שיחה:שירות המילואים בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צורך בעריכה[עריכת קוד מקור]

יש לתת מענה לפחות לנקודות אלו:

  • הכללה בקטגוריות.
  • תיקון ניסוחים.
  • הבאת מקורות לחלק מהטענות בערך (לדוגמא "בעיקר בעלי עבר קרבי").
  • התיחסות להבדלי חובת השירות בין גברים לנשים.
  • התיחסות למדיניות מתן פטור משירות מילואים.
  • התיחסות לשירות מילואים ביחידות העורפיות.
  • התיחסות לדרך בה "מפוצים" המועסקים עצמאית.
  • אפשרי ששם אחר יתאים לערך יותר.

ונתראה במילואים. הא? 11:46, 7 ינואר 2006 (UTC)

לפי מיטב ידיעתי, הקמל"ר איננו מפקד מערך המילואים בצה"ל. יחידות המילואים הן חלק אינטגרלי ממבנה הצבא, ואין כפופות לקמל"ר. קצין המילואים הראשי הוא יותר קצין מיעץ במטכ"ל, מעיין יוהל"ן.--אורי 21:02, 7 ינואר 2006 (UTC)

אכן קמל"ר משמש ראש מערך המילואים בהקשר מנהלתי בלבד, אך לא מצאתי ניסוח טוב לציין זאת. יש לך רעיון? הא? 23:50, 7 ינואר 2006 (UTC)

מילואים או מילואים בישראל?[עריכת קוד מקור]

האין זה מן הראוי שהערך "מילואים" יתייחס לתופעה הכללית (שכן מילואים קיימים בכל הצבאות המודרניים מזה למעלה ממאה שנים), וערך נפרד, "מילואים בישראל" או "מילואים בצה"ל" יתיחס למערך המילואים הצה"לי?--אורי 21:03, 7 ינואר 2006 (UTC)

כן. גילגמש שיחה 21:09, 7 ינואר 2006 (UTC)

ראוי. אבל צריך קודם שמישהו יכתוב על מילואים ככלל, ולאחר מכן להפריד. נ.ב: ראיתי שכתבת מכתב תגובה ב"הארץ" לפנ שבוע, הייתכן? --חנן (Hmbr) 21:09, 7 ינואר 2006 (UTC)

באמת? אפשר לינק בבקשה? גילגמש שיחה 21:12, 7 ינואר 2006 (UTC)

סליחה. חשבתי שזה אורי רדלר... --Hmbr 21:33, 7 ינואר 2006 (UTC)

הוספתי מעט מידע וקטגוריות בערך. האם לדעתכם רצוי ליצור דף פירושונים נפרד, או להוסיף הערה בראש העמוד ? אבקר פה עוד שבוע, לאחר שאחזור. אודי פסמון 20:37, 10 יוני 2006 (IDT)

סטודנטים במילואים[עריכת קוד מקור]

מה הכוונה במשפט שסטונדטים מקבלים יחס עוין באקדמיה "מסיבות פוליטיות"? זה נשמע על גבול הקונספירציה. מישהו יכול להסביר למה הכוננה? --עדשאי 18:44, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

וזה לא הדבר היחיד הבעייתי. יש שם עוד אמירות שנשמעות יפה בתקשורת, אבל צריכות להיות מגובות במספרים. אני נוטה למחוק אותן. מילואימניקים - אנא התגייסו לתיקון הערך. דורית 18:48, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

המספרים מדברים[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הפסקה:

לאורך שנות ה-1990 ואילך הובילו התמורות בחברה הישראלית להתנכרות של שכבות רבות יותר בחברה מהמדינה והשירות הצבאי. תהליך זה הביא לירידה במוטיבציה לגיוס לשירות חובה, אבל באופן משמעותי בהרבה לצימצום השכבות המשתתפות בשירות המילואים. מספר המילואימניקים הכולל עומד כיום על כ-700 אלף, שהם כ-10% מכלל האוכלוסייה.

