לדלג לתוכן

שיחה:ז'אן מרקוס/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Gilgamesh בנושא הסרה: ז'אן מרקוס

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


ז'אן מרקוס[עריכת קוד מקור]

הועבר מרשימת ההמתנה • עודד (Damzow)שיחה I WANT YOU • ‏ 09:47, 7 באפריל 2010 (IDT)

האם ערך חייב להיות ארוך בשביל להיות מומלץ? אם לא, לדעתי, הערך הזה שכתבתי הוא מומלץ במיוחד! טוקיוני 17:30, 12 במרץ 2010 (IST)

עדיין לא. הערך לא מספיק מפורט וזה בולט. אבל זאת לא הבעיה היחידה. לא ייתכן שב-2010, אחרי שעברנו את רף 100 אלף ערכים, חברי ויקיפדיה יחליטו להמליץ על ערך חסר מקורות לחלוטין (יש רק מראה מקום אחד בערך והוא לבלוג). הערך גם צריך לעבור מעט עריכה לשונית. יש שימוש מוגזם בסוגריים לכל אורך הערך והפסקה "התקוממות הרצגובינה" כוללת יותר מידי פעמים את את המשפט: "יש סיפורים". כאן אנחנו כותבים אנציקלופדיה ולא סיפורים. אם יש מיתוסים בולטים מסויימים שנפוצו בציבור יש לכתוב זאת בצורה ברורה ולהוסיף מראי מקום, ואם אפשר גם מחקר מודרני המבסס או מפריך את המיתוסים הללו. יורי - שיחה 10:36, 7 באפריל 2010 (IDT)
קודם כל תודה על העבודה על הערך. לגבי מקורות הערך מכיל 5 מקורות בהערות השוליים ובקישורים החיצוניים, כל מה שכתוב מבוסס על המקורות ולא הצלחתי עד כה להשיג מידע נוסף. אם אפשר להשיג דובר הולנדית שיש לו גישה לעיתונים הולנדיים היסטוריים אזי אפשר יהיה להוסיף עוד כמה עשרות מקורות ולבסס את המידע טוב יותר אבל אין לנו מישהו כזה בנמצא. לגבי התקוממות הרצגובינה, לרוע המזל יש מעט מאוד מידע היסטורי אמין על מאורע זה למרות חשיבותו הרבה בהיסטוריה של יוגוסלביה. מנגד גם לסיפורים ומיתוסים יש מקום בויקיפדיה, אחרת צריך למחוק את כל הערכים הנוגעים למיתולוגיות השונות. טוקיוני 11:03, 7 באפריל 2010 (IDT)
יש מקום למיתוסים אבל אין מקום למשפט: ”יש סיפורים על קהלים שהיו מתקבצים סביב חלונה בערבים ושרים לה סרנדות”. איפה יש את הסיפורים האלה? מדובר בסיפור עובדתי או במיתוס? ולא התייחסת לכך שיש יותר מידי שימוש בסוגריים לכל אורך הערך. וצריך להרחיב גם פסקת "מורשתה". ודרך אגב, האם לגברת מרקוס לא היו חיים אישיים? אין מילה על הנושא הזה בערך. יורי - שיחה 11:21, 7 באפריל 2010 (IDT)
לגבי הקהלים והסרנדות זה מה שכתוב בספר של רבקה ווסט ובביוגרפיה של מרקוס, הם כותבים את זה כעובדה אבל אני לא רציתי לנסח את זה כעובדה. אתה יכול לשנות את הניסוח אם הוא מפריע לך. לגבי ריבוי בסוגרים זה עניין של סגנון כתיבה (כך אני כותב) לכן אני לא יודע מה לעשות אם ההערה הזאת (בעיקר כאשר לויקיפדים אחרים שעברו על הערך כמו אלדד ודורית זה לא הפריע). סביר להניח שלמרקוס היו חיים אישיים אבל אין לי מידע עליהם למעט מה שכתוב בערך. לגבי מורשתה אני חושב שהפסקה קצרה וקולעת ולא יודע מה אתה חושב שצריך עוד להוסיף אליה. טוקיוני 14:10, 7 באפריל 2010 (IDT)
אני רוצה להבהיר את דברי יותר טוב. בקריטריונים לקביעת ערך מומלץ רשום: ”עליו להיות מקיף; לכלול את הטרמינולוגיה ההכרחית להבנת הנושא, ולהיות ערוך כך שהקורא יוכל לקבל סקירה מלאה של הנושא. אני לא מאמין שבערך הזה הקורא מקבל סקירה מלאה של הנושא ואני אסביר גם למה. טוקיוני אמר שבכתיבת הערך הוא התבסס בעיקר על מאמרו של יונה סוקולובסקי שבתורו התבסס על הספר ההולנדי Onverwoestbaar Ideaa של Henk Fedder. לפני שהחל לפרט את קורות חייה של מרקוס כתב סוקולובסקי: ”איני מתכוון לפגוע בזכויות הסופר בכך שאספר את כל הכתוב שם ומה שאספר כאן דיו כדי להטיל מעט אור על המסתורין של החורבה הירושלמית”. סוקולובסקי בעצמו רומז למעשה כי המאמר שלו הוא סיכום תמציתי של הספר ההולנדי שאורכו דרך אגב הוא 214 עמודים. במילים אחרות הערך מקיף אבל לא מקיף מספיק. זה אחד ההבדלים בין מאמר טוב למאמר מומלץ בויקי האנגלית. סוקולובסקי דאג להבהיר שהוא לא כתב את כל מה שיש לכתוב על מרקוס ואין שום סיבה שאנחנו נטעה את קוראינו בכך שנאמר אחרת. יורי - שיחה 02:46, 13 באפריל 2010 (IDT)

הוסף ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 12:36, 16 באפריל 2010 (IDT)

הסרה: ז'אן מרקוס[עריכת קוד מקור]

ראו דיון גילגמש שיחה 19:22, 28 בספטמבר 2015 (IDT)

ותיק ובעל מספר בעיות. לא עומד בסטנדרטים. Botend - שיחה 01:19, 21 באוגוסט 2015 (IDT)

הוסר גילגמש שיחה 20:43, 5 באוקטובר 2015 (IDT)