ראול רואיז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראול רואיז
Raul Ruiz
דיוקנו הרשמי של רואיז, 2013
דיוקנו הרשמי של רואיז, 2013
דיוקנו הרשמי של רואיז, 2013
לידה 25 באוגוסט 1972 (בן 51)
סקטקס, מדינת סקטקס, מקסיקו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת הרווארד
אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת אדוונטיזם[1]
ruiz.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת קליפורניה
3 בינואר 2013 – מכהן
(11 שנים)
מחוז בחירה מחוז הקונגרס ה-36 (2023-2013)
מחוז הקונגרס ה-25 (מאז 2023)

ראול רואיזאנגלית: Raul Ruiz, בספרדית נהגה ראול רואיס; נולד ב-25 באוגוסט 1972) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-25 של מדינת קליפורניה, ברציפות מאז 2013. קודם לכן ייצג את מחוז הקונגרס ה-36 בין השנים 2023-2013. טרם כניסתו לפוליטיקה של ארצות הברית עבד כרופא וסייע במאמץ ההומניטרי ברעידת האדמה בהאיטי בשנת 2010.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רואיז נולד בסקטקס שבמקסיקו וגדל בקואצ'לה (Coachella) שבקליפורניה. שני הוריו היו עובדי משק. את לימודיו התיכוניים השלים בבית הספר התיכון קואצ'לה ואלי בגיל 17, ולאחר מכן החל ב-1990. את לימודיו הגבוהים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. באוניברסיטה זו סיים בהצטיינות את לימודיו, בטרם התקבל לבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד. הוא היה הלטיני הראשון שקיבל שלושה תארים מתקדמים מאוניברסיטת הרווארד: דוקטור לרפואה (M.D.) מבית הספר לרפואה, תואר שני במדיניות ציבורית (M.P.P) מבית הספר לממשל ע"ש ג'ון פיצג'רלד קנדי, ותואר שני בבריאות הציבור (M.P.H.) מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד.

בתום לימודיו הגבוהים בילה רואיז את זמנו בעבודה במקסיקו, באל סלוודור ובסרביה, והשלים התמחות ברפואה במסלול להכשרה ברפואה דחופה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג בשנת 2006. לאחר מכן החל לעבוד כרופא חירום במרכז הרפואי ע"ש דווייט אייזנהאואר, בית חולים ללא מטרות רווח השוכן בעמק קואצ'לה. בשנת 2010 ייסד את "יוזמת הבריאות של עמק קואצ'לה", ובשנה העוקבת התמנה לדיקן-עמית בכיר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קליפורניה בריברסייד. ב-2012 קיבל רואיז את "פרס המפקד לשירות ציבורי" מהדיוויזיה המוטסת ה-82 של צבא ארצות הברית על מאמציו לסיוע הומניטרי עבור קורבנות רעידת האדמה בהאיטי.

בבחירות 2012 התמודד רואיז אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס ה-36 של קליפורניה. טרם הבחירות היה זה מחוז הקונגרס ה-45, שיוצג בידי מרי בונו הרפובליקנית מזה 15 שנה, והיא בעצמה החליפה את בעלה המנוח סוני בונו. בראשית מערכת הבחירות בין השניים היו סיכוייו של רואיז להיבחר לקונגרס נמוכים. באוקטובר אותה שנה זכה לתמיכתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. המחוז החדש היה בעל אוכלוסייה לטינית רבה יותר מזו שבמחוז הקודם, והלטינים היוו ערב הבחירות כמחצית מבעלי זכות ההצבעה. רואיז פנה אליהם תוך הצגת תעמולה בספרדית, בעוד בונו טענה כי רואיז שמאלני רדיקלי והדגישה את מעצרו ב-1997 במסצ'וסטס במהלך מחאה נגד היחס לעמים ילידים בארצות הברית. בסופו של דבר ניצח רואיז את בונו ונבחר אל הקונגרס ה-113 של ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראול רואיז בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ראול רואיז בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]