והנה הנימוק לצעד זה: 20% מהאוכלוסייה הם ערבים, שאינם משרתים בצה"ל, ומ-80% הנותרים חצי הם נשים, כך שנותרנו עם 40% מהאוכלוסייה. 12% מהיהודים הם חרדים, שאינם משרתים בצה"ל, מה שמוריד לנו את מספר המשרתים הפוטנציאלי ל-35%. גיל השירות במילואים הוא 21-45, כלומר לגבר יש 25 שנות מילואים. לפי תוחלת חיים של 75 שנה, מדובר בשליש מהחיים, כלומר מ-35% אנו יורדים לשליש מזה, כלומר ל-12%. נו, אז אם המילואימניקים הם 10% מהאוכלוסייה, הרי המצב הוא נפלא, מדהים, חלומי, שהרי לא הבאנו בחשבון נכים וחולים, כלומר כל גבר יהודי בריא, שאינו חרדי, משרת במילואים, אין אפילו משתמט אחד. ואם כך, על מה הבכי? דוד שי 18:12, 12 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

עד איזה גיל?[עריכת קוד מקור]

אני מצטטת: "חיילי המילואים הם אזרחים בגילאי 21 עד 42". איך זה שאבא שלי בן 51 ועדיין עושה מילואים? 89.1.84.124 12:48, 5 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אולי הוא ביחידה מיוחדת, או מתנדב? עוזי ו. 13:10, 5 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

מקור המילה מילואים[עריכת קוד מקור]

אני זוכר שמקור המילה מילואים הוא מהתנ"ך, לדעתי מספר יהושע אבל אני לא בטוח, מישהו זוכר? שמעונצ'יק 14:01, 14 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

ידוע לי משמועה שמועדי ב' לבחינות סטודנטים לתואר ראשון, נולדו כדי לתת מענה לסטודנטים מילואימניקים. עם השנים הפכו מועדי ב' לנחלת הכלל ונוצר צורך במועד עוד יותר מיוחד ממועד ב', להלן מועד ג'. יוספוסשיחה 19:56, 6 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

התוספות של elico[עריכת קוד מקור]

משתמש:elico הוסיף משפטים העוסקים בחישוב גילאי הפטור משירות מילואים (במקרים מסוימים החישוב הוא לפי התאריך המדויק, ובמקרים אחרים מעגלים ל-א' בתשרי או א' בניסן, הכל לפי הוראות חוק שירות ביטחון. אני חושב שעניין זה הוא זניח שבזניחים, ואין מקום לכתוב עליו באנציקלופדיה - משמעות השאלה האם אדם ישתחרר משירות מילואים ביום הולדתו שחל בכ"ג בכסלו או בא' בתשרי שקדם לו היא שולית ביותר בערך זה, שעניינו, אם יש צורך להזכיר - שירות המילואים בישראל. elico ביקש גם להפנות לסעיפים הספציפיים בחוק שירות ביטחון, עניין שגם הוא לטעמי אינו הכרחי, מה גם שכל העניין לווה בלא פחות מ-8 הערות שוליים בפסקה אחת, שהפכו את הטקסט לבלתי קריא. דבר אחד טוב יצא מכל העניין - כתבתי את הערך חוק שירות ביטחון, שהוא המקום הראוי להתעמק בדקויות של סעיפים. עידושיחהמשיגים את הקריטריון האולימפי! 18:45, 19 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

