מוכר במסיבת האחווה ב"צעקה 2". לילארד חשף בראיון ב-2009 שסטו נועד במקור להיות הרוצח ב"צעקה 3", לאחר ששרד את מותו לכאורה. מהכלא הוא היה אמור לחשוב על התקפות חדשות של גוסטפייס על תלמידי תיכון, ובסופו של דבר להרוג את סידני. בעקבות הטבח בתיכון קולומביין, שהתרחש זמן קצר לפני תחילת ההפקה, עלילה זו נזנחה והתסריט שוכתב ללא סטו כדי להימנע מהצגת אלימות ורצח במסגרת בית ספר תיכון. רבים מהשורות הבולטות וההומוריסטיות של לילארד בסרט היו מאולתרות. הוא לוהק במקרה, לאחר שליווה את חברתו דאז לאודישן נפרד במתקן בו התקיימו גם אודישנים של "צעקה". מנהלת הליהוק, ליסה ביץ' ראתה את לילארד, והאמינה שיש לו את המאפיינים הנדרשים מהדמות וביקשה ממנו לעשות אודישן. לילארד גם יצר קמעות ווקאליות ב"צעקה 3" ו"צעקה" (1996) כקולו של גוסטפייס בהתאמה באמצעות מחליף קול ובסרט בתוך הסרט "דקירה 8", והופיע שוב כחוגג ברקע ב"צעקה 4" ו"צעקה" (2022), מחמיא לאמבר על בית מאכרס והשתתף ב"To Wes!".

ניתן לראות את התמונה של סטו על לוח החקירה ב"צעקה 6", בעוד שהגלימה האדומה שלו שלבש בסוף "צעקה" (1996) ואת הטלוויזיה ששימשה להרוג אותו ניתן לראות במקדש הגוסטפייס. בסוף "צעקה 6", קירבי משתמשת באותה טלוויזיה שהרגה את סתו כדי להרוג את איתן.

סטיב אורת'[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן "סטיב" אורת' הוא נער וודסבורו ובן זוגה של קייסי. הוא נתפס ומוחזק כבן ערובה על ידי גוסטפייס, שמחזיק אותו כבול לכיסא מחוץ לביתה של קייסי. קייסי נדרשה לענות על שאלות טריוויה של סרטי אימה כדי להציל את חייו. כשהיא טועה בשאלה, סטיב נרצח באכזריות.

וואלס נבחן עבור תפקידו של בילי, אך התקבל לתפקיד הקטן יותר של סטיב כאשר אולריץ' לוהק לתפקיד בילי.

סידני פרסקוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סידני פרסקוט (צעקה)
  • מגולמת על ידי נב קמפבל
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3", "צעקה 4", "צעקה" (2022)

סידני פרסקוט היא נערת וודסבורו. ב"צעקה (1996), שנה לאחר רצח אמה מורין, רוצח רודף אחריה. מאוחר יותר, התגלה שהרוצחים הם בן זוגה, בילי וחברו סטו. השניים מוכיחים שהיו הרוצחים של מורין, כאשר בילי מונע על ידי הרומן של מורין עם אביו, שגרם לאמו לעזוב את הבית. סידני הורגת את שניהם מתוך הגנה עצמית. ב"צעקה 2", בעודה לומדת בקולג', היא שוב הופכת למטרה של רוצח רעול פנים, הפעם הרוצחים הם חברו הטוב ביותר של בן זוגה, מיקי ואמו של בילי, ננסי, שמחפשת נקמה על מותו של בנה, וגם את מסע רציחות זה סידני שורדת. במהלך צעקה 3, היא רדופה על ידי רוצח נוסף בהוליווד. היא מגלה שהרוצח הוא רומן, שמתגלה כאח למחצה של סידני ורוצה להרוג אותה מתוך כעס על נטישתו על ידי מורין. ב"צעקה 4", היא חוזרת לוודסבורו כדי לקדם את ספר העזרה העצמית החדש שלה על התגברות על הטרגדיות של חייה, אבל היא הופכת למטרה של גוסטפייס נוסף, שמתגלה כבת דודתה ג'יל רוברטס שמקנאה בתהילתה של סידני, ורוצה להפוך ל"סידני פרסקוט החדשה", וחברה צ'רלי ווקר. ב"צעקה" (2022), סידני נשואה למארק קינקייד, אותו הכירה לראשונה ב"צעקה 3", וכעת יש להם שני ילדים משותפים. סידני חוזרת לוודסבורו כדי שהיא וגייל יוכלו לעזור לסמנתה קרפנטר ולאחותה טרה להרוג את גוסטפייס, ולנקום בו על מוות דיואי ושאר הקורבנות. הדמות לא מופיעה ב"צעקה 6", אך גייל מצהירה שסידני ומארק הסתתרו עם ילדיהם בתגובה לרציחות האחרונות בניו יורק.

ב"דקירה" ו"דקירה 2" (הסרט שמבוסס על הספר שגייל כתבה על מסע הרציחות), סידני מגולמת על ידי טורי ספלינג. בסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו", היא מגולמת על ידי השחקנית הבדיונית אנג'לינה טיילר; עם זאת, אנג'לינה נהרגת על ידי גוסטפייס במהלך "צעקה 3".

קמפבל זכתה בפרס שבתאי לשחקנית הטובה ביותר בשנת 1997 על תפקידה כסידני פרסקוט ב"צעקה" ופרס MTV להופעה הנשית הטובה ביותר בסרט בשנת 1998 על תפקידה ב"צעקה 2". כשהיא לוהקה ל"צעקה" (1996), קמפבל כיכבה בסדרת הדרמה בטלוויזיה "שולחן לחמישה". זה לא היה ידוע בעבר ללהק שחקנית טלוויזיה מבוססת לסרט אימה, אך בעקבות הצלחת הליהוק הזה ושל קורטני קוקס, הנוהג הפך נפוץ בסרטי אימה רבים מאוחרים יותר. קרייבן סבר שהנוכחות שלהם עזרה להעלות את הפרופיל של "צעקה" ולמשוך קהל נשי גדול.

קוטון ווירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולם על ידי ליב שרייבר
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3"

קוטון ווירי היה החשוד המקורי באונס וברצח של מורין, אמה של סידני. הוא זוהה על ידי סידני, שמצאה את גופת מורין לאחר שראתה מישהו שלדעתה הוא קוטון עוזב את ביתה. ב"צעקה" (1996), מתגלה כי מורין ניהלה רומן עם קוטון לפני שנרצחה על ידי בילי וסטו, שלאחר מכן שתלו ראיות כדי להפליל את קוטון. ב"צעקה 2", קוטון מנסה לזכות בתהילה מכליאתו ושחרורו על רצח מורין, כשהוא נוסע לקולג' ווינדזור כדי לשכנע את סידני להסכים לראיון משותף. מאוחר יותר הוא מציל את סידני כשהיא עומדת להירצח על ידי ננסי, אחת מרוצחות הגוסטפייס ב"צעקה 2".

ב"צעקה 3", קוטון התפרסם בזכות מעלליו, כשהוא מנחה תוכנית אירוח משלו. הוא וחברתו כריסטין מותקפים על ידי גוסטפייס, שדורש לדעת את מקום הימצאה של סידני לאחר שהיא מסתתרת. כאשר קוטון מסרב לספר, גוסטפייס הורג אותו.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", קוטון נלכד על ידי רוצחי גוסטפייס, דרק, האלי וננסי. לאחר שננסי הורגת את דרק והאלי, היא מתכוונת להפליל את קוטון למסע הרצח האחרון, אך הוא תוקף ודוקר אותה למוות. לאחר מכן, הוא מנסה לנקום בסידני על כלא השווא שלו, ומציין שהראיות מצביעות על היותו קורבן חף מפשע. הוא וסידני דוקרים זה את זה, אך גורלם לא נחשף. בעקבות הדלפת התסריט לאינטרנט, נעשו שכתובים נרחבים, ששינו עלילה זו.

קייסי בקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קייסי בקר

קייסי מארי בקר היא נערה בוודסבורו ובת זוגו לשעבר של סטו. לאחר שקיבלה שיחת טלפון מתגרה ומאיימת, היא מצווה לענות על שאלות טריוויה של סרטי אימה כדי להציל את חייו של סטיב, בן זוגה. כשהיא עונה לא נכון, סטיב נרצח והיא נשאלת שאלת בונוס כדי להציל את חייה. כשהיא מסרבת לענות, גוסטפייס רודף אחריה והורג אותה באכזריות. מאוחר יותר, מתגלה על ידי בילי וסטו (שהתגלו כגוסטפייס בסוף הסרט) שגם אם הייתה עונה נכון על שאלת הבונוס, הם היו הורגים אותה בכל מקרה. ב"דקירה", הסרט שכתבה גייל על הרציחות, מי שמגלמת אותה היא הת'ר גרהאם.

ברימור הייתה שחקנית מצליחה כשהופיעה ב"צעקה" (1996), בתקופה שבה ליהוק שם גדול לסרט אימה היה נדיר. היא הוחתמה במקור לגלם את התפקיד של סידני לאחר שקראה את התסריט ופנתה לצוות ההפקה בעצמה. עם זאת היא החליטה שהיא מעדיפה לשחק את התפקיד של קייסי בקר בגלל החיבור שלה לדמות והרצון לעורר זעזוע לקהל, ולא בגלל סכסוך תזמון למרות שמועה פופולרית מאוד שקובעת שכן. בדומה לנב קמפבל וקורטני קוקס, הופעתה של ברימור העלתה את פרופיל הסרט וסייעה למשוך קהל נשי גדול יותר.

מספר סצנות שהובילו למותה של קייסי הולידו מחלוקות בין קרייבן לבין איגוד הקולנוע של אמריקה (MPAA), מועצת הדירוג של הסרטים, שהעלו דאגות לגבי האלימות והעוצמה של הסצנה. כשהיא נדקרה בתחילה בחזה על ידי גוסטפייס, קרייבן התעקש שהוא הצליח לבצע רק צילום מוצלח אחד של הסצנה, כך ששום החלפה לא הייתה אפשרית; הוא, למעשה, שיקר. הסצנה שבה גופתה תלויה על עץ ומפורקת נערכה בכבדות: קרייבן נאלץ להסיר את כל צילומי הדומם של הגופה, והסצנה עצמה הואצה כדי לצמצם את זמנה על המסך.

קני בראון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנת' "קני" בראון הוא הצלם של גייל בתוכנית החדשות הבדיונית "Top Story". ב"צעקה" (1996), קני מלווה את גייל כשהיא מדווחת על סדרת הרציחות בוודסבורו. לאחר שראה במצלמה נסתרת שרנדי עומד להירצח, הוא עוזב את הטנדר שלו כדי לעזור לו, וגרונו מושסף על ידי גוסטפייס. שם המשפחה שלו נחשף בביצת פסחא בפתיחה של "צעקה" (2022).

צווארו של קני שנחתך היה אחת מכמה סצינות שקרייבן היה צריך להפחית בהוראת ה-MPAA כדי להימנע מהדירוג המגביל NC-17. הסצנה התקצרה מכיוון שה-MPAA חש שהבעתו של קני לאחר חתך גרונו מטרידה מדי.

