שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון מרץ 2005

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית מדינות שעברו מהעולם[עריכת קוד מקור]

התבנית מוכנה - אשמח לשמוע את דעתך. אפשר לראות אותה בדף המשתמש שלי.מתניה 12:01, 1 מרץ 2005 (UTC)

תירגמתי את הערך רוברט קוך מהויקי האנגלית. אני אשמח אם תוכל לעבור על זה ולראות אם כל המינוחים בסדר. במיוחד צריך לעבור על "הנחות קוך" (או שאולי זה אפילו לא שם טוב, אבל זה ההתייחסות היחידה שמצאתי בגוגל בדרך שחיפשתי) שהשארתי באנגלית בתור הערה חבויה.

כמו כן צריך לחשוב איך בדיוק לקרוא לערך על "מתג". "מתג (רפואה)"? "מתג (חיידק)"? (ואגב, מה זה בכלל???)

תודה
eman 16:25, 1 מרץ 2005 (UTC)

אני אעבור על הערך בזמן הקרוב ואשדתל לשפרו. אין לי מושג מה זה "מתג" כי אני לומד באנגלית ואין לי מושג מה הוא התרגום של המונחים לעברית. אולי עדיף שתבק מעוד מישהו לעבור על הערך. פיקסי ואוליצקי לומדים ביולוגיה ויכולים לעשות עבודה טובה משלי כי הם מכירים את המונחים העבריים. גילגמש שיחה
מי זה אוליצקי? eman 16:52, 1 מרץ 2005 (UTC)
אוליצקי זה משתמש:Ulitskyi. מתג זה חיידק בצורת rod, כמו E. coli.

אני רואה שהתחלת בפיצול. כמה הערות:

  1. אל תשכח לכל תת-מאמר לעשות קטגוריה. כמו כן, השתמש בתנית {{שריון}} בכל המאמרים שבסדרה. זה ייצור מעין סדרת מאמרים.
  2. במאמר הראשי, ההפנייה היא אל דף הפירושונים מגן, יש להפנות אל מגן (נשק).
  3. הוספת במאמר הראשי עוד מידע על המגן. יש להוסיף את התוספות האלה גם לתת-המאמר.
  4. צריך להוסיף עוד תמונות למאמרים, בשביל המחשות. יש לי הרבה תמונות של שריונות וקסדות על המחשב, אך לצערי רובם ישנות ואין לי שום מושג על מצב זכויות היוצרים שלהן.

MathKnight 22:38, 2 מרץ 2005 (UTC)

אני אתקן את מאמרי המשנה בהמשך. סיימתי את הערך, אתה מוזמן לשפר ולתקן, אך שמור בבקשה על המבנה. המגן הוא החלק החשוב, אחריו הקסדה ואילו שריון הגוף הוא הפחות חשוב מבין חלקי השריון. אין לי מושג איפה אפשר להשיג תמונות של שריונות. גילגמש שיחה 22:45, 2 מרץ 2005 (UTC)

כבוד האדם וכבוד הביורוקרטיה[עריכת קוד מקור]

כללים קיימים כדי שנרגיש מתי אנחנו מפרים אותם, ולא כדי שנעניק להם קדושה. הרי ברור שדליק כלבלב לא הפר את הכללים עקב זלזולו בהם, אלא משום שאינו מכיר אותם. התנהגותו בוודאי אינה "חוצפה", אלא לכל היותר טעות. כפי שבוודאי ראית, הערתי לו על טעותו, אבל עשיתי זאת בעדינות, תוך שמירה על כבוד האדם. גם אלמוג העיר לו, בדף השיחה שלו, ואף הוא עשה זאת בצורה מכובדת. אתה, לעומת זאת, עשית זאת בגסות, ולאחר פניות חוזרות ונשנות שתעדן את סגנונך. הפעם השתלחת לא באנונימי, לא במי שכתב "קצרמר בזוי", אלא בחבר ותיק, שתורם ערכים משובחים, אך עדיין לא למד את כל הכללים.

אבקשך לראות את הצבעתי בעד כאילו מחקתי את המלצתו עצמית של דליק, העברתי אותה לגאים להציג, קראתי את הערך בעיון, מחקתי מגאים להציג והוספתי למועמדים למומלצים, כך שהביורוקרטיה קיבלה את המגיע לה. עכשיו אבקשך למחוק את התנגדותך הביורוקרטית המופיעה בויקיפדיה:מאמרים מומלצים/הוספה למומלצים. דוד שי 06:37, 3 מרץ 2005 (UTC)

אני פונה אליך כאן, כי למיטב ידיעתי זהו המקום הנכון. שמת לב לכך שטרול רפאים ואני התווכחנו בנושא המונח שטחים כבושים בערך ציונות. מעבר לכך שהערותי לא זכו על ידיו להתייחסות רצינית, נראה כאילו תגובותי בשיחת הערך נמחקו. זוהי סתימת פיות ממדרגה ראשונה. סלח לי, מכיוון שבוודאי הינך מבין כמה אני נרגש עקב כך. לאחר שאמרתי במפורש שההגדרה ככובשים נמצאת ב"רשומות" הוא עדיין טען כנגד ש"ראש הממשלה הנוכחי אינו קובע הגדרות כאלו". ובכן, לדעתי הביטאון של בית המחוקקים כן מפרסם דברים שהוא מתכוון להם. אם ברצונו לערער על הגדרה זו, סיוסיף שיש רבים שמתנגדים לכך. עכשיו. הדיון אינו אידיאולוגי-אישי בכלל. העובדה המדוברת לא ניתנת לוויכוח. האיש הזה מטה באופן די דוחה את הערך "ציונות". אנא דבר איתו, ואם מי ממכם לא יעשה זאת, ברצוני להחזיר את הערכים. אשמח לתגובתך המהירה. תודה, PROFpipez 19:28, 3 מרץ 2005 (UTC)

שלום לך, פרופפיפז. תגובתך לא נמחקה ע"י טרול רפואים, ככל הנראה לא שמרת אותה טוב. לגופו של ענין, כל אחד זכאי לטעון את טענותיו ולהביא הוכחות. טרול רפאים טוען שהמידע שיש ברשותך איננו נכון, ובכן, זאת זכותו המלאה. מעמדי איננו בכיר ממעדו של ויקיפד מהשורה לכן, אין כל כך טעם לפנות אלי בבקשה שארסן את טרול רפאים. בקשות כאלה יש לפהות לדוד שי שהוא הויקיפד הבכיר ביותר בקרבנו. מה גם, לא ראיתי שטרול רפאים השתמש בכוחו לרעה: הוא לא חסם אותך ולא נעל את הערך לעריכה. אני לא מתמצא בנושא ולכן לא השהתתפתי בדיון. רק הערתי הערה כללית בנוגע למיקומו הנכון. גילגמש שיחה 19:44, 3 מרץ 2005 (UTC)
יורשה לי להתערב. בוא לא נתפלפל על מה שכתוב (או לא כתוב) ברשומות. ההגדרה "שטחים כבושים" נתפסת בעיני הכול כטעונה פוליטית. ההגדרה הנייטרלית יותר נעה בין "יהודה ושומרון" ל"שטחים" ואפילו, אם תתעקש, "הגדה המערבית". לא יעלה על הדעת שמחקו לך דברים שכתבת בדף השיחה, ואני מניח שזה לא קרה. שש"ז 20:30, 3 מרץ 2005 (UTC)

נ.ב לגילגמש, שכחת לציין בדף המשתמש את הסיבה השניה שאתה כותב בויקיפדיה. אני סקרן שש"ז 20:30, 3 מרץ 2005 (UTC)

אני עובד על זה. :-)
גילגמש שיחה 20:45, 3 מרץ 2005 (UTC)

עברית בדף המשתמש[עריכת קוד מקור]

הקטגוריות מופיעות אצלך עדיין עם Category... טרול רפאים 20:48, 3 מרץ 2005 (UTC)

איזה קטגוריות? לא הבנתי כלום. גילגמש שיחה 20:58, 3 מרץ 2005 (UTC)
תודה, לא שמתי לב מקודם. גילגמש שיחה 21:00, 3 מרץ 2005 (UTC)

האם כל אירוע שמוזכר בערך צריך להיכנס גם לדף היום? אהוד ברק התמנה לרמטכ"ל ב1 באפריל 1991. האם האירוע הזה צריך להיות מצויין בדפי התאריך והשנה? נדב 08:25, 4 מרץ 2005 (UTC)

לא. רק אירועים חשובים - תגליות, כריתת בריתות, קרבות, מלחמות, אירועי ספורט חשובים וכו'. לגבי לידות - לפי החלטה ישנה יש להוסיף את כולם. גילגמש שיחה 08:28, 4 מרץ 2005 (UTC)
במקרה הספציפי של הארוע שנתת בהחלט זה ארוע שצריך להיות מצויין בדפי היום. אבל באופן כללי, לא כל תאריך שמופיע בערך צריך להיות מצויין. למשל אם כתוב מתי הוא סיים אוניברסיטה או התחתן עם נאוה, זה לא צריך להיכנס.
גם לא תאריך לידה של כל אחד צריך להכנס. למשל יש בפרוייקט של רצח קנדי עשרות אנשים שאין להם כל חשיבות מעבר לכל מיני הסתעפויות של החקירה. תאריך הלידה או המוות שלהם לא צריך להופיע בדפי היום. לא זכורה לי שום החלטה אחרת. eman 23:41, 4 מרץ 2005 (UTC)
הוחלט בזמנו להכניס את הלידות של כולם. ראה דיונים במזנון בקשר ללידתו של גולדפרב. אם אתה רוצה להכניס את האירוע הספציפי, תכניס. כעקרון, אני מסכים שלא צריכים להופיע תארי לידה של אנשים איזוטריים, אך צריך להוסיפם כעת על מנת שנוכל לעקוב אחריהם. אולי אחר כך נחליט לעשות עם זה משהו. גילגמש שיחה 00:16, 5 מרץ 2005 (UTC)
ממש לא. אתה מוזמן לראות בויקיפדיה:מזנון/ארכיון #54 וויקיפדיה:מזנון/ארכיון 56#דפי תאריכים, יש חלופי דיעות, אבל בהחלט אין שום החלטה גורפת כזו. רק משתמש אחד בכלל היה בעד הכללה גורפת של כל תאריכי הלידה והפטירה. כל השאר היו בעד שיקול דעת (בלי קשר לשאלה האם במסגרת שיקול הדעת הזה גולדפרב צריך להיות מוזכר או לא).
ובודאי לא נוסיף עכשיו מאות תאריכים בשביל למחוק אותם אחר כך. eman 04:08, 5 מרץ 2005 (UTC)
אני מוסיף את כולם, גדול כקטן ומבקש לא למחוק. אני מסכים באופן עקרוני שאין לציין את לידתם של דמויות איזוטריות לצידן של דמויות חשובות, אך אם לא נוסיף לא נוכל למצוא את זה אחר כך. הצעתי לדוד שי לפצל את ערכי הימים, אך הוא סירב. חיפשתי את השאלה הזאת, אך לא מצאתי. אתה יכול לפנות אליו ולשאול. בכל אופן, גם אם אין החלטה להוסיף, אין החלטה למחוק. אתה מוזמן לעלות את זה לדיון. גילגמש שיחה 08:09, 5 מרץ 2005 (UTC)

