קפטן אלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן אלה
كابتن إيلا
לידה 16 באוקטובר 1989 (בת 34)
קלנסווה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות מ-2013
דרגה רב-סרן  רב-סרן
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מבצע צוק איתן  מבצע צוק איתן
מבצע שומר החומות
מלחמת חרבות ברזל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלה ואויהערבית: إيلا واوية; נולדה ב-16 באוקטובר 1989), הידועה כ"קפטן אלה" (كابتن إيلا), היא קצינה בצה"ל בדרגת רב-סרן, המכהנת, נכון ל-2021, כסגנית ראש תחום תקשורת ערבית בחטיבת דובר צה"ל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלה ואויה נולדה בקלנסווה למשפחה מוסלמית. היא התחנכה בבית ספר עתיד, שם סיימה גם את לימודיה התיכוניים. היא בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בתקשורת במכללה האקדמית נתניה, ובוגרת תואר שני בהצטיינות בממשל ושיווק פוליטי במרכז הבינתחומי הרצליה.

בשנת 2010 הקימה את מיזם "חיים משותפים" – קבוצה שמפגישה בין ערבים ויהודים על מנת ליצור הבנה בין-תרבותית ודו-קיום.

עוד לפני שירותה הצבאי עסקה בתחום התקשורת והייתה שדרנית ברדיו קול נתניה (השייך למכללה הארצית נתניה) למשך שנתיים, בתוכנית "בלערבי אחלה". היא שימשה כיזמת ומפיקת הקמפיין "סליחה, לא גלשנו קצת?", שמטרתו לעורר מודעות לסכנות ברשת, וזכתה במלגת בנק הפועלים.

הייתה פעילה ברשתות החברתיות לעולם הערבי (זוכה לחשיפה בפייסבוק, בטיקטוק ובאינסטגרם), לצד התקשורת המסורתית והחדשותית.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא התנדבה לשנת שירות לאומי בבית חולים מאיר בכפר סבא בשנת 2011. לאחר מכן, בשנת 2013, התנדבה לשירות בצה"ל, כחיילת הראשונה בצה"ל מאזור "המשולש". לאור רגישות העניין, היא הסתירה את שירותה בצה"ל מבני משפחתה והסובבים אותה.[1]

היא סיימה את הטירונות כחיילת למופת פלוגתית והחלה את שירותה כמש"קית ניו-מדיה בחטיבת דובר צה"ל תחת סגן-אלוף אביחי אדרעי. במהלך שירותה השתתפה במבצעים רבים, בהם "צוק איתן",אינתיפאדת היחידים,"חגורה שחורה", "מגן צפוני", "שובו אחים" ומלחמת חרבות ברזל.

היא החלה את קורס הקצינים בבה"ד 1 ב-2015, ובמהלכו קיבלה את אות מצטיין הנשיא. לאחר קבלת דרגות הקצונה, חזרה למדור ערבית בחטיבת דובר צה"ל, בו החלה את תפקידה כסגן ראש מדור תקשורת ערבית. ב-2018 קיבלה את אות מצטיין ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה. בסוף 2019 הפכה את שירותה הצבאי לפומבי, והחלה ליצור את "קפטן אלה" – סדרת סרטוני הסברה על ישראל וצה"ל לחברה הערבית[2][3][1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]