רנדי מיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגולם על ידי ג'יימי קנדי
  • הופעות: "צעקה" (1996), "צעקה 2", "צעקה 3", "צעקה" (2022)

רנדי מיקס הוא נער וודסבורו. חברה של סידני פרסקוט, שלגביה יש לו רגשות רומנטיים, והוא מעריץ מושבע של סרטי אימה. הוא משתמש בידע שלו בעלילות ובקלישאות של סרטי אימה כדי להגדיר את סדרת הרציחות המתרחשות ב"צעקה" (1996), "צעקה 2" ו"צעקה 3". ב"צעקה" (1996), הוא נורה על ידי בילי אך שורד. ב"צעקה 2", הוא לומד בקולג' ווינדזור הבדיוני עם סידני, ולומד קולנוע. כאשר מתחילה סדרה חדשה של רציחות, רנדי לועג לרוצח בטלפון ולבילי. במהלך השיחה הזו, הרוצח גרר אותו לניידת של גייל וג'ואל והורג אותו. מאוחר יותר מתגלה שננסי, אמו של בילי, הרגה את רנדי מתוך כעס על עלבונותיו לבנה. רנדי מופיע לאחר מותו ב"צעקה 3" בסרטון מוקלט, בו הוא מסביר לסידני את חוקי הטרילוגיה, בדומה לאופן שבו הסביר את הכללים בשני הסרטים הראשונים.

בתסריט שפורסם ל"צעקה" (1996), סוף חלופי גרם לרנדי (ולא סידני) להרוג את סטו לפני שהזמין את סידני לצאת לדייט. לפני שהדלפת תסריט אילצה את השכתוב של חלקים מהתסריט של "צעקה 2", רנדי היה אמור להיות הצלם של גייל ולא ג'ואל כפי שמוצג בסרט המוגמר. מותו, לעומת זאת, נותר על כנו. קרייבן וארן קרוגר שקלו להחזיר את רנדי ל"צעקה 3", ואת הרעיון ששרד את ההתקפה שלו ב"צעקה 2" אבל נטשו את הרעיון בטענה שהוא "לא מציאותי מדי".

הליהוק עבור רנדי היה חלוק בין קנדי וברקין מאייר. צוות ההפקה העדיף את קנדי, מכיוון שהם האמינו שיש לו תכונות מסוימות שהפכו אותו למתאים יותר ממאייר לתפקיד. לקנדי, לעומת זאת, לא היו תפקידים מרכזיים לפני "צעקה", אך "דימנשן פילמס", האולפן שמפיק את הסרטים, היה להוט לקבל שחקן בולט יותר בהפקה לצד שאר הכוכבים הידועים כמו ברימור וקוקס.

שריף ברק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שריף ברק הוא שריף וודסבורו ב"צעקה" (1996). ברק איתר את השיחות של ניל, והאמין שהוא אחראי למסע הרציחות. ב"צעקה 3", הוא מוזכר על ידי ניל, שם עדיין היה פעיל כשריף. עד ל"צעקה 4", הוא אינו מוזכר ואינו מופיע, אם כי ברור שהוא פרש, מכיוון שדיואי החליף אותו.

דמויות "צעקה 2"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה 2

שנה לאחר מסע הרציחות בוודסבורו, נרצחים זוג הסטודנטים מורין אוונס (ג'יידה פינקט סמית') ופיל סטיבנס (עומאר אפס). סידני ורנדי לומדים כעת בקולג' ווינדזור הבדיוני כסטודנטים לצד שותפתה לחדר של סידני האלי מק'דניאל (אליז ניל), בן זוגה החדש של סידני דרק פלדמן (ג'רי אוקונל), שותפו לחדר של דרק מיקי אלטירי (טימותי אוליפנט) וחברתם לכיתה סיסי קופר (שרה מישל גלר). במקביל גייל נוסעת לקולג' כדי לסקר את הרציחות, ואיתה מגיעים הצלם החדש שלה ג'ואל (דואן מרטין) ודבי סולט (לורי מטקאלף), כתבת שמנסה להתחנף אליה כדי לקבל מידע. "דקירה", סרט המבוסס על רציחות וודסבורו, יצא לאקרנים, ובמהלך הקרנת הבכורה שלו מתחיל מסע רצח להעתקה. הגוסטפייס החדש תוקף את סידני וחבריה, הורג את רנדי ופוצע את דיואי, לפני שהוא מתגלה כמיקי ודבי, שמתגלה כאמו של בילי.

ג'ואל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ואל הוא הצלם החדש של גייל, שמחליף את קני. כאשר מתחילים רציחות במכללת וינדזור, ג'ואל חושש מהצורך של גייל ללכת בעקבות השביל. לאחר שהוא קורא את ספרה "רציחות וודסבורו", הוא נהיה אפילו יותר מסויג, במיוחד כאשר הוא לומד על גורלו של קני ומאוד לא אוהב את זה כשמישהו מזכיר את שמו לפניו. הוא הולך לקנות כמה סופגניות וקפה ונדהם לחזור ולגלות את רנדי מיקס נרצח בטנדר שלו, מתעלף ברגע שהוא רואה את המראה המבעית. נותר ללא הטנדר שלו בגלל שזו זירת פשע רשמית ולבסוף נדחק לגבולותיו בעקבות מותו של רנדי, הוא עוזב, נותן לגיייל את כל קטעי החדשות שהם צילמו עד כה ואומר לה שהיא זקוקה ל"בדיקת ראשה". בסוף הסרט הוא חוזר לגייל כדי לחזור להיות הצלם שלה.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", לג'ואל היה תפקיד גדול יותר כחבר בקבוצת החברים של סידני. גופתו נמצאה במהלך סוף הסרט. לאחר שהתסריט הודלף לאינטרנט, הוא עבר שכתובים, שינה את תפקידן של כמה דמויות והפך את ג'ואל לצלם.

דרק פלדמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק פלדמן הוא סטודנט לקדם רפואה במכללת וינדזור, חברו הטוב ביותר של מיקי ובן זוגה של סידני. לאחר שהכריז בפומבי על אהבתו לסידני, הוא נלכד על ידי אחיו האחים האחים ומרוסן כמתיחה. במהלך סוף הסרט, כשסידני בורחת מגוסטפייס, היא מוצאת את דרק כבול לתפאורה ומנסה להתיר אותו לפני שהרוצח מגיע. גוסטפייס מתגלה כמיקי ומאשים את דרק שהוא שותף שלו, מה שגורם לסידני להסס בשחרורו. לאחר שדרק מאיים על מיקי, מיקי יורה בו דרך הלב והורג אותו.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", דרק היה אחד הרוצחים שעבדו עם ננסי והאלי. הוא והאלי, שהיו גם זוג בסתר, חלקו את המוטיבציה לזכות בתהילה על הרציחות כאשר נתפסו, אך שניהם נהרגו על ידי ננסי כדי לשמור על האנונימיות שלה. לאחר שהתסריט הודלף לאינטרנט, הוא עבר שכתובים, וסוף זה הוסר מהתסריט.

האלי מק'דניאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלי מק'דניאל היא בוגרת פסיכולוגיה במכללת וינדזור, שותפתה לדירה של סידני, מקבילה של טייטום ריילי מהסרט הראשון ״צעקה 1996״ ומושבעת לאחוות דלתא ביתא זיטה. כאשר סידני נלקחת למעצר מגן, האלי מלווה אותה, אך גוסטפייס תוקף את המכונית בה הם נוסעים ורוצחת את השוטרים השומרים עליהם. גוסטפייס חוטף את המכונית שלהם, אך מתרסק, מאבד את ההכרה ומאפשר לסידני ולהאלי להימלט. כשסידני חוזרת לרכב כדי לגלות את זהותו של הרוצח, היא מוצאת אותו נעדר מהמכונית. גוסטפייס מזנק לעבר האלי כשהיא ממתינה בקרבת מקום לסידני, ודוקר אותה למוות.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", האלי הייתה אחת הרוצחות, ועבדה עם ננסי ודרק. היא ודרק, שהיו גם זוג בסתר, חלקו את המוטיבציה לזכות בתהילה על הרציחות כאשר נתפסו, אך שניהם נהרגו על ידי גברת לומיס כדי לשמור על האנונימיות שלה. לאחר שהתסריט הודלף לאינטרנט, הוא עבר שכתובים, וסוף זה הוסר מהתסריט.

מורין אוונס ופיל סטיבנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורין אוונס ופיל סטיבנס הם סטודנטים במכללת ווינדזור. השניים צופים בבכורת הסרט "דקירה", שבמהלכה פיל הולך לשירותים ושומע יבבות מוזרות מהתא שלידו הבא. הוא מקריב את אוזנו על הקיר כדי להקשיב יותר מקרוב, ומתברר שמי שהיה בתא שלידו הוא גוסטפייס, שדוקר את פיל באוזן והורג אותו. הרוצח, לבוש בתחפושת של גוסטפייס, חוזר להקרנה ויושב לצד מורין, לפני שדקר אותה למוות. הקהל מאמין שהיא חלק ממתיחה פרסומית, עד שהיא נופלת מתה מול מסך הקולנוע.

מותם של פיל ומורין מוזכר ב"מת לצעוק".

מיקי אלטירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי אלטירי הוא סטודנט לקולנוע במכללת ווינדזור וחברו הטוב ביותר של דרק. כמו רנדי מ"צעקה" (1996), הוא מגלה עניין נלהב בסרטי אימה ובסרטי המשך. בסוף הסרט הוא מתגלה בתור גוסטפייס, עם שותפתו ננסי, והורג את דרק מול סידני. מיקי מצהיר כי ביצע את הרציחות מתוך כוונה להיתפס, מתוך אמונה שיזכה לתהילה על מעשיו ומהמשפט שנוצר, ומתכוון להאשים את האלימות בסרט בהשפעה עליו. אולם בניגוד לרצונותיו של מיקי, ננסי מתכוונת להיעלם לאחר ההרג; אז היא יורה בו, לכאורה אנושות. עם זאת, לאחר התבוסה של ננסי, מיקי מזנק על רגליו בצרחות, אך לבסוף נהרג על ידי גייל וסידני.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", מיקי נרצח על ידי גוסטפייס בזמן שניסה להציל את סידני, אך הסצנה הוסרה בשכתובים לאחר שהתסריט המקורי הודלף לאינטרנט.

ב"צעקה 6", גוסטפייס חדש בניו יורק תוקף את ארבעת השורדים הנותרים מהסרט הקודם. הרוצח החדש משאיר מסכות שלבשו על ידי גוסטפייס בעבר. לאחר תקיפה בדירתם של סם וטארה הרוצח עוזב את המסכה ששימשה את מיקי וננסי. מאוחר יותר ניתן לראות תמונה של מיקי וכל שאר רוצחי העבר בזמן שקירבי חוקרת את הרציחות.

ננסי לומיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ננסי "דבי סולט" לומיס (ידועה גם בתור גברת לומיס) היא כתבת חדשות מקומית שמסקרת את סדרת הרציחות במכללת ווינדזור. בסוף הסרט, סולט מתגלה כאמו של בילי, ומעתיקת הגוסטפייס לצד שותפה, מיקי. לפני אירועי "צעקה", היא עוזבת את ביתה לאחר שנודע לה על הרומן של בעלה עם מורין, נטשה את בילי וסיפקה את המוטיבציה שלו למסע הרצח שלו ב"צעקה" (1996). לאחר מותו של בילי, ננסי עשתה מהפך פיזי ויורדת במשקל כדי לשנות את המראה שלה. לאחר מכן היא מגייסת את מיקי מאתר שמוקדש לרוצחים סדרתיים, כדי לחוקק תוכנית נקמה נגד סידני. בסופו של דבר היא בוגדת במיקי ויורה בו, בטענה שסיפקה את רצונו לתהילה כדי לזכות בעזרתו, בזמן שהיא באמת מתכוונת להרוג את סידני כדי לנקום את מותו של בילי, למרות העובדה שבנה היה רוצח ושהנטישה שלה עצמה גרמה לבנה להפוך לאחד, מה שסידני מציין. קוטון מתערב במהלך העימות ביניהן, וננסי מנסה לתמרן אותו כדי לתת לה להרוג את סידני, אך למרבה האימה, היא לא מצליחה לעשות זאת וקוטון מציל את חייה של סידני בכך שהוא יורה בה בגרון, לפני שסידני יורה בה אנושות בראשה.