על סף מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום ! נקלעתי לעמות, כמעט הלכתי מכות ובמקום זה אני כאן, "משתנקר" לאבא. אז זה הסיפור: יש קצרמר (חשוב לדעתי) שנקרא גנו/לינוקס. אני ואחרים יצרנו אותו, הוספנו תמונה וקטגוריה. יום אחד גיליתי להפתעתי ש Berger החליט להפוך את הקצר להפניה לערך לינוקס. לי זה נוגע בנקודה רגישה הקשורה לפילוספיה ולדרך החיים הקשורה לגנו ולכן הענין חורה לי במיוחד. שחזרתי את הערך למצבו לפני המחיקה. היום אני מגלה שהוא נמחק שוב ע"י Berger. לא שחזרתי אותו שוב אלא השארתי הודעה בדף שיחת הערך והודעה בדף השיחה של Berger. בדף השיחה שלו מתגלות פרשיות נוספות. זהו .. אני מנסה להרגע .. מה אתה אומר ? אורי מוסנזון 22:55, 4 מרץ 2005 (UTC)

לא צריך להתרגש, Berger פשוט לא מכיר עדיין את כל הכללים של ויקיפדיה, בכל המקרים עד כה, הניסיונות להידבר איתו הצליחו. טרול רפאים 22:59, 4 מרץ 2005 (UTC)
אבל הוא מחק שיחזור של המחיקה שלו ! אורי מוסנזון 23:10, 4 מרץ 2005 (UTC).
שלום אורי,
אני לא מבין דבר וחצי דבר בנושא זה. בינתיים שחזרתי לעריכתך כי אין למחוק ערכים ללא דיון. אם מישהו יהפוך את הערך להפניה בפעם נוספת ללא כל דיון, יש לשקול נעילה. לגופו של ענין, נראה כאילו ויש כפילות בין הערך הזה לערך "לינוקס". כדאי לנהל דיון מחיקה/איחוד.
בברכה,
גילגמש שיחה 23:00, 4 מרץ 2005 (UTC)
תודה ! אני מסכים שיש על מה לדבר, אבל באמת צריך לדבר ולא לפעול בצורה חד צדדית. אורי מוסנזון 23:08, 4 מרץ 2005 (UTC).
אין בעד מה. גילגמש שיחה

שים לב לפתרון בעייתך בדף שיחתי (לחץ לראות). עוד משהו: כשפתרתי את בעייתך, המחשב מסמן לי "יש לך הודעות חדשות" שזה בעצם מה שכתבתי לאחרונה. האם זו תקלה? איך לפתור אותה? בברכה, דמוסתנס 10:00, 6 מרץ 2005 (UTC)

תודה על תשובתך. בקשר לבעיה טכנית - תנסה ללחוץ קונטרול -F5 זה אמור לרענן את הדף שלך. כעקרון מקובל להשמיך בדיון בדף השיחה בו החל על מנת להקל על המעקב. גילגמש שיחה 10:04, 6 מרץ 2005 (UTC)

אנא הסתכל על פועלו החדיש של הנ"ל. ניסיתי לכתוב לו משהו בדף השיחה, אבל הוא רק העלה עוד ערך. האם תוכל להפנות אותו לדיון הנכון בנושא הקצרמרים ומקום בו מפורט מה ויקיפדיה אינה? בתודה, אמיתי 10:20, 6 מרץ 2005 (UTC)

אין בעיה. גילגמש שיחה 10:24, 6 מרץ 2005 (UTC)
תודה. אמיתי 10:27, 6 מרץ 2005 (UTC)

רציתי רק להבהיר שבאמירתי לחנוכה שאינך מעל ביקורת לא הייתה כל כוונה לפגוע בך. ברור לי כי זו הייתה אמירה קנטרנית ואני מאד מעריך אותך ואת מעשיך. זו הייתה עמדה עקרונית בלבד ואני מקווה שלא נפגעת ממנה. APH 11:16, 6 מרץ 2005 (UTC)

לא. למעשה לא שמתי לב שאמרת את זה עד רגע זה. :-)
גילגמש שיחה 11:19, 6 מרץ 2005 (UTC)
אם כך, יתכן שאלו שני מקרים בהם דיברתי יותר מדי. APH 11:25, 6 מרץ 2005 (UTC)
יתכן. :) גילגמש שיחה

שלום, שחז בבקשה את הערך חיים ויצמן שהושחת היום. תודה, אסף.צ 12:26, 6 מרץ 2005 (UTC).

שחזרתי, אבל אתה גם יכול לשחזר. גילגמש שיחה 12:27, 6 מרץ 2005 (UTC)
OK. דרך אגב, יש לך מושג מה זה? אסף.צ 13:03, 6 מרץ 2005 (UTC).
כן. זהו גיבור מסדרת הספרים "רומח הדרקון". צריך לבדוק חשד להעתקה. גילגמש שיחה 13:07, 6 מרץ 2005 (UTC)

פועלו של עודד דויטש[עריכת קוד מקור]

התנצלותי הכנה, אני עדייך לומד את המערכת ואם זאת, אין ספק שאתקן את הערכים הללו בברכת יום טוב עודד

אחלה. כולנו נשתדל לעזור לך. גילגמש שיחה 13:23, 6 מרץ 2005 (UTC)
ושוב תודה על הסיוע עודד דויטש 08:42, 7 מרץ 2005 (UTC)
אין בעד מה. גילגמש שיחה 08:45, 7 מרץ 2005 (UTC)

תמחוק בבקשה את התמונה MPJudaism.jpg. היא מיותרת, מכיוון שרק לאחר שהעליתי אותה שמתי לב שהסיומת צריכה להיות באותיות גדולות. --אפי ב. 23:42, 6 מרץ 2005 (UTC)

אין בעיה. גילגמש שיחה 23:43, 6 מרץ 2005 (UTC)

גיולה - דיולה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהוספה הפניה מדיולה גומבוש לגיולה גומבוש. איך באמת מבטאים את השם GYULA? למיטב ידיעתי המדובר בהונגריזציה של יוליוס. אני יודע ששמו של המאמן האגדי של ישראל בשנות החמישים נכתב גיולה מאנדי. האם אני טועה? אגב, אני עכשיו בחלק המעניין של ההיסטוריה ההונגרית. אחרי כל הרוזנים והמלכים אנחנו מגיעים אל ההיסטוריה שלהם במאה העשרים והיא ממש מרתקת. אלמוג 04:53, 7 מרץ 2005 (UTC)

קשה מאוד להעביר את ההגיה של הצירוף GY. הוא נע בין "דיו" ל"גיו". Y שבאה אחרי עיצור תפקידה לרכך את העיצור. לדוגמא, בעברית האות "ל" רכה תמיד. ואילו בהונגרית, על מנת שעיצור יהיה רך, צריך לכתוב Y אחריו. זה מציב בעיה לפני הקורא העברי כי כמעט ואין אותיות רכות נוספות בעברית פרט ל"ל". אני יכול לחשוב רק על האות "נ" במילה "קוניאק". לא רק זאת, אלא שלצירוף GY יש צליל מיוחד מאוד, הוא קרוב יותר ל"ד" רכה מאשר ל"ג" רכה כמו במילה MAGYAR. הרי תירגמת את זה כ"מדיארים" ולא כ"מגיארים". לפעמים הישראלים אומרים גם "מג'ארים", אם כי זאת לא הצורה הנכונה. בברכה, גילגמש שיחה 06:53, 7 מרץ 2005 (UTC)
איך תתרגם את שמו של אימרה NAGY? ידידינו בYNET קוראים לו נג'י. האנציקלופדיה העברית טוענת ששמו נודי. מה דעתך? אני על סף כתיבת הערכים העוסקים בו, לכן תשובתך חשובה. אלמוג 17:45, 7 מרץ 2005 (UTC)
התעתיק הנכון נע בין "נאג'" ל"נאד", כאשר ההגיה של ד' ב"נאד" היא רכה כמו במילה האנגלית education. גילגמש שיחה 19:16, 7 מרץ 2005 (UTC)

מעבר ממוסיקה למוזיקה[עריכת קוד מקור]

שלום, האם היה דיון והחלטה לבצע את השינוי בשם מ"מוסיקה" למוזיקה" ? ואם כן לא היה מדובר שבוט של קוסטלו יעשה זאת לאחר הטיפול ב"פיסיקה" ? מדובר במאות ערכים וקטגוריות. בברכה Arh 07:22, 7 מרץ 2005 (UTC)

היה דיון, לא הייתה הצבעה, אבל נראה כי כולם מסכימים עם השינוי. אכן הוחלט שהבוט יעשה את זה, אבל הבחור רוצה, שיבושם לו. אגב, למה ויתרת על שם המשתמש הקודם שלך? גילגמש שיחה 07:27, 7 מרץ 2005 (UTC)

מלחמת העמצמאות[עריכת קוד מקור]

לגילגמש שלום, אלמוג הוציא לפעול את הרעיון שלך בדבר פיצול הערך. ראה לוח הזמנים של מלחמת העצמאות.בכוונתי למלא ערך זה בתוכן ולגבש אותו מבחינת המבנה והצורה . בשלב סיום העבודה אזדקק כנראה לעזרתך. בברכה, אדר 12:26, 7 מרץ 2005 (UTC)

