רוסיה-24

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
"רוסיה-24"
Russia 24 2016.png
פרטי הערוץ
מדינה רוסיהרוסיה  רוסיה
קטגוריה חדשות
סוג ערוץ טלוויזיה חדשותי
תאריך השקה 1 ביולי 2006
בעלות VGTRK
שפה רוסית
משרד ראשי מוסקבה
אזור קליטה חבר המדינותחבר המדינות  חבר המדינות (חוץ ממולדובהמולדובה  מולדובה ואוקראינהאוקראינה  אוקראינה)
ארצות הבריתארצות הברית  ארצות הברית
סרביהסרביה  סרביה
שיטת שידור PAL, DVB, HDTV
הצפנה וידאוגרד, שידור לוויני חופשי, הפצה ברשתות הכבלים והלוויין
זמינות
חבילה שידור חופשי
http://vesti.ru

רוסיה-24רוסית: Россия-24) הוא שמו של ערוץ טלוויזיה חדשותי המשדר 24 שעות ביממה חדשות בשפה הרוסית והוא מהווה חלק מהחברה הרוסית הממלכתית לרדיו וטלוויזיה. החל את שידוריו ב-1 ביולי 2006.

הערוץ נקרא ערוץ וסטי מה-1 ביולי 2006 ועד ה-31 בדצמבר 2009 משניתן לערוץ השם "רוסיה-24".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 במאי 2006 בפגישה שנערכה בסוצ'י לרגל 15 שנה להקמת החברה הרוסית לרדיו וטלוויזיה, מנכ"ל החברה אולג דוברודייב הבטיח לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפעול להקמת ערוץ חדשות[1].

ב-1 ביולי 2006 בשעה 19:00 בשעון מוסקבה[2] החל הערוץ בשידור לווייני של ערוץ "וסטי" כחלק מחבילת "NTV Plus" (ברוסית: НТВ-Плюс). רשמית השידור החל במבזק חדשות בהנחיית אנה שניידר[3]. לעורך הראשי הראשון מונה דמיטרי מדניקוב[4], ולמפיק ראשי — איגור שסטאקוב[5].

ב-1 בינואר 2007 — החלו השידורים הסדירים, וב-7 בפברואר 2008 — החלו השידורים גם למדינות המערב ובראשן ארצות הברית[6].

ב-19 במאי 2008 החלו שידורים חינמיים על גבי רשתות הכבלים של סרביה[7]. ב-9 באוקטובר אותה שנה החלו שידורים גם לקירגיזסטן[8].

ב-17 בנובמבר 2008 הערוץ הפך לאחד מערוצי הטלוויזיה המשפיעים ביותר ברוסיה ולאחד הערוצים הנצפים ביותר[9].

ב-1 בינואר 2010 נערך מיתוג מחדש לערוץ והוא שינה את הלוגו ואת שמו מערוץ "וסטי" («Вести») לערוץ "רוסיה-24" («Россия-24»)‏[10].

ב-26 באוקטובר 2012 הוחלף העורך הראשי של הערוץ. לתפקיד מונה יבגני בקאסוב[11].

ב-6 בדצמבר 2012 נהרג מנחה הערוץ בקברדינו-בלקריה, קזבק גקייב ובערוץ הוכרז יום אבל. סמל הערוץ הוחלף מסמל צבעוני בצבעי אדום כחול לסמל בצבעי שחור ולבן[12]. ב-22 במרץ 2013 נהרג בתאונת דרכים צלם בערוץ יבגני לגראנז', שעבד באיטליה[13]. ב-17 ביוני 2014 נהרגו במחוז לוהנסק כתבים של הערוץ, איגור קורנליוק ואנטון וולושין, כשצוות הצילום של הערוץ נקלע לאש מרגמות באזור הכפר מטאליסט שבמחוז לוהנסק במזרח אוקראינה, בשטחי הרפובליקה העממית של לוהנסק[14][15][16].

ב-4 ביולי 2014 נאסרו שידורי הערוץ למולדובה[17]. קודם לכן נאסרו שידורי הערוץ גם ללטביה, ליטא ואוקראינה, ברם מה-1 במרץ 2014 הערוץ שידר לחצי האי קרים.