בתסריט המקורי של "צעקה 2", ננסי עבדה עם האלי ודרק, ולא עם מיקי, למרות שהיא עדיין הרגה את שותפיה. היא התכוונה להפליל את קוטון על הרציחות, אבל הוא הצליח לדקור ולהרוג אותה. לאחר שהתסריט דלף לאינטרנט, הוא עבר שכתובים וסוף זה הוסר מהתסריט. ב"צעקה 6", שמה הפרטי של גברת לומיס מתגלה כ"ננסי", בכך שרשום ברשימת ה-FBI של קירבי את הרוצחים הקודמים עם תמונתם ושנת המוות שלהם.

סיסי קופר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייסי "סיסי" קופר היא סטודנטית במכללת ווינדזור. בעודה לבדה בביתה, סיסי מותקפת על ידי גוסטפייס. היא רצה למעלה נרדפת על ידי הרוצח, שזורק אותה דרך דלת זכוכית אל המרפסת ודוקר אותה פעמיים בגבה לפני שהרים אותה והשליך אותה אל המרפסת אל מותה. מרציחתה ומהרציחות הקודמים של פיל ומורין, גייל וות'רס ודיואי ריילי מסיקים שהרוצח החדש בוחר מטרות עם שמות דומים לאלו של קורבנות הרוצחים המקוריים של גוסטפייס, בילי וסטו.

דמויות "צעקה 3"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה 3

סדרת רציחות חדשה של גוסטפייס במהלך הפקת "דקירה 3", סרט בתוך סרט המבוסס על הרציחות של אירועי "צעקה" (1996) ו"צעקה 2", בו מככבים ג'ניפר ג'ולי (פארקר פוזי), טום פרינץ' (מאט קיסלר), שרה דרלינג (ג'ני מקארתי), אנג'לינה טיילר (אמילי מורטימר) וטייסון פוקס (דיון ריצ'מונד), מביים רומן ברידג'ר (סקוט פולי) ומפיק ג'ון מילטון (לאנס הנריקסן). סידני חיה חיים בודדים, וגוסטפייס משאיר צילומים של מורין פרסקוט כצעירה בזירות הפשע, בתקווה לפתות אותה להוליווד. הרוצח מתגלה כרומן, שמתגלה גם כאחיה למחצה של סידני ובנה של מורין. רומן נולד לאחר שמורין הצעירה נאנסה על ידי כמה אנשים בהוליווד בזמן שניסתה להיות שחקנית תחת השם הבדוי "רינה ריינולדס". התינוק רומן נמסר לאימוץ, אך כשהתבגר מצא את מורין, שדחתה אותו. כנקמה על כך, רומן שכנע את בילי להרוג אותה. סידני ורומן נלחמים, וסידני מכניעה אותו, אך שבא לתקוף שוב דיואי יורה בראשו והורג אותו.

אנג'לינה טיילר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'לינה טיילר היא שחקנית המגלמת את סידני בסרט "דקיירה 3", ומחליפה את טורי ספלינג לאחר שסירבה להמשיך לסרט השלישי בסדרה. היא מגלמת את סידני בכך שזכתה בתחרות כישרונות, אך מאוחר יותר היא מגלה שקיימה יחסי מין עם ג'ון מילטון, המפיק של סדרת סרטי סרטי "דקירה", כדי להיות ולגלם ה"פרוטגוניסטית" הראשית. לאורך הסרט, היא מעמידה פנים כתמימה שמתחילה לאט לאט להתפרק במערכה השלישית. בזמן שהשתתפה במסיבת יום ההולדת של רומן ברידג'ר, היא מותקפת ונהרגת על ידי גוסטפייס.[7]

בגרסה המוקדמת של התסריט, אנג'לינה הייתה הרוצחת השנייה, כמאהבת של רומן, כשהטיוטה המקורית מפרטת שהיא הייתה חברה לשעבר לכיתה של סידני מוודסבורו, ששמה האמיתי היה אנג'י קריק. המוטיבציה שלה הוצהרה כאלילה לסידני ורוצה את התהילה והתשומת לב שלה, ובכך לקחה על עצמה את התפקיד של סידני בסרט " דקירה ", ונתנה למערכת היחסים של רומן וסידני אווירה עריות. הרעיון בוטל מאוחר יותר, קרייבן הזכיר בפרשנות של במאי הסרט שהם לא הצליחו להכניס את האולפן לרעיון.[8] העורך פטריק לוסייר והמפיקה מריאן מדלנה השאירו את זה מעורפל אם אנג'לינה באמת מתה בגלל שנגררה, ודנה על הרעיון בפרשנות הסרט. הם כינו את סצנת המוות שלה כ"מפוקפקת".[9] בחוברת שלאחר מכן ב-Scream Trilogy DVD, אנג'לינה אינה רשומה כדמות שנפטרה. יכול להיות שזו הייתה רק שגגה, אבל מעריצים שיערו שזה קשור לכל המידע האחר הזה על התוכנית שהיא תהיה רוצחת. בפרט על כך בסרט "צעקה 6" קירבי ריד אמרה כי רומן ברידג'ר היה גוסטפייס יחיד ברציחות בהוליווד, מה שרומז שאנג'לינה לא הייתה מעורבת כלל.

ג'ון מילטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון מילטון הוא המפיק של שלושת סרטי "דקירה". הוא מתגלה כמי שהכיר את מורין פרסקוט בצעירותה, כשהייתה שחקנית שאפתנית באמצעות השם הבדוי "רינה ריינולדס". הוא היה במהלך אחת המסיבות של מילטון בשנות ה-70 של המאה ה-20, מורין ("רינה") נאנסה באונס קבוצתי ונכנסה להריון והביאה את רומן, כשמילטון עצמו הוא אביו, מה שהפך אותו למניע של מסע ההרג של גוסטפייס. גוסטפייס שנחשף כרומן, חוטף את מילטון ורוצח אותו מול סידני, ומאשים את אביו בכך שהפך את אמם לזונה.

ג'ניפר ג'ולי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ודי "ג'ניפר ג'ולי" יורגנשטרן היא שחקנית המשחקת את תפקידה של גייל בשני סרטי "דקירה" הראשונים, מקבילה של טייטום ריילי מהסרטים הקודמים ״צעקה 1996״ ובסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו" שבוטל. אחרי סדרה חדשה של רציחות גוסטפייס, ג'ניפר מאמינה שהיא עשויה להיות הקורבן הבא ומתחילה לעקוב אחרי גייל, בתקווה שהרוצח יבחר להרוג אותה במקום. בזמן שהשתתפה במסיבת יום הולדת של רומן היא מותקפת ונהרגת על ידי גוסטפייס.

בסרט החמישי, טרה רואה תמונה של ג'ניפר כשהיא גוללת באתר "IMDb" כדי למצוא את צוות השחקנים של "דקירה" המקורי. בסרט השישי, הוצגה פעם רטרוספקטיבה של ג'ניפר ששיחקה בעיר ניו יורק, כפי שצוין על ידי המרקיז על התיאטרון הישן.

פוזי הייתה מועמדת בשנת 2000 לפרס הסרטים של MTV להופעה הקומית הטובה ביותר על תפקידה כג'ניפר ג'ולי, והפסידה לאדם סנדלר, שזכה בו על הופעתו בסרט "ביג דדי" משנת 1999.

טום פרינץ'[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום פרינץ' הוא שחקן בסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו" שמשחק את תפקידו של דיואי. בלילה בביתה של ג'ניפר, טום, ג'ניפר, דיואי וגייל מותקפים על ידי גוסטפייס. הרוצח מתחיל לשלוח להם בפקס דפי תסריט המפרטים את האירועים המיידיים. כאשר יש הפסקת חשמל בבית, טום מנסה להאיר את הדפים עם המצית שלו, לא מודע לדליפה של גז לתוך הבית, מה שגורם לפיצוץ שהורג אותו.

טייסון פוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייסון פוקס הוא שחקן בסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו", המגלם את תפקידו של ריקי, מקבילו של רנדי. היו תגובות נגד מותו של ריקי ב"דקירה 2". בעודו משתתף במסיבת יום ההולדת של רומן, הוא מותקף, נדקר ונזרק אל מותו מהמרפסת.

כריסטין המילטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטין המילטון היא בת זוגו של קוטון. בפתיחת הסרט "צעקה 3", היא נרדפת על ידי גוסטפייס, שמשתמש בסינתיסייזר קולי כדי להישמע כמו קוטון, ומשכנע אותה שקוטון הרוצח. כאשר קוטון מגיע, היא מאמינה שהוא גוסטפייס ותוקפת אותו, בעוד שהגוסטפייס האמיתי ניגש אליה מאחור ודוקרת אותה למוות.[7]

מארק קינקייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק קינקייד הוא בלש החוקר את הרציחות האחרונות של גוסטפייס. הוא מגלה עניין בסרטי אימה, ובהיסטוריה של סידני. כאשר סידני מוכרחת להתעמת עם הרוצח, מארק דואג לה ועוקב אחריה בסתר. מארק מותקף ונפצע קשה על ידי גוסטפייס. אחרי שרומן נהרג, הוא נראה עם סידני, דיואי וגייל בביתה של סידני, מתכונן לצפות יחד עם השלושה בסרט.

בסרט "צעקה" משנת 2022, סידני נשואה ויש לה שלושה ילדים עם גבר בשם מארק, שהבמאים טיילר ג'ילט ומאט בטינלי-אולפין אישרו מאוחר יותר שהוא למעשה מארק קינקייד. הוא מוזכר שוב בסרט "צעקה 6", שם נאמר שסידני והוא הסתתרו עם ילדיהם בתגובה לרציחות האחרונות בוודסבורו ובניו יורק.

מרתה מיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרתה מיקס היא אחותו הצעירה של רנדי, הצעירה ממנו בארבע שנים. לאחר שנודע לה על הרציחות החדשות של גוסטפייס, היא מתגנבת אל הסט הצילומים של הסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו". להגדיר לתת לדיואי ריילי קלטת שהוקלטה על ידי רנדי לפני מותו בסרט "צעקה 2"; הוא מכיל את עצותיו לשרוד את פרק הסיום של הזיכיון ואת הסדרה השלישית של רציחות גוסטפייס. היא מופתעת למצוא את סידני, כעת מחוץ למחבוא, שם לצד הסגן לשעבר.

בפרשנות ה-DVD, מריאן מדלנה הצהירה כי הפניה בשורה למרתה שהייתה בהוליווד לתוכנית משחק נמחקה, והסבירה כיצד היא עקפה את האבטחה על הסט.[10]

בסרט "צעקה" משנת 2022, מרתה היא אם לילדים תאומים: צ'אד ומינדי. שני הילדים הם בוברים בתיכון, מה שאומר שהיא הפכה לאמא בגיל 21. היא משאירה חטיפים לנערים כדי לדון ברציחות החדשות, ומתאחדת עם דיואי בפעם הראשונה על המסך מאז הסרט השלישי לאחר שאמרה לו "ביי דיואי, בוא בקר אותנו בקרוב". היא נראית חסרת מילים בהופעתו המטופחת, לפני שצ'אד מסמן לה לעזוב. מאוחר יותר, הודעת טקסט ששלח צ'אד מגלה שהוא מסמס לליב שהוא התגנב מהבית של אמו.

