שיחה:מבנה יביל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אולי כדאי להעביר את זה ל"קראוון"? גילגמש שיחה 06:51, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

אלו דברים נבדלים למרות הדמיון. ראה הרחבה בערך האנגלי המקושר ובקישורי הוויקי שם. מלח השמים 06:56, 21 אוגוסט 2005 (UTC)
השאלה היא האם השם המתאים לאביזר הנ"ל הוא זה שניתן על ידי משרד ראש הממשלה, מסיבות פוליטיות ברורות. לדעתי, עדיף לגלות כיצד קראו במקומותינו לבתים הללו לפני ניצן, ולקרוא לערך בשם זה. אם אינני טועה, זה משהו בסגנון 'בנייה קלה'. נדב 07:00, 21 אוגוסט 2005 (UTC)
ככל שאני יודע יותר, כך אני מבין פחות (-:
  • ישנם מספר מושגים הקשורים לעניין: בניה מתועשת; בנייה מתקדמת; בנייה קלה; בנייה טרומית; מבנה נייד; מבנה יביל; קרווילה; קראוון (אגב, נראה לי שכותבים כך ולא כותבים קרוואן ואולי צריך לתקן בערך).
    איני מומחה, אך ממה שהבנתי יש כאן הירארכיה כלשהי בין המושגים ונראה לי שהמושגים: בניה מתועשת; בנייה מתקדמת; בנייה קלה; בנייה טרומית; הם כלליים יותר. המושגים: מבנה נייד; מבנה יביל; הם כלליים פחות והמושגים: קרווילה; קראוון; הינם יותר ספציפיים.
    באנגלית הקרווילות קרויות "Mobile home" ואכן באתר של משרד הביטחון מתייחסים לזה כאל "מבנה יביל"[1] ונראה לי שזה השם המקורי של הקרווילה, שהיא אולי המצאה שנועדה לשרת ספין פוליטי. אגב, גם באתר משטרת ישראל נראה שיש מי שלא קנו את הספין שבמילה "התנתקות" ושם התיקיה המכילה את דפי האינטרנט של תוכנית זו קרוייה בשם "web_transfer" ראו את שורת הכתובת.
  • בהקשר השימוש בבניה קלה בשנות התשעים, בזמן העליה הגדולה מבריה"מ לשעבר, תוקנו תקנות נקבעו תקנים וישנם פסקי דין בנושא[2].
  • והנה אמירה על הספין הפוליטי שבקרווילות [3].
מלח השמים 14:01, 21 אוגוסט 2005 (UTC)
לאחר שקראתי את דף השיחה בערך המקביל בוויקי האנגלית, התחדד אצלי העניין ונראה לי שהערך אמור להיקרא בית נייד עם הסבר שזהו סוג של מבנה נייד ועם איזכור וביאור המונח הכנראה פוליטי "קרווילה". ויש לתת הפניות מהשמות: קראווילה, קרווילה ובית יביל. מלח השמים 15:49, 21 אוגוסט 2005 (UTC)
ועוד הערה: המונחים בנייה מתועשת ובנייה טרומית מתייחסים לטכנולוגיות שונות של בניה, שמשמשות גם (ואולי אפילו בעיקר) לבנייה של מבני קבע (בניגוד למבנים ניידים). יש הבדל משמעותי בין המונחים. בנייה מתועשת היא טכנולוגיה של בנייה, שמאפשרת בנייה מהירה מאד, המשמשת בדרך כלל למבני קבע. בטכנולוגיה זו עושים שימוש רחב ביציקות בטון (יוצקים קירות שלמים במקום לבנות מבלוקים), תוך שימוש בחומרי אטימה טרמית וציפויים שונים. בנייה טרומית, לעומתה, היא בנייה המבוססת על שימוש ביחידות מבנה סטנדרטיות, המיוצרות במפעל, ומשונעות לאתר הבנייה, כאשר באתר רק מרכיבים אותן זו לזו. בשיטה זו, מביאים לאתר הבנייה קירות שלמים או חלקי קירות, ומחברים אותם ליצירת המבנה. חלק מהמבנים הניידים מיוצרים גם הם בשיטה דומה, כאשר מייצרים במפעל מבנה שלם ומסיעים אותו לאתר היעד, או לחליפין, מייצרים חלקי מבנה, ומרכיבים את המבנים באתר (כמו שעשו עם הקרווילות בניצן). חשמלית 16:53, 21 אוגוסט 2005 (UTC)
השם "בית נייד" אינו יפה בעיני, משום שהבית אינו נייד. קראוון הוא "בית נייד" - בכל עת ניתן לנייד אותו. קרווילה היא בית שזז רק פעם אחת, מהמפעל למקום שבו הוא ממוקם, וזהו. לדעתי "בית יביל" משקף טוב יותר את תכונתו של בית זה. דוד שי 04:50, 22 אוגוסט 2005 (UTC)
למונחים "מבנה יביל" ו"בית יביל" פחות מופעים בגוגל מאשר למונחים "מבנה נייד" ו"בית נייד" וזו הסיבה שבחרתי ב"בית נייד". אם כי גם "בית יביל" ראוי. אם תחליט, אתה יכול לבצע את השינוי. בברכה, מלח השמים 12:53, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