שלום אדר,
אשמח לעזור.
בברכה,
גילגמש שיחה 16:12, 7 מרץ 2005 (UTC)


במסגרת פרוייקט המלכים, התחלתי לעבוד על הצ'ארלסים למיניהם בארגז החול שלי. אני לא בטוח לגבי התרגום של of - למשל Charles The II of France הוא שארל השני מצרפת, שארל השני של צרפת או שארל השני, צרפת? Costello 18:25, 7 מרץ 2005 (UTC)

תמיד מ"ארץ המוצא". במקרה זה "מצרפת". גילגמש שיחה 19:12, 7 מרץ 2005 (UTC)

קטגוריה:ביולוגיה[עריכת קוד מקור]

  • ישנן 3 קטגוריות משנה המופיעות תחת האות C, משום מה. מה זה?
  • בפורטל הביולוגיה: כשלוחצים על "למאמר המלא" ב"מהי ביולוגיה" מגיעים לערך ביולוגיה, שהוא ממש לא המאמר המלא. לדעתי צריך לקשר למאמרו של גל, מדעי החיים. באופן כללי, האם מותר לכל אחד לשנות דברים בפורטל, או שצריך דיון? --Pixie 13:41, 8 מרץ 2005 (UTC)
  1. אין לי מושג מה זה.
  2. הוחלט להפריד בין ביולוגיה למדעי החיים. ראה את הדיונים בשיחת הערך "מדעי החיים".
  3. אפשר לשנות דברים קטנים, דברים דרסטיים כדאי להביא לדיון. גילגמש שיחה 14:00, 8 מרץ 2005 (UTC)

יש לי שתי שאלות אליך:

1. לפני חודשיים בערך נכנסתי מביה"ס שלי תחת שם המשתמש שלי, וערכתי משהו בויקיפדיה. ייתכן גם שערכתי משהו כשלא הייתי מחובר בשם המשתמש שלי. לפני יומיים נכנסתי שנית מהמחשב ההוא, אך היה רשום לי שחסמת את כתובת האיי פי שלי. ניסיתי להתחבר תחת שם המשתמש שלי, אך כיוון האיי פי - עדיין לא הייתי מסוגל לערוך. כיוון שרק לבערך חמישה אנשים יש גישה למחשב ההוא, אני מסופק מאוד שמישהו נכנס משם לוקיפדיה, והתחיל לזבל. יש דרך כלשהי שבה אני אשלח את האיי פי, ותבדוק מה הסיבה לחסימה/תשחרר אותו (אלא אם כמובן, יש שם טרול שבאמת פוגע בויקיפדיה)?

2. איך אני יכול להוסיף לחתימה שלי את התוספת "שיחה" ("Jtmjtm * שיחה)?

תודה Jtmjtm 20:51, 8 מרץ 2005 (UTC)

שלום,
  1. יש אפשרות כזאת. תכתוב לי בבקשה את האיי פי. למעשה זה היה אמור להתבטל אוטומטית.
  2. ה-IP איננו אישי. ככל הנראה מישהו אחר השתמש בIP שלך ונחסם.
בברכה,
גילגמש שיחה 20:53, 8 מרץ 2005 (UTC)
אוקי, מה לגבי החתימה? איך אני יכול לחתום כך שיתווסף אוטומטית הקישור לדף השיחה שלי ("גילגמש • שיחה 20:53, 8 מרץ 2005 (UTC)")? Jtmjtm 20:59, 8 מרץ 2005 (UTC)
צריך לסדר את זה בהעדפות ב"כינוי לחתימות". אתה יכול להוסיף קישור לדף השיחה שלך. גילגמש שיחה 21:01, 8 מרץ 2005 (UTC)
מצוין, תודה רבה. שיחת משתמש:Jtmjtm 21:08, 8 מרץ 2005 (UTC)
אין בעד מה. גילגמש שיחה

שלום, בקשר לנתן יונתן (שוב אינני מבין איפה לכתוב אז בחרתי שיחה קיימת וערכתי אותה): זהו הבאנר הרשמי של האתר, המשמש מעין לוגו. לדעתי התמונה בסדר כשמגדילים לגודל המקורי. השאלה שלי היא האם יש בעייה עקרונית שהבאנר/לינק יהיה בראש הערך (כיאה לאתר רשמי) ? אם לא - אז נשאיר זאת כך. לכל היותר אפשר להוריד את ההגדרה "THUMB " ושהבאנר יהיה בגודל המקורי ואולי כך יראה טוב יותר.

הענין הוא שהתמונה מפרסמת את האתר לזכרו של יונתן וזה לא תקין. אם אפשר היה להוריד את הבאנר זה היה הרבה יותר טוב. גילגמש שיחה 21:53, 8 מרץ 2005 (UTC)

היי השימוש במינוח "מפרסמת" הוא קצת לא מדוייק. מכיוון שזהו אתר ללא כוונות רווח, וללא פרסומות. בסך הכל הבאנר מציע גישה למידע נוסף על הערך, שאין כל אפשרות להשיג בויקיפדיה. ומכאן, שהערך בויקיפדיה הוא קרש קפיצה להבנה יותר גדולה על הערך, ולכן זה משרת את המטרה. ממילא הלינק הוא "בסדר" אז למה באנר לא ?

כי זה לא מקובל. אם תשים לב, אין לנו קישורים מתמונות. גילגמש שיחה 22:42, 8 מרץ 2005 (UTC)

לטעמי (וסליחה שאני מתפרץ לדף השיחה) אין לבאנר מקום כלל בויקיפדיה, באנר הוא אמצעי פרסום, וויקיפדיה, אל אף שתזרים מזומנים רציף (כזה שיכול היה להתקבל בקלות מפרסומת קטנה באחדים מן הדפים - למשל) היה יכול לסייע לה רבות נמנעת מכל סוג של פרסום מתוך עקרון, אני לא חושב שיהיה זה יאה לכלול את הפרסומת לאתר זה בערך, בויקיפדיה יש דרך מקובלת לקשר למקורות מידע נוספים - והיא הפסקה "קישורים חיצוניים" שבתחתית הערך.

אגב - שים לב לתרגום של באנר (מתוך בבילון) -

banner - דגל; כרזה, פוסטר; כותרת ענק; (מחשבים) פרסומת המוצגת באתרי אינטרנט או בתוכנות (כתמונה סטטית או אנימציה) ואשר מקושרת בד"כ לחברת פרסום או ישירות לחברה המציעה את מוצריה.

Costello 22:47, 8 מרץ 2005 (UTC)

תבנית:הקולוניזציה היוונית[עריכת קוד מקור]

ראה התחלת עבודתי בתבנית:הקולוניזציה היוונית, מה דעתך?, איך נשפר את זה? אתה מוזמן לעזור. הזמן עוד משתתפים. בברכה, דמוסתנס 09:07, 9 מרץ 2005 (UTC)

לדעתי צריך לציין באיזה ים נמצא האי ולבחור צבע שונה לטבלה, אבל זה כבר משהו טכני. אין אפשרות להזמין משתתפים נוספים כי יוון העתיקה זה לא נושא פופולרי כל כך בויקיפדיהופרט לך אני מכיר רק ויקיפד אחד שמבין בנושא והוא לא מתחבר על בסיס קבוע. מה גם, מי שירצה יצטרף. גילגמש שיחה 09:10, 9 מרץ 2005 (UTC)

לא חייבים ידע ביוון העתיקה, פשוט מעתיקים מהערך הקולוניזציה היוונית. בקשר לצבע: פשוט יש לי בעיה עם הקודים המסובכים האלה (למרות שאני מתמכה בתכנות מחשב, אבל רק Visual Basic), אך אל תדאג, יבוא יום ואני אסתדר עם זה. בברכה, דמוסתנס 09:22, 9 מרץ 2005 (UTC)

שמות מלכים[עריכת קוד מקור]

נפולאון או נפוליון? Costello 11:01, 9 מרץ 2005 (UTC)

נפוליון. נדמה לי שהיה אפילו דיון בנושא זה באחד מדפי השיחה. גילגמש שיחה 11:02, 9 מרץ 2005 (UTC)

לטיפולך. אני מניח שתוכל להפוך את זה לקצרמר מכובד, או למחוק כליל אם אין בסיס אמיתי. בברכה, ערןב 16:52, 9 מרץ 2005 (UTC)

תודה על ההפניה. מחקתי כי הערך דיבר על המלחמה הפונית השנייה. אין לי כרגע אפשרות לכתוב ערך מכובד על המלחמה הפונית השלישית, אז העדפתי למחוק. בברכה, גילגמש שיחה 18:25, 9 מרץ 2005 (UTC)

negative on that, בצרפתית הצליל "צ'" אינו קיים, מה עוד שהתעתיק הוא medicis ועל כן אין מבטאים את האות האחרונה. בדומה למילה ici (כאן)... וכיוון שלגב' דה מדיסי לא היה קשר למשפחת מדיצ'י מפירנצה, או קשר איטלקי כלשהו, הרי שיש להותיר את הערך על כנו.ShrimpEr 01:38, 10 מרץ 2005 (UTC)

מה ז"א לא היה לה? אתה בטוח בזה? אני אחפש חומר על הגברת הזאת, אבל כמדומני היה לה קשר למשפחה איטלקית זו. גילגמש שיחה 01:41, 10 מרץ 2005 (UTC)
במחשבה שניה, נראה שהצדק עמך, היא אמנם הייתה ילידת פירנצה D: .. זה לא משנה את העובדה שהיא חיה כצרפתיה וסיגלה לעצמה לשון צרפתית, ולכן אין ספק ששמה נהגה (ונכתב) באופן זה.
הענין הוא שהיא חלק ממשפחה מפורסמת מאוד מפירנצה. אני חושב שצריך לכתוב את שמה כפי שהוא היה במקור עם "צ'" כי יהיו לנו ערכים נוספים על בני המשפחה. גילגמש שיחה 01:50, 10 מרץ 2005 (UTC)

סליחה שאני מתערב אבל תמיד ראיתי את שמה נכתב בעברית "מדיצ'י". מעולם לא ראיתי "מדיסי". אביהו - שיחה 04:51, 10 מרץ 2005 (UTC)