אתר האינטרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט של הערוץ הוא פורטל החדשות וסטי, הנחשב לאחד מאתרי החדשות ופורטל התכנים הפופולריים במדינות הדוברות רוסית ובו גם קיימת האופציה לצפות בערוץ בשידור חי באינטרנט.

סמלי הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ החליף 4 סמלים. הלוגו הנוכחי הוא החמישי במספר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוסיה-24 בוויקישיתוף

Green globe.svg אתר האינטרנט הרשמי של רוסיה-24

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Добродеев пообещал президенту русский CNN". Lenta.ru. 15 במאי 2006. אורכב מ-המקור ב-2012-02-22. בדיקה אחרונה ב-2 בינואר 2010. 
  2. ^ "Первый в России круглосуточный канал «Вести» выходит в эфир". Ежедневная интернет-газета «Брянск.ru». 1 ביולי 2006. בדיקה אחרונה ב-25 באוגוסט 2013. 
  3. ^ "ВГТРК запустила информационный канал «Вести»". Lenta.ru. 2 ביולי 2006. בדיקה אחרונה ב-25 באוגוסט 2013. 
  4. ^ "Олег ДОБРОДЕЕВ: "МАШИНА РАБОТАЕТ. НИКТО НЕ ВЯКАЕТ". Редактор нового информканала «Вести-24» понимает, чем ему придется заниматься". Новая газета. 10 ביולי 2006. 
  5. ^ "1 июля ВГТРК выпустит в эфир российский информационный канал «Вести»". Останкино.РУ - портал о телевидении. 30 ביוני 2006. אורכב מ-המקור ב-2013-06-05. בדיקה אחרונה ב-4 ביוני 2013. 
  6. ^ Михаил Солодовников. (7 בפברואר 2008). "«Вести» пришли на Западное побережье США". Вести.Ru. אורכב מ-המקור ב-2012-02-22. בדיקה אחרונה ב-2 בינואר 2010. 
  7. ^ "В Сербии будут смотреть «Вести» бесплатно". Вести.Ru. 19 במאי 2008. אורכב מ-המקור ב-2012-02-22. בדיקה אחרונה ב-2 בינואר 2010. 
  8. ^ "Телеканал «Вести» вышел в Бишкеке". Вести.Ru. 9 באוקטובר 2008. אורכב מ-המקור ב-2012-02-22. בדיקה אחרונה ב-2 בינואר 2010. 
  9. ^ "Деловые круги больше всего ценят «Вести-24»". Радио «Маяк». 17 בנובמבר 2008. אורכב מ-המקור ב-2013-06-06. בדיקה אחרונה ב-6 ביוני 2013. 
  10. ^ Альперина, Сусанна (30 בדצמבר 2009). "Многоликая Россия". «Российская газета». בדיקה אחרונה ב-12 בפברואר 2014. 
  11. ^ "Евгений Бекасов назначен главным редактором «России 24»". Вести.Ru. 26 באוקטובר 2012. אורכב מ-המקור ב-2013-06-05. בדיקה אחרונה ב-4 ביוני 2013. 
  12. ^ "Олег Добродеев выразил соболезнования родным и коллегам Казбека Геккиева". Вести.Ru. 6 בדצמבר 2012. אורכב מ-המקור ב-2013-06-06. בדיקה אחרונה ב-6 ביוני 2013. 
  13. ^ "Ушёл из жизни Евгений Лагранж". Вести.Ru. 22 במרץ 2013. אורכב מ-המקור ב-2013-06-06. בדיקה אחרונה ב-6 ביוני 2013. 
  14. ^ К зданию ВГТРК несут цветы и свечи в память о погибших журналистах. Россия-24
  15. ^ СБ ООН требует расследовать гибель журналистов на востоке Украины. BBC Russian Service
  16. ^ К зданию ВГТРК люди несут цветы и свечи в память о погибших на Украине журналистах. Первый канал
  17. ^ Балан, Валерий. (4 ביולי 2014). "В Молдавии запретили вещание телеканала «Россия-24»". РИА Новости. בדיקה אחרונה ב-4 ביולי 2014.