קדילאק של סופשבוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קאדילק של סופשבוע)
קדילאק של סופשבוע
To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ביבן קידרון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וולטר פארקס, ברוס כהן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דאגלס בין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אנדרו מונדשיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פטריק סווייזי
וסלי סנייפס
ג'ון לגוויזאמו
סטוקרד צ'אנינג
כריס פן
אליס דראמונד
מוזיקה רייצ'ל פורטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיב מייסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אמבלין אנטרטיינמנט
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בספטמבר 1995
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט להט"בי, סרט מסע עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 47,774,193 דולר
הכנסות באתר מוג'ו towongfoo
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קדילאק של סופשבועאנגלית: To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar, בתרגום חופשי לעברית: "לוונג פו, תודה על הכל! ג'ולי ניומר") הוא סרט קולנוע אמריקאי קומי שיצא בשנת 1995 בכיכובם של פטריק סווייזי, וסלי סנייפס וג'ון לגוויזאמו המגלמים שלוש מלכות דראג אשר יוצאות למסע בדרכים. שם הסרט הוא התייחסות לכיתוב שהופיע על תצלום חתום של השחקנית ג'ולי ניומר, צילום אשר השלוש לוקחות איתן למסע והוא משמש אותן כקמע טוטמתי.

פטריק סווייזי וג'ון לגוויזאמו היו מועמדים לפרס גלובוס הזהב על תפקידם בסרט. אמנים רבים תרמו לסרט הופעת אורח, ביניהם רובין ויליאמס, נעמי קמפבל, ג'ולי ניומר, קוונטין קריספ, ומלכות הדראג רופול, מיס קוקו פרו ומיס אנדרסטוד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהן נכנסות לתחרות המקומית בניו יורקדראג קווין של השנה", וידה בוהם (פטריק סווייזי) ונוקסימה (וסלי סנייפס) זוכות בטיול להוליווד, על מנת להשתתף בתחרות דומה אך גדולה יותר ובקנה מידה ארצי. לפני שהן עוזבות, וידה משכנעת את נוקסימה לקחת איתן את מי שהיא מכנה "נסיכת הדראג" הבלתי מנוסה צ'י-צ'י רודריגז (ג'ון לגוויזאמו), אותה היא מכנה "ילד לטיני בשמלה", כדי להדגיש שהיא עדיין איננה דראג-קווין אמיתית, והשתיים לוקחות עליה חסות. על מנת שיוכלו לעשות זאת, מחליפות השתיים את כרטיסי הטיסה שלהן לכסף מזומן אשר ניתן להן על ידי מכר בשם ג'ון ג'ייקוב (רובין ויליאמס) ורוכשות בכסף מכונית מסוג קאדילק קבריולה, עימה הן עושות דרכן ללאס וגאס.

באמצע הדרך עוצר את השלושה שוטר גזען והומופוב, השריף דולארד (כריס פן), אשר מטריד מינית וכופה עצמו על וידה. היא נאבקת בו בזמן שהוא מכניס יד מתחת לשמלתה ומגלה שהיא טרנסקסואלית, והיא מכה אותו והוא נופל מחוסר הכרה על הכביש. השלוש בטוחות שהוא מת, ונמלטות מהמקום.. כאשר הן עוצרות בדיינר לצד הדרך המכונית שלהן מתקלקלת, ובחור צעיר בשם בובי ריי (ג'ייסון לונדון) מעיירה קטנה בשם סניידרסוויל הסמוכה למקום מציע לשלוש טרמפ. הן מגיעות לעיירה ושוכרות חדר במלונית אשר בבעלות קארול-אן (סטוקרד צ'אנינג) ובעלה המכה וירג'יל (ארליס האוורד) שהוא טכנאי הרכב היחיד בעיירה.

הדראג קווינס נשארות בעיירה למשך סוף השבוע, על מנת לחכות למשלוח של חלקי החילוף הדרושים לתיקון הרכב שלהן. במהלך שהותן הן ניצבות מול אנשי העיירה השמרנים וצרי-האופקים, אשר לא מייחסים חשיבות לזהותן המגדרית שכן הם בטוחים כי מדובר בנשים. צ'י-צ'י מוטרדת על ידי חבורה של בחורים מקומיים, אך בובי ריי נחלץ לעזרתה ומגלה כלפיה חיבה רבה. אט אט הן מתחברות לנשות העיירה, וכאשר הן מוצאות בחנות בגדים מצבור של בגדי וינטג' משנות ה-60, הן עושות לנשים מייק-אובר צבעוני ואף עוזרות להן לארגן פסטיבל שנתי.