כנ"ל עם אביהו ומה גם שלגברת המכובדת יש את כל הקשרים למשפחה הידועה. מלך הג'ונגל 06:43, 10 מרץ 2005 (UTC)
תודה למגיבים. גילגמש שיחה 09:44, 10 מרץ 2005 (UTC)

בקשת מחיקה (ערך כפול)[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. יש 2 ערכים דומים להפליא על בקנבאואר, פרנץ בקנבאוור ופרנץ בקנבאואר. אני מניח שאתה תראה ישר איזה מהם צריך למחוק.. Ches 10:55, 10 מרץ 2005 (UTC)

תודה על ההערה. אני רואה שג'ון דו הקדים אותי. גילגמש שיחה 11:05, 10 מרץ 2005 (UTC)

חסימת שם משתמש[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום שם המשתמש שלי הוא wifebaeter חסמת את אפשרויות העריכה שלי ואני מאוד כועס על זה אתר המתיימר להיות דמוקרטי וליברלי אינו יכול לחסום את פי מכיוון שבמשעשיך את חוסם את חופש הביטוי שלי... מקווה שתחזיר את שם המשתמש שלי לרישמת הרי העריכה על מנת שאוכל לתרום נוספות לאתר ראה את הערכים משה מנדלסון וכריסיטיאן העשירי שלראשון הוספתי רבות (הכל חוץ מהנושא הראשון) ואת השני כתבתי במו ידי

חופש הדיבור שלך נגמר ברגע שהוא פוגע ברגשותיהם של אחרים. היות והוא פגע ברגשותי בצורה חריפה מדי חסמתי אותך, לא לפני שקיבלת אזהרה ממני ומשתמשים אחרים. שם משתמש זה לא מקובל בויקיפדיה. אתה מוזמן להכנס תחת שם משתמש אחר שלא מעורר אנטיגוניזם. גילגמש שיחה

ע"פ שפינוזה חופש היבור כל עוד זה רק דיבור אינו מוגבל כלל, בן אדם הוא יצור תבוני ויגיעה לאמת בכל מקרה ולכן מותר להגיד הכל כל עוד אלו מילים ולא מעשים... ולכןכל אדם יגיעה לאמת ויבין שהשם אינו מתרידס ואינו נכון ולכן לא ינהג כך בכל מקרה כל עוד אתה לא אישה מוכה איניני מבין למה את מתעצבן וחוסם אותי לעריכה שים לב שאני כן תורם לויקיפדיה ואינני איזה טרול שהורס

אני לא מוכן להמשיך בדיון זה. חבל על המאמץ. גילגמש שיחה

גוסטב השני אדולף[עריכת קוד מקור]

מהו לדעתך המינוח הנכון? מלכים שבדיים רבים נקראו בשם "גוסטב אדולף", כאשר המספור הסידורי נעשה באופן הבא: "גוסטב השני אדולף", "גוסטבוס השלישי אדולף", וכן הלאה. המלך המוזכר במאמר הוא גוסטב השני אדולף. חיפוש בגוגל העלה כי בהקשר של מלחמת שלושים השנה, הוא נבדל ממלכים שבדים אחרים בכך שהתפרסם בשמו הלטיני, היינו "גוסטבוס אדולפוס". מה דעתך בדבר השארת הקישור גוסטבוס אדולפוס כמות שהוא, תוך הפיכתו להפנייה לערך גוסטב השני אדולף, או משהו בסגנון? ShrimpEr 11:43, 10 מרץ 2005 (UTC).

אני מכיר אותו בתור "גוסטב אדולף השני" ולא בתור גוסטבוס אדולפוס. אתה יכול לתת לי את הלינק שמדבר שמזכיר אותו בתור "גוסטבוס אדולפוס"? אגב, האם השתכנעת לגבי מדיצ'י/מדיסי? בברכה, גילגמש שיחה 11:46, 10 מרץ 2005 (UTC)

שלום, אתה יכול בבקשה להעיף מבט בערך ולסדר אותו קצת? מתניה 12:02, 10 מרץ 2005 (UTC)

אני לא יודע איך מסדרים את התמונות. ערן מטפל ברשימת הערכים שיש בעיה עם תמונתם. גילגמש שיחה 12:11, 10 מרץ 2005 (UTC)


שלום גילגמש, משום מה מה ששלחת לי (ולכל אחד חדש בויקיפדיה) - "ברוכים הבאים לויקיפדיה!" זה דף מוגן. למה? אין לי כוח לראות אותו כל הזמן כשאני נכנס לדף שיחה שלי ואני לא יודע איך למחוק אותו. אם אפשר בבקשה תתטפל בזה. עוד משהו קטן: האם לצטט ציטוטים פוליטיים מותר בויקיפדיה (לדוגמא לצטט "גם ליהודי מותר להיות אנטישמי" - זה חוקי בויקיפדיה)? בתומ"ר. היהודי 18:29, ל' אדר א' ה'תשס"ה.

פשוט תמחק את התבנית של ה-WELCOME וההודעה תמחק. ציטוטים בכלל ופוליטיים בפרט מקובלים מאוד בויקיפדיה, בתנאי שהם לא פוגעים ו/או מסיתים ומצוטטים בהקשר הנכון. גילגמש שיחה 16:33, 10 מרץ 2005 (UTC)

צבא דנפנייר?[עריכת קוד מקור]

במהלך תרגום של אחת המלחמות הרוסיות-טורקיות נתקלתי במשפט הבא - the Russian Dnieper army (62,000 men) - ותהיתי האם יש צבא כזה. הצבא הדנפניירי הרוסי? צבא רוסיה באיזור הדנפנייר? או שזאת טעות של ויקי האנגלית? תודה רבה. Ches 10:30, 11 מרץ 2005 (UTC)

אתה יכול לתת לי לינק לערך האנגלי? ככל הנראה מדובר באחד הצבאות של הקוזאקים, אבל אני צריך לבדוק את הערך האנגלי לפני שאני עונה. גילגמש שיחה 10:32, 11 מרץ 2005 (UTC)
בוודאי. הנה, תחת הפסקה השניה, מהלך המלחמה, שורה שלישית. Ches 10:37, 11 מרץ 2005 (UTC)
במקרה זה מדובר ככל הנראה בצבא שהיה מוצב באזור הדנייפר. מיניך היה הגנרל הבכיר במלחמה זו, לכן לא סביר להניח שקיבל תחת הנהגתו רק את הקוזאקים. אני הייתי מתרגם "צבא דנייפר". המשמעות של הביטוי דומה למשמעות של "קבוצת ארמיות מרכז" במלחמת העולם השנייה. אם אתה זקוק למידע מפורט יותר, אני יכול לבדוק ברשת ובאנצ' הצבאית של ברה"מ משנת 1982, אבל האנציקלופדיה תיהיה זמינה עבורי רק בעוד שבוע בערך. גילגמש שיחה 10:46, 11 מרץ 2005 (UTC)
תודה רבה. אגב, זאת הייתה אמורה להיות שאלתי השניה, ברקהארט כריסטוף ואן מיניך או ברקהארד? Ches 10:54, 11 מרץ 2005 (UTC)
את זה עדיף לשאול את דוברי הגרמנית. הראל ופיקסי יכולים לעזור לך טוב יותר ממני. גילגמש שיחה 14:56, 11 מרץ 2005 (UTC)
תודה רבה, אני אעשה זאת. הקדמת אותי בשניה, בדיוק באתי להביא לך את התוצר הסופי, אני לא בטוח לגבי מספר תרגומים שלי. אני מניח שקריאה מהירה תגלה אם טעיתי במשהו. Ches 14:58, 11 מרץ 2005 (UTC)
בסדר. אני אעבור על השינויים האחרונים ורשימת המעקב ואעיף מבט בערך. גילגמש שיחה 15:00, 11 מרץ 2005 (UTC)

המשחק הגדול[עריכת קוד מקור]

שלום רציתי להתחיל לכתוב ערך על "המשחק הגדול" במרכז-אסיה. ראיתי שבגרסה אנגלית יש ערך נהדר שעם מעט שיפורים ותרגום טוב יהיה מאוד מוצלח. פניתי ליוצר הערך באנגלית אך הוא ככל הנראה נעלם כבר ואין ממנו תשובה. האם אפשרי לעשות תירגום של ערך אנגלי בלי בעיות במקרה כזה? תודה, idanbarir

שלום עידן,

מותר לתרגם מהויקיפדיה האנגלית עם מתן הקרדיט בעזרת הציון שהערך מתורגם מהאנגלית. לא צריך לבקש אישור, כי המחבר מסכים לזה ברגע שהוא כותב את הערך לפי רישיון GNU. גילגמש שיחה 10:50, 11 מרץ 2005 (UTC)

ראיתי שהעלית את הערך הנ"ל, המכיל פחות מחצי שורה. האם הוא תחת עבודה או משהו בסגנון? אמיתי 13:36, 11 מרץ 2005 (UTC)

את הערך הנ"ל העלה אלמוני. עקב התנגשות עריכה בזמן שאני ביצעתי מחיקה גילגמש שמר את הערך כקצרמר מוסיקה. בברכה John Doe 13:42, 11 מרץ 2005 (UTC)
התקבלה החלטה לא למחוק קצרמרים בעלי סיכוי טוב להתפתח. לפרטים ראה את הדיון "לא תעשה לך קצרמר". בברכה, גילגמש שיחה 14:53, 11 מרץ 2005 (UTC)

ברכות על הדף הראשי החדש[עריכת קוד מקור]

שלום לך, גילגמש

בשבועיים האחרונים לא הייתי בבית, ורק עכשיו נכנסתי לויקי וראיתי את הדף הראשי החדש. באמת מרשים, יישר כוח! חבל שלא הייתי כמעט בבית בחודש האחרון, בגלל זה לא יכולתי לעקוב אחר הדיונים בעריכת הדף ולהביע את דעתי. בכל מקרה, אם צריך לתת את הקרדיט למישהו אחר, בבקשה תפנה אותי למי שצריך, או לדף השיחה הרלוונטי.--Metal-wikiped 15:22, 11 מרץ 2005 (UTC)

