רוזטה סטון (תוכנה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוזטה סטון
Rosetta Stone
מפתח Rosetta Stone עריכת הנתון בוויקינתונים
מחזור חיים 1992–הווה (כ־32 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 5.0.37 (9 באוקטובר 2014) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Microsoft Windows, macOS עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון רישיון קנייני עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.rosettastone.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוזטה סטוןאנגלית: Rosetta Stone) היא תוכנה ללימוד שפות המיוצרת על ידי חברת Rosetta Stone Inc.. התוכנה עושה שימוש בתמונות, בטקסט, בצליל ובווידאו על מנת ללמד מילים ודקדוק באמצעות שינון בסירוגין, כאשר דרגות הקושי גדלות ככל שמתקדמים עם השימוש בתוכנה ומגדילים לאורך הדרך את אוצר המילים, ולומדים פונקציות דקדוקיות באופן אינטואיטיבי, ללא תרגילים או תרגום. מטרת התוכנה היא שהמשתמשים בה ילמדו את השפה שהם לומדים באופן אינטואיטיבי כפי שהם למדו את שפת האם שלהם. החברה מכנה שיטת לימוד זו "טבילה דינמית" (Dynamic immersion).[1]

התוכנה מאפשרת ללמוד מעל ל-30 שפות שונות כולל ערבית, מנדרינית, דנית, הולנדית, אנגלית, צרפתית, גרמנית, יוונית, עברית, הינדית, אינדונזית, איטלקית, יפנית, קוריאנית, לטינית, פרסית, פשטו, פולנית, פורטוגזית, רוסית, ספרדית, סוואהילית, שוודית, טאגאלוג, תאילנדית, טורקית, וולשית, קטלאנית, אירית, בסקית ווייטנאמית.

שם התוכנה והלוגו של התוכנה מרמזים על אבן רוזטה, אסטלה מצרית עתיקה אשר אפשרה לחוקרים לראשונה לפענח את כתב החרטומים המצרי העתיק על ידי השוואתו ליוונית.

שימוש בצבא ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 חתמה החברה על חוזה עם צבא ארצות הברית. החוזה, ששווי 4.2 מיליון דולרים לשנה, הפכה את התוכנה זמינה לרשות כל חיילי צבא ארצות הברית ללא כל עלות מצדם במטרה לחזק את כישורי השפה של אנשי צבא ארצות הברית כך שיוכלו לנהל תקשורת בסיסית לכל הפחות בשפה הדומיננטית באזורים בעולם בהם הם מוצבים. לדוגמה, חיילים אמריקנים רבים נוהגים להשתמש בתוכנה על מנת ללמוד פשטו, פרסית וערבית - השפות הדומיננטיות באפגניסטן, איראן ובמזרח התיכון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Folha de S. Paulo. "Pioneira em ensino de idiomas no PC, Rosetta Stone tenta se reinventar".
ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.