קרינה קנלקיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרינה קנלקיס
Karina Canellakis
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 באוגוסט 1981 (בת 42)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר ג'וליארד, מכון קרטיס למוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצחת, כנרת
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
karinacanellakis.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קָרינה קָנֶלָקיסאנגלית: Karina Canellakis; נולדה ב-23 באוגוסט 1981), היא מנצחת וכנרת אמריקאית.

לימודים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנלקיס נולדה בעיר ניו יורק, למשפחה של מוזיקאים ממוצא יווני ורוסי[1], מרטין, שהיה מנצח ושריל, שהייתה פסנתרנית, שניהם בוגרי בית הספר ג'וליארד[2]. בגיל צעיר החלה קנלקיס ללמוד נגינה בכינור, ואחיה הצעיר, ניקולס, למד נגינה בצ'לו. קנלקיס המשיכה את לימודי המוזיקה במכון קרטיס למוזיקה. בין מוריה שם הייתה אידה קאוואפיאן. היא סיימה את לימודיה בקרטיס בשנת 2004. ככנרת, ניגנה כמחליפה בתזמורת הסימפונית של שיקגו, וכמנצחת אורחת ניצחה על הפילהרמונית של ברגן.

מ-2005 עד 2007, קרינה הייתה כנרת בפילהרמונית של ברלין. בעת שהותה בברלין, עודד סיימון ראטל עודד את העניין הגובר שלה בניצוח. היא למדה ניצוח בבית הספר ג'וליארד בין השנים 2011 -2013, ובין מוריה שם היה אלן גילברט. היא גם למדה ניצוח עם פאביו לואיזי. ב-2013 זכתה במלגת הניצוח ע"ש טאקי קונקורדיה. מ-2014 עד 2016, הייתה עוזרת המנצח של התזמורת הסימפונית של דאלאס. בתחילת הקריירה שלה בתפקיד בדאלאס, באוקטובר 2014, היא התייצבה כמנצחת מחליפה של יאפ ואן זביידן בעת ביצוע הסימפוניה השביעית של שוסטקוביץ'. עבודתה במוזיקה עכשווית כללה הופעה וניצוח על האנסמבל הבינלאומי העכשווי, וניצוח על הבכורה של האופרה הקאמרית "המפסיד" של דייוויד לאנג בספטמבר 2016.

קנלקיס עשתה את הופעת הבכורה שלה בניצוח באירופה בשנת 2015 עם התזמורת הקאמרית של אירופה, כמחליפה עבור ניקולאוס הרנונקור. בשנת 2016, היא זכתה בפרס הניצוח ע"ש גאורג שולטי. קיינלאקיס עשתה את הופעת הבכורה שלה בניצוח בקונצרט של הפרומס בספטמבר 2017, זאת הייתה גם הופעת הבכורה שלה עם תזמורת רשות השידור הבריטית כמו כן, בספטמבר 2017, הופיעה קנלקיס לראשונה כמנצחת אורחת עם תזמורת רדיו ברלין.

במרץ 2018, קנלקיס ניצחה לראשונה על תזמורת הרדיו הפילהרמונית של הולנד, עם קונצרטים באוטרכט ובאמסטרדם. על בסיס סדרת קונצרטים זו, במאי 2018, הודיעה התזמורת על מינויה של קנלקיס למנצחת הראשית הבאה שלה, החל מעונת 2019–2020, עם חוזה ראשוני ל-4 שנים. המינוי הזה מציין את תפקידה התזמורתי הראשון של קנלקיס. היא המנצחת הראשונה שזכתה לתואר המנצחת הראשית של תזמורת הרדיו הפילהרמונית של הולנד, והמנצחת הראשונה שזכתה לתואר מנצחת ראשית של כל תזמורת הולנדית. בספטמבר 2021 הכריזה התזמורת על הארכת החוזה של קנלקיס כמנצחת הראשית שלה עד יולי 2027. עם התזמורת ביצעה הקלטות מסחריות עבור דויטשה גרמופון ועבור PENTATONE.

בדצמבר 2018 ניצחה קנלקיס על הקונצרט השנתי להענקת פרסי נובל עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית של סטוקהולם, היא הייתה המנצחת הראשונה שעשתה זאת. באפריל 2019, תזמורת רדיו ברלין הודיעה על מינויה של קנלקיס למנצחת האורחת הראשית הבאה שלה, המנצחת הראשונה שהוגדרה לתפקיד, החל מעונת 2019–2020. ב-19 ביולי 2019, קיינלאקיס הפכה למנצחת הראשונה שניצחה על הלילה הראשון של הפרומס, ברויאל אלברט הול בלונדון. באפריל 2020, התזמורת הפילהרמונית של לונדון הודיעה על מינויה של קנלקיס למנצחת האורחת הראשית החדשה שלה, המנצחת הראשונה שנכנסה לתפקיד, החל מספטמבר 2020, לאחר הופעתה הראשונה כמנצחת אורחת עם התזמורת הפילהרמונית של לונדון באוקטובר 2018.

קנלקיס ומשפחתה מתגוררים בהולנד.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה סימוכין
2024 פרס גראמי הביצוע התזמורתי הטוב ביותר Bartók: Concerto for Orchestra; Four Pieces מועמדות [3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]