  • הרי נצטרך להגיע לאיזושהי פשרה, כן?
  • אינני מבין כלל את הטיעון של "טקסט בלתי קריא": הרי זה כל ההגיון של הערות שולים: למנוע מהטקסט להיות בלתי קריא, כלומר: כדי למנוע את האי-קריאוּת - שמים בתוך הערת שולים את מה שנתפס כחשוב בעיני האֶחָד וכזניח בעיני האָחֵר, ואז כבר אין שום בעיה של אי קריאוּת, שכן תמיד ניתן לדלג על המספר המפנה אל ההערה; כך, מי שלא רוצה לקרוא - פשוט מדלג על המספר (סה"כ מספר, לא מלים שלמות), ומי שכן רוצה לקרוא - פשוט מקליק על המספר המפנה להערת השוליים, אבל אין שום הגיון להקל על האחד בסילוק המספר - על חשבונם של אחרים שכן ירצו לקרוא את התוכן שבהערה.
  • אינני מבין כלל את הטענה שההבדל בין שתי שיטות החישוב הוא "זניח שבזניחים". שלא כפי שעידו ציין, ההבדל בין שתי השיטות אינו מסתכם בחודשיים-שלושה - אלא יכול להגיע עד כדי שנה וחודשיים, אז האמנם זה "זניח"? למשל נניח שפלוני נולד בינואר 1969, טבת התשכ"ט, אז לפי שיטת החישוב של צה"ל ניתן לזמנו למילואים עד דצמבר 2009, כסלו התש"ע, בעוד שלפי הנוסח החדש של חוק שירות הביטחון - ניתן לזמנו עד אוקטובר 2008, תשרי התשס"ט. כלומר מדובר בהבדל של שנה וחודשיים, אז למה לא לציין זאת, שעה שהמאמר כן מציין הבדלים העולים עד כדי שנה שלמה!
  • לגופו של ענין, מוסכם על הכל שבענין שירות המילואים ישנו מידע אשר - לטעמם של כמה ויקיפדים (כולל עידו) - נתפס כמאד זניח ובלתי חשוב בכלל, בעוד שלטעמם של אחרים (כולל אני) נתפס כחשוב ביותר: זה כולל:
  1. קישור לנוסחו המדוייק של חוק המילואים - לא רק בפיסקת "קישורים חיצוניים" - אלא גם כקישור מיידי בתוך גוף הטקסט הרלבנטי המזכיר לראשונה את אישור החוק (אגב לדעתי המאמר חוק שירות המילואים צריך להיות מאוחד עם המאמר הנוכחי, אבל זו כבר סוגיה אחרת). לטעמי זה חשוב ביותר (בתוך אנציקלופדיה מקוונת) בעוד שלטעמו של עידו זה ממש בלתי חשוב, אז לכן זה נעשה רק כקישור (מיידי) גרידא - מה שלא אמור להפריע לאף אחד, ורק להועיל למי שמתעצל לנבור בתוך כל אותם הפניות שבפרק "קישורים חיצוניים". הרי ממש כך גם נעשה עם הקישור לאתר קמל"ר: פעם אחת זה מופיע בפרק "קישורים חיצוניים", ופעם נוספת כקישור מיידי הצמוד לאזכור הראשון של מדיניות צה"ל כפי שנקבעה ע"י קמל"ר.
  2. מראי-מקום מדוייקים, כולל מראי מקום שלא מופיעים במאמר חוק שירות בטחון, למשל מראי מקום בענין אורך תקופות השירות במילואים, אבל גם מראי-מקום שכבר מופיעים במאמר הנ"ל. לטעמו של עידו זה ממש בלתי חשוב (שכן לדעתו, הרי לפחות חלק מאותם מראי מקום כבר מופיעים במאמר חוק שירות ביטחון), בעוד שלטעמי הוספת מראי מקום כאן היא חשובה ביותר (הן משום שכאמור נחוצים כאן לטעמי עוד כמה מראי מקום שאינם מופיעים במאמר חוק שירות ביטחון, והן משום שישנם מראי מקום שהופעתם חשובה לטעמי לא רק במאמר חוק שירות ביטחון אלא גם במאמר על שירות המילואים בפיסקה הדנה על חוק שירות המילואים, וכאמור: לדעתי המאמר חוק שירות המילואים צריך להיות מאוחד עם המאמר הנוכחי, אבל זו כבר סוגיה אחרת). לכן - כדי לפשר בין העמדה של עידו לעמדה שלי - היצעתי שמראי המקום ייעשו כאן כהערת שוליים גרידא, מה שלא אמור לפגוע בשום רצף קריאה, כפי שהבהרתי למעלה (שמי שלא רוצה לקבל את המראה-מקום - נדרש רק לדלג על סיפרה אחת קטנה ותו לא).