סטיבן סטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן סטון הוא שומר הראש של ג'ניפר. בעודו שומר על ביתה, הוא בודק את הקרוואן של דיואי, השמור ליד ביתה. בזמן שהוא שם הוא מקבל שיחת טלפון ממישהו שטוען שהוא דיואי, שמתגלה מאוחר יותר שהוא גוסטפייס באמצעות סינתיסייזר קולי כדי לחקות את קולו של דיואי. סטיבן מותקף ונרצח.

רומן ברידג'ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן ברידג'ר הוא הבמאי של "דקירה 3: חזרה לוודסבורו". במהלך מסיבת יום ההולדתו באחוזה של ג'ון, הוא נמצא במרתף, ככל הנראה נרצח. מאוחר יותר, כאשר סידני מתעמתת עם גוסטפייס שנחשף כרומן, בכך זייף את מותו כדי שלא יהיה חשוד. רומן אומר לסידני שהוא אחיה למחצה, ומתייחס לנסיבות ההתעברות שלו על ידי מילטון (שאינו מודע לכך שרומן הוא בנו) ומאוחר יותר אומר כי הוא נדחה על ידי מורין וכיצד הוא שכנע את בילי לרצוח את מורין, ובכך הפך אותו לסיבה הכללית של רציחות גוסטפייס. מתוך אמונה שלסידני יש את החיים והתהילה שנמנעה ממנו, רומן מנסה כעת להרוג אותה, והוא מנהל מאבק אכזרי עם סידני לאחר שהיא מוקיעה אותו על מניעיו, ואומרת לו שבניגוד למה הוא חושב, זו אשמתו של רומן עצמו שהוא בחר להרוג אנשים. בסופו של דבר, רומן מתחכם ומוכה על ידי סידני, ולבסוף נהרג על ידי דיואי, בכך שיורה בראשו.

ב"צעקה 6", הגוסטפייס החדש משאיר מאחוריו מסכות של רוצחי עבר. לאחר שכריסטופר נרצח בביתו, גוסטפייס משאיר בזירת הרצח את המסכה של רומן ששימשה בסרט השלישי. בזמן שוין וקירבי חוקרים את רציחות ניו יורק על ידי גוסטפייס, קירבי אומרת שרומן עשה את כל הרציחות בעצמו, ולועגת לו על כך.

שרה דרלינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה דרלינג היא שחקנית שמככבת בסרט "דקירה 3: חזרה לוודסבורו". היא מקבלת שיחת טלפון ממישהו שטוען שהוא רומן (מאוחר יותר התגלה כי אותו אדם הוא רומן), במאי הסרט, אבל לאחר שהשיחה הופכת למטרידה היא מנסה להסתיר את עצמה בין סט תלבושות של גוסטפייס. עם זאת, אחת התחפושות לבושה על ידי הרוצח, אשר תוקף ורוצח את שרה, ומשאיר תמונה של מורין פרסקוט הצעירה על גופתה.

דמויות "צעקה 4"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה 4

צעקה 4 הוא הסרט הרביעי בסדרת הסרטים של "צעקה". במלאת חמש עשרה שנים לטבח בוודסבורו ב"צעקה" (1996), סידני חוזרת לעיירה כדי לקדם את ספר העזרה העצמית החדש שלה, "Out of Darkness", על התגברותה על ההתקפות ועל מקרי המוות בחייה. סדרת סרטי האימה הבדיונית "דקירה", המבוססת על חייה המשיכו להיות מופקות והפכו פופולריות יותר ויותר. ב"צעקה 4", וודסבורו מותקפת על ידי גוסטפייס חדש, אשר משחזר את הרציחות המקוריות של וודסבורו מ"צעקה 4". הגוסטפייס החדש מכוון לסידני, בת דודתה ג'יל רוברטס (אמה רוברטס), חבריה של ג'יל: קירבי ריד (היידן פנטייר), אוליביה מוריס (מריל ג'ף), צ'רלי ווקר (רורי קאלקין), רובי מרסר (אריק קנודסן) ובן זוגה לשעבר, טרבור שלדון (ניקו טורטורלה). בזמן שהרציחות מתרחשות, גייל נאבקת לשקם את הקריירה העיתונאית שלה, בזמן שהיא עובדת על נישואיה המתוחים עם דיואי, שקודם כעת לתפקיד השריף.

אוליביה מוריס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליביה מוריס היא נערת וודסבורו, מקבילה של טייטום ריילי מהסרטים הקודמים ״צעקה 1996״ וחברתן הטובה ביותר של ג'יל וקירבי. בעקבות סדרה חדשה של רציחות גוסטפייס, היא מותקפת על ידי גוסטפייס בביתה שהורג אותה בזמן שקירבי וג'יל נאלצות לצפות ברצח מהבית השכן.

בתסריט המקורי אוליביה הייתה אמורה למות בדלת מוסך כדי להזכיר את מותה של טייטום ריילי, אחותו של דיואי ולאחר הרצח דיואי וג׳ודי מדברים והוא מספר על כך שטייטום מתה גם כך בעקבות ערעור בין הבמאים הסצנה הוסרה.

אנתוני פרקינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנתוני פרקינס (ידוע גם בתור סגן פרקינס) הוא שוטר במשטרת וודסבורו, שמופקד לשמור על ג'יל, קירבי וסידני לאחר איומים מצד גוסטפייס. תוך כדי סיור בשטח ביתה של ג'יל, הוא ורוס מותקפים ונדקרים למוות על ידי גוסטפייס. אנתוני עושה מתיחה על רוס, לפני שרוס נדקר מאחור, אז אנתוני נדקר בראשו. אנתוני הוא אזכור לשחקן אנתוני פרקינס, שגילם את נורמן בייטס ב"פסיכו".

זמן קצר לפני שהוא נופל אל מותו, הוא עדיין חי, למרות ששופד בגולגולת בסכין; סצנה זו מבוססת על סיפור אמיתי ששמע עליו קרייבן, מאדם שלקח את עצמו למיון לאחר שנדקר בראשו.

אנדרסון החליף את רוטינה וסלי, שהייתה אמורה לגלם את מרסי פרקינס עד שהקיצוצים בתקציב מנעו זאת.

ג'ודי היקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ודי היקס היא סגנית השריף של וודסבורו תחת השריף דיואי וחברתה לשעבר לכיתה של סידני. היא מעריצה את דיואי אך לא אוהבת את אשתו גייל. השניים מסוגלים לשים בצד את המחלוקות ביניהן בסופו של דבר, כאשר ג'ודי מצילה את גייל מירייה על ידי ג'יל. לאחר מכן היא נורתה בעצמה, אך לא נפגעת, כיוון שהיא לבשה אפוד חסין כדורים.

ב"צעקה" (2022), ג'ודי מקודמת לתפקיד השריף. בנה, וס היקס, מגולם (מחווה שם לבמאי הסדרה הוותיק ווס קרייבן שמת ב-2015), על ידי דילן מינט. לאחר מכן היא נרצחת יחד עם וס בביתה.

סצנה שנמחקה ב"צעקה" (2022), איחדה את שוטרי וודסבורו, דיואי וג'ודי באופן אישי ל"צעקה" (2022), אך היא נחתכה כדי לתת לדמותו של ארקט היכרות טובה יותר וכדי שהקהל יכיר יותר את הדמויות החדשות.

לייק בל קיבלה את תפקידה של ג'ודי, אך היא נשרה רק ארבעה ימים לפני תחילת הצילומים, תוך ציון התנגשויות תזמון. היקס היא תפקידה הראשון של שלטון, אליו התבקשה לחזור, והיא גם שחקנית ההמשך הראשונה שמככבת בסרט המשך אחר.

ג'יל רוברטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יל רוברטס היא תלמידה בתיכון וודסבורו, בת דודתם של סידני ורומן, בתה של קייט, ואחייניתם של מורין וניל. לפני אירועי הסרט, היא מסיימת את מערכת היחסים שלה עם בן זוגה, טרבור, לאחר שבגד בה. היא וחברותיה, קירבי ואוליביה, נמצאות במטרה של גוסטפייס חדש, וכתוצאה מכך הן זוכות להגנה משטרתית. ג'יל מתגנבת מההגנה לביתה של קירבי למסיבה. גוסטפייס תוקף את המסיבה, ורוצח את רובי לפני שנחשף בתור צ'רלי. בעקבות גילוי זה, ג'יל חושפת את עצמה כגוסטפייס השני והמוח מאחורי הרציחות, כשהיא וצ'רלי לוכדים את סידני.

ג'יל מקנאה בתהילה של סידני, רוצה להפוך ל"סידני פרסקוט החדשה" על ידי שחזור האירועים שהפכו את סידני למפורסמת. ג'יל רוצחת את טרבור בגלל שבגד בה, בוגדת בצ'רלי על ידי דקירת הלב שלו ודוקרת את סידני בבטן. מתוך אמונה שהעדים לפשעיה כולם מתים, ג'יל שותלת ראיות שמפלילות את טרבור וצ'רלי למסע הרצח. לאחר מכן ג'יל פוגעת בעצמה בכוונה כדי להיראות כניצולה היחידה של התקפות גוסטפייס. לאחר שנלקחה לבית החולים, ג'יל מגלה שסידני שרדה את הפצעים שלה, והורסת את התוכנית שלה. ג'יל הזועמת מנסה שוב להרוג את סידני, אך סידני, בסיוע של דיואי, גייל וג'ודי, מכה אותה ובסופו של דבר הורגת את ג'יל ויורה בה בחזה, בזמן שתוכניתה להפוך ל"סידני פרסקוט החדשה" קורסת.

ניתן לראות את התמונה של ג'יל בלוח החקירות כאשר קירבי (כיום סוכנת FBI) והבלש וין חוקרים את רציחות גוסטפייס החדש ("צעקה 6"). הרוצח החדש גם משאיר אחריו מסכות ישנות ששימשו בהרג בעבר וזו ששימשה את ג'יל וצ'רלי נשארת לאחר שסמנתה וטרה הותקפו בסופר-מרקט. ניתן לראות את התלבושת של ג'יל שלבשה כשהייתה אצל קירבי במערכה האחרונה גם במקדש הגוסטפייס.

אשלי גרין נבחנה גם היא לתפקיד ג'יל לפני שרוברטס לוהקה.

ג'ני רנדל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ני רנדל היא תלמידה בתיכון ווסבורו. לאחר צפייה ב"דקירה 7", ג'ני מותחת את מארני על ידי כך שהיא מעמידה פנים שהיא גוסטפייס. עם זאת, לאחר מכן מארני מותקפת ונהרגת על ידי גוסטפייס האמיתי. גוסטפייס מתקשר לג'ני, מתגרה בה וג'ני מניחה שזהו טרבור, חברה לשעבר של ג'יל, מה שמרמז על קשר בין השניים. לאחר מכן הרוצח רודף את ג'ני דרך הבית, פוצע אותה ומוחץ את גבה כשהיא מנסה לזחול מתחת לדלת מוסך אוטומטית, לפני שדקר אותה למוות.

למחרת, ג'יל מקבלת טלפון מהטלפון של ג'ני מול אוליביה וקירבי, תוך שימוש בקול גוסטפייס. בחתימת הספר של סידני, הסכין ששימשה להרוג אותה הופכת את סידני לעד מהותי לפשע, שכן הטלפונים של ג'ני ומארני נמצאים בהשכרה של סידני. הסרט מדגיש את בגידתו של טרבור ורמיזה שטרבור בגד בג'יל עם ג'ני. כשג'יל מתגלה כרוצחת, היא מביעה זעם על כך שטרבור בגד בה.

