קינג לונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קינג לונג
厦门金龙联合汽车工业有限公司
נתונים כלליים
בורסה הבורסה לניירות ערך בשאנגחאי (600686) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1988–הווה (כ־36 שנים)
חברת אם Fujian Motors Group
חברות בנות הייגרגולדן דרגון
מיקום המטה שיאמן, פוג'יין, הרפובליקה העממית של סין
ענפי תעשייה תעשיית הרכב עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים אוטובוסיםמיניבוסים
עובדים 4,000 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
https://www.king-long.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינג לונג איחוד תעשיות רכב משותפות בע"מ (King Long United Automotive Industry Co., Ltd) (בסינית: 厦门金龙联合汽车工业有限公司) הידועה לרוב כKing Long היא יצרנית אוטובוסים סינית, שבסיסה בשיאמן, פוג'יין, הרפובליקה העממית של סין. החברה נוסדה בדצמבר 1988 והיא מתמקדת בעיקר בפיתוח, ייצור ומכירת אוטובוסים וטנדרים בגודל גדול ובינוני.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינג לונג, שהוקמה בדצמבר 1988, היא אחת מהמיזמים המשותפים בסין עם היסטוריה ארוכה בתעשיית ייצור המרכבים. החברה נמצאת כעת בבעלות משותפת של "חברת השקעות נכסים בבעלות ממשלת שיאמן בע"מ" (Xiamen State-owned Assets Investment Co., Ltd) ושל "חברת סאן יאנג תעשיות בע"מ (San Yang Industry Co., Ltd.) מטאיוואן, כאשר שיעור המניות של כל מחזיקה הוא 50%, 25% ו-25% בהתאמה. קבוצת קינג לונג (厦门金龙汽车集团) מחזיקה בשלוש חברות בנות: King Long United Automotive Industry Co., Ltd, גולדן דרגון והייגר.

מתקני ייצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתקנים של קינג לונג משתרעים על שטח כולל של 200,000 מ"ר עם למעלה מ-1800 עובדים, מתוכם 400 מהנדסים טכניים ו-30 בוגרי תואר שני, הממלאים תפקיד מפתח בתחומים שונים כגון מו"פ, IT, ניהול ייצור, בקרת איכות, פיננסים, מכירות ושירות לאחר המכירה.

עסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינג לונג תפסה עמדה מובילה בקרב יצרני האוטובוסים המקומיים בסין, שוק האוטובוסים הגדול בעולם. קינג לונג מקיים זמן רב שיתוף פעולה הדוק עם ספקי חלקים, לרבות החברות הגרמניות מאן (חברה) ו־ZF, החברות האמריקאיות "קומינס" (Cummins), "דנה" (Dana) ו־Neway, החברה הצרפתית Telma, החברה השוודית סקאניה והחברות היפניות UD Trucks (ניסאן) והינו מוטורס. קינג לונג מציעה כיום 5 סדרות של מוצרים, המחולקות ל-50 פלוס קטגוריות, המכסות שוק של אוטובוסים וכרכרות שונים (6–13 מ') המיועדים לתיירות, שינוע נוסעים ואוטובוסים עירוניים. מוצרי החברה נמכרים בשווקים מעבר לים כולל אוסטרליה, קוסטה ריקה, צ'ילה, בולגריה, סינגפור, הפיליפינים, ערב הסעודית, ישראל, עיראק, קפריסין, לבנון, מלטה, ארצות הברית, בריטניה, ארגנטינה, ברבדוס, הונג קונג, הונגריה, איטליה, מקאו, טייוואן, תאילנד, הודו, מלזיה, אינדונזיה, צפון קוריאה, מקסיקו, סרי לנקה ופקיסטן. בסוף 2004, פרויקט ההעתקה והשדרוג הטכנולוגי של קינג לונג הושק רשמית כאחד הפרויקטים המרכזיים של מחוז פוג'יאן ושל העיר שיאמן בשנת 2005. אתר המפעל החדש הוקם בעיר שיאמן בפארק התעשייה גואנאן, ג'ימאי, מחוז שיאמן. הפרויקט היה אמור להיבנות בשני שלבים: שלב 1 משתרע על שטח של 25 דונם עם שטח בנייה ברוטו של 8.5 דונם, עם כושר ייצור שנתי מתוכנן ל-6,000 רכבים ואוטובוסים. עם השקעה כוללת של כ־RMB260,000,000 יואן, שלב 1 היה צפוי להסתיים ולהיכנס לשימוש עד סוף 2005. השטח השמור לשלב 2 הוא 15–20 דונם. עם השלמתו, המפעל החדש יהפוך לאחד מבסיסי ייצור הרכבים הגדולים בסין עם תפוקה שנתית של 13,000 רכבים ואוטובוסים בגדלים גדולים ובינוניים. בשנת 2008, לקינג לונג היה נתח של 18 אחוזים משוק היצוא בסין.[1] המכירות בחו"ל תרמו 25% מסך המכירות של קינג לונג.[1]

פעילות בארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינג לונג נכנסה לפעילות בישראל בתחילת העשור השני של המאה ה-21, כאשר בתחילה מי שקיבלה את הזיכיון לייבוא האוטובוסים שלה לארץ היו מאיר חברה למכוניות ומשאיות,[2] ולאחר מכן מי שקיבלה את הזיכיון לייבוא האוטובוסים לישראל היו קבוצת כלמוביל שייבאו את האוטובוסים במשך עשור מ־2014-2024, כאשר בפברואר 2024 הודיעה כלמוביל על כוונתה להפסיק לשווק תחתיה את המותג הסיני.[3] כמו כן קינג לונג לא שיווקה אוטובוסים לחברות התחבורה הגדולות, אלא רק לחברות ההסעה הפרטיות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 https://www.chinadaily.com.cn/bizchina/2008-12/19/content_7323981.htm
  2. ^ גדליהו, דובי בן (2010-06-07). ""מאיר" קיבל את הזיכיון של יצרנית האוטובוסים הסינית "קינג לונג"". Globes. נבדק ב-2024-04-10.
  3. ^ עשר שנים אחרי שקיבלה את הזיכיון - כלמוביל מפסיקה לשווק מותג אוטובוסים סיני | כלכליסט, באתר calcalist, ‏2024-02-20

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קינג לונג בוויקישיתוף