תודה, אני, אמנם, היוזם של השינוי, אבל הקרדיט מגיע למשתמש:ערן שבנה את העמוד הראשי. גילגמש שיחה 15:25, 11 מרץ 2005 (UTC)

בעיות במשחק הגדול[עריכת קוד מקור]

שוב שלום כפי שהבטחתי, תירגמתי, ערכתי ושיפרתי את הערך של "המשחק הגדול" מן הגירסה האנגלית, כולל תמונות ותוספות... בסוף העבודה, לחצתי "תצוגה מקדימה" ובתמורה זכיתי להודעת שגיאה. כאשר שבתי לעמוד העריכה גיליתי שכל החומר נגוז ונעלם (וכמובן, חוק מרפי מחייב שלא יהיה לו גם שום גיבוי!!!). אודה לך אם תוכל לבדוק אפשרות לשחזר את החומר... אם לא - אז הלך וכשאתפנה מחדש אתחיל לעבוד עליו שוב. בתודה מראש, idanbarir

ואי, אני מה זה מצטער, אבל אין ביכולתי לעשות כלום. בדקתי והדף לא נשמר בויקיפדיה. פעם הבאה לפני שאתה שומר ערכים גדולים, תעשה להם קופי (סמן את הטקסט בעכבר, לחץ על המקש השמאלי ובחר בקופי) אם הטקסט יעלם, תוכל לעשות לו "פייסט" ועבדותך לא תלך לאיבוד. בברכה, גילגמש שיחה 16:13, 11 מרץ 2005 (UTC)

גילגמש, גילגמש[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש כאן wifebeater החלטתי להיכנע לשלטון הטרור שלך ושל יפי הנפש האחרים באתר זה. למרות היותכם חבורת שמאלנים החלטתי שלא להלחם בכם ולשנות את הכינוי שלי האם הכינוי trollbeater מקובל עליכם?

לא. תנסה למצוא כינוי שלא יכלול את המילה "beater". גילגמש שיחה 18:19, 12 מרץ 2005 (UTC)

יש לי רעיון אולי אתה תמצא לי כינוי מעניין?

גילגמש היקר[עריכת קוד מקור]

זה מכה הנשים יש לי כינו חדש מקווה אני שאין לך שום התנגדות לציד פרות לילה טוב צייד הפרות

מאמרים שנערכו מעט[עריכת קוד מקור]

מאחר וגם אתה פעיל במחיקת ערכים מהרשימה, אנא ראה את הערתי בשיחת ויקיפדיה:מאמרים שנערכו מעט לגבי תבנית נבדק. תודה, דורית 21:15, 12 מרץ 2005 (UTC)

אגב, שים לב להערתי בשיחה:חברי הכנסת של מפ"ם. תודה, דורית 22:34, 12 מרץ 2005 (UTC)

לטעמי יש לשקול הורדת ההגנות מאלעזר מנחם מן שך, מוחמד ומנחם מנדל שניאורסון, לטעמי, המצב הנוכחי הוא כניעה למשחיתים. מכיוון שבפעם האחרונה אתה התנגדת בתקיפות להסרה אני מעוניין לדעת מה דעתך לפני שאני מוריד אותה. טרול רפאים 12:08, 13 מרץ 2005 (UTC)

לא רק אני התנגדתי. תשאל גם את דוד שי. אני עדיין חושב שההגנה צריכה להשאר בגלל ניסיון מר שהיה לי עם הערכים האלה. הם פתח להשחתה. אם דוד שי יסכים להוריד את ההגנה, אז אני לא אתנגד. גילגמש שיחה 12:12, 13 מרץ 2005 (UTC)
ערכים אלה, וגם הערכים חסידות חב"ד ומשיח, חביבים במיוחד על משחיתים, ולכן אני מעדיף שתהיה להם הגנה לצמיתות. למי שרוצה לשנות אותם יש אפשרות לכתוב את דבריו בדף השיחה.
התגובה הזאת נראית לי מופרזת מול גל השחתות פעם בשבועיים שזה הקצב הנוכחי. טרול רפאים 15:48, 13 מרץ 2005 (UTC)
זה לא נכון. כשהערך לא מוגן יש השחתות על בסיס יומי. גילגמש שיחה 15:51, 13 מרץ 2005 (UTC)
יש שתי אפשרויות, או שהכניסו את הערכים להגנה ולא רשמו את זה בשינויים האחרונים, או שזה לא המצב. טרול רפאים 17:38, 14 מרץ 2005 (UTC)

אפי ב ודוד שי העירו בשיחה:אלול, שראוי להפריד בין האירועים לחודש. לדעתי כדאי לחבר ביניהם. מה דעתך? אריה א 15:49, 13 מרץ 2005 (UTC)

ב/ל/מ/הוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את ויקיפדיה:מזנון#ב/ל/מ/הוויקיפדיה. המדובר בנושא שבעבר הבעת את דעתך בו ויתכן שכעת, משיש לנו את בוט ההחלפות של קוסטלו התנאים השתנו.

בברכה מלח השמים 20:28, 13 מרץ 2005 (UTC)

חסימת משתמש[עריכת קוד מקור]

לגילגמש שלום,

המקרה של היום לא דומה למקרה עדן קוגן. הלה היה משתמש ותיק עם כוונות טובות ויכולת כושלת. כאן מדובר במשתמש חדש חשוד ואני אישית לא רואה בעיה אם אחרי שתפנה אליו אישית הוא ימשיך לבצע פעולות משחיתות תחסום אותו. אביהו - שיחה 17:22, 14 מרץ 2005 (UTC)

המ.. בסדר, תודה על ההבהרה. גילגמש שיחה 18:50, 14 מרץ 2005 (UTC)

שים לב לשינוי המזנון אחרי ההעברה לארכיון. הייתי מתקנת בעצמי, אבל סביר שאני אהרוס את זה. דורית 21:21, 14 מרץ 2005 (UTC)

תיקנתי. גילגמש שיחה

שלום גילגמש ידידי. האמת היא ששקלתי לשלוח לך הודעה על סיום התרגום שלי בערך הזה אך בסוף ויתרתי על הרעיון (גם בגלל שלא היית מחובר וגם בגלל שהנחתי שלא נהוג לשלוח הודעת "אני סיימתי" בכל סיום ערך, לאותו מפעיל מערכת..), אבל עכשיו אני רואה שהשתלטת בעצמך על העסק. אני מצטער להשמע קצת חצוף, אבל אני אודה אם תודיע לי(אם בשיחת המשתמש שלי או בשיחת הערך עצמו) בפעם הבאה שתערוך תרגום שרק לפני כמה שעות סיימתי לערוך. למרות כל זאת, אני שמח מאוד שמישהו החליט לשפץ את הערך, שכן אני לא מומחה גדול למאה ה-17. בברכה וגו'. Ches 21:24, 14 מרץ 2005 (UTC)

למה אתה רוצה שאודיע לך פני תחילת עריכה? אם לא סיימת לעבוד על העדך, תצמיד לו בבקשה תבנית "בעבודה" ואיש לא יפריע לך. אין לי בעיה להודיע לך, כאמור, זה לא מקובל. גילגמש שיחה 21:42, 14 מרץ 2005 (UTC)
מובן שלא על כל עריכה פעוטה, אני פשוט חשבתי שבכוונתך לערוך עריכה מאסיבית באותו ערך(שהוא בסה"כ בגודל די מכובד) ולכן קיוויתי שתודיע בשיחת הערך על הבעיה באותו ערך. אך עכשיו כשאני רואה שהעריכה היא מינורית בלבד ומסתכמת בחלוקה לפסקאות, כמובן שאין צורך. בעניין שאר מלחמות רוסיה-טורקיה, אני מקווה לסיימם תוך שבוע-שבועיים מקסימום(היו בערך שבעה, סיימתי 3). Ches 21:51, 14 מרץ 2005 (UTC)
עריכה היא מנירית מעצם טבעה. עריכה כבדה נקראת "שכתוב". ברור שהערך לא היה זקוק לשכתוב אלא רק לתיקונים קלים. גילגמש שיחה 21:54, 14 מרץ 2005 (UTC)

גרמנופילים[עריכת קוד מקור]

שלום,
האם ידוע לך על מומחים להיסטוריה גרמנית בקהילה, המסוגלים לחוות דעתם הערך האימפריה הגרמנית, ו\או יסכימו לשתף עמי פעולה בפרפקטיזציה של מאמרי היסטוריה של גרמניה? בידידות, ShrimpEr 21:48, 14 מרץ 2005 (UTC)

המ... נכון לעשיו יש רק שני דוברי גרמנית בויקיפדיה - הראל ופיקסי אני לא בטוח עד כמה הם מתענינים בנושא. אם יש לך שאלה ספציפית יכול להיות שאני יכול לענות עליה גם בלי לדעת גרמנית. גילגמש שיחה 21:50, 14 מרץ 2005 (UTC)

ההמנון הנפאלי[עריכת קוד מקור]

שוב אתם מוחקים סתם טרחתי וערכתי את הערך Rastriya Gaan שהוא ההימנון הנפאלי וכמובן שמחקתם אותו מיד ממש חוצפה קודם מחקתם לי בלי סיבה את התמונה בערך ענישה ועכשיו מחקתם את ההימנון לפרוש כבר עכשיו ? ממש ביזבוז זמן לכתוב כאן כי כל הזמן מוחקים Hotguy 08:19, 15 מרץ 2005 (UTC)

מה שכתבת לא היה המנון נפאלי אלא כמה שורות בנפאלית עם תרגום לעברית בלי להסביר מה זה. ויקיפדיה איננה מילון ולכן מחקתי את זה. גילגמש שיחה 08:20, 15 מרץ 2005 (UTC)

ההימנון הנפאלי[עריכת קוד מקור]

מה זה הקישקוש הזה? ראיתי שם קישור בלי תוכן של ההימנון, אז טרחתי ומילאתי אותו בתוכן של ההימנון עצמו + תרגום לעברית מה הקשר למילון???

Hotguy 11:35, 15 מרץ 2005 (UTC)

בחור, ראשית כל תתאזר בסבלנות. זה מאוד עוזר כאן. לא כל מה שתכתוב ימחקו, אך את צעדיך הראשונים כאן יבדקו בזכוכית מגדלת. ככה זה.--עמית אבידן 11:40, 15 מרץ 2005 (UTC)

ויקי מילון[עריכת קוד מקור]

הצעת לי לתרום לויקימילון.