  3. מידע על גיל הפטור של הקצינים הקרביים: למרות שחוק שירות מילואים הנו מאוחר כרונולוגית לתקנות השירות שנקבעו ע"י צה"ל, ולכן הוא לכאורה מתימר לבטל את תקנות צה"ל הקודמות שסותרות אותו, למרות זאת יש לציין שאין החוק בא לבטל את מדיניות צה"ל הפוטרת קצינים קרביים כבר מגיל 42 ומעלה (שעה שהחוק עצמו פוטרם רק מגיל 45). לדעת עידו, ציון העובדה הנ"ל - זה דבר זניח ביותר (כי לכאורה ניתן להסיק זאת מתוך משפטים קודמים), ולדעתי זה חשוב ביותר (כדי לעמוד על נקודת השוואה מבלבלת בין תקנות צה"ל לבין החוק החדש שנחקק אחריהן, במיוחד לאור העובדה שתאריך הפטור שמעניק צה"ל לקצינים קרביים מתבסס על שיטת החישוב של דצמבר הבא אחרי גיל הפטור ולא על שיטת החישוב כפי שהיא מופיעה במאמר חוק שירות ביטחון, מה שיוכל להגיע לכדי הבדל של שנה וחודשיים), לכן הפתרון שאני מציע כעת הוא ללכת על פשרה ולהציג במסגרת הערת שוליים גרידא את אותה אינפורמציה אשר לטעמו של עידו היא זניחה ביותר ולטעמי היא חשובה ביותר.
  4. מידע על חישוב תאריך הפטור: במאמר על שירות המילואים לא מצויין האם תאריך הפטור מחושב לפי השיטה הנקוטה בחוק שירות ביטחון או לפי השיטה הנקוטה ע"י צה"ל. לדעת עידו ציון שיטת החישוב - זה דבר זניח, ולדעתי זה חשוב (שכן ההבדל בין שתי השיטות יכול להגיע עד כדי שנה וחודשיים, כפי שכבר הדגמתי קודם לכן לגבי מי שנולד בינואר 1969, טבת התשכ"ט), לכן הפתרון שאני מציע כעת הוא ללכת על פשרה ולהציג במסגרת הערת שוליים גרידא את אותה אינפורמציה אשר לטעמו של עידו היא זניחה ביותר ולטעמי היא חשובה ביותר.
  • לסיכום, בינתיים אני ממשיך להציע עוד ועוד פשרות, ואני מקוה שגם עידו יתנדב להציע פשרות. הפשרות שאני מציע הן שלוש - כולל אחת חדשה מהיום - כדלהלן:
  1. אותם הפניות או מראי מקום, אשר לדעת עידו הינם מיותרים לגמרי ואמורים להיות מושמטים לחלוטין מתוך המאמר, ואשר לדעתי הינם חשובים ביותר ואמורים להיות מוצגים בגוף הטקסט של המאמר, יוצגו רק בתוך קישור או הערת שוליים גרידא (הכל לפי הענין), על מנת לא להפריע לרצף הקריאה (כי כאמור סיפרה אחת קטנה שמפנה אל הערת שוליים - היא טורח שולי יחסית לרווח שירויחו אלו המתעניינים בתוכן שיופיע בהערת השוליים).
  2. הפשרה הנ"ל צועדת עוד צעד נוסף לקראת עידו, שכן דעתי המקורית היתה שכל הערת שוליים אמורה להיות מוצמדת למילה הרלבנטית שאליה מתייחסת ההערה, בעוד שכעת אני בא לקראת עידו ומציג את ההפניה של ההערה - רק בסוף המשפט (כי לדעת עידו כשההערה מוצמדת למילה הרלנבטית אז זה מפריע לרצף הקריאה).
  3. המידע על תאריכי הפטור של החוק - יוצג בשתי הערות שוליים במקום בארבעה.
  • אני מקוה שלא רק אני אצטרך כל הזמן להציע פשרות, אודות דרך הוספת אותה אינפורמציה אשר לטעמו של עידו היא מיותרת לחלוטין ואשר לטעמי היא חשובה ביותר.
Elico - שיחה 00:35, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