גרסת ה-PPV של הסרט ששוחררה לסטרימינג במדינות מסוימות מדבבת מחדש כמה מהשורות של אוליביה, וקוראת לג'ני "האישה האחרת" במכונית בדרך לבית הספר, מה שהופך את הרצח שלה להרבה יותר ברור עד כמה זה היה אישי.

קרייבן הביע אכזבה מהסרת זירת הפשע של ג'ני ומארני לאחר סצנת הנתיחה שלאחר המוות, שהייתה אמורה להתרחש מתישהו לאחר הופעת כרטיס הכותרת. בסצנה, נושא הרימייק של וודסבורו התברר. בסצנה מופיעים דיואי, ג'ודי, שוטרים אחרים וקרייבן עצמו במחקרי מקרי מוות, דנים על מובילים, דגימות נוזלי גוף, נשק הרצח והסברים מדוע הבנות היו בבית לבד. הסצנה היא אזכור לסצנת הפתיחה של "צעקה" (1996), מכיוון שבסצנה ג'ני קשורה לכיסא בדומה לסטיב, בעוד שהגופה של מארני תלויה למאוורר התקרה בדומה לקייסי.

מחיקת הסצנה נוהלה על ידי בוב ויינשטיין מסיבות קצב. בעוד שקרייבן היה רגיש לסצנות שנמחקו אחרות, הוא הרגיש שההסרה של הסצנה הזו הופכת את נושא הרימייק לפחות בולט. קרייבן הצהיר עוד, "מכל סיבה שהוא הרגיש שזה לא חשוב או הכרחי. התווכחנו על זה הרבה זמן. יחסי העבודה שלנו הם תן וקח. מבחינה טכנית יש לו חתך סופי".

טרבור שלדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרבור שלדון הוא נער וודסבורו ובן זוגה לשעבר של ג'יל, שסיים את מערכת היחסים שלה איתו לאחר שלקח את בתוליה ואז בגד בה עם ג'ני. הוא עושה ניסיונות חוזרים ונואשים לזכות בסליחה ולהמשיך את מערכת היחסים ביניהם. לאחר שהקורבנות של גוסטפייס מקבלים שיחות מהטלפון הסלולרי של טרבור, שלטענתו איבד את הטלפון שלו, הוא הופך לחשוד ברציחות. הוא משתתף במסיבת הבית של קירבי, בטענה שהוזמן בטלפון, אך האורחים מכחישים אחריות. כאשר רוצחי גוסטפייס האמיתיים מתגלים בתור צ'רלי וג'יל, הם חושפים טרבור קשור, אותו הם מתכננים להפליל על פשעיהם. ג'יל יורה בו במפשעה בגלל שבגד בה, לפני שהוציאה אותו להורג בירייה בראשו.

טורטורלה נבחן חמש פעמים כדי להבטיח את תפקידו של טרבור על ידי שחזור סצנה מתוך "צעקה" (1996) שבה בילי מתגלה כגוסטפייס.

מארני קופר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארני קופר היא חברתה הביישנית של ג'ני. היא תלמידה בתיכון וודסבורו, שמבקרת את "דקירה 6" ו"דקירה 7" בגלל שפורמט הסרט-בתוך-סרט נראה לא הגיוני. היא הפונדקאית של הקהל כדי שג'ני תסביר לצופים מה משמעות הפתחים המזויפים. כשג'ני טוענת שהיא שומעת רעש, מארני חושדת מיד שהיא עומדת לעשות לה קונדס, אירוע קבוע. כשהיא עולה למעלה, ג'ני מתקשרת למארני בקול גוסטפייס דרך אפליקציה, ומפחידה אותה, לפני שהיא מגלה שזו היא מדברת דרך אפליקציה. עם זאת, מארני מייבבת, והטלפון נכבה, מה שמעיד שמשהו קרה לה.

ג'ני חוקרת. החלון שלה מנותץ, הגופה של מארני נופלת, וג'ני נהרגת כעבור רגעים. למחרת, בלי לדעת שהיא מתה, אוליביה מוריס מתייחסת אליה כ"מארני הקרני" כשהיא מספרת לג'יל שקיבלה ממנה טלפון מוקדם יותר בבוקר באמצעות קול גוסטפייס, מה שמעיד על עוינות בין השתיים. בחתימת הספר של סידני, הסכין ששימשה להרוג אותה הופכת את סידני לעד מהותי לפשע, שכן הטלפונים של ג'ני ומארני נמצאים בהשכרה של סידני. בסוף הסרט, צ'רלי מגלה שהרג אותה, ומראה צילומים של הדקירה של מארני לסידני. סצנת הדקירה היא הפעם הראשונה שבה מוצג מותה של דמות, לאחר שנרצחה. הסצנה היא מהפתיחה המקורית של הירייה שבה מארני היא המטרה העיקרית בהתקפה, לא ג'ני, לאחר שג'ני נדקרה על הספה ומארני מניחה שמדובר במתיחה. הסצנה הייתה זמינה לצפייה ב-DVD של "צעקה 4".

הסצנה שלאחר זירת פשע מפורסמת כתמונת קידום מכירות לסרט בשנת 2010. היא מתארת את מארני תלויה על מאוורר תקרה בבית משפחת רנדל, שם השוטרים מצלמים את זירת הפשע. דיואי מבקש מהם להוריד את הגופה של מארני. מאוחר יותר, ג'ודי מספקת הסבר מדוע הם לבד בבית, כאשר הוריה של מארני מניחים שהוריה של ג'ני היו בבית בזמן שהם לא היו. בניגוד לרצונו של הבמאי קרייבן, בוב ויינשטיין, לו היה כוח יצירתי גדול יותר, מחק את הסצנה בחדר העריכה, שהייתה קריטית כדי להדגיש את נושא הרימייק. קרייבן הביע אכזבה מהחלטה זו, והתווכח עם ויינשטיין על כך. הוא הצהיר שהרימייק "היה נושא ענק" שלמרבה הצער "צומצם למינימום לאורך תהליך העריכה".

צ'רלי ווקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ארלס "צ'רלי" ווקר הוא תלמיד בתיכון וודסבורו, חברו הטוב ביותר של רובי ומעריץ מושבע של סרטי אימה, בעיקר סדרת סרטי "דקירה". הוא מנהל מועדון סרטים עם רובי, והצמד מגויס על ידי גייל כדי לעזור בחקירת מסע הרציחות. הוא מארח צפייה בקנה מידה גדול בשבעת סרטי "דקירה" באזור נידח, ולאחר מכן משתתף ב"אפטר פארטי" בביתו של קירבי. גוסטפייס תוקף את המסיבה וצ'רלי נתפס ונקשר לכיסא. קירבי נאלץ לענות על שאלות טריוויה של סרטי אימה כדי להציל את חייו. קירבי מאמינה שהיא ניצחה, קירבי משחררת את צ'ארלי, אך הוא דוקר אותה בבטנה ומתוודה כי הוא הרוצח, והוא כועס עליה על כך שלא החזירה לו חיבה בשנים שהכירו, לפני שהשאיר אותה למותה. לצ'רלי מתגלה שיש שותפה, ג'יל, איתה הוא מנהל זוגיות סודית. צ'רלי מודה שעזר לג'יל כדי להפוך לדור החדש של רנדי וסידני. במקום זאת, ג'יל בוגדת בו ודוקרת אותו בלב, והורגת אותו.

11 שנים מאוחר יותר, קירבי היא סוכנת FBI שמבקרת בניו יורק, שם הכה גוסטפייס האחרון. היא מראה את פצעיה שצ'רלי נתן לה שתקף אותה ומאוחר יותר ניתן לראות אותה מתבוננת בסכין ששימשה אותה במקדש ה"דקירה". כמו כן, ניתן לראות תמונה של צ'רלי וכל הרוצחים האחרים בזמן שקירבי חוקר עם וין.

קייט רוברטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט רוברטס היא אמה של ג'יל, דודה של סידני, אחותה של מורין, וגיסתו של ניל. לאחר שקייט וסידני הותקפו על ידי גוסטפייס, קייט נשענת על הדלת, נדקרת בגבה דרך חריץ הדואר ומתה.

לורן גרהאם לוהקה במקור לתפקידה של קייט אך עזבה את ההפקה כמה ימים לפני הצילום הראשי, והוחלפה במקדונל.

קירבי ריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קירבי ריד היא נערת וודסבורו, חברתן הטובה ביותר של ג'יל ואוליביה, מושא אהבתו של צ'רלי ומעריצה נלהבת של סרטי אימה. בזמן שהיא מארחת את ג'יל, צ'רלי, רובי וטרבור במסיבה, היא מתחילה לרדוף אחרי צ'רלי באופן רומנטי. גוסטפייס תוקף את המסיבה והיא נסוגה למרתף עם סידני. גוסטפייס לוכד את צ'רלי ומאלץ את קירבי לשחק במשחק טריוויה כדי להציל את חייו. כשהיא מאמינה שניצחה, היא משחררת את צ'רלי, שלאחר מכן דוקר אותה בבטנה, מגלה שהוא הרוצח ומאשים אותה מכיוון שלא החזירה לו חיבה מוקדם יותר. אחרי "צעקה 4", היא הפכה לחביבת המעריצים ונושא מחלוקת תדיר בשאלה האם היא שרדה את הדקירות או לא.

ב"צעקה" (2022), רמז חזותי חושף שקירבי שרדה את פציעותיה והשתתפה בראיון על ההתקפות, מה שהופך אותה לניצולה היחידה ממסע ההרג ב-2011, אם כי מקום הימצאה אינו ידוע. במאי 2022, פנטייר חתמה רשמית לחזרה ל"צעקה 6", מה שמצביע על שובה של קירבי.

ב"צעקה 6", קירבי חוזרת כסוכנת FBI החוקרת את הרציחות האחרונות של גוסטפייס בניו יורק. היא מגלה שהכירה את סמנתה כששניהן למדו באותו תיכון, סמנתה הייתה בכיתה ט' בעוד שקירבי הייתה בכיתה י"ב.

רבקה וולטרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבקה וולטרס היא המזכירה והיח"צנית של סידני, שעוזרת לארגן את ביקורה של סידני בוודסבורו כדי לקדם את ספרה. סידני מפטרת אותה לאחר שרבקה מנסה לנצל את הרציחות החדשות של גוסטפייס כדי להגדיל את המכירות של ספרו של סידני. בזמן החזרה למכונית שלה, רבקה מגורה ומותקפת על ידי גוסטפייס. היא נדקרה למוות וגופתה נזרקת מראש החניון, נוחתת על ניידת חדשות מול קהל של כתבים.

רובי מרסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובי מרסר הוא נער וודסבורו, חברו הטוב ביותר של צ'רלי ומעריץ מושבע של סרטי אימה שמנהל מועדון סרטים עם צ'רלי. בזמן שהוא משתתף במסיבה של קירבי, הוא מותקף על ידי גוסטפייס ונפצע אנושות, חי מספיק זמן כדי להזהיר את סידני, ג'יל וקירבי לפני מותו.

רוס הוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס הוס (ידוע גם בתור סגן הוס) הוא שוטר "טירון" במשטרת וודסבורו, שמופקד לשמור על ג'יל, קירבי וסידני לאחר איומים מצד גוסטפייס. תוך כדי סיור בשטח ביתה של ג'יל, הוא ואנתוני מותקפים ונדקרים למוות על ידי גוסטפייס, לאחר שאנתוני מותח אותו שנהרג על ידי גוסטפייס. בזמן מותו, אשתו של רוס בהריון עם ילד.