קרוואן - לא כאן[עריכת קוד מקור]

מר בנדנה, קרוואן זה בערך אחר. כאן מדובר על בניה טרומית, מבנים יבילים וכו'. אנא פתח ערך חדש והעבר אליו את הטקסט. המנע מלקשר לקישורים חיצוניים שהם אתרים מסחריים שאינם מוסיפים מידע אינציקלופדי על קרוואנים. קומולוסשיחה 00:26, 1 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

חסרה יבילות[עריכת קוד מקור]

לטורקיה שלחו "מבנים יבילים" - מה ההבדל בינם לקרווילה ולמה הם לא בדף זה. 46.116.25.19 19:55, 21 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

כרגע הערך עוסק גם במבנה וגם בכלי רכב\נגרר. לדעתי, החלק העוסק בכלי הרכב\נגרר (המעונוע) צריך להיות בערך נפרד. לרוב, המעונוע לא משמש למגורים בדרך קבע אלא רק לנופש\טיול. בברכה --Kippi70 - שיחה 14:03, 5 בספטמבר 2019 (IDT)[תגובה]

קיים ערך נפרד בשם "רכב RV" שמתייחס רק לכלי הרכב. הוספתי שם בקשת שינוי שם ל"מעונוע" במקום דף ההפניה הנוכחי, אליו ניתן יהיה למזג אח"כ את החלק השני של הערך הנוכחי, כך ש"בית נייד" יכיל רק מידע הנוגע למבנים יבילים. ‏Virant‏ (שיחה) 04:00, 9 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

מבנה יביל, רכב RV - פיצול ערך ושינוי שם[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

שלום לכולם. להבנתי מדובר בעניין די פשוט ואשמח להשתתפותכם על מנת לקדמו:

קיימים מבני-קבע נייחים הניתנים לשינוע, להם אמור להיות מוקדש הערך בית נייד, וקיימים כלי רכב המשמשים למגורים (זמניים או קבועים), להם אמור להיות מוקדש להבנתי ערך בשם מעונוע.

המצב כיום הוא:

  • בעבור מבני-קבע נייחים הניתנים להובלה קיים הערך בית נייד, שהוא למעשה קצרמר עם פסקה העוסקת במעונועים שלדעתי לא צריכה להיות בו.
  • בעבור כלי רכב המשמשים למגורים ישנם:

השינויים הנחוצים להבנתי:

אשמח לדעתכם ולעזרתכם בשינויי השמות (עם השאר אסתדר). תודה. ‏Virant‏ (שיחה) 16:48, 15 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

אם זה מה שצריך, אז מספיק בשיחת הדף של אחד מהערכים, ולהפנות כל דף שיחה של ערך אחר שקשור לזה לשם. PRIDE! - שיחה 09:41, 16 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

סוף העברה

שינוי שם 2[עריכת קוד מקור]

שינוי שם עם זמן|זמן=30.12.2023
שלום לכולם. בהמשך לדיון הקודם מ-2005, דעתי כדעת דוד שי (״השם "בית נייד" אינו יפה בעיני, משום שהבית אינו נייד. קראוון הוא "בית נייד" - בכל עת ניתן לנייד אותו. קרווילה היא בית שזז רק פעם אחת, מהמפעל למקום שבו הוא ממוקם, וזהו. לדעתי "בית יביל" משקף טוב יותר את תכונתו של בית זה״), ואוסיף שכל עוד הוא נייד, אין מדובר בבית אלא במבנה, ומשעה שהוא בית (כלומר הוא מחובר לתשתיות, גרים בו אנשים ויש בו ריהוט, כלים, מכשירים וחפצים אישיים) כבר אינו נייד. השם המדויק למבנה כזה שאמור לשמש כבית הוא ״מבנה מגורים יביל״, אבל בעצם אין הכרח שישמש כבית (באותה מידה הוא יכול לשמש כמשרד, כמרפאה, כמפקדה וכן הלאה), ולכן השם הרצוי בעיניי הוא מבנה יביל. מתייג את יתר משתתפי הדיון מ-2005: Gilgamesh, מלח השמים, Felagund, חשמלית.
בברכה, ‏Virant‏ (שיחה) 09:49, 30 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]

בעד דוד שי - שיחה 10:15, 30 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]
בעד השינוי המוצע - מבנה יביל. קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון, netanel488‏, קפקא, Avishay, Shaun The Sheep, Pavnerבעלי הידע באדריכלות? סיון ל - שיחה 08:57, 31 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]
בעד מבנה יביל. Eladti - שיחה 08:59, 31 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]
בעד השינוי המוצע. Amikamraz - שיחה 11:29, 31 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]
בעד. אלדדשיחה 14:50, 31 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]
בוצע בוצע. תודה למשתתפים. ‏Virant‏ (שיחה) 09:17, 7 בינואר 2024 (IST)[תגובה]