פשרה יש להציע, לא לקבוע כעובדות בשטח. בעוד כשלוש שעות, כשאסיים לקרוא את הערותיך כאן למעלה, אתייחס אליהן. בינתיים שחזרתי לגירסא היציבה. עידושיחהמשיגים את הקריטריון האולימפי! 00:43, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

  • לדעתי הגרסה היציבה היא זו של חגי אדלר.
  • כל מי שמבצע עריכה כלשהי, ולוּ הפעוטה ביותר, "קובע עובדות בשטח", אבל אני - בשונה משאר העורכים - אינני מעוניין לקבוע עובדות-בשטח המתחשבות בדעתי בלבד, אלא אני מנסה שאותן עובדות-בשטח תתחשבנה גם בדעתם של אחרים, ולכן עריכותיי מתאפיינות בניסיון להגיע לפשרה סבירה (ומנומקת בדף השיחה) - על פי מיטב הכרתי, כל עוד עורכים אחרים אינם מציעים פשרה אחרת, אשר יתכן כי תהיה טובה מהפשרה שאני מציע.
  • לדעתי (שאינה מחייבת אותך כמובן), יותר ראוי לקרוא את הערותיי - ורק אחר כך לשחזר אם לא השתכנעת מהן, אך לא ראוי לנהוג ההפך: לשחזר - ורק אחר כך לבחון את הטענות. כך תמיד נהגתי אני: קודם אני קורא ומתעמק בדברי זולתי (ולעיתים אף משתכנע מהם), ורק אחר כך אני מבצע עריכות חדשות.
  • שים לב שבינתים, היחיד שמציע פשרות - זה אני, והיחיד שלא מוכן להציע שום פשרות (אלא רק לשחזר לגרסאות יציבות - תוך מחיקת פרטים שלדעתך הם מיותרים ולדעתי הם חשובים) - זה אדם אחר, לא אני.
  • בתור אדם שמעוניין להתחשב גם בדעת אחרים ולא רק בדעתו שלו, אני כמובן מזמין גם אותך להציע פשרה סבירה, ואשתדל לצעוד לקראתך עם כל פשרה סבירה שתציע כפי שאני מצפה ממך להשתדל לצעוד לקראתי עם כל פשרה סבירה שאני מציע. איך שלא יהיה, גם אם לא נצליח למצוא פשרה סבירה שתהיה מקובלת על שני הצדדים - אין מקום להתיאש: הרי תמיד נוכל ללכת יחדיו (יד ביד וברוח טובה) על הליך של בוררות, כדי לצאת מן הסבך. העיקר שהכל ייעשה ברוח טובה מתוך מטרה של התחשבות בכל הדיעות ובכל השיקולים שלכאן ולכאן.
Elico - שיחה 00:57, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
Elico, לא שידוע לי במה מדובר, או שיש לי פנאי או עניין להתעמק בכך, אך מה שמשך אותי לפה זה תגובותיך הארוכות. כבר העירו לך על כך, החבר'ה פה לא עובדים בלקרוא את מה שאתה כותב. כתבת תגובה ארוכה למדי, ועידו רמז לך בעדינות שזה מפריע לו, ואף השעה את תגובתו מסיבה זו, ובמקום להמתין בסבלנות למוצא פיו, אתה שופך כאן מלל נוסף? זה כבר מוגזם. ‏Gridge ۩ שיחה 02:59, 20 ביולי 2008 (IDT).[תגובה]
עידו רמז שזה מפריע לו? להד"ם. הישעה? - גם אני השעיתי את תגובתי לך בכמה ימים (כפי שאתה רואה) - למרות הערתך הקצרה, כך זה שלא אינדיקציה. "שופך מלל נוסף"? מאחר ואתה מודה שלא קראת את דבריי - אז אתה לא יכול לקבוע שזה שפיכת מלל, אני בטוח שאילו היית קורא - אז היית חוזר בך מהכינוי שהדבקת לדבריי החשובים מאד לטעמי (גם אם לא לטעמם של אחרים). "מוגזם"? שום דבר לא מוגזם, הכל יחסי: יש שנהנים לקרוא תשובות עמוקות, ויש שנהנים לקרוא רק תשובות קצרות, והכל לפי ראות עיני הקורא את הדברים. איך שלא יהיה, אני לא קובע לאחרים איך לכתוב, ואני מצפה שגם אחרים לא יקבעו לי איך לכתוב: אני משתדל להציג את טיעוניי באופן הכי מושלם לטעמי, ואם הקיצור יפגע במושלמות אז אני מעדיף את האורך. מי שלא רוצה לקרוא - שלא יקרא, וז תהיה בעיה שלו - לא של הכותב. אף אחד לא מחייב את האחר לכלום.
Elico - שיחה 19:29, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
אין לי זמן כרגע להתייחס לגופן של ההערות, אעשה זאת לקראת הערב, אבל שתי הערות טכניות: 1. פשרה היא דבר שצריך להיות מוסכם על שני צדדים. כל עוד היא מוסכמת על צד אחד בלבד, הרי שהיא בגדר "הצעת פשרה". משכך, אינך יכול להוסיפם תחת ההגדרה "פשרה", אלא לציינם כאן, ואחרי שנדון בהם, אם יוסכמו, ניתן יהיה להוסיף אותם. 2. הגירסא היציבה היא גירסת Sp1 (זו). עידושיחהמשיגים את הקריטריון האולימפי! 06:47, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
אוקי, זו הצעת פשרה, שעליה נצטרך לקבוע איזשהו מגשר - במידה וניתקע, אבל בדבר אחד אתה חייב להודות: כל עריכה מזדמנת - קובעת בשטח את הצעתו הרגעית של העורך המזדמן, וזכותו של כל עורך לערוך עריכה הנתפסת בעיניו כלגיטימית (וכל עוד הוא לא עובר על כללי ויקיפדיה), קל וחומר שזכותו לערוך עריכה הכרוכה בפשרה שהוא מציע. בנושא של הגירסה היציבה - אנחנו חלוקים, וזכותנו להיות חלוקים. לגופו של ענין, איזה מגשר אתה מציע כעת?
Elico - שיחה 19:29, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
אני מקבל לחלוטין את גישתו של עידו, ולא רואה שום מקום לפשרה. על אנציקלופדיה לתת לקורא את עיקרי הדברים ואת מהותם, ולא לרדת לפרטי פרטים. הזקוק לפרטי פרטים יקרא את החוק או יפנה ליועץ משפטי. דוד שי - שיחה 08:52, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
לדעתך מדובר בפרטי פרטים, ולדעתי מדובר בדבר מהותי (העשוי להגיע עד כדי הפרש של שנה וחודשיים שעה שהמאמר מקפיד על רמת דיוק של שנה בודדת), לכן אני מציע מגשר שיקבע האם זה רק פרטי פרטים זניחים (כדעתך וכדעת עידו) או שזה דבר מהותי (כדעתי ואולי גם כדעתם של עוד כמה)?
Elico - שיחה 19:29, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