נכנסתי לשם. וכבר בדף הפתיחה של האתר הזה נתקע לי מחשב הפנטיום 4 שלי.

זה אתר לימודי או וירוס?

Hotguy 11:33, 15 מרץ 2005 (UTC)

תלונות בקשר לויקי-מילון יש להפנות לפעילים בפרויקט ההוא. גילגמש שיחה 11:44, 15 מרץ 2005 (UTC)

היות ואין זהות מוחלטת מבחינה טריטוריאלית (ובודאי הסטורית) בין השתיים, נראה לי שרודזיה ראויה לערך בפני עצמו. גם זמביה יושבת על שטח שפעם היה רודזיה. כפי שהגדה המערבית היא ערך בפני עצמו, במקביל לערכים מדינה פלשתינאית, רשות פלשתינאית וכו'. גם בויקי האנגלית רודזיה היא ערך נפרד עם סיפור חשוב - מססיל רודס ועד איאן סמית'). מה שכן, ברור שהערך זימבבואה זקוק לעוד הרבה חומר, שאולי פעם יהיה לי כוח לכתוב (הבעיה שזו מדינה כל כך סבוכה ומורכבת ב-15 שנות קיומה, שלא ממש בא לי...). תודה וד"ש.

בסדר. גילגמש שיחה 17:03, 15 מרץ 2005 (UTC)

מכיוון שהנושא לא דחוף, הוא ימתין בסבלנות לסיום חופשתך. יש כפילות בחלק גדול מהערכים בין הקטגוריה הנ"ל לקטגורית המשנה שלה קושרי קשר ה-20 ביולי, צריך להחליט מה לעשות עם זה. טרול רפאים 18:10, 17 מרץ 2005 (UTC)

אני מבקר בבית הורי ולכן באמת לא זמין רב היום. לגופו של ענין, אני לא רואה בעיה בכפילות זו. בקט' ראשונה יכולים להכנס חיילים מצטיינים של הוורמאכט כמו האסים, מפקדי הטנקים המעולים, הצלפים וכו'. כמו כן, מקומם של מאות הגנרלים בקט זו. הקט השניה היא קטגוריה סגורה של קושרי קשר ה-20 ביולי. אני חושב שיש להשאיר את המצב כמו שהוא כעת. בברכה, גילגמש שיחה 23:30, 17 מרץ 2005 (UTC)
הבעיה היא לא בקיומן של שתי קטגוריות אלא במספר הלא סביר של אלו המשותפים לשתיהם. נראה לי שיש כמה אנשים בקטגוריה:אנשי הוורמאכט שהם מקושרי קשר ה-20 ביולי ולא אמורים להופיע שם לפי הקרטריונים שכתבת לעיל. טרול רפאים 23:38, 17 מרץ 2005 (UTC)
זה משהו אחר. בהחלט יתכן שאיזה הוגה דעות הסתנן בטעות לקט' של אנשי הוורמכט, יש לטפל במקרים פרטיים אלו באופן נקודתי. עד כמה שאני זוכר, רב קושרי הקשר אכן היו לובשי מדים. גילגמש שיחה 23:40, 17 מרץ 2005 (UTC)
בדקתי את כל הקטגוריה של קטגוריה:אנשי הוורמאכט עבור כמה מתוכם הסיבה היחידה (לפחות לפי מה שלי נראה) להופעתם בויקיפדיה היא השתתפותם בקשר. טרול רפאים 23:46, 17 מרץ 2005 (UTC)
ומה הבעיה עם זה? אתה רוצה למחוק את הערכים האלה? גילגמש שיחה 00:02, 18 מרץ 2005 (UTC)
לא, אבל אני לא חושב שהם צריכים להופיע ב[:קטגוריה:אנשי הוורמאכט]]. טרול רפאים 00:07, 18 מרץ 2005 (UTC)

כפי שאמרתי, אם הם אינם לובשי מדים, אז צריך להורידם מהקטגוריה של אנשי הוורמאכט. אם הם כן שירתו בצבא, יש להשאירם. גילגמש שיחה 00:09, 18 מרץ 2005 (UTC)

ראה דיון על המשתמש בשיחת משתמש:טרול רפאים#משתמש:יעל בן דב. חייבים לטפל בזה בחומרה. בברכה, דמוסתנס 18:19, 17 מרץ 2005 (UTC)

שלום דמוסתנס, כפי שציינתי בדף המשתמש, אני נמצא בחופשת ויקי ולא זמין רב היום. לעניינים דחופים כמו חסימת משתמשים עדיף לפנות למפעילי מערכת אחרים. בברכה, גילגמש שיחה 23:39, 17 מרץ 2005 (UTC)

מלחמת רוסיה-תורכיה[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את תגובתי בדף המשתמש שלי.

ראיתי, תודה. אני אבקר חבר שאבא שלו עלה מבולגריה. אני אשאל אותו לגבי שמות המקומות, כי המלחמה התנהלה ברובה בשטחה של מדינה זו. לגבי שמות אישים ויחידות צבאיות, אבדוק בכמה ספרים. אני מקווה לחזור עם תשובה היום בערב או מחר בבוקר. גילגמש שיחה 15:46, 19 מרץ 2005 (UTC)
לגבי שמות המקומות, הבדיקה לא תזיק. בעניין אחר, אחרי בירור קצר הובא לידיעתי כי פאשה היא דרגה בצבא העות'מאני, לפיכך האם לשנות את שמו של אוסמן פאשה ל"פאשה אוסמן" ("הגנרל אוסמן")? או שמא "הפאשה אוסמן"? זה נראה לי די קלוקל להשתמש בשם הדרגה שלו בתור שם פרטי, במיוחד כשלדעתי היו עוד כמה "פאשים" במהלך הקדנציה שלו. אני יוצא ברגע זה לדרבי התל-אביב כך שאחזור רק לקראת חצות. אם תקדים אותי, אז המקרה הכי גרוע יהיה העדכון שלי לערך מחר לקראת 10 שעון תל אביב. אני מודה לך על ההשקעה. Ches 16:26, 19 מרץ 2005 (UTC)
פאשה זה נראה לי "מושל" ולא גנרל. לדעתי צריך לשמור על "אוסמן פאשה" ולא "פאשה אוסמן". גילגמש שיחה 22:53, 19 מרץ 2005 (UTC)
אוקיי. אני מתכוון לסיים את שאר ערכי המלחמות הללו - בערך ארבעה - אבל מדובר בעיקר בערכים קצרים, כך שאני כנראה אאחד בין כמה ערכים אם יהיה קשר ענייני בין שניהם (בין חלק מהמלחמות יש הפסקה של מספר שנים בלבד, אך כמובן שאם אין קשר בין המלחמות אז אין שום סיבה לשים אותם תחת ערך אחד על-מנת לחסוך במקום). אין צורך להגיב לפני תום מועד חופשתך, זה כמובן שלא דחוף ואני כנראה אחזור אליך כשאסיים את מלאכת התרגום. Ches 16:36, 20 מרץ 2005 (UTC)

ביקשו בשיחה:קפיטליזם להוריד את ההגנה מהערך. נדב 08:38, 22 מרץ 2005 (UTC)

אפשר לראות בהיסטוריית הערך שהוא מוגן רק יום או יומיים. לפי מה שראיתי לא ביקשו את הורדת ההגנה, אלא רק שאלה למה הדף מוגן. אם מישהו רוצה להרחיב את הערך, אין לי בעיה להוריד את ההגנה. נדמה לי שאתה מפעיל מערכת בעצמך, כך שאתה יותר ממוזמן לטפל בערך זה או בערכים אחרים שאני מגן עליהם, במיוחד כעת כשאני לא נמצא ליד המחשב רב היום. אני מקווה לשוב לפעילות מלאה מחר או מחרתיים. גילגמש שיחה 14:11, 22 מרץ 2005 (UTC)
אני לא מפעיל מערכת. חוץ מזה, בזמן האחרון קצת התבלבלו לי התאריכים. משום מה נדמה היה לי שעבר יותר זמן נדב 14:31, 22 מרץ 2005 (UTC)
מוזר, הייתי בטוח שאתה כן מפעיל מערכת. למה שלא תבקש מדוד שי? בכל אופן,

אם אתה או מישהו אחר רוצה להרחיב את הערך על קפיטליזם, אשמח להוריד את ההגנה. בברכה, גילגמש שיחה 20:39, 22 מרץ 2005 (UTC)

דה מדיצ'י וחמילניצקי[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, באיחור מסויים (שוב מתנצל) בדקתי היום באנצ' העברית - המשפחה המפורסמת נקראת דה מדיצ'י ואילו הצורר נקרא חמילניצקי. אלמוג 17:19, 22 מרץ 2005 (UTC)

תודה רבה. התברר שהאוקראינית שלי חלודה יותר ממה שחשבתי. הייתי צריך להקדיש זמן רב יותר לגוגול. בברכה, גילגמש שיחה 20:38, 22 מרץ 2005 (UTC)
מסתבר שצדקת בקשר לתעתוק, גילגמש :) ברכות לרגל שובך ShrimpEr 15:00, 23 מרץ 2005 (UTC)
תודה. אני רואה שאתה זריז ממני כי כבר פניתי אליך בנושא בדף שיחתך לפני שראיתי את ההודעה. גילגמש שיחה 15:01, 23 מרץ 2005 (UTC)


מלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

לגילגמש שלום, קיבלתי הודעתך. סידור הערך מלחמת העצמאות בטבלאות ובצורה קריאה ואסטטית מקובל עלי. בסיום הכתיבה אודיעך ותהיה חופשי לגבש צורתו ומבנהו ולפצלו. ביחס לגודש הפרטים צר לי כי איני מסכים אתך. אנו עוסקים בכתיבת אנציקלופדיה מלאה ולא בלקסיקון קצר - ערכים. כל פרט חשוב ואיני מוצא צורך בקיצורים. שורות אחדות על מפקדים וחטיבות אינו בא במקום ערך מפורט על כל אחד מהם שעוד יבוא (אחדים כבר נכתבו). אני סבור כי חשיבותה של הויקיפדיה הוא בפרטים אותם אין למצוא בשום אנציקלופדיה תיקנית. משום כך בחרתי לעסוק עד כה בנושאים כרצח פוליטי ובוגדים בעמם. ערכים כישראל דה האן או מרדכי קידר לא תמצא כלל או בפירוט באנציקלופדיות אחרות. אני מזכיר ערכים אלה לדוגמא משום שעוררו ענין אצל המשתמשים. איני מוצא מקום לצמצם את רשימת מפקדי מלחמת העצמאות. נראה לי כי אנשים כאלוף פאול שולמן, קצין בצי האמריקאי שהיה המפקד הראשון של חיל הים, או האלוף איתן אבישר (פון פרידמן), שהיה קצין בצבא האוסטרי עוד במלחמת העולם הראשונה, ראויים להזכר וכן כל האחרים. אשוב ואודיעך כשאסיים הכתיבה ואפקיד בידיך הנאמנות את שינויי המבנה והפיצולים. בברכה,אדר 19:02, 23 מרץ 2005 (UTC)

תודה על תשובתך. לא הבנת את כוונתי. לא הצעתי לצמצם את הפרטים, אלא הצעתי להעבירם לערכי משנה, כי נכון לעכשיו הם מהווים את רב רובו של הערך. גילגמש שיחה 05:22, 24 מרץ 2005 (UTC)
אני חושב שגילגמש צודק. נחשוב ביחד איך עושים את זה. אלמוג 05:23, 24 מרץ 2005 (UTC)

הצבעות מחיקה ישנות[עריכת קוד מקור]

היי. לאן הצבעות אלו נעלמות כשהדיון תם? מסקרן אותי לדעת מה נסגר עם הערכים ומה הוחלט, במיוחד בקשר לרשימת איברי הגוף, או משהו כזה. Pixie 10:05, 24 מרץ 2005 (UTC)

הן נשארו בכתובת שהיו בה. גילגמש שיחה 10:06, 24 מרץ 2005 (UTC)

למה הורדת מהערך מוח את השורה על ההצטלבות, כשהשמאל הופך לימין וימין הופך לשמאל. זה פרט חשוב שש"ז

חשוב, אך לא נכון. חלק ממסלולים לא מצטלבים במדולה. כל הערך הזה זקוק לשכתוב רציני. גילגמש שיחה 10:43, 24 מרץ 2005 (UTC)

שוב מלחמת העצמאות[עריכת קוד מקור]

לגלגמש שלום, כשדיברתי בהודעתי הקודמת על "פיצולים", כוונתי היתה להצעתך להעברות לקטעי משנה ואני שב ומביע הסככמתי כי תעשה זאת לאחר סיום הכתיבה. התנגדותי לצמצום בכתיבה נבעה, נבעה מחשש (טבעי אצל כותב) מקיצורים שיבוצאו בכתיבתו. אני שמח כי אין מקום לחשש זה. אשוב ואודיעך בגמר הכתיבה. בברכה, אדר 14:29, 24 מרץ 2005 (UTC)

או קיי, מצוין. אני אמתין עד השלמת הערך. גילגמש שיחה 14:30, 24 מרץ 2005 (UTC)

דעה נוספת[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום. משתמש:עמית זית העלה תמונה בערך חניף קוריישי אשר לדעתי חשודה כמפרה זכויות יוצרים. ראה תשובתו של המשתמש בנושא בשיחת משתמש:John Doe#חניף קוריישי. אודה לחוות דעת נוספת. בברכה John Doe 06:09, 25 מרץ 2005 (UTC)

עניתי אצלך. גילגמש שיחה 06:31, 25 מרץ 2005 (UTC)

איך אני יכול לדעת איזה תמונות נמצאות כבר על השרת?

בר20 15:29, 26 מרץ 2005 (UTC)

אפשר לגלות את זה רק ע"י בדיקה ידנית. פשוט זכרתי שיש ערך שמתאר את התמונה ולכן ידעתי שיש לנו תמונה כזאת ובבדיקה קצרה אכן התברר שהתמונה קיימת. אני חושב שאפשר למחוק את התמונה החדשה שהעלת ולהשתמש בתמונה הישנה. גילגמש שיחה 15:31, 26 מרץ 2005 (UTC)

הפרת זכויות[עריכת קוד מקור]

שלום, ישנו משתמש אלמוני (192.117.112.188) שהעלה כבר פעמיים את הערך SGML המועתק מאתר מסויים. אשמח אם תוכל לטפל בזה.
תודה, אסף.צ 16:45, 26 מרץ 2005 (UTC).

שמתי תבנית העתקה בדף השיחה. מומלץ להמתין לתגובתו, באם לא תתקבל, אפשר למחוק. בברכה, דורית 16:47, 26 מרץ 2005 (UTC)
נמתין שבוע כמקובל ואם לא נקבל תשובה עד אז, נמחוק. אם הבחור ימשיך להתנהג בגסות רוח ולערוך את הערך למרות ההודעה, אפשר להגן עליו. גילגמש שיחה 16:48, 26 מרץ 2005 (UTC)
ההחלטה בידיכם. בכל מקרה הוא כבר העלה פעמיים את אותו הדבר, הפעם השנייה אחרי ששמתי הודעת "הפרת זכויות". אסף.צ 16:51, 26 מרץ 2005 (UTC)
את הנעשה אין להשיב. אעקוב אחרי הערך מעתה והלאה. גילגמש שיחה 16:53, 26 מרץ 2005 (UTC)
לאור העובדה שהתוכן הועתק מתוך אתר פרטי של מישהו באוניברסיטת ת"א, סביר להניח שמי שהעלה לכאן את הערך הוא גם מי שכתב אותו. אני מניח שהוא פשוט קצת מבולבל לגבי הנהלים כאן, הוא ודאי לא נוהג ב"גסות רוח". רועי | שיחה | 16:58, 26 מרץ 2005 (UTC)
עקבתי אחר הערך והשינויים בו. בגרסתו המקורית אכן היה מועתק מהאתר אותו ציין אסף. בגירסתו האחרונה של האלמוני הערך אמנם מקורו בהעתק מהאתר אך עבר שכתוב על ידו כך שכמעט ולא ניתן למצוא משפט שלם הזהה למקור. John Doe 17:07, 26 מרץ 2005 (UTC)
אם כך, לדעתי אפשר להוריד את התבנית. גילגמש שיחה 17:09, 26 מרץ 2005 (UTC)


תנונת התנין[עריכת קוד מקור]

לגילגמש שלום, ראיתי שמחקת את תמונת התנין tanin.jpg ששמתי בערך זוחלים מהשרת. לא ציינת את הסיבה. וגם לא ראיתי שהעברת את הנושא לדיון מחיקה. Hotguy 20:07, 26 מרץ 2005 (UTC)

בד"כ אין דיוני מחיקה על תמונות כי מדובר בעריכה. התמונה שלך הייתה מיותרת כי כבר יש לנו תמונה של תנין. לגבי היופי של התמונה, לדעתי התמונה הנוכחית טובה יותר. ללא כל קשר, לא נהוג לעלות שתי תמונות על אותו הדבר, אלא במקרים ספורים. גילגמש שיחה 20:09, 26 מרץ 2005 (UTC)
איך אני אמור לדעת שבשרת יש כבר תמונה שרואים בה תנין? Hotguy 20:21, 26 מרץ 2005 (UTC)
רק על ידי חיפוש ידני. הגיוני היה להסתכל בערך תנין ולראות שיש כבר תמונה כזאת. גילגמש שיחה 20:24, 26 מרץ 2005 (UTC)
את התמונה הזו כבר ראיתי. התנין נראה בה בצורה לא ברורה. והוא גם נראה מכוער. התמונה שהעליתי היא תצלום מקרוב והרבה יותר ברורה. Hotguy 20:46, 26 מרץ 2005 (UTC)
אני לא חושב כך. זהו ויכוח מיותר. אני לא מתכוון לשנות את דעתי. גילגמש שיחה 20:48, 26 מרץ 2005 (UTC)

יום שישי החדש[עריכת קוד מקור]

אנא ממך, מחק את יום שישי הטוב שערך אלמוני. עכבר העיר 08:30, 27 מרץ 2005 (UTC)

זה קצרמר מן המנין. אנחנו לא מוחקים קצרמרים עם פוטנציאל פיתוח. ראה פרטים בדיון "לא תעשה לך קצרמר" במזנון. גילגמש שיחה 08:32, 27 מרץ 2005 (UTC)
הערך נראה זניח. רק בגלל זה יש הרבה קצרמרים עכבר העיר 08:34, 27 מרץ 2005 (UTC)
זה לא משנה. אני לא יכול להפר מדיניות מוצהרת של האתר ולמחוק את הערך הזה רק כי הוא קצרמר. הרב המוחלט של הוויקיפדים מתנגד למחיקתם של קצרמרים רק כי הם קצרמרים. אני מזמין אותך לעיין בדיון שציינתי לעיל על מנת להתרשם מהדיון שהיה בנושא. גילגמש שיחה 08:35, 27 מרץ 2005 (UTC)
אני מניח (וגם אם לא, זה לא משנה) שאתה צודק. אגב, ניסיתי לעשות כמה פעמים F5 וזה לא עזר עכבר העיר 08:37, 27 מרץ 2005 (UTC)
לפעמים לוקח לו קצת זמן להתעדכן, אל תדאג, הערכים שלך נספרים. גילגמש שיחה 08:39, 27 מרץ 2005 (UTC)

הגדדרות מילוניות[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום, בנוגע לפנייתך, שויקיפדיה אינה מילון - אני מבין זאת, והסיבה היחידה שיצרתי ערך מילוני היא כיוון שראיתי שמקושר לערך הזה (חקיקה) והוא ריק. הקישור נעשה מתוך "החקיקה בישראל", הייתי סבור שעדיף שתהייה הגדרה מילונית קצרה מאשר דף ריק.