דמויות "צעקה" (2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה (סרט, 2022)

25 שנה לרציחות וודסבורו, וגוסטפייס חדש חוזר לעיירה ותוקף קבוצת בני נוער: האחיות סמנתה (מליסה באררה) וטרה קרפנטר (ג'נה אורטגה), האחים צ'אד (מייסון גודינג) ומינדי מיקס-מרטין (ג'סמין סבוי בראון), אמבר פרימן (מייקי מדיסון), ליב מקנזי (סוניה בן עמר) ווס היקס (דילן מינט), ביחד עם בן זוגה של סם ריצ'י קירש (ג'ק קווייד). הקבוצה מנסה לגלות מי עומד מאחורי המסכה, ומפענחים זאת יחד עם דיואי. גוסטפייס תוקף את טרה בבית החולים, ודיואי וסם באים לעזרתה ומכניעים את הגוסטפייס, אך כשדיואי בא לוודא הריגה, גוסטפייס דוקר אותו למוות. סידני פוגשת את גייל המתאבלת על מותו של דיואי, ולפני שסם עוזבת, סידני וגייל מציעות לה את עזרתן, אך סם מסרבת ועוזבת למודסטו עם טרה וריצ'י. כאשר טרה שכחה את המשאף שלה, השלושה עוצרים בביתה של אמבר אשר עורכת מסיבה. מינדי נדקרת על ידי גוסטפייס, ונוצר מהומה בבית מי עשה זאת. באופן פתאומי, אמבר יורה בראשה של ליב ומתגלה כגוסטפייס, ולאחר מכן גם ריצ'י. המניע של השניים היה ליצור סרט "דקירה" חדש בכך לאכזבתם לקודם.

אמבר פרימן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמבר פרימן היא החברה הטובה ביותר של טרה. לאחר שגוסטפייס תקף את טרה, אמבר ושאר חבריה הולכים לבקר אותה בבית החולים יחד עם אחותה הגדולה למחצה של טרה סם ובן זוגה, ריצ'י קירש. היא וחבריה מפענחים מי תקף את טרה בבר, ושם נרצח וינס שניידר על ידי גוסטפייס. לאחר שווס וג'ודי נרצחו, היא ובני הנוער מתכננים מסיבה בביתה כדי לכבד את זכרו. לאחר שטרה מגיעה אל ביתה, שאר המתארחים עוזבים. מינדי נדקרת ונפצעת על ידי גוסטפייס, ונוצר מהומה לגבי מי שעשה זאת, והחשודה העיקרית היא ליב כאשר ידיה מכוסות דם, ואמבר יורה בראשה של ליב, מכריזה על המערכה השלישית ומתגלה כגוסטפייס. בזמן שגייל וסידני הגיעו, אמבר מתחזה כקורבן, אך סידני וגייל לא מאמינות זאת ויורה בגייל. ריצ'י מתגלה כשותפה, ולוקח את גייל, סידני, סם וטרה בשבי. השניים מגדירים את עצמם כמעריצים אובססיבים רעילים. המניע של השניים היה ליצור סרט "דקירה" חדש בכך לאכזבתם לקודם. אמבר נהרגת לאחר שהיא נורתה על ידי גייל ועלתה באש, בוערת בעודה צורחת, ולאחר מכן נורתה בראשה על ידי טרה.

בתסריט המקורי אמבר לא מתה והיא הייתה אמורה להתגלות בסוף הסרט כאחותה כל טרה.

בסרט "צעקה 6", אמבר מתגלה כמי שביצעה את רוב הקורבנות ברציחות וודסבורו האחרונות, כאשר כל ניסיונות ההרג של ריצ'י פרט לאחד נכשלו.

וינס שניידר[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינסנט "וינס" שניידר הוא תושב וודסבורו ובן זוגה לשעבר של ליב מקנזי. לאחר שבילה את הלילה בבר, הוא נרצח על ידי גוסטפייס בסמטה סמוכה, והופך לקורבן הראשון. כשהקבוצה דנה בחשודים פוטנציאליים בביתם של התאומים, מתגלה שוינס הוא אחיינו של סטו מאכר דרך אמו, לסלי.

וס היקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

וס היקס הוא נער בעיירת וודסבורו ובנה של השריף ג'ודי היקס. הוא ספורטאי בתיכון וודסבורו והוא חלק מקבוצת החברים של טרה. וס מתקשר לסם ומספר לה על כך שטרה מאושפזת ומודאג שהרוצח יכוון עליו ועל אמו בגלל שלג'ודי יש חלק ברציחות הקודמות משנת 2011. בזמן שהוא מכין את השולחן לארוחת הערב, וס שומע רעשים מוזרים בביתו, והוא הולך לנעול את דלת הכניסה ליתר ביטחון, אך אז מותקף על ידי גוסטפייס. הוא מנסה לעצור את דחף הסכין לגרונו, אך גוסטפייס רוצח אותו סופית.

טרה קרפנטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרה קרפנטר היא נערה בעיירת ובתיכון וודסבורו ואחותה הצעירה למחצה של סם קרפנטר. חבריה הן: אמבר פרימן, וס היקס וצ'אד ומינדי מיקס-מרטין. היא המטרה הראשונה של גוסטפייס החדש המכונה כ"סצנת ההריגה הראשונה", אך היא שורדת את ההתקפה. היא מעדיפה אימה אומנותית במקום סרטי סלאשר טיפוסיים, תוך שהיא מצטטת את הסרטים את אהבתה לסרטים "תורשתי" ו"באבאדוק". טרה מתרגשת בתחילה לראות את אחותה לאחר חמש שנים, אך מתרחקת כאשר סם מגלה שאביה הביולוגי הוא בילי לומיס. לאחר שהיא מותקפת שוב בבית החולים, סם מחליטה להחזיר את טרה למודסטו איתה ועם ריצ'י. כשהם עוזבים את וודסבורו, טרה מבינה שהיא שכחה את המשאף שלה, אבל זוכרת שהשאירה רזרבה בביתה של אמבר. בהגיעה, אמבר מסיימת את מסיבת הכיבוד לזכרו של וס היקס והולכת עם טרה לקחת את המשאף. לאחר שגילתה שאמבר הרוצחת, היא קושרת את טרה בארון. היא נמצאת בסופו של דבר על ידי סם, שמתירה אותה. לאחר שגייל ירתה באמבר, היא עולה באש, וסם רוצחת את ריצ'י, טרה מוכנסת לאמבולנס. כשהם מבקשים שסם תהיה איתה, והשתיים עוזבות את המקום.

בסרט "צעקה 6", טרה נרשמת לאוניברסיטת בלאקמור ועוברת לניו יורק עם סם. היא גם ניתקה קשר עם אמה לתמיכה בסם לאחר שהיא גם ניתקה בגלל שחשפה את האמת על אביה הביולוגי לטרה. בעקבות מסיבה שגרמה לכך שסם חשמלה את פרנצ'י על ידי שוקר חשמלי מדאגה על טרה, טרה מתפרצת על סם ומתחננת לעצמאותה. זמן קצר לאחר מכן, היא וצ'אד חולקים כמעט בנשיקה, לפני שקווין נכנסת לחדר. כאשר סם וטרה הולכים אל תחנת המשטרה לחקירה כלשהי לגבי חזרתו של גוסטפייס, השתיים מותקפים על ידי גוסטפייס שהרג עוברי אורח. קירבי, מגיעה ומסכימה לעזור להם לעצור את גוסטפייס. בעקבות התקפה נוספת בדירתם שגרמה לכך שאניקה וקווין נרצחו, הקבוצה יוצרת שימוש בתיאטרון נטוש כדי לפתות את גוסטפייס למלכודת ולעצור אותו. בזמן שמחכים, צ'אדוטרה חולקים בנשיקה, אך השניים מותקפים על ידי גוסטפייס. ארה מצליחה לברוח, אך צ'אד נדקר ונפצע אנושות. מתגחה לעיני טרה וסם כי הרוצחים הם ויין ביילי ושני ילדיו - איתן וקווין שהתחזתה למתה. טרה דוקרת את איתן הפיו, וססם יורה בראשה של ליב ורוצחת את ביילי. בעקבות החוויה הקשה, טארה מקבלת טיפול רפואי עבור פצעיה ומביעה עצב על מותו לכאורה של צ'אד. למרבה המזל, צ'אד מתגלה כחי לאחר ששרד את המתקפה, לרווחתה הרבה של טרה, והם חולקים נשיקה בפעם הנוספת לפני שהוא נלקח לבית החולים. לאחר שסם מצהירה שהיא תאפשר לטרה להיות עצמאית יותר, טרה אומרת שהיא תלך לטיפול כדי לבקש עזרה, והשתיים הולכות ברחובות העיר.

ליב מקנזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליביה "ליב" מקנזי היא נערה מוודסבורו, מקבילה של טייטום ריילי מהסרטים הקודמים ״צעקה 1996״ ובת זוגו של צ'אד מיקס-מרטין, ובת זוגו לשעבר של וינס שניידר. במסיבת הכיבוד לזכרו של וס, ליב כועסת על צ'אד בגלל חוסר האמון שלו בה. היא עוזבת את הבית וחוזרת מאוחר יותר ומוצאת את גופתו בחוץ לאחר שהותקף. בבהלה, היא ממהרת פנימה כדי לדון בזהות הרוצח עם האורחים הנותרים. בוויכוח שלאחר מכן, ליב נורתה בראשה ונהרגת על ידי אמבר.

מינדי מיקס-מרטין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינדי מיקס-מרטין היא נערה בוודסבורו ואחות התאומה של צ'אד. דרך אמה, מרתה, היא אחייניתו של רנדי מיקס. כמו דודה, היא חובבת אימה מושבעת. במסיבת הכיבוד לזכרו של וס, היא מותקפת על ידי גוסטפייס בזמן שצופה בסרט "דקירה" הראשון, בו היא מותקפת כמו רנדי. לאחר שאמבר וריצ'י מתו, מתגלה כי מינדי וצ'אד שרדו ומחכים לטיפול רפואי.

בסרט "צעקה 6", מתגוררת מינדי בניו יורק, שם נרשמה לאוניברסיטת בלאקמור ונמצאת במערכת יחסים עם אניקה קאיוקו. עם שובו של גוסטפייס, מינדי חולקת את התיאוריות שלה שהם נמצאים בין המשכון לאתחול, ומצהירה כי אף אחד לא בטוח מגוסטפייס. זמן קצר לאחר מכן, הקבוצה מותקפת על ידי גוסטפייס, ואניקה נהרגת. הקבוצה חוברת לקירבי ומחליטה לפתות את גוסטפייס בכך שהם מלכדים את התיאטרון הנשוט, שידוע כמקדש בימינו. עם זאת, בזמן שהיא בדרך לשם ברכבת התחתית, מינדי נדקרת על ידי גוסטפייס ומקבלת טיפול רפואי. לאחר שויין, קווין ואיתן מתו, מינדי הבינה מי הם הרוצחים, והולכת להזהיר את האחרים, אם כי היא כועסת על כך. ומבינה שוב שהיא החמיצה את המונולוג. מינדי חוזרת לבית החולים כדי להמשיך לטפל בפצעיה.