תשובות:

  1. שמונה הערות שוליים בטקסט שגם כך רווי במספרים הופכות אותו למסורבל ובלתי קריא. ההערות מיותרות גם לפי ויקיפדיה: הערות שוליים.
  2. מדובר במידע זניח. כחייל מילואים שנותרו לו עוד 9 שנים לשרת (לפי החוק החדש), אני בטוח שהמידע הזה יעניין אותי מאוד בין א' בניסן התשע"ז לבין ט' בתמוז התשע"ז, אבל באנציקלופדיה הוא פשוט מיותר.
  3. קישור לחוק המילואים בתוך הטקסט - השתכנעתי (עד שאכתוב את חוק שירות המילואים).
  4. הוספת מראי מקום - שוב, לא רלוונטי. מדובר בערך שעוסק בשירות המילואים בישראל, נושא שיש לו היבטים רבים (ויש עוד הרבה מה להרחיב בו), וההיבט המשפטי הוא רק אחד מהם. הפניה לסעיף זה או אחר אינה הכרחית בערך, די לציין שיש חוק, ואת ההסדרים החשובים הקבועים בו.
  5. קצינים קרביים - על השינוי בגיל הפטור, כפי שציינת, ניתן ללמוד מהטקסט. אופן חישוב הגיל, כפי שציינתי - זניח.
  6. איני מוכן להתפשר על הוספת מידע שאינו מתאים לאנציקלופדיה. עידושיחהמשיגים את הקריטריון האולימפי! 20:39, 20 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
אם השתכנעת בנושא של הקישור לחוק המילואים אז למה שיחזרת את הקישור? "שחזור עוור" היא דבר בעייתי מאד הן מבחינה אתית והן מבחינה מקצועית. מאידך, אין שום בעיה אתית או מקצועית בעריכותיי, שהרי אני מעולם לא שיחזרתי דבר (רק שיפרתי כל עריכה מכל עריכה קודמת ע"י פשרות חדשות חוזרות ונשנות בין כל עריכה לעריכה חדשה שלי), וגם לא ביצעתי עריכות לפני קריאת ההערות. הרי תסכים איתי כי כל עריכה מזדמנת - קובעת בשטח את הצעתו הרגעית של העורך המזדמן, וכי זכותו של כל עורך לערוך עריכה הנתפסת בעיניו כלגיטימית (וכל עוד הוא לא עובר על כללי ויקיפדיה), קל וחומר שזכותו לערוך עריכה הכרוכה בפשרה שהוא מציע.
כפי שהבהרתי, לא מדובר רק בתקופה שבין א ניסן תשע"ז עד ט תמוז תשע"ז, אלא מדובר בהבדלים שיכולים להגיע עד לכדי שנה וחודשיים! למשל נניח שפלוני נולד בינואר 1969, טבת התשכ"ט, אז לפי שיטת החישוב של צה"ל ניתן לזמנו למילואים עד דצמבר 2009, כסלו התש"ע, בעוד שלפי הנוסח החדש של חוק שירות הביטחון - ניתן לזמנו עד אוקטובר 2008, תשרי התשס"ט. כלומר מדובר בהבדל של שנה וחודשיים, אז למה לא לציין זאת, שעה שהמאמר כן מציין הבדלים העולים עד כדי שנה שלמה!
בשאר הסוגיות אנחנו נשארנו חלוקים, אבל אני לא טיפוס מצחצח חרבות, ולכן אני מציע גישור על מנת ליישב את המחלוקת. את מי אתה מציע כמגשר?
Elico - שיחה 19:29, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
א. את השחזור עשיתי לפני שהשתכנעתי. העובדה שאין לי התנגדות לדבר, אין פירושה שאני מוכן לתמוך בו באופן אקטיבי.
ב. לא חלקתי על עניין השנה וחודשיים (אף שזאת סיטואציה שרלוונטית במקרים מאוד מסוימים), כך או כך זה זניח.
ג. אני מציע את משתמש: אלמוג. עידושיחה 19:42, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
א. את השחזור עשית לפני שהשתכנעת - רק משום שעוד לא קראת, וכבר ציינתי שלטעמי יש בכך - לא רק בעייה אתית - אלא גם בעייה מקצועית (וכמובן שדעתי הפרטית אודות הבעיות הנ"ל אינה מחייבת אותך). לדבר הזה קוראים בויקיפדיה "שחזור עוור". זאת בעוד שאין שום דופי בעריכותיי שלי (בהקשר של שיחזורים או של קביעת עובדות בשטח), כפי שנימקתי בדבריי הקודמים.
ב. אם זה חשוב לציין במאמר את הגילאים 40 (בחוק החדש) 41 (בחוק הישן לגבי קרביים) 42 (לפי מדיניות צה"ל לגבי קצינים קרביים), אז משמע שגם הֶפרֵשים של שנה בודדת הם חשובים, קל וחומר שהבדל של שנה וחודשיים אינו זניח. כך או כך, לדעתך זה זניח ולדעתי זה חשוב, ולכן המוצא הוא לכאורה גישור.
ג. ככל הידוע לי (ומבלי להתחייב), מקובל בויקיפדיה שמגשר יהיה - אם לא ביורוקרט - אז לפחות מפעיל מערכת בעל ניסיון מינימלי בגישור בתוך ויקיפדיה (אלא אם כן שני הצדדים מסכימים על מגשר חסר ניסיון בגישור). בכל מקרה, האם יש לך התנגדות עקרונית שהמגשר יהיה אחד משלושת הביורוקרטים (בעצם נותרו רק שנים כי דוד שי כבר הביע עמדה חד צדדית)?
Elico - שיחה 21:37, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
אין שום הכרח שזה יהיה בירוקרט או מפעיל, אבל לא אכפת לי שזה יהיה מגיסטר. עידושיחה 22:19, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
פתאום שמתי לב שאתה מדבר על מגשר. אין לי עניין במגשר, משום שכפי שאמרתי, איני רואה סיבה להתפשר בעניין זה. כל מה שאמרתי לגבי אלמוג או מגיסטר תקף לעניין בורר. עידושיחה 09:29, 4 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