זה לא מקובל. אם אתה רוצה, אתה יכול לכתוב ערך מלא. גילגמש שיחה

היי. השינויים בערך נראים תקינים. לא היה צורך לדעתי לגלגל אחורנית. אולי כדאי לשים תבנית הזמנה אצל התורם/ת. בברכה (ולילה טוב), ערןב 00:55, 28 מרץ 2005 (UTC)

גילגתי כי הוא שינה את מיקומו של הקישור בגרסתו הקישור הוביל להפניה. גילגמש שיחה 00:58, 28 מרץ 2005 (UTC)

רעידת האדמה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. כתבת שרעידת האדמה הייתה בעוצמה של 8.2, אך בערוץ 10 טוענים שהיא הייתה בעוצמה של 8.5. עם מי הצדק? Ches 17:38, 28 מרץ 2005 (UTC)

כפי שכתבתי בתקציר, הלכתי לפי וואלה. נדמה לי שערוץ 10 אמינים יותר, אז תשנה. גילגמש שיחה 17:43, 28 מרץ 2005 (UTC)
זה אכן מה שעמדתי לעשות, אבל עכשיו אני רואה שגם בCNN, גם בסקיי ניוז וגם באתר של הניו יורק טיימס מצויין כי הרעידה הייתה בעוצמה של 8.2. נשאיר את זה כמו שזה. Ches 17:51, 28 מרץ 2005 (UTC)
בסדר. גילגמש שיחה 17:53, 28 מרץ 2005 (UTC)

שלום גילגמש, אני לא מצליח לסדר את התמונה בערך אם תוכל לעזור לי בבקשה, תודה מראש. מתניה 12:02, 30 מרץ 2005 (UTC)

הכנסתי אותה לתוך הטבלה. אני מקווה שלזה התכוונת. גילגמש שיחה 12:06, 30 מרץ 2005 (UTC)
גם טוב, תודה (זה פשוט גדול מדי).מתניה 12:08, 30 מרץ 2005 (UTC)
אה, אתה רוצה לקצץ אותה? זה מעבר ליכולת שלי. אתה יכול לפנות בבקשה זו לערן. הוא מבין בזה יותר ממני. גילגמש שיחה 12:10, 30 מרץ 2005 (UTC)
אולי, אבל לא עקרוני. תודה בכל אופן. מתניה 12:12, 30 מרץ 2005 (UTC)

אין בעד מה. גילגמש שיחה


שוב תמונות[עריכת קוד מקור]

מצטער על ההטרדה אבל כנראה זה לא היום שלי, משום מה אני לא מצליח להוסיף כיתוב לתמונות בערך Creative Commons אם תוכל להושיע , תודה מתניה 12:42, 30 מרץ 2005 (UTC)

אני מצטער, הייתי צריך ללכת לשיעור ולא ראיתי את ההודעה שלך. כשחזרתי ראיתי שרחל טיפלה כבר בבעיה. גילגמש שיחה 15:22, 30 מרץ 2005 (UTC)
תודה, נכון. מתניה 15:23, 30 מרץ 2005 (UTC)

משתמש אלמוני שינה את הערך, תבדוק בבקשה את זה. אין לי מושג בנושא. טרול רפאים 15:42, 30 מרץ 2005 (UTC)

תודה על תשומת הלב. הערך נמצא ברשימת המעקב שלי מרגע כתיבתו. אני מתכוון להרחיבו לפי אריאנוס ואף הבאתי את הספר הזה מהארץ כשביקרתי את הורי. אבדוק את השינוי. גילגמש שיחה 15:52, 30 מרץ 2005 (UTC)

מלאו אסמינו בר[עריכת קוד מקור]

שלום.

פלפל לעשות זה לא פשוט,
פלפל לעשות זאת אומנות,

להקים אסם מצריך קצת יותר השקעה ותיאום. אם אתה רוצה ליזום פרויקטון שכזה, עליך לחלק את העבודה למנות, להכין דף פרויקט, וכו', אחרת אף פעם לא תדע מתי נגמרה העבודה ואנשים עלולים להתנגש זה בזה וכו'. לא סתם כתבתי את ויקיפדיה:איך להקים אסם. בברכה, ערןב 16:44, 30 מרץ 2005 (UTC)

זה הופך למסובך מדי. יותר קל לעשות את זה לבד - זה רק 160 ערכים. גילגמש שיחה 16:47, 30 מרץ 2005 (UTC)
נובאמת. פתח את קטגוריה:חברי כנסת, העתק את תוכנו והקף כל ערך בסוגריים כפולים. חלק לקבוצות של 20 ושים מקום לחתימה על מנת עבודה. הוסף קצת טקסט הסבר, והנה יש לך אסם. לדעתי זה שווה את זה. ערןב 16:55, 30 מרץ 2005 (UTC)
אני מתנדב להכין את דף האסם. ערן 17:06, 30 מרץ 2005 (UTC)
התבנית היא רק לח"כים חיים? ערן 17:15, 30 מרץ 2005 (UTC)
הכנתי כבר את האסם. ערן ב, לזה התכוונת? גילגמש שיחה 17:20, 30 מרץ 2005 (UTC)

יש הבדל בין "שר המדע והפיתוח" ו"שר המדע והטכנולוגיה"? ערן 18:05, 30 מרץ 2005 (UTC)

כן, אבל הוא זניח. הענין שיש משרדי ממשלה שמתאחדים ומתפרקים לפרקים. כך למשל בזמנו היה שר הספורט - מתן וילנאי. פירקו בשבילו את משרד החינוך התרבות והספוטר ויצרו משרד חדש. כיום משרד הספורט לא קיים יותר. משקלם הסגולי של התיקים זהה והם באותה רמה של יוקרה. גילגמש שיחה 18:07, 30 מרץ 2005 (UTC)
תודה. ערן 18:09, 30 מרץ 2005 (UTC)

לא הבנתי לגבי ח"כ זוטר (ענבל גבריאלי לדוגמא). לרשום בתפקידים את הוועדות או רק שהיא חברה בועדות הכנסת השונות? מלך הג'ונגל 18:12, 30 מרץ 2005 (UTC)

לא. מספיק לציין שהייתה חברה בוועדות הכנסת השונות כי יש רוטציה רבה. ח"כ ותיק כמו שמעון פרס למשל היה ככל הנראה חבר בכל ועדה אפשרית. גילגמש שיחה 18:17, 30 מרץ 2005 (UTC)

המשך לאסם[עריכת קוד מקור]

מה קורה? צריך לדרבן את האנשים (שרימפר וכו') לסיים את המשימה, או לסיים אותה בעצמך. עוד מאמץ קטן! ערןב 00:32, 1 אפר' 2005 (UTC)

זהו, נגמר! תעביר את דף האסם לויקיפדיה:איך להקים אסם/תבנית חבר כנסת ותצרף קישור אליו במקום המתאים בויקיפדיה:איך להקים אסם? בברכה, ערןב 07:19, 1 אפר' 2005 (UTC)
בוקר טוב,
בשביל מה אתה רוצה להעביר? חשבתי שצריך למחוק את זה אחרי שסיימנו את העבודה. אתה צריך את זה לסטטיסטיקה פנימית כלשהי?
אני חושב שנחמד לשמור את האסמים שהוקמו. לדעתי זה עוזר לדרבן אנשים להצטרף לאסמים הבאים ומתעד את תרומתם של מי שהצטרפו וכך חולק להם כבוד. בברכה, ערןב 07:48, 1 אפר' 2005 (UTC)
אני לא שותף לדעתך, אבל העברתי לפי בקשתך. גילגמש שיחה 07:49, 1 אפר' 2005 (UTC)

קאנוט הגדול[עריכת קוד מקור]

שיניתי את השם לקאנוט הגדול מאחר ששלט במספר ארצות ואין טעם לשייכו לארץ מסוימת (הדבר נכון בעיקר לגבי אנגליה, שאותה ירש מאביו, ודנמרק, שהיתה ארץ מוצאו ואותה ירש מאחיו). מלבד זאת, הוא מכונה "קאנוט הגדול" גם ביתר הוויקיפדיות ואין סיבה שאצלנו המצב יהיה שונה.

שלחתי הודעה דומה גם לקוסטלו.

קוסטלו מטפל בנושא המלכים. אני מבקש ממך לא לשנות על דעת עצמך גם אם השינוי הוא נכון כי צריך לבצע את השינוי גם בתבניות. גילגמש שיחה 22:54, 30 מרץ 2005 (UTC)

גילגמש, בערך טול סלנג שינית את מה שכתבתי, וציינת שההוצאות להורג בוצעו בעזרת כיתת יורים. זה בפירוש לא נכון. בקמבודיה, ובדרום מזרח אסיה כולה בכלל לא מקובלת השיטה הזו. כשהם רצו להרוג מישהו הם פשוט אמרו לו לכרוע על ברכיו, הצמידו לו אקדח לראש ולחצו על ההדק. נא לתקן את הטעות. Hotguy 15:11, 31 מרץ 2005 (UTC)

אז תקן את זה. גילגמש שיחה 15:13, 31 מרץ 2005 (UTC)
מה פיתאום אני? אתה הכנסת את הטעות אז תתקן אתה. Hotguy 15:31, 31 מרץ 2005 (UTC)

גילגמש שלום, האם תוכל להעיף מבט בבקשה בערך זה? אני אפילו לא יודע האם לשים לו הודעת שכתוב. אמיתי 20:02, 31 מרץ 2005 (UTC)

מחקתי. מדובר בהגדרה מילונית שאפשר להגיד כמעט על כל מחלה. רובן מתפתחות לאורך זמן ורובן ככולן פוגעות במשהו. גילגמש שיחה 20:12, 31 מרץ 2005 (UTC)

שלום גילגמש, כבר המון זמן לא ביקשתי ממך לסדר תמונה :-), בטח כבר נמאס לך, בכל אופן התמונה נמצאת בערך אדוארד השני מאנגליה, תודה מתניה 20:07, 31 מרץ 2005 (UTC)

תיקנתי. גילגמש שיחה
תודה.מתניה 20:18, 31 מרץ 2005 (UTC)

גידול בעלי חיים[עריכת קוד מקור]

בבקשה תקשיב לי. הוספתי את הקישור לניסויים בבעלי חיים, כי יש פסקה שלמה שמדברת על זה (גידול בעלי חיים למטרות מחקר), ואת השורה על חברות מזון וכו', כי זה קשור לפסקה ולערך כולו. אבקש ממך לשחזר את תרומתי, שאני מוצא אותה לגטימית. תודה.