סמנתה קרפנטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמנתה "סם" קרפנטר היא בחורה צעירה מוודסבורו המתגוררת במודסטו, קליפורניה עם בן זוגה, ריצ'י קירש. היא אחותה הגדולה למחצה של טרה קרפנטר, והבייביסיטר לשעבר של וס היקס. לאחר שגילתה שאביה האמיתי הוא בילי לומיס כשהייתה בת 13, סם עברה גיל התבגרות בעייתי לפני שעזבה את משפחתה ואת וודסבורו בגיל 18, מחשש שהיא תהפוך לרוצחת פסיכוטית מאז. לאחר שקיבלה שיחה מווס על כך שגוסטפייס תקף ופצע את טרה אנושות, סם חוזרת לוודסבורו לאחר חמש שנים עם ריצ'י כדי להיות עם טרה כשהיא מתאוששת. בבית החולים, היא מותקפת על ידי גוסטפייס ומתחילה לחוות חזיונות על אביה. בסופו של דבר היא מספרת לטרה את סודה, מה שיוצר קשר מתוח בין השתיים. לאחר שהצילה את טרה מהתקפה שנייה, סם מחליטה לעזוב למודסטו שוב עם ריצ'י וטרה. כאשר טרה מבינה ששכחה את המשאף שלה, השלישייה עוצרת בביתה של אמבר כדי להביא רזרבה. שם, ריצ'י דוקר אותה, חושף את עצמו כאחד הרוצחים לצד אמבר. הוא מנסה להרוג את סם אך רוצחת אותו בעזרת חיזיון אביה. לאחר מכן היא מודה לסידני וגייל.

"צעקה 6" חושף שסם וטרה כבר לא בקשר עם אמם, לאחר שסם נדחה בגלל שחשפה את האמת על אביה הביולוגי לטרה. סם גם הולכת בעקבות טרה בניו יורק מתוך דאגה לביטחונה, והשתיים עוברים להתגורר עם קווין ביילי בזמן שסם עובדת במספר עבודות כדי לתמוך בהם כלכלית. היא גם מנודה בפומבי בעקבות שורה של תיאוריות קונספירציה שמסגרות אותה לרציחות בוודסבורו, משתתפת לעיתים קרובות בטיפול עם ד"ר כריסטופר סטון, ונכנסת למערכת יחסים סודית עם השכן שלה, דני ברקט.

כאשר גוסטפייס חוזר ורוצח זוג סטודנטים, רישיון הנהיגה של סם נמצא בזירת הרצח, אך הפגישה עם המטפל שלה מקנה לה אליבי. היא מתבקשת לבוא עם טרה לתחנת המשטרה ופוגשים את הבלש ויין ביילי וסוכנת ה-FBI קירבי ריד, שטוענת כי היא וסם הכירו בתיכון. מאוחר יותר, גוסטפייס תוקף את טרה וסם. הקבוצה נלקחת עם גייל וקירבי לתיאטרון נטוש, שבו הוקדם מקדש עבור רוצחי הגוסטפייס. לאחר שגייל הותקפה על ידי גוסטפייס, סם, טרה, קירבי וצ'אד מחליטים להשתמש במקדש כדי לפתות את גוסטפייס למלכודת. בזמן שהוא שם, סם מתחיל הלחוות מחדש חזיונות של בילי לומיס, שמזהיר אותה לא לסמוך על אף אחד. לרוע המזל, הקבוצה ננעלת מבפנים, וקירבי וצ'אד מותקפים על ידי גוסטפייס, שמתגלה כוויין ביילי וילדיו - איתן לנדרי וקווין שהתחזתה למתה. קווין הפיצה את תיאוריות הקונספירציה כדי להרוס את תדמיתה של סם. המניע של המשפחה היה לנקום את מות ריצ'י, ומתכוונים להפליל את סם וטרה עבור הרציחות. לאחר מאבק מתמשך, טרה דוקרת את איתן בפיו, וסם יורה בראשה של קווין. סם דוקרת את ביילי למוות בזמן דעוטה את תלבושת הגוסטפייס של אביה, וקירבי הורגת סופית את איתן, כולם מקבלים טיפול רפואי וקירבי אומרת לסם להתקשר אליה בכל עת, שכן סם מסכים לתת לטרה לחיות באופן עצמאי ובוהה במסכה של אביה לפני שהיא זורקת אותה, והולכות ברחובות העיר.

צ'אד מיקס-מרטין[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'אד מיקס-מרטין הוא נער בעיירת וודסבורו ואחיה התאום של מינדי. דרך אמו, מרתה, הוא אחיינו של רנדי מיקס. הוא ספורטאי ב-"Woodsboro High" והבן זוג של ליב מקנזי. הוא מגן על ליב לאחר שוינס שניידר מנסה להחזיר אותה בשעות הערב המאוחרות בבר. במסיבת לכיבוד הכיבוד זכרו של וס, הוא מסרב לבקשתו של ליב לקיים יחסי מין, מדאגה. ליב מתרחקת וצ'אד רודף אחריה באמצעות שיתוף מיקום בטלפון שלו. מתוך אמונה שמצא את ליב, הוא מותקף במקום זאת על ידי גוסטפייס. לאחר שאמבר וריצ'י מתו, מתגלה כי צ'אד ומינדי שרדו ומחכים לטיפול רפואי.

בסרט "צעקה 6", מתגלה שצ'אד עבר לניו יורק יחד עם סם, טרה ומינדי, ונרשם לאוניברסיטת בלאקמור ויש לו שותף חדש לדירה, איתן לנדרי. הוא וטרה מתגלים גם כמאוהבים, מכיוון שהוא מציל אותה מסוטה מין במסיבת ליל כל הקדושים, והשניים כמעט חולקים בנשיקה, לפני שקווין נכנסת לחדר, שותפתה לדירה קווין של טרה. כשהקבוצה מותקפת על ידי גוסטפייס, צ'אד וטרה מצליחים לברוח, וגם מינדי וסם שורדים את המתקפה. לאחר מכן הקבוצה מחליטה לרקום מלכודת בתיאטרון הנטוש עבור גוסטפייס. בזמן שמחכים, צ'אד וטרה חולקים בנשיקה, אך צ'אד נדקר ונשאר למות על ידי צמד של גוסטפייס. בעקבות החוויה הקשה, מתגלה כי צ'אד שרד.

ריצ'י קירש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'י קירש הוא בן הזוג של סם קרפנטר ועמית לעבודה במשך חצי שנה באולם באולינג במודסטו, קליפורניה. כשנודע לה שאחותה טרה הותקפה ואושפזה, הוא נוסע איתה לוודסבורו לתמיכה רגשית. לאחר שסם הותקפה בבית החולים על ידי גוסטפייס, הוא שומע אותה אומרת לטרה שהיא (סם) בתו של בילי לומיס. הוא הולך איתה לחפש את דיואי, שמזהיר אותה כי בתור החבר שלה, הוא נמצא במקום גבוה ברשימת החשודים, ומגרש אותם מביתו, אך חוזר לעזור. לאחר מותם של וס וג'ודי היקס, ריצ'י מוצא את טרה מותקפת על ידי גוסטפייס ונפצע באורח קל, אך מאבד את ההכרה. סם ודיואי מגיעים ובזמן שריצ'י והאחיות בורחים, דיואי נרצח. לאחר מכן הם פוגשים את סידני ולמרות אזהרותיה מחליטים לעזוב. בדרך החוצה, טרה מבינה שהיא שכחה את המשאף שלה וסם משכנעת את ריצ'י לנסוע אל ביתה של אמבר כדי להשיג את רזרבר. כשאמבר מתגלה כגוסטפייס, סם חושדת בריצ'י, למרות שהוא מזהיר אותה שזו יכולה להיות טרה. לאחר שסידני מגיעה, היא וסם מכניעים את גוסטפייס, וריצ'י דוקר את סם, וחושף את עצמו כגוסטפייס. השניים לוקחים אותם ואת גייל הפצועה בשבי וחושפים את המניע שלהם; לעשות אתחול בחיים האמיתיים של סרט "דקירה" עם סם, בתור בתו של בילי, ממוסגרת בתור הרוצחת. ריצ'י גם גנב את המשאף של טרה. עם זאת, הם מגלים כי טרה חבויה בבית, סם בורחת ומתאבקת בריצ'י, ונוצר מאבק בין סידני וגייל לאמבר. סידני וגייל מכניעות את אמבר ומעלות אותה באש, הוא מנסה להרוג את סם אך דוקרת ומכניעה אותו בעזרת חיזיון אביה. וכשריצ'י הגוסס מתחנן על חייו ושואל מה בנוגע ל"סוף שלו", סם נותנת לו ה"סוף" שלו על ידי שיסוף גרונו, ואז יורה בראשו.

"בצעקה 6", ריצ'י נראה שוב בצילומים של סרט המעריצים שלו "דקירה", ואביו, קווין ואיתן נוקמים את מותו כשגם הם עשו מסע רציחות, כשסם לועגת עליהם על כך שרוב "הקורבנות" של ריצ'י שרדו, כאשר רובם מתו על ידי אמבר, ועל כך שריצ'י חשף את עצמו להיות פחדן וחסר אונים לפני שהיא הרגה אותו.

דמויות "צעקה 6"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה 6

שנה לאחר אירועי הסרט הקודם, נרצחים צמד הסטודנטים ג'ייסון קרביי (טוני רוולורי) וגרג ברוקנר (תום נויאל), שהתכוונו לאמץ את זהות גוסטפייס, ורצחו קודם לכן את המרצה שלהם לקולנוע לורה קריין (סמארה וייבינג). סמנתה, טרה, צ'אד ומינדי עוברים לניו-יורק ולומדים כעת בקולג' בלאקמור כסטודנטים לצד שותפתן לדירה של טרה וסמנתה קווין ביילי (ליאנה ליברטו), שותפו לחדר של צ'אד איתן לנדרי (ג'ק צ'מפיון), בת זוגה של מינדי אניקה קויקו (דווין נקודה) ביחד עם בן זוגה החדש של סמנתה דני ברקט (ג'וש סגארה). במקביל, ניצולת מסע הרציחות של 2011, קירבי ריד, נוסעת לניו-יורק בתור סוכנת FBI וחוקרת את הרציחות לצד אביה של קווין, ויין ביילי (דרמוט מלרוני) ולגייל יש בן זוג חדש בשם ברוקס (תומאס קדרוט). בסוף הסרט, הרוצחים נחשפים כויין, איתן וקווין (שזייפה את מותה), שמתגלים כמשפחתו של ריצ'י ומחפשים לנקום בסמנתה על כך שרצחה אותו.

איתן לנדרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן "לנדרי" ביילי הוא סטודנט באוניברסיטת בלאקמור והוא שותף לחדר עם צ'אד מיקס-מרטין. לאחר שאניקה וקווין נהרגו בזמן שגוסטפייס תקף בדירתה של סם, מינדי וצ'אד חושדים באיתן כאחראי על כך. עם זאת, איתן נשבע שהוא היה בשיעור במכללה עם סטודנטים אחרים. כאשר הקבוצה מנסה מאוחר יותר לעלות על קרון רכבת התחתית, מינדי ואיתן מופרדים מהאחרים וצריכים לחכות לרכבת הבאה שתגיע. מינדי שומרת מרחק מאיתן, ועדיין חושדת בו. מינדי נדקרת על ידי גוסטפייס, שעקה אחריה ברכבת התחתית, ואיתן מגיע לעזרתה לפני שהוא קורא לעזרה.

במהלך המערכה השלישית במקדש "רוצחי הגוסטפייס", איתן נחשף מאוחר יותר כאחד הרוצחים יחד עם הבלש וויין, שמתגלה כאביו וקווין ביילי, אחותו שזייפה את מותה. כמו כן, התברר ש"לנדרי" הוא אפילו לא שם המשפחה האמיתי שלו וכי ריצ'י קירש היה אחיו הגדול של איתן, והמשפחה נוקמת את מותו.