הערך דיי שולי ולא מתייחס לענייני יוצאי דופן.[עריכת קוד מקור]

הערך דיי שולי ולא מתייחס לענייני יוצאי דופן, לדוגמא מה קורה אם החייל שוהה למשך שנה בחו"ל? האם הוא חייב במילואים? אם החייל שינה את מינו? אם החייל הפך נכה?

דווקא הנושאים שאתה מעלה שוליים, ומקומם באתר של קצין מילואים ראשי ולא באנציקלופדיה. סוגיית החייל ששינה את מינו מיותרת לחלוטין בכל אתר עלי אדמות. דוד שי - שיחה 21:27, 31 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

סרטי מילואים נוספים בקולנוע הישראלי[עריכת קוד מקור]

לשחקן יהודה ברקן היו עוד 2 סרטי קולנוע שעסקו במילואים: נשיקה במצ"ח, קומפוט נעליים. 85.250.140.131 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 31 באוקטובר 2010[תגובה]

מילואים בתנאי קבע[עריכת קוד מקור]

לא מצאתי מידע בנושא. יש למישהו ? GuySh - שיחה 16:02, 20 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:16, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירות המילואים בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:11, 17 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע. דג קטן - שיחה 18:55, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירות המילואים בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:58, 24 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

76% מכוח צה"ל[עריכת קוד מקור]

La Nave Partirà, שימי לב שבמצגת לא רשום ש-76% מכוח צה"ל (סדיר ומילואים) הוא מילואים. רשום שם שסד"כ צה"ל הכשיר (כלל משרתי המילואים ביחידות הפעילות ללא מאגרים, יחידות מעבר, וכו') הוא 76% מתוך סד"כ צה"ל (כלל משרתי המילואים בסמכות ההפעלה של צה"ל). ראי עמוד 4 (19/25=0.76), וגם עמוד 15. אין לי בעייה להחזיר את הנתון, אך במדויק.

הנתון מ-2018 (70%) כן מתייחס לאחוז אנשי המילואים מתוך כלל צה"ל (עם חובה וקבע) והוא כבר לא שבור (תיקנתי אותו). אם תמצאי נתון עדכני יותר, זה יהיה מעולה. דג קטן - שיחה 22:08, 22 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