השוטרים מוצאים את השריף דולארד, ובתחנת המשטרה הם לועגים לו מכיוון שהם בטוחים שהוא "הוכה על ידי בחורה" שכן בזירת האירוע נמצאה נעל עקב. כועס ומושפל, יוצא השריף לחיפושים אחר הדראג קווינס ומכין רשימה סטריאוטיפית של מקומות שבהם "מסתובבים הומואים": חנויות פרחים, בתי ספר לבלט, מגורי דיילי אוויר, וחנויות לממכר עתיקות. במקביל, וידה מתוודעת לכך שקארול-אן עוברת התעללות מצד בעלה וירג'יל, ומנסה לדבר אל ליבה. מאוחר יותר אף שומעות שלוש הבנות את וירג'יל מכה בפועל את אשתו. וידה מחליטה להתערב ומכה את וירג'יל חזרה וזורקת אותו מהבית.

וירג'יל נתקל בשריף דולארד והשניים מבינים שהאורחות בעיירה הן בעצם אותן נשים אשר השריף מחפש. השניים חוזרים לעיירה ודולארד מתעקש שאנשי העיירה יסגירו את מלכות הדראג לידם. אנשי העיירה, אשר הבינו כי המגדר של הבנות שונה ממה שהם חשבו, מחליטים להגן עליהן. אחד-אחד הם צועדים לפני השריף וטוענים שהם בעצם מלכות דראג, בדומה לנעשה בסרט ספרטקוס. דולארד המושפל בורח מהמקום.

הפסטיבל אותו עזרו מלכות הדראג לארגן יוצא לדרך בהצלחה, וקארול-אן מתקנת את המכונית ובכך מתאפשר לבנות לעזוב את העיירה, והן עושות זאת בעצב. השלוש מגיעות לבסוף ללוס אנג'לס, שם צ'י-צ'י רודריגז, לאחר שקיבלה עצות רבות מוידה ונוקסימה במהלך המסע, זוכה בתחרות "הדראג-קווין" של השנה. הכתר מוענק לה על ידי ג'ולי ניומר מעצמה.

הופעות אורח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנים רבים תרמו לסרט הופעת אורח, ביניהם רובין ויליאמס, ג'ולי ניומר בתפקיד עצמה, נעמי קמפבל (הידועה בתור פעילה למען זכויות להט"ב), אמן המיצגים ג'ואי אריאס, קנדיס קיין, קוונטין קריספ, ואמני הדראג קווין רופול, מיס קוקו פרו, ליידי באני (מייסדת פסטיבל ויגסטוק) ומיס אנדרסטוד, אשר מופיעים בסצנות הפתיחה והסגירה של הסרט. סצנות אלו צולמו בניו יורק, ומתארחים בהן מאומני הדראג וכוכבי תרבות השוליים המקומיים של העיר, חלקם בתפקידים קטנים וחלקם בתור ניצבים. שלושת כוכבי הסרט בילו זמן והתערו בסצנה המקומית בעת התחקיר אחר הדמויות אותן הם מגלמים. סצנת הסיום של הסרט, הציפייה לתחרות מיס הדראג קווין של ארצות הברית, צולמה במקום בשם " John S. Phipps Estate" אשר נמצא בלונג איילנד. המקום ידוע בשם "Old Westbury Gardens". שאר הסרט צולם באומהה, לומה ובלינקולן שבנברסקה.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

To Wong Foo, Thanks For Everything! Julie Newmar: Music From The Motion Picture
יצא לאור חברת תקליטים מפיקים
29 באוגוסט 1995 Mca רייצ'ל פורטמן
שירים
  1. "I Am the Body Beautiful" - Salt-N-Pepa
  2. "Free Yourself - Chaka Khan
  3. "Turn It Out" - Labelle
  4. "Who Taught You How" - Crystal Waters
  5. "She's a Lady" - טום ג'ונס
  6. "Brick House" - The Commodores
  7. "Nobody's Home" - Monifah
  8. "Do What You Wanna Do" - Charisse Arrington
  9. "Girls Just Want to Have Fun (Hey Now)" - סינדי לאופר
  10. - Patti LaBelle "Over the Rainbow"
  11. "To Wong Foo" Suite - Rachel Portman

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]