איתן מנסה לתקוף את טרה, שעומדת מנפילה, לאחר מכן טרה מצליחה להתחמש בסכין ונופלת למטה, מתנגשת על איתן שמצליח לדקור אותה פעם אחת, אך נדקר בפיו, טרה מצליחה במהירות לדקור אותו באלימות בפיו. מאוחר יותר נראה שהוא עדיין בחיים אך נהרג מיד על ידי קירבי, שמפילה את הטלוויזיה שהרגה את סטו מאכר על ראשו.

אניקה קויקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אניקה קויקו היא לומדת כסטודנטית באוניברסיטת בלקמור, מקבילה של טייטום ריילי מהסרטים הקודמים ״צעקה 1996״ והיא בת זוגה של מינדי. בזמן שהותקפה על ידי גוסטפייס בדירתם של סם וטרה, אניקה נחנקת ולאחר מכן נדקרת בבטנה ונמלטת לחדר השינה עם מינדי וסם. בעודה מנסה לברוח דרך סולם לתוך הדירה הסמוכה של השכן דני ברקט, גוסטפייס פורץ לחדר ומזיז את הסולם בזמן שאניקה מנסה לחצות, ומינדי, סם ודני מנסים לחלץ אותה. גוסטפייס מצליח לגרום לאניקה ליפול אל מותה.

ברוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוקס הוא בן זוגה החדש של גייל. ברוקס נמצא עם גייל בפנטהאוז שלה ועונה לטלפון, ומעביר לה אותו בטענה שזה הרוצח. ברוקס הולך לפתוח את דלת הבית כדי לקבל את משלוח האוכל שלהם, בזמן שגייל מדברת עם הרוצח. וכשהוא חוזר עם ארוחת הערב שלהם, גוסטפייס תופס אותו מאחור ודוקר אותו למוות. לאחר מכן הוא זורק את גופתו דרך מדף הספרים ומבהיל את גייל ורודף אחריה בדירה.

ג'ייסון קרביי וגרג ברוקנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייסון קרביי נראה לראשונה ברצף הפתיחה לאחר שגילה את עצמו כגוסטפייס, שזה עתה רצח את המרצה ללימודי קולנוע באוניברסיטת בלאקמור לורה קריין, לאחר שזייף בפגישה רומנטית בשיחת הטלפון כבחור בשם "רג'י". מתגלה שג'ייסון, יחד עם שותפו לדירה גרג ברוקנר, והשניים תכננו לסיים את ה"סרט" שריצ'י קירש התכוון לעשות שנה קודם לכן על ידי הריגת האחיות קרפנטר. לאחר שרצח את לורה קריין, ג'ייסון חוזר לדירתו שם הוא מתגרה על ידי גוסטפייס אחר, שמעמיד פנים שהוא גרג בטלפון. ג'ייסון מפותה למקרר שלו על ידי גוסטפייס, שם הוא מגלה את גופתו של גרג לפני שנדקר ונרצח באכזריות על ידי גוסטפייס.

ד"ר כריסטופר סטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר כריסטופר סטון (המכונה בפשטות ד"ר סטון), מופיע כהפסיכולוג של סם שאותו היא ביקרה כדי להתמודד עם החוויה הטראומטית שלה בוודסבורו משנת 2022. מתברר כי סם הסתירה פרטים מעברה וכאשר היא חושפת לבסוף את האירועים שהתרחשו ואת שביעות רצונה ממות ריצ'י, נראה שהוא חושש ממנה ומודה כי יצטרך להודיע למשטרה על הודאתה. לאחר מכן סטון נרצח מאוחר יותר בביתו למחרת על ידי גוסטפייס, אשר דוקר אותו דרך האף וגונב את תיקה של סם מהרישומים שלו.

דני ברקט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דני ברקט מתגורר בדירה מול סם וטרה, ומתגלה מערכת יחסים סודית בינו לבין סם לאחר שהתנשקו במְבוֹאָה. כאשר סם וחבריה מותקפים על ידי גוסטפייס, דני מביא סולם דרך החלון הפתוח שלו אל דירתה של סם כדי שיטפסו מעליו. הוא מצליח לעזור לסם ומינדי לעבור, אך לא מצליח להציל את אניקה. לאחר מכן מוצג דני בדרכו למקדש גוסטפייס, שם סם וטרה מתכננים לפתות את הרוצח ולהוציא אותו להורג. סם אומר לדני להתרחק מכיוון שהיא לא יכולה לסמוך עליו בוודאות וגם לא רוצה שייפגע. לאחר מכן הוא נראה בסוף הסרט, מתאחד עם סם לאחר שויין, קווין ואיתן ביילי נהרגו.

ויין ביילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויין ביילי הוא בלש החוקר את הרציחות האחרונות של גוסטפייס בעיר ניו יורק. הבלש ביילי מוצג כאביו של קווין ביילי, שעובד עבור משטרת העיר ניו יורק, ומוקצה לעבוד ולחקור על המקרה בעקבות התקפות גוסטפייס האחרונות. הוא עובד עם סוכנת ה-FBI, קירבי ריד.

ויין נראה מוטרד בעליל לאחר שבתו נרצחה, בעקבות תקיפה בדירתם של סם וטרה ומגלה שהוא הוסר מהתיק. לאחר מכן הוא מצטרף לצוות עם סם כדי לעזור להרוג את גוסטפייס, כנקמה על מות בתו.

במהלך המערכה השלישית, נמסר לסם מוויין כי קירבי פוטרה בעבר מה-FBI לאחר שיציבותה הנפשית התערערה, ושהיא לכדה אותם במקדש "רוצחי הגוסטפייס". ברגע שהוא מגיע למקדש, הוא יורה בקירבי ומתגלה בתור גוסטפייס שלישי, עם בנו איתן ובתו, קווין, שהוא עזר לזייף את מותה. ויין מגלה לסם כי ריצ'י קירש היה למעשה בנו הבכור והוא מחפש נקמה בסם על כך שרצחה אותו מאירועי וודסבורו משנת 2022. עם זאת, תוכניות הנקמה של ויין נכשלות בסופו של דבר כאשר טרה דוקרת את איתן בפיו, וסם יורה בראשה של קווין. כאשר ויין מאבד את הכרתו, הוא מקבל שיחת טלפון מגוסטפייס (סם) ששואלת אותו ”מהו הסרט אימה האהוב עליך?”, ומתגרה בו בשיחת הטלפון, ודוקרת אותו כאשר עוטה את תלבושת הגוסטפייס של אביה, ובכך ויין חושף את עצמו כפחדן כמו ריצ'י. לאחר מכן סם מצהירה לו שהיא טובה יותר מאביה ורוצחים אחרים, לא משנה מה ויין חושב, ומאמין כי היא לא תרצח אותו, אך דוקרת אותו בעינו, ומת.

לורה קריין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה קריין היא מרצה ללימודי קולנוע באוניברסיטת בלאקמור בניו יורק. היא מוצגת לראשונה בבר, ומחכה לדייט מקוון, רג'י, שיגיע. כשרג'י יוצר איתה קשר, ומחפש הנחיות כיצד להגיע אליה, היא יוצאת מהבר ופונה לסמטה חשוכה, שבה היא מאמינה שמצאה אותו, אך קולו בשיחת הטלפון מתעוות לקולו של גוסטפייס, שבא מן החשכה ודוקר אותה באכזריות למוות. לאחר מכן, גוסטפייס מתגלה כג'ייסון קרביי, אחד מתלמידיה ללימודי הקולנוע של לורה שזמם לרצוח אותה עם חברו, גרג. מאוחר יותר תיאר ג'ייסון את ההנאה שלו מלרצוח את לורה בפירוט רב ל"גרג" בטלפון, לפני שמצא את גרג מת ונרצח על ידי גוסטפייס אחר בעצמו.

קווין ביילי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין ביילי היא שותפה לחדר של טרה, וגם לומדת באוניברסיטת בלאקמור. אביה הוא הבלש ויין, שהיא חושפת שהחל לעבוד בניו יורק כאשר החלה ללמוד במכללה, לאחר מות אחיה הקודם. היא מוצגת כאישה צעירה חיובית למין שיש לה מספר שותפים גברים בדירתה. חלון חדר השינה של קווין נראה ישירות מול דירתו של דני ברקט, שם גוסטפייס עומד מאחוריה בזמן שהיא שוכבת במיטה בטלפון ולא מודעת בכך. דני מנסה להזהיר את קווין ובסופו של דבר עובר לסם, שנמצא במטבח, כשהוא שולח קטעי וידאו שגוסטפייס דוקר את קווין. לאחר מכן, האחרים בדירה מתאספים בסלון, שם נזרקת גופתה של קווין דרך הדלת, מראה שגם גרונה נחתך.

לאחר שהבלש וויין מתגלה כגוסטפייס שלישי, הוא גם מגלה שקווין זייפה את מותה והוא למעשה אחד משותפיה, וגם עם אחיה איתן. כמו כן, מתגלה שריצ'י קירש היה אחיה השני של קווין והמשפחה רוצה לנקום את מותו, כאשר קווין התגלתה כמי שהתחילה את השמועות שמטרתן להשמיץ את סם במרשתת. במהלך המאבק במקדש "רוצחי הגוסטפייס", קווין מוצאת את סם למעלה ומשתוקקת להרוג אותה, וסם משחררת את ידה של טרה, ומחזיקה באקדח, וקווין נהיית מזועזע כשטרה דוקרת את איתן למטה. סם לועגת לקווין שהיא איבדה "אח נוסף", ומעורר את קווין הזועמת לנסות נואשות לתקוף אותה, אך סם יורה בראשה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gemmill, Allie (12 במרץ 2020). "Scream 5 Scores Ready or Not Team Radio Silence to Direct (& Scare Us Silly)". Collider. ארכיון מ-29 באפריל 2020. נבדק ב-15 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Squires, John (10 בספטמבר 2020). "Neve Campbell is Back as Sidney Prescott in Spyglass and Paramount's Scream Relaunch! [Exclusive]". Bloody Disgusting. נבדק ב-10 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Smith, Nigel M. (30 בספטמבר 2013). "The 10 Best Things Harvey Weinstein Said at His Zurich Film Festival Masterclass - IndieWire". www.indiewire.com. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Jurgensen, John (25 ביוני 2015). "Can Scream Help MTV Win Back Missing Teens?". Wall Street Journal. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "Spyglass Resurrecting Ghostface in New Scream Movie [Exclusive]". 7 בנובמבר 2019. ארכיון מ-27 בפברואר 2020. נבדק ב-7 בנובמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Tal Elovits, ההסתייגות שתקעה אותי - השפעת מנגנון ההסתייגויות על הכנסת ה-24 When Opposition fights back – Amendments and the Twenty-Fourth, SSRN Electronic Journal, 2023 doi: 10.2139/ssrn.4349704
  7. ^ 1 2 Craven, Wes (Director) (2000). Scream 3 (DVD). United States: Dimension Films.
  8. ^ Kruger, Ehren; Williamson, Kevin (May 2, 1999). "Scream 3 Early Draft: 2nd draft revised". Internet Movie Script Database. Retrieved March 15, 2011.
  9. ^ Evans, Daniel (December 10, 2021). "Scream 2022 Can Finally Fix The Second Ghostface Plot Hole From Scream 3". ScreenRant. Retrieved February 25, 2023.
  10. ^ Craven, Wes (Director), Marianne Maddalena (Producer) and Patrick Lussier (Editor) (February 2, 2000). Scream 3: Commentary (DVD). United States: Dimension Films. Retrieved August 15, 2011.