לא הבנתי את הטענה, זה אותו נתון משתי המצגות, ב-2018 70% מסדר הכוחות של צה"ל היו אנשי מילואים, ועכשיו 76%.
ככה הבנתי, אני מודה שהנתון הזה הפתיע אותי מאד. La Nave - שיחה05:45, 23 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
לא מדובר באותו נתון: במצגת נכתב שמתוך כלל משרתי המילואים בסמכות ההפעלה של צה"ל, 76% הם משרתי המילואים ביחידות הפעילות ללא מאגרים, יחידות מעבר, וכו'. לא מתכוונים שם לאחוז אנשי המילואים מתוך כל אנשי צה"ל (סדיר ומילואים).
לגפי ההפתעה: אם תחשבי את האחוז בתוך הנתונים בצבא ההגנה לישראל, תקבלי 71.6% (כוחות פעילים: 176,500, כוחות מילואים: 445,000). דג קטן - שיחה 06:30, 23 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
La Nave Partirà, האם את מסכימה שאדייק את הניסוח של הנתון ל-"מתוך כלל משרתי המילואים בסמכות ההפעלה של צה"ל, 76% הם משרתי מילואים ביחידות פעילות" ואעביר את הנתון לסוף הפסקה השנייה (מפני שהנתון הזה לא מרכזי)? דג קטן - שיחה 01:04, 24 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
La Nave Partirà, אשמח לקבל את תגובתך לפני שאבצע שינוי. דג קטן - שיחה 23:37, 26 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
זה משפט לא ברור. אפשר למחוק את זה בכלל, בהמשך הערך כתוב 70%, בערך צבא הגנה לישראל לפי המספרים יוצא 71%. La Nave - שיחה05:31, 27 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
בסדר גמור! את המצגת שהוספת חבל להסיר, אעביר אותה לקישורים חיצוניים, ואולי בעתיד אוסיף ממנה נתונים לערך. דג קטן - שיחה 05:42, 27 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
בסדר. זה לא מהותי, גם 70% זה מדהים, זה אומר שבעת מלחמה 70% מהכוחות הם מילואים, אבל היי, ואטורי וגוטליב אמרו שלא צריך אותם. ראיתי עכשיו שאת אישה, משום מה הופתעתי, אולי כי השם לא רומז על זה. תחומי העניין שלך מוצאים חן בעיניי. La Nave - שיחה21:56, 27 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
כשנרשמתי לא חשבתי על כך שדג זה זכר, אולי הייתי קוראת לעצמי דגה קטנה... דג קטן - שיחה 22:51, 27 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

ח"כ בשירות מילואים[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב שח"כ פטור משירות מילואים; סעיף 7(ב) לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951, מורה הפוך. דגש - שיחה 22:53, 31 באוקטובר 2023 (IST)[תגובה]

אני מעריך שאפשר למצוא את הפתרון אם יחופש מקור לאופן שבו מוסדרים ”הסידורים בדבר המועד למילוי חובה זו”. בכל אופן, בינתיים כנראה ההסרה מתבקשת. ~ מקף ෴‏ 01:15, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
להבנתי זאת טעות. יישר כוח דגש שהבחנת בכך!
דרך אגב מצאתי שהייתה בכנסת ה-8 ועדת משנה לענין שירות מילואים של חברי הכנסת. וכן שאריאל שרון התפטר מהכנסת כדי שיוכל לשמש כאלוף במילואים (עמוד 24). דג קטן - שיחה 03:20, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
אמיר מלכי-אור, אני משער שתוכל לעזור כאן. דגש - שיחה 18:08, 5 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
אכן, לשון החוק ברורה, כפי שציין דגש. אני משער שבפועל ח"כ משרת במילואים רק אם הוא חפץ בכך. סעיף 7(ב) הנ"ל היה בחוק מאז שנחקק ב-1951, כך שהיה תקף גם בזמן מלחמת לבנון הראשונה. הכתב בסיפור על יוסי שריד לא דייק. הדעת נותנת ששריד לא קיבל צו קריאה למילואים במלחמת לבנון הראשונה, כמו רבים אחרים, ולא משום שהוא ח"כ (גם אני, הצעיר ממנו ב-11 שנים, לא נקראתי), ובכל זאת התגייס ביוזמתו. דוד שי - שיחה 18:18, 5 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
לפי הוראות הקריאה לשירות מילואים חברי כנסת אינם נקראים למילואים אלא רק באישור ראש אכ"א. מעשית אני מניח כמו דוד שי כי רק במקרה שבו ח"כ מבקש לשרת במילואים הוא ייקרא לשירות. אמיר מלכי-אור - שיחה 17:58, 7 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירות המילואים בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:40, 30 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

רק 6% עושים מילואים?[עריכת קוד מקור]

"הפטור משירות מילואים הוא נרחב – בפועל כ-6% בלבד מאוכלוסיית המדינה רשומים במערך המילואים, ורק כ-1.5% מהאוכלוסייה הם אנשי מילואים פעילים, המשרתים למעלה מעשרים ימים בכל שלוש שנים."

לא מצאתי את הנתונים האלה במקור המצוטט [1]. איפה הם? --Erel Segal - שיחה 11:01, 29 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:38, 21 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשירות המילואים בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:38, 21 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]